Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

+9
Printje
PiP
chipa
Dolphinne
Flower_L
LMCurious
Rouge
PapillonRose
Pandora
13 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Pandora di 1 nov 2011 - 23:10

Volgens mij is hier al eens een topic over geweest maar ik kan het niet meer terug vinden...

Mijn vraag is hoe jullie dag er uit ziet, ik merk dat ik het best moeilijk vind om mijn aandacht te verdelen tussen F. en het huishouden. Ik werk 3 dagen in de week en ben op woensdag en donderdag vrij, dan wil ik ook graag zoveel mogelijk in het huishouden doen zodat niet alles in het weekend gedaan hoeft te worden. Maar ik merk ook aan F. dat ze het niet leuk vind dat ik aan het poetsen en boenen ben en op dat moment dus even geen tijd voor haar heb. Natuurlijk probeer ik wel zoveel mogelijk te doen wanneer zij slaapt, maar toch blijf ik het "moeilijk" vinden.

Ben benieuwd hoe andere moeders dit doen, zijn jullie overdag hele dagen met je kind bezig en doe je het huishouden 's avonds, of vind je dat je kind zichzelf ook moet kunnen vermaken en je dus gewoon het huishouden overdag doet. En hoeveel uur doe je dan in het huishouden, en hoeveel tijd besteed je aan je kind???


Laatst aangepast door Pandora op di 1 nov 2011 - 23:25; in totaal 1 keer bewerkt
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  PapillonRose di 1 nov 2011 - 23:14

Ik zit een beetje met hetzelfde. Ben nu ook 3 dagen van huis, vanaf volgende week helaas 4 door een nieuw rooster. En het liefst doe ik op mijn vrije dagen ook nog wel wat in het huishouden, zodat het inderdaad niet allemaal in de avond of het weekend moet gebeuren. Maar toch wil ik ook A. voldoende aandacht geven.

Uiteindelijk komt het er dan meestal toch op neer dat ik iets in huis doet als A. slaapt overdag, en de rest doe ik dan in de avonduren. Natuurlijk doe ik ook weleens iets als A. wakker is, maar niet te vaak als het even kan. En dan zijn het vaak kleine dingen zoals even de was opvouwen of de vaat doen. Ik ga bijvoorbeeld niet de hele badkamer poetsen als ze wakker is.

Waardoor ik als ik eigenlijk even zou kunnen / willen relaxen in de avonduren alsnog niet kan gaan zitten omdat het huis nog gedaan moet worden. Ik vind het ook erg lastig om een goede verdeling te vinden wat dat betreft.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Rouge di 1 nov 2011 - 23:16

Sinds vorige week gaat mijn zoontje naar de psz op twee dagdelen dat ik thuis ben. Ik ben zowaar toegekomen aan de strijk haha. Echt heel relaxed. Maar als hij hele dagen thuis is dan doe ik het meestal tussendoor, op momenten dat hij ff wat eet of drinkt en televisie kijkt. Of als hij slaapt. Toen hij jonger was, was hij helemaal idolaat van de stofzuiger dus ging hij meehelpen. Nu is hij meestal met andere dingen bezig als ik ff opruim. Maar ik hou het zo veel mogelijk dagelijks bij waardoor ik niet in 1 keer heel veel hoef te doen, is meestal zo gebeurd hier *behalve strijken dan...
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  LMCurious di 1 nov 2011 - 23:40

(altijd)
- Wij staan om 7.30 met z'n allen op. Ik maak mezelf klaar, Dave kleed de kids aan.
- Ik ga met kids beneden eten, Dave gaat douchen.

(kdv dagen)
- Dave brengt 3 dagen kids naar kdv en dan kan ik nog een half uurtje kleine dingen in huis opruimen, was ophangen etc voor ik ga werken.
- Ik werk tussen 9.00-13.00 of op ma hele dag, maar zit nog neit volgeboekt, dus doe veel huishouden/boodschappen (forummen) in die tijd.
- Als de kids om 13.30 thuiskomen met Dave gaan ze naar bed, lunch ik met Dave, en dan gaat hij weer werken.
- Ga ik huishouden doen, dingen voor mezelf.
- Tussen 15.00-16.00 worden ze wakker en zorg ik dat er voor Joris drinken met een koekje klaarstaat, en voor milou wisselt het beetje met ritme momenteel, vaak al warm eten om 16.00
(op maandag komen ze rond 17.30 thuis met Dave, is het eten en in bad/naar bed, of direct naar bed als ze te moe zijn om te eten. Milou heeft dan al gegeten en krijgt alleen later nog een fles.)

(als kindjes thuis zijn)
- Mag Joris na het ontbijt lekker tv kijken max. een uurtje. en speel ik vaak wat meer met Milou.
- Afhankelijk hoe snel ze moe is krijgt ze al fruit voor ze gaat slapen, maar meestal gaat ze rond 9.30 weer slapen zonder fruit.
- Ik ga dan huishouden doen en Joris speelt even zelf.
- rond 10.30-11.00 maak ik fruit voor ons allemaal. Ik maak Milou uiterlijk 11.15 wakker voor fruit.
- Dan spelen we weer even samen.
- Dan ga ik brood maken en lunchen we.
- Rond 13.00 liggen beide kids in bed tot 15.00-15.30.

(altijd)
- Dan spelen we even samen (of momenteel kijken we club van sinterklaas s middags)
- Ik ga koken en tussendoor speel ik nog met Joris en Milou en dekken we samen de tafel
- We eten meestal rond 17.30.
- Milou slaapt tussendoor en krijgt rond 18.30 nog een laatste fles of heeft langer geslapen voor de warme maaltijd en eet ook rond 17.30-18.00
- Na het eten gaan we nog even liedjes zingen, lezen, of stoeien met papa.
- 18.30 naar boven en in bad (Dave doet als Joris in bad zit 1x per week de badkamer schoonmaken) en naar bed met Dave, ik doe dan vaak de was strijken tussendoor boven, en kom knuffels kusjes geven als ze in bed liggen.
- 19.00 ga ik werken of als ik vrij ben gaan we tv kijken/sporten.
- We moeten dan de tafel nog afruimen en dat gebeurd wisselend ergens in de avond. Verder doen we dan niet veel meer in het huishouden. In het weekend doen we vaak nog wel om en om met de kids spelen en de ander huishouden om wat extra te doen.


Laatst aangepast door LMCurious op di 1 nov 2011 - 23:42; in totaal 1 keer bewerkt
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Flower_L di 1 nov 2011 - 23:41

Op werkdagen ochtend doet mijn vriend, ik zorg alleen voor ons eten, kleding voor l en kdv tas voor l.
Avonden haal ik hem op, ga ik eeest vijf minuten opladen smile en dan koken en spelen met l tegelijk. Als vriend thuis is gaat hij met l spelen en maak ik eten af. Na eten speln we beide met l en doen we ombeurten nr bed. Ander ruimt af. Daarna samen nog wat kleine huisouddingen en dan eigen tijd.

Op mijn vrije donderdag doe ik boodschappen samen met l, en als hij op bed ligt doe ik huishouden als dweilen etc. en neem ik tijd voor mezelf. Als hij wakker is wandelen spelen maar weinig huishouden. Dat doen we dan in avond wel weer.

koken voorbereiden is voor mij wel een must trouwens.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Flower_L wo 2 nov 2011 - 0:23

Oja, wat hier wel scheelt is dat mijn moeder altijd op dinsdag hier oppast en dan kookt voor twee dagen voor ons. Ideaal.

Vandaag eet ik samen met l wat restjes van gister + soep van mn moeder ( vriend naar een of andere beurs)en morgen ben k vrij en kook ik voor twee dagen. En zondags schil ik vast aardappelen voor maandag, kwestie van opzetten als ik van werk kom.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Dolphinne wo 2 nov 2011 - 1:26

Het scheelt bij mij dat mijn zoontje maar de helft van de week bij mij thuis is. Dus op die dagen (als ik niet hoef te werken tenminste) kan ik ook mijn huishouden doen en doe ik bijv. meestal de boodschappen alvast voor de rest vd week.
Heb maar een heel klein huisje, dus heel veel werk is het ook niet. En woon er natuurlijk de helft vd week alleen of anders met zn tweetjes.

Als mijn zoontje thuis is doe ik wel kleine huishoudelijke dingen. Stofzuigen, bedden verschonen, afwassen, was ophangen/vouwen. Hij komt er dan meestal bij kijken of wil meehelpen. Als ik ga afwassen komt hij erbij staan en gaat met schuim en een autootje spelen bijvoorbeeld.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 2:06

Ik werk 2 dagen in de week en als ik vrij ben zijn onze dagen ongeveer zo :

s'Ochtends ga ik meestal even achter de computer en stofzuig ik en laat ik S. spelen en tv kijken, we eten wat samen, gaan we samen in bad. Dan gaat hij naar bed van 12.00 tot ongeveer 14.30. Dan ga ik meestal met het huishouden aan de slag (dweilen, was ophangen enz) En weer even achter de computer. Als hij wakker is gaan we meestal boodschappen halen, stukje wandelen, op visite. Rond etenstijd ga ik dus koken en laat ik S. spelen. Dan eten we samen en na het eten gaan we samen spelen. Dan komt papa thuis en die speelt nog zo'n 3 kwartier met hem en dan ruim ik ondertussen alles op. Papa eet pas als S. op bed ligt.

Grote dingen zoals bijv. de badkamer schoonmaken doe ik op de dagen als papa thuis is zodat hij S. dan bezig kan houden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  chipa wo 2 nov 2011 - 8:52

Ik ga vanaf maandag 4 dagen per week werken en dan zullen die dagen er zo uitzien:
6:00 opstaan, aankleden, ontbijten
7:00 de deur uit en F naar oppas brengen
18:00 weer thuis

De avonden gaan we dan denk ik niets doen in het huishouden. Enkel een wasje draaien.

Op vrijdag ben ik vrij en dan ben ik alleen van plan iets in het huishouden te doen als F slaapt. Al denk ik dat ik eerder in die tijd zal zitten forummen oid:)

In het weekend zullen mijn man en ik dan beide om de beurt een uurtje ofzo besteden aan het huishouden.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 9:07

Ik doe het huishouden 's avonds en in de uurtjes dat zoon op de opvang is en ik al thuis ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  PiP wo 2 nov 2011 - 9:37

Ik doe in het weekend de helft van het huishouden en als F slaapt de andere helft schat ik.
`s avonds wil ik nog wel eens stofzuigen of voor de tv staan strijken.
Overdag als F wakker is doe ik wel de was (vindt ze leuk om te helpen!), de vaatwasser uitruimen en wat opruimen.

Wat we samen doen, kleuren/kleien/duplo spelen, wandelen naar de supermarkt en op de terugweg naar de speeltuin of even het dorp in. Als ze zelf aan het spelen is duik ik even achter de laptop of zet vast het eten klaar.

Moet wel zeggen dat het huishouden er soms bij in schiet, maar dat is eigenlijk ook wel mijn eigen schuld.
Soms heb ik gewoon geen zin en heb ik tijd voor mezelf als F slaapt. Zo wou ik vanavond ook eigenlijk de was opvouwen van 2 vullingen uit de droger, maar was ik blij dat ik zat toen F op bed lag... Zo nog maar even doen(denk ik), haha.

Mijn man is nu ook 5 weken van huis af doordeweeks, `s avonds doe ik dus alles alleen, maar donderdag op vrijdagnacht komt hij thuis en gaat hij 9 uur uit zijn bed. Dan gaan F en ik pas douchen en aankleden zodat mijn man kan uitslapen. Ik merk wel dat ik die vrijdag dan erg weinig doe. Veel minder als dat ik alleen ben.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Printje wo 2 nov 2011 - 9:41

Ik werk 3 dagen waarvan 1 dag mijn schoonmoeder hier is, die is zo lief om altijd voor mij te strijken.
De andere 2 dagen dat ik werk doe ik sávonds eigenlijk niets meer, soms na het eten stofzuigen (of mijn man) en aangezien we geen vaatwasser hebben de afwas uiteraard. Samen met ons kleine mannetje ruimen we et speelgoed op en dat is genoeg voor een werkdag.

Op een dag dat ik vrij ben rommel ik wat in huis terwijl mijn zoontje speelt. Nu is hij op een leeftijd dat hij graag wil helpen. Vandaag hebben we bijv samen de plantjes water gegeven, gestofzuigd en de huiskamer gepoetst. Wanneer hij slaapt komt het er meestal op neer dat ik alleen maar op het forum lees (kom ook op een besloten forum) en wat wasjes draai maar meestal doe ik lekker helemaal niets in huis.

In het weekend vliegen mijn man en ik er samen doorheen, door de huishoudelijke klusjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Susan wo 2 nov 2011 - 9:45

Ik doe ook het meeste tussen de middag als Yrsa op bed ligt en Ezra op school zit, en 's avonds als ze slapen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Flip Fluitketel wo 2 nov 2011 - 10:32

Het huishouden doe ik eigenlijk altijd als ze slaapt, zowel overdag als s'avonds. En als mijn man thuis is en hij bij haar is doe ik ook vaak wat.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Teddyaapje wo 2 nov 2011 - 10:57

Het huishouden doe ik net wanneer het uitkomt. Probeer zoveel mogelijk te doen als T. in bed ligt maar ga soms ook als hij lekker alleen aant spelen is even met een stofdoek door de kamer. Verder doen we op zaterdag of zondag even samen de vloer, dan zijn we zo klaar.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 7:03

Het huishouden doe ik gerust tussendoor, ook als Y. wakker is. Als ik stofzuig zet ik dr bijv in de box en ze vind het geweldig hoor als ik stofzuig! Ze schaterd het uit, we maken er ook gelijk een beetje dolle boel van!
Zodat ze ook niet bang is voor de stofzuiger...als ik bijv de badkamer poets boven, we hebben sinds kort traphekjes, kruipt ze ook gewoon lekker rond en doen we intussen kiekenboe of verstoppertje!

Dus ik ben van mening dat het ook wel kan op de momenten dat je kind wakker is en er dus gelijk een spellejte van maakt..

Bij ons is het zo als de kleine op bed ligt dat we tijd voor elkaar maken ipv met het huishouden bezig te zijn momenteel...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  moepie zo 6 nov 2011 - 7:28

Hier doe ik het huishouden op verschillende momenten. Heb er geen vaste dagen/tijden voor en ben er ook niet zo precies in. E. kan zich heel goed vermaken, dus ik kan makkelijk wat doen als zij speelt. Soms wil ze dan helpen, gezellig dan doen we het samen al is dat niet altijd handig haha.
Strijken deed ik altijd als zij op bed lag omdat ik dat op zolder doe, maar dat vond ik zo onhandig want soms kwam dat helemaal niet uit. Nu heb ik op zolder een traphekje en er staat allemaal oud speelgoed van mij, dus E. heeft de tijd van haar leven daar terwijl ik strijk en de was doe.
Tussendoor speel ik met E., gaan we wandelen of fietsen, doen we boodschapjes etc.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids) Empty Re: Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum