Verdeling geld
+26
Petteflet
Rose
TukTuk
Paper Crown
Gizmo
RYW
Theeleut
Lavendel
kajaka88
minoessepoes
Caroow
mezzoforte
Bazinga
Zonnetje
Mida4you
rianne287
Lynn_
Marin
Susan
Highway
Atelier Madame
Arwyn
Snoes
SoGood
Rush
Cheesegirl
30 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Verdeling geld
Rush schreef:Wow Susan, dan zit de een met €100 vrij te besteden en de ander met €1000? Wat raar!
Nou inderdaad. Ik zou ook totaal niet kunnen genieten van mijn 1000 euro, merkkleding, dure schoenen en gadgets en alles als ik mijn vriend in hetzelfde huis zijn laatste eurootjes zie tellen om rond te komen...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Paper Crown schreef: Ik moet een half jaar werken voor zijn maandsalaris dus het zou bij ons heel oneerlijk zijn om alles naar rato te doen.
Maar dan zou het naar rato verdelen toch juist wel eerlijk zijn? Dat is toch juist dat de een die meer verdient meer betaalt?
Gast- Gast
Ja, dat lijkt me ook echt heel raar.Rush schreef:Wow Susan, dan zit de een met €100 vrij te besteden en de ander met €1000? Wat raar!
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Carrie schreef:Paper Crown schreef: Ik moet een half jaar werken voor zijn maandsalaris dus het zou bij ons heel oneerlijk zijn om alles naar rato te doen.
Maar dan zou het naar rato verdelen toch juist wel eerlijk zijn? Dat is toch juist dat de een die meer verdient meer betaalt?
Ik denk dat ze bedoelt dat zij dan wel heel weinig bijdraagt omdat hij zo veel meer verdient wil dan natuurlijk niet zeggen dat zij nauwelijks iets moet betalen..
Susan: wat ik trouwens ook wonderlijk vind in in dat soort discussies is dat die vrouw dan bijvoorbeeld minder verdient omdat ze een paar dagen thuis is bij de kinderen. Maar die man vindt dan wel dat hij recht heeft op zijn zelf verdiende geld, want hij werkt tenslotte fulltime. Terwijl dat alleen maar kan, juist omdat zij met de kinderen thuis blijft..
RYW- Ratel
RYW schreef:Carrie schreef:Paper Crown schreef: Ik moet een half jaar werken voor zijn maandsalaris dus het zou bij ons heel oneerlijk zijn om alles naar rato te doen.
Ik denk dat ze bedoelt dat zij dan wel heel weinig bijdraagt omdat hij zo veel meer verdient wil dan natuurlijk niet zeggen dat zij nauwelijks iets moet betalen..
Ik denk juist dat ze het oneerlijk vindt dat hij dan veel meer overhoudt en zich veel meer kan veroorloven. Ik denk eerder dat zij het op de grote hoop gooien dan dat ze het precies eerlijk verdelen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik zou het ook niet heel leuk vinden als het verschil zo groot is dat ik bijv. €400 over heb te besteden en m`n man 10x zoveel. Dan worden de verschillen ook weer zo groot.
Andersom trouwens ook niet. Als ik zoveel zou verdienen en 'groot' geld heb en dat m`n vriend het met (in verhouding) zo weinig moet doen.
Andersom trouwens ook niet. Als ik zoveel zou verdienen en 'groot' geld heb en dat m`n vriend het met (in verhouding) zo weinig moet doen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Tot mijn man mij ten huwelijk vroeg wist ik eigenlijk niet wat hij verdiende. Geen idee, nooit ter sprake gebracht *even voor de goede orde, wij woonden pas samen na het trouwen* Tuurlijk zag ik wel dat hij in dure kleding liep en allerlei gadgets had maar eigenlijk me nooit echt in verdiept. Toen we bespraken op wat voor basis we gingen trouwen (in gemeenschap van goederen) kwam het pas ter sprake. En toen hebben we ook besproken hoe we het gingen doen. Hij zei tegen mij dat hij het voor ons verdiende en niet voor hemzelf alleen en dat alles naar rato verdelen hem niet fair leek omdat we niet €200.- in salaris schelen maar meer dan dat. Hij zei we hebben 1 rekening en 1 spaarrekening 1 huis we delen een leven samen, dan verdelen we het geld ook gewoon eerlijk. Dus het eerlijkst is als we beide hetzelfde zakgeld hebben. Voor ons werkt dit. Want als ik reeel ben, ons huis is niet gekocht op basis van mijn salaris maar die van hem. Ik heb een mooi salaris maar het is niet zo dat ik een ruime 2 onder 1 kap kan betalen of van alle privileges kan genieten die zijn salaris ons biedt.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Mijn beste vriendin heeft met haar vriend een huis gekocht, maar verdelen alles eerlijk. Ze maken beiden 1000,- over naar de gezamelijke rekening, waarvan alle rekeningen worden betaald (ook verzekeringen e.d.) en de boodschappen. Wat ze dus allebei overhouden, sparen ze van - apart - en doen ze leuke dingen. Alleen verdient hij een kleine 2000,- en zij 'maar' 1300,- als ze een goede werkmaand heeft.
Zij vindt het eerlijker zo, maar ik snap 't niet goed... Ja, 't is op zich eerlijk, maar ze werken allebei hard en zij doet een shitload meer in 't huishouden, maar houdt toch heel veel minder over. Soms verdient ze net genoeg om haar deel van de vaste lasten te kunnen betalen en dan moet ze of van hem lenen (ja, serieus, lenen) of van d'r spaarrekening afhalen, zo vaag, ik snap er nog steeds niks van!
Zij vindt het eerlijker zo, maar ik snap 't niet goed... Ja, 't is op zich eerlijk, maar ze werken allebei hard en zij doet een shitload meer in 't huishouden, maar houdt toch heel veel minder over. Soms verdient ze net genoeg om haar deel van de vaste lasten te kunnen betalen en dan moet ze of van hem lenen (ja, serieus, lenen) of van d'r spaarrekening afhalen, zo vaag, ik snap er nog steeds niks van!
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik vind, als je de kosten eerlijk verdeelt, verdeel je het huishouden ook eerlijk. Het slaat nergens op dat zij wel de helft van alle vaste lasten moet betalen, maar hij niet de helft van het huishouden hoeft te doen. Dit is wel een heel fijne regeling voor hem zo.
Susan- Lady Post-a-lot
Toen mijn vriend nog werkte betaalde hij meer dan ik. Nu studeren we allebei en is ons inkomen gelijk dus dragen we ook gelijk af. We maken een bedrag over naar de gezamenlijke rekening waar de huur, verzekeringen en boodschappen van worden betaald. Mobiele telefoonrekening en kleding betalen we van ons eigen geld.
Gast- Gast
We hebben allebei een eigen rekening. Op dit moment verdient mijn vriend meer dan ik, dus betaald hij meestal ook wat meer.
Hij krijgt per week uitbetaald en ik per maand. Dus meestal betaal ik de huur e.d. en hij elke week de boodschappen. En hij tankt ook soms mijn auto, maar ik soms ook die van hem, het is maar net hoe het uitkomt.
Hij krijgt per week uitbetaald en ik per maand. Dus meestal betaal ik de huur e.d. en hij elke week de boodschappen. En hij tankt ook soms mijn auto, maar ik soms ook die van hem, het is maar net hoe het uitkomt.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Paper Crown (heb je maar niet gequote want wist niet of je dat wilde), maar dat geeft toch ook niet, dat het huis grotendeels op zijn salaris is gekocht? Lijkt me ook heel sterk dat je allebei exact hetzelfde verdient en daardoor een goede hypotheek kunt krijgen. Ik verdien nu ook best heel goed, maar m'n vriend zal altijd meer verdienen dan ik. Ook prima om naar rato te verdelen dan. Hebben wij niet omdat het salarisverschil nu nog niet zo groot is en nu voelt het nog wat onwennig om 'zijn geld' uit te geven dus gebruik ik liever m'n persoonlijke salaris voor persoonlijke uitgaven, maar later als hij veel meer verdient dan ik, lijkt het me wel normaal dat hij ook wat meer vaste lasten draagt. Met een groter huis zal dat ook wel vanzelf gaan, want duurder.
Fijn dat het voor jullie zo werkt, gewoon zo houden dan! Was trouwens benieuwd hoeveel uur jij van plan bent te gaan werken als de kleine er is, en of dat veel minder is dan wat je nu werkt. Jij was altijd mijn voorbeeld toen ik 't moeilijk had met m'n werk, van niet zeuren, gewoon werken. Vind ik echt een toffe attitude.
Fijn dat het voor jullie zo werkt, gewoon zo houden dan! Was trouwens benieuwd hoeveel uur jij van plan bent te gaan werken als de kleine er is, en of dat veel minder is dan wat je nu werkt. Jij was altijd mijn voorbeeld toen ik 't moeilijk had met m'n werk, van niet zeuren, gewoon werken. Vind ik echt een toffe attitude.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin en PC, zo voelt het voor mij ook. Ik ben dan degene die meer verdient (nu nog), maar we doen het samen, en als ik mijn leven en mijn kinderen met hem wil delen, dan kan ik net zo goed mijn huis en mijn geld met hem delen, vind ik
RYW- Ratel
Oh zo bedoel je het PC, ja nu snap ik je. Dat vind ik inderdaad de eerlijkste manier. Dat gaat voor ons niet op, omdat wij nagenoeg hetzelfde verdienen.
Gast- Gast
Wij hebben alles gescheiden, ieder onze eigen betaal- en spaarrekening, geen gezamenlijke.
Mijn vriend betaald de vaste lasten van het huis en zijn eigen vaste lasten. Ik boek elke maand een x bedrag over naar hem, betaal de boodschappen, brandstof en de "rest". Zo hebben we elke maand ongeveer evenveel vaste lasten en houden we elke maand ons eigen deel over. We verdienen bijna evenveel dus voor ons werkt dit prettig.
Mijn vriend betaald de vaste lasten van het huis en zijn eigen vaste lasten. Ik boek elke maand een x bedrag over naar hem, betaal de boodschappen, brandstof en de "rest". Zo hebben we elke maand ongeveer evenveel vaste lasten en houden we elke maand ons eigen deel over. We verdienen bijna evenveel dus voor ons werkt dit prettig.
Gast- Gast
Mijn vriend had net ook wel een mooi 'plan' voor later.
2 en/of rekeningen. Op 1 komt mijn salaris, op de ander die van hem.
1 gebruik je voor de vaste lasten/zorg/sparen (hier hoef je dus eigenlijk nooit aan te komen en spaar je misschien wel 'automatisch' ligt natuurlijk aan de hoeveelheid salaris die wordt bijgeschreven )
De andere rekening hebben we beide een pasje van, daar wordt het loon van de ander op gestort en daar doen we boodschappen en leuke dingen van.
(Natuurlijk moet dit tegen die tijd wel passen bij de kosten van alles haha, maar het idee vind ik best aardig klinken).
Grote uitgaves gaan er niet zomaar 'af' die worden eerst besproken. En andere aankopen hebben we het eigenlijk altijd over (kleding, kleding euh kleding)
2 en/of rekeningen. Op 1 komt mijn salaris, op de ander die van hem.
1 gebruik je voor de vaste lasten/zorg/sparen (hier hoef je dus eigenlijk nooit aan te komen en spaar je misschien wel 'automatisch' ligt natuurlijk aan de hoeveelheid salaris die wordt bijgeschreven )
De andere rekening hebben we beide een pasje van, daar wordt het loon van de ander op gestort en daar doen we boodschappen en leuke dingen van.
(Natuurlijk moet dit tegen die tijd wel passen bij de kosten van alles haha, maar het idee vind ik best aardig klinken).
Grote uitgaves gaan er niet zomaar 'af' die worden eerst besproken. En andere aankopen hebben we het eigenlijk altijd over (kleding, kleding euh kleding)
Gast- Gast
Wij hebben vanaf dat we de sleutel in ontvangst namen van ons eerste huis, alles op 1 bult gegooid. Nu hebben we 2 gezamelijke rekeningen en een spaarrekening. 1 gezamelijke komt man zijn geld op en is voor alle vaste lasten, spaargeld en wat overblijft gaat ook naar de spaar. Op de andere rekening komt mijn salaris en dat is boodschappen & leuke dingen geld (en wat overblijft eigenlijk ook spaar, maar ik houd nooit wat over). Van beide dus allebei een pasje en de spaar is onze buffer.
De afgelopen jaren hebben we afwisselend meer of minder verdiend en dat zal vast nog wel blijven wisselen de komende jaren. Ik ben blij dat we het meteen zo hebben gedaan, we hebben het nooit over geld of verdelingen.
De afgelopen jaren hebben we afwisselend meer of minder verdiend en dat zal vast nog wel blijven wisselen de komende jaren. Ik ben blij dat we het meteen zo hebben gedaan, we hebben het nooit over geld of verdelingen.
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
Wij hebben altijd naar rato op de en/of gestort (na een berekening te hebben gemaakt van hoeveel daar op zou moeten staan om alles te kunnen betalen). Nu heb ik even geen werk dus betaald mijn vriend alles.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben 2 en/of rekeningen. Een waar alle inkomsten op komen. Daarvan gaan meteen de vaste lasten naar onze tweede en/of rekening en een vast spaarbedrag naar onze spaarrekening en de studiespaarrekening van onze dochter.
Toevallig hebben wij bijna dezelfde inkomsten, als dat niet zo zou zijn geweest, hadden we ook alles op 1 hoop gegooid.
Toevallig hebben wij bijna dezelfde inkomsten, als dat niet zo zou zijn geweest, hadden we ook alles op 1 hoop gegooid.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Verdeling van je tijd
» Jongens/meisjes verdeling kdv
» Tabel/grafiek gewichtstoename verdeling
» Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)
» Verdeling van je tijd
» Jongens/meisjes verdeling kdv
» Tabel/grafiek gewichtstoename verdeling
» Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: