Tabel/grafiek gewichtstoename verdeling
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tabel/grafiek gewichtstoename verdeling
Bestaat er een Nederlandse variant van een grafiek voor aanbevolen gewichtstoename? Ik vind het wel fijn om in te vullen namelijk, vooral om te zien hoe de verdeling van kilo's is gedurende de zwangerschap.
Ik gebruik nu deze [url=http://www.uzleuven.be/sites/default/files/Voedingtijdenszwangerschap/curve BMI tussen 19%2C8 en 26.pdf]http://www.uzleuven.be/sites/default/files/Voedingtijdenszwangerschap/curve%20BMI%20tussen%2019%2C8%20en%2026.pdf[/url], maar die klopt volgens mij niet helemaal met de Nederlandse marges als je kijkt naar waar de lijnen uiteindelijk uitkomen.
Ik zit in ieder geval weer net boven het rode lijntje
Alleen ik hoop niet dat het ineens heel hard gaat nu, moet er wel aan wennen hoor, telkens dat hogere getal op de weegschaal. Zeker omdat ik in twee weken tijd ineens 6 kilo ben aangekomen. Gerekend vanaf mijn startgewicht ongeveer +4,5 kg dus nog best netjes, maar ik "schrik" er toch van. Van mijn groeiende buikje daarentegen kan ik enorm genieten! Was deze eerst nog bescheiden, nu vond de verloskundige 'm 1-2 weken voorlopen! Ik zal snel weer een buikfoto plaatsen.
Ik gebruik nu deze [url=http://www.uzleuven.be/sites/default/files/Voedingtijdenszwangerschap/curve BMI tussen 19%2C8 en 26.pdf]http://www.uzleuven.be/sites/default/files/Voedingtijdenszwangerschap/curve%20BMI%20tussen%2019%2C8%20en%2026.pdf[/url], maar die klopt volgens mij niet helemaal met de Nederlandse marges als je kijkt naar waar de lijnen uiteindelijk uitkomen.
Ik zit in ieder geval weer net boven het rode lijntje
Alleen ik hoop niet dat het ineens heel hard gaat nu, moet er wel aan wennen hoor, telkens dat hogere getal op de weegschaal. Zeker omdat ik in twee weken tijd ineens 6 kilo ben aangekomen. Gerekend vanaf mijn startgewicht ongeveer +4,5 kg dus nog best netjes, maar ik "schrik" er toch van. Van mijn groeiende buikje daarentegen kan ik enorm genieten! Was deze eerst nog bescheiden, nu vond de verloskundige 'm 1-2 weken voorlopen! Ik zal snel weer een buikfoto plaatsen.
Tummy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12
Re: Tabel/grafiek gewichtstoename verdeling
Die is er wel. Ik zal even zoeken welke dat was. Kan je je aanmelden en elke week invullen.
*edit* http://ikbenzwanger.com/gewicht.php alstu
*edit* http://ikbenzwanger.com/gewicht.php alstu
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Ik weet niet of het er is en ik weet ook niet of je er zo mee bezig moet zijn. Maakt het je wat uit hoeveel je aankomt? Het zegt echt helemaal niks. De kans is groot dat de kilo's die je nu bent aangekomen voor een groot deel vocht zijn. Eén keer plassen na de bevalling en alles is weg. Ik ben redelijk wat aangekomen tijdens de zwangerschap (16 kg) en toch was mijn baby (te) klein. Een week na de bevalling was alles er weer af. Ik bedoel het niet vervelend, maar geniet gewoon van je groeiende buik (doe je ook lees ik) en accepteer dat je gaat aankomen. Hoeveel dat is maakt niet uit, je kunt er toch niks aan doen en dat moet je ook niet willen.
Gast- Gast
Bedankt Silver!
@Robin: Klopt helemaal wat je zegt hoor. Ik geniet ook echt van mijn groeiende buik, dat kan niet snel genoeg gaan. Maar ik vind dat getal op de weegschaal wel "wennen". Ik ben eerst veel afgevallen, dus als je die kilo's er ook nog bij optelt dan ben ik in korte tijd echt supersnel aangekomen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben blij dat ik aan het aankomen ben en dat de baby goed groeit etc. Zo bedoelde ik ook de opmerking over boven het rode lijntje (eerst zat ik er ver onder). Maar ik weet niet, het doet me wel wat dat getal. Vooral omdat het niet geleidelijk gaat.
@Robin: Klopt helemaal wat je zegt hoor. Ik geniet ook echt van mijn groeiende buik, dat kan niet snel genoeg gaan. Maar ik vind dat getal op de weegschaal wel "wennen". Ik ben eerst veel afgevallen, dus als je die kilo's er ook nog bij optelt dan ben ik in korte tijd echt supersnel aangekomen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben blij dat ik aan het aankomen ben en dat de baby goed groeit etc. Zo bedoelde ik ook de opmerking over boven het rode lijntje (eerst zat ik er ver onder). Maar ik weet niet, het doet me wel wat dat getal. Vooral omdat het niet geleidelijk gaat.
Tummy- Fluisteraar
Ik herken het wel Tummy, ik was altijd rond het gewicht wat ik nu ben met baby. En ergens moet ik dus gewoon dat getal los laten. De 3e keer bij de vk werd mij ook verteld laat dat gewicht los, dat heb je zelf niet in de hand qua hoeveel vruchtwater etc. Tot nu toe vind ik het nog steeds meevallen. En zit ik nu rond de 9kg totaal erbij. Maar het is gewoon dat getal....
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Snap wel dat het moeilijk is, zeker als je eerst hard je best hebt gedaan om af te vallen. Ik schrok ook wel toen ik op een gegeven moment boven de 80 kg uit kwam. Had ook op de één of andere manier niet verwacht dat ik de 80 aan zou tikken. Bij mij kwamen de kilo's met name in de laatste weken, dus denk dat je er wel rekening mee moet houden dat het nog wel even zo door gaat. Mogelijk hou je nu vocht vast door het weer en ben je hierdoor snel zwaarder geworden. Het kan best zijn dat je over een paar weken (als het weer kouder is) weer lichter bent. Dit had ik ook en dat was puur het vocht dat ik weer kwijt was toen het weer een paar dagen kouder was. Anyway... laat het lekker los, het is maar een (tijdelijk) getal. Het gewicht van je baby is véél belangrijker dan jouw gewicht .
Gast- Gast
Robin_ schreef:Snap wel dat het moeilijk is, zeker als je eerst hard je best hebt gedaan om af te vallen. Ik schrok ook wel toen ik op een gegeven moment boven de 80 kg uit kwam. Had ook op de één of andere manier niet verwacht dat ik de 80 aan zou tikken. Bij mij kwamen de kilo's met name in de laatste weken, dus denk dat je er wel rekening mee moet houden dat het nog wel even zo door gaat. Mogelijk hou je nu vocht vast door het weer en ben je hierdoor snel zwaarder geworden. Het kan best zijn dat je over een paar weken (als het weer kouder is) weer lichter bent. Dit had ik ook en dat was puur het vocht dat ik weer kwijt was toen het weer een paar dagen kouder was. Anyway... laat het lekker los, het is maar een (tijdelijk) getal. Het gewicht van je baby is véél belangrijker dan jouw gewicht .
Ik was trouwens niet bewust afgevallen, maar dit kwam omdat ik erg ziek ben geweest en door veel overgeven zo'n 6/7 kilo kwijt was. Dus ik denk dat het een inhaalslag is van mijn lijf.
Ja echt wel, als het gewicht van de baby maar goed is! En ik ga proberen mijn eigen "getal" los te laten
Tummy- Fluisteraar
Onze weegschaal is kapot gegaan vlak voor ik zwanger werd en dat vind ik wel prima eigenlijk! Ben de vorige keer 20 kilo aangekomen, maar dat was er ook zo weer af.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Handig zo,n website. Herken het gevoel ook wel hoor. Dus zo erg is het toch niet om je daar druk over te maken. Vind het verschrikkelijk om weer aan te komen. Ben nu vanaf mijn startgewicht 8/9 kilo aangekomen en het gaat de laatste weken ineens zo hard. In twee weken 4 kilo erbij. Maar kvind het vooral erg dat het niet alleen op mijn buik zit en ik niet zon mooi zwanger buikje heb. Ik zie het aan mijn benen en de vetjes op mijn heupen.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Ik heb me nooit gewogen tijdens de zwangerschappen, vond zoiets totaal niet interessant haha. Ik haat wegen dus hoefde dat bij de vk ook niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Soortgelijke onderwerpen
» Grafiek maken in Excel
» Jongens/meisjes verdeling kdv
» Gewichtstoename a/h eind v/d zwangerschap
» Gewichtstoename tweede of volgende zwangerschap
» Verdeling van je tijd
» Jongens/meisjes verdeling kdv
» Gewichtstoename a/h eind v/d zwangerschap