Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verdeling van je tijd

+2
Jeanette
Blond
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 5:36

Ik heb het gevoel altijd overal te weinig tijd voor te hebben! Te weinig tijd om alles op werk af te krijgen, te weinig tijd om in goed contact te blijven met alle vriendinnen, te weinig tijd met mn vriend samen en dit alles uit zich in te weinig tijd om te slapen / uit te rusten. (oh ja en sporten, maar dat is dan weer een goede smoes om niet te hoeven)

Hebben meer mensen dit? Of beter nog: heeft iemand de gouden tip?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 5:37

Werkloos worden, you should try it Very Happy Heb je ineens o-ve-ral tijd voor! Heb nog nooit zoveel gesport :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Blond za 18 dec 2010 - 5:39

De gouden tip heb ik niet, ik ken het gevoel.
Ik heb doordeweeks stage en ik moet naar de UU. Daarnaast heb ik papers, tentamens en stageopdrachten. Doordeweeks heb ik nauwelijks tijd om af te spreken. In het weekend werk ik niet, dus dan kan ik wel meeten met vriendinnen, maar ik kan ze niet allemaal in hetzelfde weekend zien. Komt er vaak op neer dat ik sommige vriendinnen maar 1x in de maand IRL spreek. Gelukkig houden we genoeg contact via telefoon/sms.
Mijn Kerstvakantie zit trouwens alweer vol met afspraken met vriendinnen die ik al tijden niet heb gezien..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 5:39

Dat heb ik vorig jaar geprobeerd, ik ben nog nooit zo "depressief" geweest. Echt een verschrikkelijke tijd, ik kan er niet tegen om niks om handen te hebben. Thee drinken met een vriendin was me al te veel. Dus nee bedankt, liever te weinig tijd dan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 5:40

Vera schreef:Dat heb ik vorig jaar geprobeerd, ik ben nog nooit zo "depressief" geweest. Echt een verschrikkelijke tijd, ik kan er niet tegen om niks om handen te hebben. Thee drinken met een vriendin was me al te veel. Dus nee bedankt, liever te weinig tijd dan smile

Ik weet het, same here. Het is ook nooit goed eigenlijk Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Jeanette za 18 dec 2010 - 5:41

Gewoon af en toe een lekker lui dagje houden en dan dingen doen die niet moeten, maar mogen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Polly za 18 dec 2010 - 6:01

Beter te weinig tijd dan te veel tijd!

En als je te weinig tijd hebt, prioriteiten stellen dan maar.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 6:07

Doordeweeks heb ik voor helemaal niets anders tijd dan voor mijn werk en in de avond voor eten, schoonmaken en even een uur zitten op de bank. Vervolgens ga ik naar bed en voor ik het weet gaat de wekker al weer.

Het erge is dat ik in het weekend echt tijd nodig heb om bij te tanken. Anders val ik om. Ik heb er dan ook bewust voor gekozen om contacten met vrienden op een zeer laag pitje te zetten.

Waarschijnlijk ligt het nu ook even aan het weer versus drukte, want vorig jaar had ik hetzelfde, en ik mag van geluk spreken dat mijn vrienden/familie mijn plotselinge uitval begrijpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 6:16

Ik was ook altijd aan het vliegen hoor toen ik 40 uur werkte. Nu had ik ineens geen werk meer en werd er thuis ineens wat meer gedaan haha. Nu werk ik drie dagen en dat is echt heerlijk. Omdat je werkt raak je niet in zo'n 'nergens-geen-zin-meer-in-modus waar ik altijd last van had als ik geen werk had maar juist dan heb ik dus wel de energie om wat te doen. Mijn voorkeur gaat er dan ook zeker naar uit om iets te vinden voor 32 uur want dat kan ik financieel prima aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 6:26

Ik vind mn werk heel erg leuk en mn carriere is ook echt belangrijk voor me. Ik werk 50 a 60 uur per week en vind het in principe ook niet teveel. Ik voel me er prettig bij. Ik vind het alleen vervelend dat ik zo weinig tijd voor dingen heb.

Isa: tot hoe laat werk je dan? Doe je op geen enkele doordeweekse avond iets anders??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 6:27

Het is wel te veel als je niet genoeg tijd hebt om te slapen doordat je nog andere dingen wilt doen, lijkt mij. Beetje workaholic? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 6:35

Nee ik ben denk ik geen workaholic. Ik denk dat iedere jonge vrouw die een goede gezondheid heeft en ambitie heeft in het begin hard en veel wilt werken en dat leuk vindt. Althans 90% van mijn vrienden werkt evenveel al dan niet meer. Ik ben geen uitzondering of ik steek er niet bovenuit met werklust (haha kan je dat zeggen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 6:37

Ik vind het mooi hoor als mensen ambitie hebben, altijd een beetje jaloers op geweest smile. Maar als je te weinig tijd hebt dan zul je toch ergens in moeten leveren lijkt mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 6:44

haha ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik ga ook wel teveel uit, waardoor ik steeds moe ben. Wil ook niet kiezen tussen prive vertier en werk, I want it all smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Alias za 18 dec 2010 - 6:48

Ik krijg mijn tijd meestal ook niet zo goed verdeeld. Doordeweeks is het overdag werken. Sinds een jaar werk ik gemiddeld ook 1 à 2 avonden in de week, omdat ik anders zo weinig te besteden heb en bij dit werk veel dingen kan leren wat ik bij mijn andere werk niet kan, maar waar ik wel heel veel aan kan hebben in de toekomst. Dit heeft wel tot gevolg dat ik soms helemaal uitgeput ben. Doordeweeks spreek ook altijd wel minimaal 1 avond in de week af met een vriendin. Sinds ik weer vrijgezel ben staat de tijd in het weekend weer helemaal vrij. Hier moet ik nog wel aan wennen. Ik vind het leuk om soms op stap te gaan, maar dat wordt meestal wel heel laat waardoor de volgende dag dan (zaterdag of zondag) weer een beetje wegvalt en dat vind ik dan eigenlijk ook weer zonde. Ik merk ook dat ik in het weekend al helemaal niet gemotiveerd ben om wat aan het huishouden te doen. Dit probeer ik meestal op mijn vrije middag doordeweeks te doen, maar dan komt het vaak ook net goed uit om bv. even snel naar de stad te gaan voor kleding, naar de kapper te gaan of boodschappen te doen. Uiteindelijk kom ik dus ook op mijn vrije middag vaak tijd tekort.
Soms is het gewoon moeilijk om prioriteiten te stellen en dan af en toe ook nog even tijd voor jezelf te hebben...
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 6:51

Vera schreef:Ik vind mn werk heel erg leuk en mn carriere is ook echt belangrijk voor me. Ik werk 50 a 60 uur per week en vind het in principe ook niet teveel. Ik voel me er prettig bij. Ik vind het alleen vervelend dat ik zo weinig tijd voor dingen heb.

Isa: tot hoe laat werk je dan? Doe je op geen enkele doordeweekse avond iets anders??

Dat verschilt per dag. De ene dag stap ik stipt om 17.00u in mijn auto en de andere dag ben ik pas rond 20.00u klaar. Soms werk ik over op zaterdag. Momenteel heb ik het idee dat mijn hele leven draait om mijn werk en dat kan me best opbreken. Maar ik weet waar ik het voor doe en dat houd ik mezelf altijd maar voor.

Eigenlijk heb ik op geen enkele doordeweekse avond tijd om iets anders te doen. Soms rijd ik even bij mijn ouders aan. Heel soms krijg ik een vriend op bezoek (maar dan wordt het eigenlijk altijd direct te laat en dat is niet goed voor de volgende werkdag)... Maar ehmz, meestal val ik op een vrije avond op de bank in slaap, om vervolgens naar bed te gaan en verder te slapen. En dan ben ik boos op mezelf omdat ik mijn Mij-tijd niet goed heb benut. Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 6:57

Ik moet toegeven ook best lui te zijn. Ik heb bijv een schoonmaakster en wil me stiekem heel graag aanmelden bij albert.nl. Dat heb ik nog niet gedaan, omdat ik dat wel HEEL lui vindt.

Ik heb op maandagavond een rustavond. Dan doe ik nooit wat. Dan spreek ik vaak op dinsdag, donderdag en vrijdag met vriendinnen, vrienden van mn vriend (incl vriend) of collega's af. Op woensdag sport ik (soms, als ik geen excuus kan vinden anders eet ik samen met mn vriend). Mijn zaterdag en zondag zien er altijd anders uit, maar altijd te volgepropt!

Hoe beslissen jullie aan wie of wat je je vrije tijd besteed? (ik ben een enorme twijfelaar)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 6:58

Heb je veel slaap nodig Isa, hoe laat ga je op een doordeweekse dag naar bed? Misschien helpt t om te sporten, daar krijg je vaak ook meer energie van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Alias za 18 dec 2010 - 7:01

Wat Vera zegt, dat zou ik ook graag willen weten. Hoe je beslist aan wie of wat je je vrije tijd besteedt.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 7:04

Vera schreef:Heb je veel slaap nodig Isa, hoe laat ga je op een doordeweekse dag naar bed? Misschien helpt t om te sporten, daar krijg je vaak ook meer energie van.

Dat is ook iets wat ik moet gaan doen. Ik heb het uitgesteld tot 2011. Net als het stoppen met roken. Wink

6-8u slaap per nacht vind ik wel leuk. Maar eigenlijk krijg ik elke nacht maar 5u slaap en soms nog minder. Moet ook eerlijk bekennen dat ik een beter ritme moet krijgen. Want 5u slapen en vervolgens meer dan 40u werken, schreeuwt om een ritme. Vooral als ik mijn vrienden niet meer zie, omdat ik zonodig mij-tijd moet hebben.

Topic is wel een eye-opener. :face:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 7:07

Dus als ik t goed begrijp ben je vaak rond een uurtje of 19 thuis en ga je om een uurtje of 00.00 slapen? What the hell doe je allemaal in de tussentijd als je echt geen extra tijd hebt voor je vrienden?

19.00 uur thuis
20.00 klaar met eten en afwas
en dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 7:17

Vera schreef:Dus als ik t goed begrijp ben je vaak rond een uurtje of 19 thuis en ga je om een uurtje of 00.00 slapen? What the hell doe je allemaal in de tussentijd als je echt geen extra tijd hebt voor je vrienden?

19.00 uur thuis
20.00 klaar met eten en afwas
en dan?

Smsen, msnen, bellen met vrienden. Vervolgens wat zaken uitwerken voor het werk. Soms val ik simpelweg in slaap. Dan word ik wakker en ga ik nog even wat internetten en vervolgens ga ik naar bed om mijn boek te lezen. Ik val rond 01.00u in slaap en om 06.00u gaat mijn wekker weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 7:19

Dan heb je toch wel tijd voor vrienden, maar gebruik je die gewoon niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 7:22

Vera schreef:Dan heb je toch wel tijd voor vrienden, maar gebruik je die gewoon niet?

Klopt deels. Ik kan het ook niet uitleggen, maar in mijn beleving heb ik meer aan mij-tijd dan aan wij-tijd. Zo moet ik nu ook niet denken aan iemand die naast mij op de bank zit en zich mijn vriend noemt. Terwijl ik het anderzijds wel wil, omdat hij dan de vuilniszak naar de afvalbak kan brengen. :P (En andere redenen natuurlijk Wink )

Ik ga eens kijken hoe ik mijn tijd effectiever kan indelen. Zodat het een en/en situatie wordt en niet een of/of situatie.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Caroow za 18 dec 2010 - 7:30

Als je nog heel veel dingen moet doen in weinig tijd moet je een lijstje maken met hulp van Dwight Eisenhower (http://www.missing-link.nl/efficiency_leesvoer_time_management_adviezen_tijd_plannen_is_tijd_besparen.htm). Ik heb dat tijden terug op school gehad om huiswerk ed. beter te plannen en het werkt nog steeds heel goed voor mij.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verdeling van je tijd Empty Re: Verdeling van je tijd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum