Verdeling geld
+26
Petteflet
Rose
TukTuk
Paper Crown
Gizmo
RYW
Theeleut
Lavendel
kajaka88
minoessepoes
Caroow
mezzoforte
Bazinga
Zonnetje
Mida4you
rianne287
Lynn_
Marin
Susan
Highway
Atelier Madame
Arwyn
Snoes
SoGood
Rush
Cheesegirl
30 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Verdeling geld
Wij wonen nu een klein jaartje samen en hebben nog niet echte de beste manier onder de knie om om te gaan met geld. Wij hebben beide een eigen rekening en een en/of rekening. Het is de bedoeling dat we elke maand beide een X bedrag op de en/of zetten waar de vaste lasten vanaf kunnen. Van onze eigen rekening kunnen we dan onze eigen dingen betalen (zoals zorg, mobiel etc).
We zijn tot de conclusie gekomen dat dit niet echt eerlijk verloopt, ik maak vaak meer over dan mijn vriend omdat mijn vriend meer eigen vaste lasten heeft (school, ov). We hebben het er nu over gehad om al het geld op de en/of binnen te laten komen. We hebben onze vaste lasten van samen en onze eigen vaste lasten opgeteld en als we het op deze manier gaan doen zouden we ongeveer 500 per maand "over" houden. Nu hebben we eigenlijk elke maand te kort en staan we ook wel rood.
Dit lijkt mij op zich een goed idee, maar vind het toch nog lastig. Hoe hebben jullie de geldzaken verdeeld?
We zijn tot de conclusie gekomen dat dit niet echt eerlijk verloopt, ik maak vaak meer over dan mijn vriend omdat mijn vriend meer eigen vaste lasten heeft (school, ov). We hebben het er nu over gehad om al het geld op de en/of binnen te laten komen. We hebben onze vaste lasten van samen en onze eigen vaste lasten opgeteld en als we het op deze manier gaan doen zouden we ongeveer 500 per maand "over" houden. Nu hebben we eigenlijk elke maand te kort en staan we ook wel rood.
Dit lijkt mij op zich een goed idee, maar vind het toch nog lastig. Hoe hebben jullie de geldzaken verdeeld?
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Verdeling geld
Hoezo zou dat lastig zijn? Je verdient toch gewoon beide het geld, en kunt het toch samen uitgeven dan? Ik snap alleen niet waarom je nu niet uitkomt, en dan ineens wel. Wat maakt het verschil dan? het is toch net zoveel aan inkomsten?
Bij ons is alles wat overblijft na betalen van onze vaste lasten gewoon van samen en daar doen we alles van. Werkt prima De ene maand geef ik meer uit, de andere maand geeft mijn vriend meer uit.
Bij ons is alles wat overblijft na betalen van onze vaste lasten gewoon van samen en daar doen we alles van. Werkt prima De ene maand geef ik meer uit, de andere maand geeft mijn vriend meer uit.
Gast- Gast
Ja waarom is het eigenlijk dan lastig inderdaad haha. Ik denk dat het dan beter uitkomt omdat mijn vriend zijn inkomen dan ook op de en/of staat en dus alles wat er van over blijft als zijn eigen vaste lasten eraf zijn dus ook echt gebruikt kunnen worden voor onze vaste lasten. Nu is het zo dat hij zeg maar 10 verdient, 3 zelf nodig heeft voor vaste lasten en "maar" 2 overmaakt voor onze vaste lasten. Dan kunnen we 7 gebruiken voor onze vaste lasten. (Hopelijk is dit duidelijk)Pippa schreef:Hoezo zou dat lastig zijn? Je verdient toch gewoon beide het geld, en kunt het toch samen uitgeven dan? Ik snap alleen niet waarom je nu niet uitkomt, en dan ineens wel. Wat maakt het verschil dan? het is toch net zoveel aan inkomsten?
Hebben jullie dan ook alle inkomsten op 1 rekening Pippa?
Cheesegirl- Ratel
Wij hebben alles gescheiden. Hij betaald het huis en ik de boodschappen, verzorgingsspullen, dingetjes voor in huis etc., dat is naar ongeveer naar rato, dus komt goed uit zo..
Laatst aangepast door Rush op wo 19 sep 2012 - 7:21; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nee, salaris van mij komt op mijn eigen rekening, salaris van mijn vriend op zijn rekening. Wat overblijft van mijn vriend sparen we, van mijn geld leven we. We gaan de rekening van mijn vriend omzetten naar een en/of, en dan wordt dat de enige rekening voor alles, inclusief vaste lasten.
Ik snap het nog niet helemaal, want betekent het dan dat jouw vriend nu de rest van zijn eigen geld opmaakt? Als het voor jullie als een betere oplossing klinkt zou ik dat gewoon proberen. Je kunt beginnen met beide vaste lasten over te maken van eigen rekening en dan ALLES wat overblijft op de en/of te zetten om te kijken hoeveel jullie dan samen overhouden.
Ik snap het nog niet helemaal, want betekent het dan dat jouw vriend nu de rest van zijn eigen geld opmaakt? Als het voor jullie als een betere oplossing klinkt zou ik dat gewoon proberen. Je kunt beginnen met beide vaste lasten over te maken van eigen rekening en dan ALLES wat overblijft op de en/of te zetten om te kijken hoeveel jullie dan samen overhouden.
Gast- Gast
Ah zo. Mijn vriend maakt zijn eigen geld eigenlijk wel een beetje op ja. Die manier die jij noemt is inderdaad ook nog een idee ja. Lastig vind ik het, daarom ben ik wel benieuwd naar hoe anderen het doen.
Rush, hebben jullie dan zo weinig vaste lasten of zoveel boodschappen?
Rush, hebben jullie dan zo weinig vaste lasten of zoveel boodschappen?
Cheesegirl- Ratel
Toen ik nog samenwoonde, kwam zijn geld binnen op een en/of rekening en mijn geld kwam binnen op een andere en/of rekening. Zijn loon gebruikte we om de vaste lasten van te betalen en mijn loon gebruikten we voor het eten/drinken/benzine/leuke dingen. Ondanks dat mijn inkomen de helft van zijn inkomen was, had ik nooit echt het idee dat het oneerlijk verdeeld was. Toen we uit elkaar gingen, heb ik hem echter wel alle dure apparatuur laten houden. Omdat de helft van 'zijn' loon was gekocht en de andere helft in de hypotheek zat. (Destijds bestond er nog geen bouwdepot en kreeg je het geld om te verbouwen gelijk op de rekening na het tekenen van het koopcontract)
Gast- Gast
Bij ons is het ook nog een soort van gesplitst.
Ik ben bij mijn vriend ingetrokken. Het huis staat op zijn naam, dus hij betaalt de hypotheek. Ik stort hem per maand een vast bedrag en daar betaalt hij een deel van de vaste lasten van en de boodschappen voor het grootste deel. Samen sparen we ongeveer evenveel per maand en wat daarvan overblijft per persoon (is ongeveer een gelijk bedrag) houden we apart en daar doen we mee wat we willen. (stappen, shoppen, etentjes, kleding, cadeautjes enz)
Als we straks samen een huis hebben zal het wel op 1 hoop gaan denk ik.
Ik ben bij mijn vriend ingetrokken. Het huis staat op zijn naam, dus hij betaalt de hypotheek. Ik stort hem per maand een vast bedrag en daar betaalt hij een deel van de vaste lasten van en de boodschappen voor het grootste deel. Samen sparen we ongeveer evenveel per maand en wat daarvan overblijft per persoon (is ongeveer een gelijk bedrag) houden we apart en daar doen we mee wat we willen. (stappen, shoppen, etentjes, kleding, cadeautjes enz)
Als we straks samen een huis hebben zal het wel op 1 hoop gaan denk ik.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Hier hebben we het allemaal op één hoop.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had een heel uitgebreid verhaal getypt, flipt mn telefoon. Hou het er maar op dat we weinig vaste lasten hebben inderdaad haha.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Haha oke duidelijk!
Bevalt dat Snoes?
Bevalt dat Snoes?
Cheesegirl- Ratel
Wij hebben allebei een eigen rekening en een gezamenlijke rekening. Naar die gezamenlijke rekening schrijven we elke maand een bepaald bedrag over. We hebben op een rijtje gezet was de gezamenlijk kosten zijn en gekeken naar hoeveel we beide verdienen en dit eerlijk verdeeld. Als we evenveel verdienen, maken we evenveel over, verdient hij bv 2 keer zoveel, maak ik 1/3 van het total bedrag over, dat idee.
Bij ons werkt dit prima. Hebben we eens een duurdere maand, dan maken we allebei nog een bedrag over naar de gezamenlijke rekening.
Bij ons werkt dit prima. Hebben we eens een duurdere maand, dan maken we allebei nog een bedrag over naar de gezamenlijke rekening.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Maar al verdien je een ander bedrag, je werkt er beide toch gewoon hard voor? En je hebt samen een leven, waarom houd je het dan gescheiden? Je zorgt samen voor een inkomen en hebt samen uitgaven. De een meer dan de ander van beide
Gast- Gast
Pippa schreef:Maar al verdien je een ander bedrag, je werkt er beide toch gewoon hard voor? En je hebt samen een leven, waarom houd je het dan gescheiden? Je zorgt samen voor een inkomen en hebt samen uitgaven. De een meer dan de ander van beide
Heeft vaak te maken met je eigen zelfstandigheid toch deels willen behoude en niet voor alles verantwoordelijkheid willen afleggen. Ik wil niet bij elk kledingstuk moeten afvragen of het wel oke is dat ik het koop en m'n vriend niet voor elk biertje wat hij drinkt.
We hebben de gezamenlijke lasten op onze gezamenlijke rekening, die betalen we naar ratio (vriend 2/3 omdat zijn inkomen ook de helft meer is, nja we hebben iig gewoon een verdeling gemaakt). Eigen lasten zoals zorg, telefoon, sport etc betalen we gewoon zelf.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Dat klopt, maar ik vind het gewoon fijn om ook je eigen rekening te hebben.
Ik vind niet dat mijn vriend hoeft te werken voor mijn kleding
Ik vind niet dat mijn vriend hoeft te werken voor mijn kleding
Arwyn- Ratel
Maar vraag je je dat echt af dan? Ik koop gewoon wat ik wil of nodig heb, en andersom. Grote bedragen in overleg in welke maand dat het beste is, dat is dan toch niet anders dan als je het eigen geld hebt? En Arwyn, maar als hij bv. alleen in dat huis had gewoond, had die minder over gehad, omdat hij de lasten in zijn eentje moest dragen, dan nu jij er woont, dus je zorgt dan toch juist voor elkaar dat je meer te besteden hebt? Dan is het toch niet perse zijn geld dat je uitgeeft?
Gast- Gast
Wij voelen ons hier gewoon goed bij, dus ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik dat hier moet verantwoorden..
Iedereen regelt dit soort zaken anders en dit werkt voor ons.
Iedereen regelt dit soort zaken anders en dit werkt voor ons.
Arwyn- Ratel
Sorry hoor, maar verantwoorden? Ik vraag gewoon wat Dan geef je geen antwoord joh, ik was gewoon benieuwd.
Gast- Gast
We hebben alles op 1 hoop, eerder deden we dat ook maar maakten we naar onze eigen rekeningen nog een bedrag over van +- 250 euro per maand om spullen voor jezelf te kopen. Maar inmiddels doen we dat ook niet meer,ik koop regelmatig kleding voor hem en zeker met de kleine op komst en sinds we een eigen huis hebben was het niet meer overzichtelijk op die manier. De ene maand koopt hij wat meer, de andere maand ik. Echt dure aankopen bespreken we gewoon met elkaar. Werkt zo prima.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Het is niet aanvallend bedoeld. Ik geef gewoon aan dat deze situatie voor ons het beste werkt. Wij willen allebei niet al het geld op 1 rekening hebben. Iedereen is hierin anders toch? Voor jou is het dus fijner om het allemaal op 1 hoop te hebben, voor ons niet. Je hoeft mij niet te overtuigen van jou beweegredenen hoor, je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt.Pippa schreef:Sorry hoor, maar verantwoorden? Ik vraag gewoon wat Dan geef je geen antwoord joh, ik was gewoon benieuwd.
Arwyn- Ratel
Arwyn schreef:Het is niet aanvallend bedoeld. Ik geef gewoon aan dat deze situatie voor ons het beste werkt. Wij willen allebei niet al het geld op 1 rekening hebben. Iedereen is hierin anders toch? Voor jou is het dus fijner om het allemaal op 1 hoop te hebben, voor ons niet. Je hoeft mij niet te overtuigen van jou beweegredenen hoor, je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt.Pippa schreef:Sorry hoor, maar verantwoorden? Ik vraag gewoon wat Dan geef je geen antwoord joh, ik was gewoon benieuwd.
Ik overtuig helemaal niemand, ik vraag alleen verder omdat ik benieuwd ben hoe anderen dat voor zich zien en waarom ze dus de keuze maken om het apart te houden, ipv gezamenlijk, omdat het feitelijk gezien op hetzelfde neer komt volgens mij.
Gast- Gast
Weer eens het nadeel van het geschreven woord, het gemis van de intonatie.
Op mij kwam het een beetje over als dat wij iets zouden moeten veranderen, dat we het niet 'goed' doen zeg maar. Vooral omdat ik al had aangegeven dat dit voor ons nu gewoon goed werkt en we dit allebei de fijnste manier vinden. Dat je dan weer vraagt waarom, kwam op mij dus even raar over.
Niet zo bedoeld, ik geloof je gelijk, maar vandaar dus mijn reactie.
Tsja, iedereen gaat nou eenmaal anders met zijn geld om. Zoals gezegd, ik zou het niet fijn vinden als hij voor mijn kleding betaald (gezien ik meestal meer uitgeef) en hij vind het niet fijn als ik voor zijn Playstation betaal. Ik heb ook verre van een vast inkomen, dus dan zouden er maanden zijn dat hij bijna in zijn eentje opdraait voor alle lasten. Nu ik gewoon elke maand een bedrag overmaak, hebben we dat niet. Als we later gaan trouwen of een kindje zouden krijgen oid vind ik het een ander verhaal, maar vooral met een kindje worden je uitgaven ook gewoon heel anders.
Op mij kwam het een beetje over als dat wij iets zouden moeten veranderen, dat we het niet 'goed' doen zeg maar. Vooral omdat ik al had aangegeven dat dit voor ons nu gewoon goed werkt en we dit allebei de fijnste manier vinden. Dat je dan weer vraagt waarom, kwam op mij dus even raar over.
Niet zo bedoeld, ik geloof je gelijk, maar vandaar dus mijn reactie.
Tsja, iedereen gaat nou eenmaal anders met zijn geld om. Zoals gezegd, ik zou het niet fijn vinden als hij voor mijn kleding betaald (gezien ik meestal meer uitgeef) en hij vind het niet fijn als ik voor zijn Playstation betaal. Ik heb ook verre van een vast inkomen, dus dan zouden er maanden zijn dat hij bijna in zijn eentje opdraait voor alle lasten. Nu ik gewoon elke maand een bedrag overmaak, hebben we dat niet. Als we later gaan trouwen of een kindje zouden krijgen oid vind ik het een ander verhaal, maar vooral met een kindje worden je uitgaven ook gewoon heel anders.
Arwyn- Ratel
Wij hebben nog wel twee rekeningen, maar dat is meer omdat we gewoon geen zin hebben om dingen om te zetten en een van de twee rekeningen op te zeggen, in de praktijk gaat alles op één hoop. Eigenlijk was dat al vrij snel zo, we hebben nooit dingen zitten berekenen of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nee hoor, iedereen moet zelf weten hoe ze het doen, dat maakt mij niet uit, maar ik ben gewoon benieuwd naar het verhaal achter, waarom mensen een bepaalde keuze maken!
Gast- Gast
Hij betaalt de hypotheek, internet en vve, ik de boodschappen. Komt op t zelfde bedrag uit. Dit gaat van de gezamenlijke rekening af. Eigen vaste lasten zoals verzekering doen we zelf van onze eigen betaalrekeningen. En we hebben ieder onze eigen spaarrekening.
M'n vriend verdient een vast salaris, ik fluctueer meer, soms heel hoog soms heel laag. Maar de basis vaste lasten+boodschappen doen we ieder gewoon t zelfde bedrag.
Werkt goed voor ons, zo hebben we allebei een vast bedrag en ieder een vrij bedrag te besteden aan leuke dingen.
En in de praktijk schiet ik wel eens kleding voor aan hem en betaalt hij de tolweg in Spanje enzo. Zo moeilijk zijn we niet, en dat is precies wat ik fijn vind.
M'n vriend verdient een vast salaris, ik fluctueer meer, soms heel hoog soms heel laag. Maar de basis vaste lasten+boodschappen doen we ieder gewoon t zelfde bedrag.
Werkt goed voor ons, zo hebben we allebei een vast bedrag en ieder een vrij bedrag te besteden aan leuke dingen.
En in de praktijk schiet ik wel eens kleding voor aan hem en betaalt hij de tolweg in Spanje enzo. Zo moeilijk zijn we niet, en dat is precies wat ik fijn vind.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Verdeling van je tijd
» Jongens/meisjes verdeling kdv
» Tabel/grafiek gewichtstoename verdeling
» Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)
» Verdeling van je tijd
» Jongens/meisjes verdeling kdv
» Tabel/grafiek gewichtstoename verdeling
» Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: