Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

+17
Lejow
Catwoman79
Annie24
Paper Crown
CCC
meisjesmama
Jazzlyn
Annemie
Phileine
Tazz
Susan
Jezzie
Guus
Thunder
Parel
Darius
SparklingEyes
21 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 20:52

Op het dagverblijf van mijn kinderen zijn ze in januari gestart met een proef voor warm eten tussen de middag. Al vanaf het moment dat het bekend was dat deze proef zou komen, ben ik in gesprek gegaan met de leidsters, want mijn zoon weigert warm eten. Nu ben ik zelf van het kaliber: het komt wel weer, dus laat hem gaan. Ik stimuleer natuurlijk wel, maar dwingen daar begin ik niet aan.

Nu zijn we ondertussen 9 maanden onderweg en heb ik al diverse aanvaringen gehad met de leidsters, vanwege het vage en in mijn ogen gewoon pedagogisch onverantwoord beleid.

Vorige week woensdag is voor mij de bom gebarsten: ik kwam mijn zoons ophalen en hoorde dat mijn oudste had gevraagd of hij zijn boterham mocht ( hij krijgt de ene dag brood, de andere dag een groenteburger, dat is het enige wat hij wil eten) en er was hem gezegd: nee jij wil geen warm eten, dus je moet maar wachten tot iedereen klaar is. Ze vertelde zelf dat ze dit gezegd had en ook nog dat hij daarna in de huishoek (?!?!?!) een boterham heeft gegeten.

Ik stond te koken! Op deze manier benadruk je bij het kind dat hij 'anders' is en je straft hem in mijn ogen omdat hij niet wil eten.

Hoe gaat het bij jullie als je kind weigert te eten? of.. PM'ers: hoe denken jullie hierover?

Ik ga overigens een officiele klacht indienen, ben er echt compleet klaar mee (er is nog meer voorgevallen de afgelopen maanden)..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 20:56

Ik zou echt kwaad zijn. Niemand dwingt mijn kind om te eten. Ik snap dat het lastig als er een kind niet wil eten, maar zoiets kun je niet afdwingen. Ik zou eisen dat mijn kind tussen de middag iets voedzaams krijgt op het eetmoment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 20:57

Hoe oud is je zoon?

In de eerste plaats: die opmerking dat 'jij wil geen warm eten, dus je moet maar wachten' vind ik echt totaal ongepast.

Op de tweede plaats, hebben de leidsters zelf al bedacht wat ze doen als een kind geen warm eten wil? Ik neem toch aan dat er heus wel meer kinderen zijn die warm eten weigeren.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 20:58

Ik vind het wel lastig Rejoy. Als mijn zoon 's avonds geen avondeten wil of lust, krijgt hij ook geen boterham, geen alternatief dus. Wel een toetje.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:00

Nou, ik ben niet voor dwingen van eten. Maar ik ben ook zwáár tegen vervangend eten geven.

Dus de strijd aangaan en zorgen dat hij bijv. aan tafel blijft zitten tot hij eet, dat vind ik niet ok.

Maar groenteburgers en brood geven omdat hij niet eet, dat is net zo funest. Wat het KDV doet vind ik niet goed, werkt niet, maar wat jij doet, dat werkt evenmin.

Volgens mij is het enige wat werkt: warm eten met z'n allen, een bordje voor hem opscheppen, eet hij niet, dan bordje weer weg als de rest klaar is. Volgende warme maaltijd weer proberen en géén andere dingen geven ipv het warme eten (en geloof me, hij kan het rustig 18 jaar volhouden op die manier hoor, geen warm eten eten, als hij groenteburgers of brood krijgt, ik heb familieleden van boven de 20 die nog steeds vertikken om stukjes groente te eten en waar nog steeds patat en frikandellen voor besteld moet worden als we met z'n allen eten, gewoon omdat ze al het andere vertikken te eten).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:02

Mijn zoon is 2,5. Brood en dergelijke eet hij wel. De strijd voor de warme maaltijd ga ik thuis wel aan, dat is mijn verantwoordelijkheid als ouder.

Ik heb al moeten zeuren om een oplossing dat hij uberhaupt brood krijgt! Hij heeft de eerste weken dat ze het project deden geleefd op het volgende:

's ochtends ontbijt een fles pap (en toen ik het doorkreeg een boterham erbij), tussendoor niks (hij lust geen fruit), tussen de middag niks (want hij wilde geen warm eten), 's middags een lu - crackertje of een plak ontbijtkoek tussendoor en dan 's avonds thuis eten (maar hij at thuis ook slecht, dus vaak weinig tot niks). ..

Na veel gesprekken kreeg hij eindelijk brood tussen de middag, maar er is me nooit verteld dat dit achteraf was, als iedereen al klaar was. Een maand of 2 terug kwam ik hem spontaan rond etenstijd halen en zat hij dus apart. Dat wuifden ze toen weg onder het mom van: hij at zo traag vandaag . Dat vond ik al raar, want brood is vaak binnen no - time op.

Ben er nu echt klaar mee.. Klacht ligt klaar, ik ga hem nog even een paar keer doorlezen en dan gaat hij op de bus. Ik speel het niet eens meer via de locatieleidster, want die doet er geen zak aan.

SE

Edit: mijn zoon eet al sinds mei 2011 moeilijk met de warme maaltijd..


Laatst aangepast door SparklingEyes op zo 16 sep 2012 - 21:03; in totaal 1 keer bewerkt
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:03

En ik kan me vanuit het KDV héél goed voorstellen dat ze geen ander eten aanbieden tijdens de maaltijd. Want dan wil iedereen wat anders. Zodra je uitzonderingen gaat maken qua eten (dit hoef jij niet, jij mag wat anders) dan heb je de strijd verloren. En ik vind het van het KDV heel ok dat ze dat dus níet doen. Maar een kind achteraf in zijn eentje wat anders geven is ook niet de meest nette oplossing. Maar dat ze ervoor passen om als iedereen warm eet één kind zijn zin te geven met een boterham, dat vind ik eigenlijk heel erg goed. Want daarmee geef je de rest veel teveel ruimte om het niet op te eten en ga je mee in het gedram van het kind wat geen warm eten wil

Ik denk dat je zelf veel te meegaand bent door (serieus!?!?!) om de dag een groenteburger te bakken. Dat gaat echt véél te ver. Zo'n kind eet toch gewoon wat de pot schaft en anders maar niet? Of ben ik nou gek?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Parel zo 16 sep 2012 - 21:04

Wij eten altijd warm tussen de middag, maar er zijn een boel kindjes die een boterham eten ipv warm en thuis lekker mee-eten. Is dat geen optie? Elke dag brood?

Ik zou ook staan te spetteren, overigens en een officiële klacht indienen. Wel zou ik het ook tegen de desbetreffende leidster vertellen, ik vind het zelf ook rot als ik niet weet dat een ouder ergens mee zit en ik het ineens via een officiële klacht hoor.

Zelf ben ik geen voorstander van 'bord leeg moeten eten', maar ze moeten na het eten wel op elkaar wachten natuurlijk. Samen eten, samen spelen. Vind het erg raar dat ze hem niet aan tafel zijn bh hebben laten eten, klinkt een beetje als een ongeregeld zaakje.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 21:04

Eucalypta, ik ben toch blij dat ik niet de enige ben met een familie met idiote eetgewoonten.

Maar ja, geen alternatief, ik weet niet hoor. Dat betekent dat hij 's ochtends thuis ontbijt, rond 10 uur een tussendoortje en dan rond 15 uur weer een tussendoortje.

Ik vind het leuk hoor, zo'n proef met warm eten, maar ik denk eigenlijk dat het alleen werkt als kindjes vijf dagen per week naar het kdv gaan, zodat ze er ook aan wennen.

Kennen jullie het gezegde: ontbijten als een God, lunchen als een koning en dineren als een bedelaar? (of zoiets). Iig betekent het dat je goed moet ontbijten en lunchen. Als je wat minder eet bij het dineren (warm) dan is dat niet zo erg.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:05

Eucalypta schreef:En ik kan me vanuit het KDV héél goed voorstellen dat ze geen ander eten aanbieden tijdens de maaltijd. Want dan wil iedereen wat anders. Zodra je uitzonderingen gaat maken qua eten (dit hoef jij niet, jij mag wat anders) dan heb je de strijd verloren. En ik vind het van het KDV heel ok dat ze dat dus níet doen. Maar een kind achteraf in zijn eentje wat anders geven is ook niet de meest nette oplossing. Maar dat ze ervoor passen om als iedereen warm eet één kind zijn zin te geven met een boterham, dat vind ik eigenlijk heel erg goed. Want daarmee geef je de rest veel teveel ruimte om het niet op te eten en ga je mee in het gedram van het kind wat geen warm eten wil

Ik denk dat je zelf veel te meegaand bent door (serieus!?!?!) om de dag een groenteburger te bakken. Dat gaat echt véél te ver. Zo'n kind eet toch gewoon wat de pot schaft en anders maar niet? Of ben ik nou gek?

Ok.. dus jij vind dat mijn kind dan maar niks moet eten en dus de hele dag op NIKS moet leven?! In hun pedagogisch beleid staat overigens dat wanneer een kind geen brood wil, dat ze dan wat anders geven. Dus waarom niet als de warme maaltijd niet wil?!?

Edit: we hebben hierover afspraken gemaakt met het KDV, omdat er weken geprobeerd is om hem gewoon mee te laten eten. Maar hij at dan dus niks de hele dag, dat vind ik dus echt niet kunnen..


Bovendien ze bakken niks zelf, wordt allemaal netjes aangeleverd, 't is gewoon wat al klaar ligt zeg maar.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Parel zo 16 sep 2012 - 21:06

Ik vind het ook wel een stukje service eigenlijk, brood aanbieden als een kindje thuis warm eet. Een kind moet toch wat binnen krijgen? Een kind is dan gezelliger, een vol gevoel, het is een kind van iemand anders waar je voor zorgt, het echte opvoeden doen ze thuis maar dat is niet onze taak.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:07

Parel schreef:Wij eten altijd warm tussen de middag, maar er zijn een boel kindjes die een boterham eten ipv warm en thuis lekker mee-eten. Is dat geen optie? Elke dag brood?

Ik zou ook staan te spetteren, overigens en een officiële klacht indienen. Wel zou ik het ook tegen de desbetreffende leidster vertellen, ik vind het zelf ook rot als ik niet weet dat een ouder ergens mee zit en ik het ineens via een officiële klacht hoor.

Zelf ben ik geen voorstander van 'bord leeg moeten eten', maar ze moeten na het eten wel op elkaar wachten natuurlijk. Samen eten, samen spelen. Vind het erg raar dat ze hem niet aan tafel zijn bh hebben laten eten, klinkt een beetje als een ongeregeld zaakje.

Ze weten dat ik er onwijs kwaad over ben.. smile maar ik ga niet weer het gesprek aan, dat station zijn we voorbij.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Parel zo 16 sep 2012 - 21:09

Oh! En als moeder zijnde vind ik persoonlijk zelf dat kindjes savonds warm moeten eten, dat vult beter dan een bh en dan kunnen ze tenminste lekker met een vol gevoel slapen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:09

Sorry hoor, als ik wat heftig reageer, maar ik ben zó boos.

Want hij eet dus 's ochtends geen tussendoortje, want hij lust geen fruit... En inderdaad.. opvoeden doe ik thuis en de warme maaltijd is toch echt de verantwoordelijkheid van de ouders...

Zit hier gewoon weer met tranen in mijn ogen... Sad
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 21:09

Nou, ik kan me wel verplaatsen in Eucalypta en dus in het kdv. Als je eenmaal begint aan alternatieven, dan is wellicht het einde zoek. En tja, aan de andere kant, er zullen ook wel weer kindjes bij zijn die het gewoon niet mogen eten vanwege een allergie of hun geloof. Wordt daar dan apart voor gekookt?

Overigens zou ik ook wel weer oppassen met die groenteburgers. Een vriendin van me gaf dat op den duur ook maar aan haar dochtertje, maar zo gezond zijn ze niet.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Parel zo 16 sep 2012 - 21:10

SparklingEyes schreef:
Parel schreef:Wij eten altijd warm tussen de middag, maar er zijn een boel kindjes die een boterham eten ipv warm en thuis lekker mee-eten. Is dat geen optie? Elke dag brood?

Ik zou ook staan te spetteren, overigens en een officiële klacht indienen. Wel zou ik het ook tegen de desbetreffende leidster vertellen, ik vind het zelf ook rot als ik niet weet dat een ouder ergens mee zit en ik het ineens via een officiële klacht hoor.

Zelf ben ik geen voorstander van 'bord leeg moeten eten', maar ze moeten na het eten wel op elkaar wachten natuurlijk. Samen eten, samen spelen. Vind het erg raar dat ze hem niet aan tafel zijn bh hebben laten eten, klinkt een beetje als een ongeregeld zaakje.

Ze weten dat ik er onwijs kwaad over ben.. smile maar ik ga niet weer het gesprek aan, dat station zijn we voorbij.

Nee maar ik zou wel even zeggen dat je een klacht hebt ingediend. En een gesprek zal je dan toch moeten aangaan anders los je het probleem nooit op, toch?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Thunder zo 16 sep 2012 - 21:11

Ik ben het wel eens met Euc. Mijn jongste weigert ook, maar krijgt op de psz niets anders als de rest. Hij moet mee aan tafel, eet hij niet, dan is dat jammer voor hem. Uiteindelijk is deze aanpak voor hem wél gaan werken, want hij eet nu gewoon fruit en brood mee met de eetmomenten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Parel zo 16 sep 2012 - 21:11

Darius schreef:Nou, ik kan me wel verplaatsen in Eucalypta en dus in het kdv. Als je eenmaal begint aan alternatieven, dan is wellicht het einde zoek. En tja, aan de andere kant, er zullen ook wel weer kindjes bij zijn die het gewoon niet mogen eten vanwege een allergie of hun geloof. Wordt daar dan apart voor gekookt?

Overigens zou ik ook wel weer oppassen met die groenteburgers. Een vriendin van me gaf dat op den duur ook maar aan haar dochtertje, maar zo gezond zijn ze niet.

Bij ons wordt er idd apart gekookt, voor oa moslims. Niks met varkensvlees. De kindjes weten zelf heel goed wie er brood eet en wie niet en we hebben er nooit moeilijkheden mee gehad eigenlijk.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:12

Ik snap dat een kind wat moet eten. Maar hé, hij lust ook al geen fruit, hij lust ook al geen warm eten, dat hij leeft op een cracker en een broodje is zíjn keus (ja echt, ookal is hij nog maar zo klein), want er staat gewoon warm eten voor zijn neus, hij zal niet ter plekke bezwijken en als hij geen uitzonderingen krijgt gaat misschien dat kwartje wel eens vallen van 'hé, als ik niet eet heb ik honger'.

Ik vind wel dat als ze afgesproken hebben dat hij een boterham krijgt dat ze zich daar aan moeten houden. Jouw kind is alleen niet het enige kind daar, en nee, ze hoeven niet op te voeden, maar daarom juist hoeven ze toch ook niet voor elk kind een uitzondering te maken? Zou wat worden, zitten ze straks met warm eten en 5 kindjes die het vertikken en allemaal hun eigen wensenlijstje hebben.

Ik snap dat je boos en bezorgd bent, maar je gaat zelf echt héél ver door om de dag een groenteburger te bakken. Je schrijft dat je de strijd thuis aangaat: niet doen, dat verlies je, je kunt een kind niet dwingen of overhalen om te eten, echt niet. Het enige wat echt werkt is consequent voorzetten en geen uitzonderingen maken, niet drammen, niet zeuren niet verhalen, gewoon gezellig eten en als hij niet eet, dan eet hij niet.

En ik weet écht hoe het werkt, ik had een kind wat vanaf een maand of 10 weigerde te drinken, geen flessen, geen bekers, gewoon niets smile En wat 2 jaar lang heeft geweigerd groente te eten. Hij drinkt inmiddels en hij lust alle groente, op tomaat na. Door gewoon stug te blijven voorzetten. En ja, ik heb ook weleens staan schreeuwen dat hij een hap moest nemen Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? 561177 maar dat werkt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Guus zo 16 sep 2012 - 21:12

Wij bieden ook warm eten aan en hoe we ermee omgaan als het kind niet wil is eigenlijk altijd in samenspraak met de ouders. In princiepe hebben we een boterham als alternatief.
Ik wil dat de kinderen proberen en zal daar altijd mijn best voor doen (wij gebruiken how to talk to kids, dus zal vaak keuzes geven en die stappenplannen aflopen)
Vind het kind het echt niet lekker dan krijgt het een boterham geen probleem.
Dat kindje moet wel even geduldig zijn tot ik de kinderen die kiezen om wel warm te eten allemaal hebben gehad en ik mijn handen vrij heb om een boterham te maken.
Ook zet ik ze soms aan een andere tafel als ik weet dat er andere kinderen gevoelig voor zijn, dus heerlijk hun stampot zitten te eten totdat ze de boterham zien en dan geen hap meer nemen, dat zal ik proberen te voorkomen.

We hebben ook ouders gehad die liever hebben dat we het op een later, rustiger tijdstip nog een keer aanbieden of die dan willen dat het kind geen keuze krijgt in beleg oid en dat proberen we dan (mits we niets hoeven te dwingen want dat gaat tegen het pedagogisch beleid in)

In de tijd dat ze overstapten zijn er trouwens ouders (of kinderen) geweest die liever brood bleven ete en die bieden we geen eens het warme eten aan. Alleen de kinderen die daarna zijn gekomen krijgen die keuze niet meer bij de intake.
Ik vind het wel vreemd dat jullie die keuze niet hebben gekregen.
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Parel zo 16 sep 2012 - 21:12

Eet hij ook geen gepureerd fruit, se?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Jezzie zo 16 sep 2012 - 21:12

Ik vind het eigenlijk best raar dat alle kinderen verplicht warm eten moeten krijgen op het Kdv. Op het Kdv waar ik en tijdje gewerkt heb konden ouders kiezen of hun kind tussen de middag brood of warm eten kreeg. Ouders die bijvoorbeeld altijd laat hun kind kwamen halen kozen voor warm eten.
idd, wat jij ook zegt die strijd om warm eten te eten kan je beter zelf aan gaan thuis en dat gewoon op je eigen manier doen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:13

Darius schreef:Nou, ik kan me wel verplaatsen in Eucalypta en dus in het kdv. Als je eenmaal begint aan alternatieven, dan is wellicht het einde zoek. En tja, aan de andere kant, er zullen ook wel weer kindjes bij zijn die het gewoon niet mogen eten vanwege een allergie of hun geloof. Wordt daar dan apart voor gekookt?

Overigens zou ik ook wel weer oppassen met die groenteburgers. Een vriendin van me gaf dat op den duur ook maar aan haar dochtertje, maar zo gezond zijn ze niet.

Hij krijgt ze max 1 á 2 keer in de week, want ze geven hem dus de ene dag brood, de andere dag zo'n burger. Thuis krijgt hij die dingen niet eens. Die burger ís al een alternatief...

Maar vind het zo raar dat ze in hun 'normale' pedagogisch beleid hebben staan dat een kind wat geen brood wil een alternatief krijgt, maar nu ze de warme maaltijd aanbieden doen ze daar ineens moeilijk over. En tegelijk heb ik van de organisatie zwart op wit dat ze een kind wat anders moeten bieden omdat ze anders niet genoeg eten overdag...

Voeding is mijn verantwoordelijkheid als ouder toch? Dat zij die proef doen is leuk, maar toen ik voor dit dagverblijf koos, aten ze nog lekker brood tussen de middag en dat ging prima...

Ik zou het fijner vinden als ze het warme eten als optie aanbieden richting ouders, want geheid dat we er zometeen weer extra voor mogen gaan betalen als het door gaat en dus standaard wordt..

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:14

Parel schreef:Oh! En als moeder zijnde vind ik persoonlijk zelf dat kindjes savonds warm moeten eten, dat vult beter dan een bh en dan kunnen ze tenminste lekker met een vol gevoel slapen.

Dat klopt niet. Een volle maag maakt het slapen lastiger, je lijf is nog bezig met verteren en dat slaapt minder lekker. Daarbij: voedsel verbrand je, wat je 's avonds eet verbrand niet goed meer, want je slaapt daarna. Je hebt meer aan je middagmaaltijd dan aan je avondmaaltijd, want na de middag doe je nog van alles. Het is dus beter om vol te zitten (nou ja, vol zitten is nooit goed) in de middag dan in de avond. Beter voor je stofwisseling en beter voor je gewicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Susan zo 16 sep 2012 - 21:14

Iedereen heeft z'n eigen beleid rondom de warme maaltijd en wat kinderen wel en niet moeten eten, of je kind moet eten wat de pot schaft, wat je doet als je kind iets niet lust, enzovoort. Mede om die reden vind ik dat de warme maaltijd gewoon een gezinsaangelegenheid is en niet van het kinderdagverblijf. Sowieso dwing je ouders in mijn ogen daarmee tot rare oplossingen: of je kind moet twee keer per dag warm eten, of je kind moet 's avonds als enige een boterham eten, of het hele gezin moet 's middags warm en 's avonds brood gaan eten. Ik vind dat alledrie raar, ik vind dat op een kinderdagverblijf 's middags gewoon brood gegeten moet worden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum