Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jongens/meisjes verdeling kdv

+8
Wennes
eigenwijs
Liadan
JD
smurfie
moepie
Annie24
PiP
12 plaatsers

Ga naar beneden

Jongens/meisjes verdeling kdv Empty Jongens/meisjes verdeling kdv

Bericht  PiP vr 20 mei 2011 - 20:31

Hoe is dat bij jullie?
F zat met 1 ander meisje op de groep en nu is er ook een babymeisje bij.
Het andere meisje is volgens mij al wel richting de 2.
Dat meisje is er niet elke dag dat F er is en zal straks ook een keer naar de oudere groep gaan.

Ik vind het helemaal niet erg ofzo, ze vermaakt zich prima, maar eigenlijk dacht ik wel dat ze ernaar keken met de groepindeling. Op de andere babygroep hebben ze 9 meiden dacht ik!
Ik vroeg het pas of ze daar niet naar keken en dat was niet zo, alleen wat beter uitkwam qua drukte voor een baby.
Ook logisch natuurlijk!

Ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is (kdv leidsters)?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongens/meisjes verdeling kdv Empty Re: Jongens/meisjes verdeling kdv

Bericht  Annie24 vr 20 mei 2011 - 20:36

Y. zit in een gemengde groep en is de jongste. Er zijn nog 2 baby's: een jongen en een meisje. Verder heb ik er eigenlijk nog nooit naar gekeken Embarassed Er zijn 4 groepen en eigenlijk doen ze heel veel samen. Alle deuren komen op 1 'plein' uit en daar wordt vaak gespeeld of worden activiteiten gedaan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PiP vr 20 mei 2011 - 20:39

Ik had er ook nog nooit bewust naar gekeken tot ze ineens aan rose mandje had
Dus ik zo van goh nieuwe mandjes!
Dat was dus omdat er maar 2 meiden waren en die verdienden wel een rose mandje Very Happy

Laatst aangepast door PiP op vr 20 mei 2011 - 21:22; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 vr 20 mei 2011 - 20:42

Ik zal er maandag eens opletten. Al zijn er nog niet veel kindjes als ik Y. breng en zijn er al veel weer weg als ik hem ophaal Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  moepie vr 20 mei 2011 - 21:09

bij ons wordt gepland op de groep waar op de gevraagde dagen plek is. Dat is vaak al een heel gepuzzel, dus nee ook hier wordt niet gekeken naar het aantal jongens en meisjes, dat is geen doen smile

Als ik kijk naar mijn eigen groep, 29 kids in totaal dan zijn daarvan denk ik 18 jongens en 11 meisjes.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  smurfie vr 20 mei 2011 - 21:18

Bij ons worden vaak al kinderen ingeschreven die nog niet geboren zijn, (vaak al voor de 20 weken) en dan weet de planner nog niet of het een jongen of meisje is.
Het kindje wordt dan geplaats waar plek is.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  JD vr 20 mei 2011 - 21:52

smurfie schreef:Bij ons worden vaak al kinderen ingeschreven die nog niet geboren zijn, (vaak al voor de 20 weken) en dan weet de planner nog niet of het een jongen of meisje is.

Op t kdv waar ik werk hetzelfde verhaal.t is niet te doen om ook nog eens op geslacht te plannen,al snap ik dat dat leuk zou zijn
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Liadan vr 20 mei 2011 - 21:53

*Marietje* schreef:
smurfie schreef:Bij ons worden vaak al kinderen ingeschreven die nog niet geboren zijn, (vaak al voor de 20 weken) en dan weet de planner nog niet of het een jongen of meisje is.

Op t kdv waar ik werk hetzelfde verhaal.t is niet te doen om ook nog eens op geslacht te plannen,al snap ik dat dat leuk zou zijn
Hier hetzelfde.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 21:58

Sowieso is het niet te plannen idd omdat kinderne vaak op verschillende dagen komen. Het is ene enorm gepuzzel om kinderne te kunnen plaatsen, en dan moeten ze opzich al rekening houden met de leeftijdssamenstelling (niet teveel kleintjes en niet teveel groten) en dan is het qua geslacht echt niet te plannen. En idd, kinderenw orden al ingeschreven vaak met 13 weken zwangerschap ofzo, soms nog eerder, en dan worden z ebij ons al vrijwel direct ingepland ook.

Soms ook wel ondoordacht trouwens van de planning, we krijgen zo nu en dan plaatsingspapieren van aankomend broertjes/zusjes van de kinderen terwijl ouders in kwestie nog maar 10 weken zwanger zijn en het officieel dus nog niet vertellen. Maar da's een ander verhaal Wink

Gast
Gast

Bericht  eigenwijs vr 20 mei 2011 - 23:01

Bij ons op het kdv hebben we ook vaak een jongensgroep met 1 meisje dan ertussen! Ze kijken daar bij de planning inderdaad niet naar!Wel jammer soms maar te begrijpen...
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Wennes vr 20 mei 2011 - 23:23

Wij kijken bij de planning alleen maar naar de dagen dat een kindje komt en in welke groep er plaats is. Mits er broertjes of zusjes zijn dan vragen we of de ouders willen of dat ze in dezelfde groep moeten of niet.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Susan vr 20 mei 2011 - 23:23

Maple schreef:

Soms ook wel ondoordacht trouwens van de planning, we krijgen zo nu en dan plaatsingspapieren van aankomend broertjes/zusjes van de kinderen terwijl ouders in kwestie nog maar 10 weken zwanger zijn en het officieel dus nog niet vertellen. Maar da's een ander verhaal Wink

Maar die ouders kiezen er toch zelf voor om al zo snel hun ongeboren kind in te schrijven, dan snappen ze zelf ook wel dat de kans groot is dat jullie er ook achter komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 23:28

Susan schreef:
Maple schreef:

Maar die ouders kiezen er toch zelf voor om al zo snel hun ongeboren kind in te schrijven, dan snappen ze zelf ook wel dat de kans groot is dat jullie er ook achter komen.
Ja, da's ook wel weer waar, maar dat heeft ook wel een beetje te maken met onze wachtlijsten, die zijn voor onze vestiging echt enorm. Dus dan is het kiezen tussen twee kwaden, en ik denk ook niet dat ouders zich realiseren dat het hoofdkantoor alles al zo snel naar ons doorstuurt.
Wij doen verder maar of we van niets weten hoor. In negen van de tien gevallen weten we het ook niet van tevoren, maar soms gebeurt het dat een ouder blij vertelt in verwachting te zijn en dat wij dan maar doen alsof we van niets weten en heel blij verrast reageren.

Gast
Gast

Bericht  PiP vr 20 mei 2011 - 23:57

Dat is inderdaad ook zo, er zijn veel meer dingen waar ze rekening mee moeten houden.
Vind het ook niet erg hoor, ze spelen toch heel veel (gezamelijk) buiten en op de woensdag hebben ze weinig kinderen en dan gaan soms ook de groepen samen.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  JD za 21 mei 2011 - 10:39

ach joh en vooral op een baby/dreumesgroep maakt het voor de kinderen zelf toch nog niet heel veel uit, dan maken ze nog geen onderscheid tussen jongetjes of meisjes. In een peutergroep zal dat misschien wat meer komen, maar zelfs dan....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Annemie za 21 mei 2011 - 20:32

Mijn zoontje had vorige week heel leuk met een meisje gespeeld, hadden ze nog een foto van gemaakt, zo lief. Bij mijn zoontje zijn er volgens mij maar 3 jongetjes en voor de rest meisjes, maakt mij niks uit, ik speelde vroeger altijd met mijn broer en nooit met mijn zus.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  loesje za 21 mei 2011 - 20:35

ben niet nieuwschierig maar hoe speelde ze dan want jou zoontje kan toch niet kruipen?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 20:37

Als je kindjes naast elkaar zet gaan ze ook samen spelen hoor smile

Bij Joey zijn groep op het kdv is het volgens mij wel aardig verdeeld, misschien iets meer jongetjes. Hij speelt even leuk met jongetjes als met meisjes, dus de verdeling maakt mij niet zo gek veel uit eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Annemie za 21 mei 2011 - 20:37

Gewoon gezellig samen op de buik op het speelkleed, lekker "kletsen" en met speelgoed spelen, daarvoor hoeft hij niet te kunnen kruipen...hihi
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  loesje za 21 mei 2011 - 21:29

aaaaaa schattig Very Happy
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Flemy ma 23 mei 2011 - 0:03

Alleen mijn oudste gaat naar het KDV en bij haar is het grootste deel jongens. Ze heeft wel wat meisjes in haar groep, geloof 2, maar die zijn wat jonger en daar speelt ze niet zo graag mee.
Ze heeft 3 vaste vriendjes waar ze altijd mee speelt en dat vindt ze ook heel erg leuk.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud