Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

+17
Lejow
Catwoman79
Annie24
Paper Crown
CCC
meisjesmama
Jazzlyn
Annemie
Phileine
Tazz
Susan
Jezzie
Guus
Thunder
Parel
Darius
SparklingEyes
21 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:15

Parel schreef:Eet hij ook geen gepureerd fruit, se?

Nope..

Hij heeft in mei 2011 wat gegeten wat hij niet lekker vond (waarschijnlijk rode kool) en daarna is hij dingen gaan uitsluiten 1 voor 1. Hij eet héééél af en toe een partje appel op het KDV, maar thuis helemaal niks. Ik geef hem dan ook vloeibare vitaminen, want ja, hij moet toch wat.

Hij doet gewoon moeilijk met eten en met een aantal etens - waren is het gewoon niet willen hoor.. maar het is mijn strijd die ik thuis wel voer denk ik dan.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:16

Susan schreef:Iedereen heeft z'n eigen beleid rondom de warme maaltijd en wat kinderen wel en niet moeten eten, of je kind moet eten wat de pot schaft, wat je doet als je kind iets niet lust, enzovoort. Mede om die reden vind ik dat de warme maaltijd gewoon een gezinsaangelegenheid is en niet van het kinderdagverblijf. Sowieso dwing je ouders in mijn ogen daarmee tot rare oplossingen: of je kind moet twee keer per dag warm eten, of je kind moet 's avonds als enige een boterham eten, of het hele gezin moet 's middags warm en 's avonds brood gaan eten. Ik vind dat alledrie raar, ik vind dat op een kinderdagverblijf 's middags gewoon brood gegeten moet worden.

Toch fijn dat er mensen zijn die er hetzelfde over denken, ik dacht al bijna dat ik gek was of zo...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 21:17

SE, van dat pedagogisch beleid, dat klopt dan inderdaad niet nee. Warm eten is trouwens voorgesteld als proef, dus ze moeten dan ook serieus iets gaan bedenken voor dit probleem, anders heb je natuurlijk niets aan een proef.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:17

Eucalypta schreef:
Parel schreef:Oh! En als moeder zijnde vind ik persoonlijk zelf dat kindjes savonds warm moeten eten, dat vult beter dan een bh en dan kunnen ze tenminste lekker met een vol gevoel slapen.

Dat klopt niet. Een volle maag maakt het slapen lastiger, je lijf is nog bezig met verteren en dat slaapt minder lekker. Daarbij: voedsel verbrand je, wat je 's avonds eet verbrand niet goed meer, want je slaapt daarna. Je hebt meer aan je middagmaaltijd dan aan je avondmaaltijd, want na de middag doe je nog van alles. Het is dus beter om vol te zitten (nou ja, vol zitten is nooit goed) in de middag dan in de avond. Beter voor je stofwisseling en beter voor je gewicht.

Very Happy

Mijn zoon is sinds dit hele gezanik is begonnen op het KDV idd flink afgevallen, want sja.. hij eet gewoon niks meer op zo'n dag..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:17

Als de afspraak is dat ze een alternatief aanbieden moeten ze zich daaraan houden. Maar dat doen ze ook, hij kreeg een boterham. Alleen niet aan tafel en dat lijkt me een gesprek waard, maar geen ramp toch?

Daarnaast ben ik wel met je eens dat als ze dit opeens invoeren dat ze dan flexibel moeten zijn. Maar ik lees vooral dat je wel erg makkelijk bent naar je kind toe en dat je niet ziet dat zijn gedrag niet gezond is wat eten betreft. Je schrijft 'hij lust ook geen fruit' alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Dat is het niet.

Natuurlijk kun je ze aan hun afspraken houden, maar 'koken' omdat je zo boos bent vind ik wel wat buiten proportie. Je kind krijgt er echt niets van, je kunt ze gewoon aanspreken of desnoods een klacht indienen als ze echt raar met dat warme eten omgaan (dat zo invoeren vind ik wel vreemd bijv.) maar trek het niet te ver uit z'n verband.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:18

Darius schreef:SE, van dat pedagogisch beleid, dat klopt dan inderdaad niet nee. Warm eten is trouwens voorgesteld als proef, dus ze moeten dan ook serieus iets gaan bedenken voor dit probleem, anders heb je natuurlijk niets aan een proef.

Dat moeten ze ook zeker doen, maar ze zeggen steeds dat ze er mee bezig zijn, maar er gebeurt niks. Dat is ook de reden dat ik het compleet zat ben: er is geen eenduidig beleid en wat ze nu voeren is gewoon niet verantwoord in mijn ogen.

MOest vorige week het klanttevredenheidsonderzoek invullen.... die was flink negatief kan ik zeggen.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:18

SparklingEyes schreef:
Eucalypta schreef:
Parel schreef:Oh! En als moeder zijnde vind ik persoonlijk zelf dat kindjes savonds warm moeten eten, dat vult beter dan een bh en dan kunnen ze tenminste lekker met een vol gevoel slapen.

Dat klopt niet. Een volle maag maakt het slapen lastiger, je lijf is nog bezig met verteren en dat slaapt minder lekker. Daarbij: voedsel verbrand je, wat je 's avonds eet verbrand niet goed meer, want je slaapt daarna. Je hebt meer aan je middagmaaltijd dan aan je avondmaaltijd, want na de middag doe je nog van alles. Het is dus beter om vol te zitten (nou ja, vol zitten is nooit goed) in de middag dan in de avond. Beter voor je stofwisseling en beter voor je gewicht.

Very Happy

Mijn zoon is sinds dit hele gezanik is begonnen op het KDV idd flink afgevallen, want sja.. hij eet gewoon niks meer op zo'n dag..

En dus heeft hij alle macht, want jij maakt je zorgen en doet precies wat hij wil smile Zo bewust gaat dat niet bij hem hoor, maar zo werkt het wel. Jij gaat je best doen om er eten in te krijgen, dus hij krijgt uitzondering op uitzondering, want stél dat hij niet aankomt....

Als het echt zo erg is zou ik naar een kinderarts gaan, want dit lijkt niet helemaal normaal te verlopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 21:19

Eucalypta schreef:
Parel schreef:Oh! En als moeder zijnde vind ik persoonlijk zelf dat kindjes savonds warm moeten eten, dat vult beter dan een bh en dan kunnen ze tenminste lekker met een vol gevoel slapen.

Dat klopt niet. Een volle maag maakt het slapen lastiger, je lijf is nog bezig met verteren en dat slaapt minder lekker. Daarbij: voedsel verbrand je, wat je 's avonds eet verbrand niet goed meer, want je slaapt daarna. Je hebt meer aan je middagmaaltijd dan aan je avondmaaltijd, want na de middag doe je nog van alles. Het is dus beter om vol te zitten (nou ja, vol zitten is nooit goed) in de middag dan in de avond. Beter voor je stofwisseling en beter voor je gewicht.

Eens met Eucalypta.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 21:20

Eucalypta schreef:
Parel schreef:Oh! En als moeder zijnde vind ik persoonlijk zelf dat kindjes savonds warm moeten eten, dat vult beter dan een bh en dan kunnen ze tenminste lekker met een vol gevoel slapen.

Dat klopt niet. Een volle maag maakt het slapen lastiger, je lijf is nog bezig met verteren en dat slaapt minder lekker. Daarbij: voedsel verbrand je, wat je 's avonds eet verbrand niet goed meer, want je slaapt daarna. Je hebt meer aan je middagmaaltijd dan aan je avondmaaltijd, want na de middag doe je nog van alles. Het is dus beter om vol te zitten (nou ja, vol zitten is nooit goed) in de middag dan in de avond. Beter voor je stofwisseling en beter voor je gewicht.

Eens met Eucalypta.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Guus zo 16 sep 2012 - 21:21

Eucalypta schreef:
Parel schreef:Oh! En als moeder zijnde vind ik persoonlijk zelf dat kindjes savonds warm moeten eten, dat vult beter dan een bh en dan kunnen ze tenminste lekker met een vol gevoel slapen.

Dat klopt niet. Een volle maag maakt het slapen lastiger, je lijf is nog bezig met verteren en dat slaapt minder lekker. Daarbij: voedsel verbrand je, wat je 's avonds eet verbrand niet goed meer, want je slaapt daarna. Je hebt meer aan je middagmaaltijd dan aan je avondmaaltijd, want na de middag doe je nog van alles. Het is dus beter om vol te zitten (nou ja, vol zitten is nooit goed) in de middag dan in de avond. Beter voor je stofwisseling en beter voor je gewicht.

Wat Euc zegt is precies waarom wij warm aanbieden, het is juist onderzocht dat smiddags warm gezonder is. Net als dat we geen melk aanbieden bij warm eten maar water, door de melk worden voedingsstoffen niet goed opgenomen.
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:22

Susan schreef:Iedereen heeft z'n eigen beleid rondom de warme maaltijd en wat kinderen wel en niet moeten eten, of je kind moet eten wat de pot schaft, wat je doet als je kind iets niet lust, enzovoort. Mede om die reden vind ik dat de warme maaltijd gewoon een gezinsaangelegenheid is en niet van het kinderdagverblijf. Sowieso dwing je ouders in mijn ogen daarmee tot rare oplossingen: of je kind moet twee keer per dag warm eten, of je kind moet 's avonds als enige een boterham eten, of het hele gezin moet 's middags warm en 's avonds brood gaan eten. Ik vind dat alledrie raar, ik vind dat op een kinderdagverblijf 's middags gewoon brood gegeten moet worden.

Dat ben ik met je eens. Maar dat KDV heeft een warme maaltijd. Nu hebben ze die net ingevoerd en heeft SE een punt, maar als je je kind naar een KDV doet waar ze dit al hebben dan zal je kind zich toch gewoon moeten aanpassen lijkt me.

Ik heb hetzelfde probleem met warm eten op het KDV hoor. En dezelfde discussie gevoerd met de BSO die vond dat mijn zoon zijn beker melk helemaal op moest drinken. Dat hoeft hij van mij niet, als hij dorst heeft drinkt hij en als hij geen dorst heeft niet, daar is geen dwingen aan. Maar hé, het zijn hún regels, dus ik heb gezegd hoe ik het doe en als zij het anders doen dan is het hun pakkie aan. Ik kan niet voor hen bepalen wat hun regel is. Laten ze mijn zoon echt een uur aan tafel zitten omdat hij zijn beker moet leegdrinken, ja dán hebben we een probleem. Maar ik ben het niet eens met hun regel, maar ik ben daar niet de baas smile Dus leert hij maar dat hij zich ergens anders aan de daar geldende regels houdt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Susan zo 16 sep 2012 - 21:23

Voor zover ik het begrijp hebben ze dat warme eten ingevoerd toen haar kind daar al zat. Ik zou daar ook stevig van balen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Tazz zo 16 sep 2012 - 21:24

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet eerlijk tegenover de andere kinderen dat hij wel een boterham krijgt terwijl zij een warme maaltijd moeten eten als ze dat liever ook niet doen.

En je zoon van 2,5 krijgt serieus nog een fles pap in de ochtend? Ik denk dat je hem die slechte eetgewoontes hebt aangeleerd. Hier is het ook eten wat de pot schaft en anders eet je maar niet.

Een kind laat zichzelf niet verhongeren, als hij echt honger heeft eet hij wel. Als je die fles pap nou laat vervallen gaat hij 's middags wel gewoon eten. En fruit ook gewoon blijven aanbieden.

Eit: Oh en aan de andere kant vind ik dat een warme maaltijd thuis gegeten hoort te worden en op het kdv gewoon brood.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:26

Susan schreef:Voor zover ik het begrijp hebben ze dat warme eten ingevoerd toen haar kind daar al zat. Ik zou daar ook stevig van balen.

Ja, ik ook. Dus ik neem aan dat als het een proef is, dat je de ruimte hebt om je mening te geven. En dat kan ze dus ook doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:30

Eucalypta schreef:
SparklingEyes schreef:
Eucalypta schreef:
Parel schreef:Oh! En als moeder zijnde vind ik persoonlijk zelf dat kindjes savonds warm moeten eten, dat vult beter dan een bh en dan kunnen ze tenminste lekker met een vol gevoel slapen.

Dat klopt niet. Een volle maag maakt het slapen lastiger, je lijf is nog bezig met verteren en dat slaapt minder lekker. Daarbij: voedsel verbrand je, wat je 's avonds eet verbrand niet goed meer, want je slaapt daarna. Je hebt meer aan je middagmaaltijd dan aan je avondmaaltijd, want na de middag doe je nog van alles. Het is dus beter om vol te zitten (nou ja, vol zitten is nooit goed) in de middag dan in de avond. Beter voor je stofwisseling en beter voor je gewicht.

Very Happy

Mijn zoon is sinds dit hele gezanik is begonnen op het KDV idd flink afgevallen, want sja.. hij eet gewoon niks meer op zo'n dag..

En dus heeft hij alle macht, want jij maakt je zorgen en doet precies wat hij wil smile Zo bewust gaat dat niet bij hem hoor, maar zo werkt het wel. Jij gaat je best doen om er eten in te krijgen, dus hij krijgt uitzondering op uitzondering, want stél dat hij niet aankomt....

Als het echt zo erg is zou ik naar een kinderarts gaan, want dit lijkt niet helemaal normaal te verlopen.

Nee hoor, want ik ga thuis de strijd wel aan, mijn punt is dat het dagverblijf niet bepaald wat mijn kind wel en niet eet en dat zij hem niet anders moeten gaan behandelen. Ik maak me geen zorgen om het feit dat hij de warme maaltijd niet eet, maar ik vind het wél vervelend dat hij op het KDV de hele dag dus niks eet. Thuis lunchen wij met brood en daar red hij het prima op.

Mijn hoor je helemaal niks zeggen over het feit dat hij afvalt, want hij kon het wel hebben en nog steeds trouwens...

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Phileine zo 16 sep 2012 - 21:31

Wat slecht dat ze je zoon apart laten eten. Dat is niet goed voor zijn positie in de groep. Wel zou ik laten proberen hem gewoon mee te laten eten met de andere kinderen (dus gewoon een klein bordje warm eten) en dan afspreken met de leidsters dat ze hem zelf laten beslissen hoeveel hij eet. Niet erop letten of erop hameren, maar wellicht doet het voorbeeld van andere kindjes die eten wel volgen. Ik snap dat je hem wat anders te eten geeft, maar ik denk dat het goed is om het eens op deze manier te proberen. Wellicht boek je resultaat en eet hij wel beter. Ik ben vroeger ook gedwongen om te eten en kreeg vaak wat anders. Dat heeft voor mij heel slecht gewerkt, want ik ben nog steeds geen goede eter, al wordt het wel al iets beter. Het is heel vervelend om een slechte eter te zijn, want in sociale situaties voel je je al gauw ongemakkelijk. Ik hoop dat je zoon beter gaat eten en dat de leidsters er anders mee omgaan. De klacht vind ik overigens meer dan terecht.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:31

Eucalypta schreef:
Susan schreef:Voor zover ik het begrijp hebben ze dat warme eten ingevoerd toen haar kind daar al zat. Ik zou daar ook stevig van balen.

Ja, ik ook. Dus ik neem aan dat als het een proef is, dat je de ruimte hebt om je mening te geven. En dat kan ze dus ook doen.

Heb ik ook op diverse manieren al gedaan, maar sja. In je eentje kom je niet ver. Want de rest van ouders vind het allemaal prima, zolang ze niks hoeven te betalen en hun kind goed eet. Maar daar gáát het me niet om. Het gaat me er om dat ze mijn kind dus apart zetten en later laten eten, alleen omdat hij warm eten weigert, wat al was vóór ze met dat eten begonnen.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Susan zo 16 sep 2012 - 21:33

Vervelend dat er zo weinig met je mening wordt gedaan als je de enige bent, want juist als je de enige bent is het nog veel en veel vervelender dan als de meningen verdeeld zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:34

Phileine schreef:Wat slecht dat ze je zoon apart laten eten. Dat is niet goed voor zijn positie in de groep. Wel zou ik laten proberen hem gewoon mee te laten eten met de andere kinderen (dus gewoon een klein bordje warm eten) en dan afspreken met de leidsters dat ze hem zelf laten beslissen hoeveel hij eet. Niet erop letten of erop hameren, maar wellicht doet het voorbeeld van andere kindjes die eten wel volgen. Ik snap dat je hem wat anders te eten geeft, maar ik denk dat het goed is om het eens op deze manier te proberen. Wellicht boek je resultaat en eet hij wel beter. Ik ben vroeger ook gedwongen om te eten en kreeg vaak wat anders. Dat heeft voor mij heel slecht gewerkt, want ik ben nog steeds geen goede eter, al wordt het wel al iets beter. Het is heel vervelend om een slechte eter te zijn, want in sociale situaties voel je je al gauw ongemakkelijk. Ik hoop dat je zoon beter gaat eten en dat de leidsters er anders mee omgaan. De klacht vind ik overigens meer dan terecht.


Ik snap je niet helemaal....

Hij krijgt van mij niks anders.. Ik heb gehamerd op een boterham omdat hij anders de hele dag niets eet. Hij heeft 1,5 maand lang NIKS gegeten overdag, juist omdat we hadden afgesproken het even aan te kijken. Wij hadden overigens een termijn van 3 weken, zij dachten dat even 6 weken te doen...

Thuis biedt ik hem ook geen alternatief, maar warm eten doe je thuis, lunchen doe je met brood. Dus de strijd van warm eten doe ik thuis

[b]
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:35

Wat is er mis mee met de strijd even níet aangaan, ook niet op het KDV? Dat ze hem gewoon aan tafel zetten met de rest, bordje opscheppen, kijken of hij wat eet. En als hij níet eet, dat ze hem een uurtje later ofzo een boterham geven?

Liever zónder die extra boterham, maar als je dat per se wilt is dat misschien een optie. Ik snap namelijk heel goed dat ze niet een groep kindjes kunnen begeleiden bij warm eten én een boterham regelen voor jouw zoon, plus de extra onrust die dat oplevert.

Jij lijkt er al vanuit te gaan dat hij hoe dan ook nooit warm eet op het KDV, waarom niet gewoon hem mee laten draaien met de groep en kijken wat er gebeurd? Je zet hem zelf al in zo'n uitzonderingspositie dat hij de kans niet meer heeft om normaal mee te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:35

Susan schreef:Vervelend dat er zo weinig met je mening wordt gedaan als je de enige bent, want juist als je de enige bent is het nog veel en veel vervelender dan als de meningen verdeeld zijn.

En ook al is mijn zoon nu de enigste die moeilijk doet (op een andere locatie waar ze ook deze proef doen zijn er wel meer kinderen), in de toekomst zul je wellicht vaker met kinderen te maken krijgen die geen warme maaltijd willen.

Ik weet niet of de ouders daar klagen, want zij zitten gewoon met elkaar aan een tafel en krijgen, tegelijk met de anderen, een boterham. Dat vind ik prima. Maar niet apart zetten én eten als de andere kinderen slapen.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:36

Oh, ik lees net dat je dat al geprobeerd hebt. Maar ze geven hem toch brood? Alleen niet aan tafel tegelijk met de rest. EN dat snap ik wel.

En als de rest van de ouders dit ok vindt en geen probleem heeft, tja, dan sta je alleen en kun je wel blijven strijden, maar je kunt óf een ander KDV zoeken óf je erbij neerleggen. Veel meer opties heb je niet als je mening geven geen effect heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Phileine zo 16 sep 2012 - 21:37

SparklingEyes schreef:
Phileine schreef:Wat slecht dat ze je zoon apart laten eten. Dat is niet goed voor zijn positie in de groep. Wel zou ik laten proberen hem gewoon mee te laten eten met de andere kinderen (dus gewoon een klein bordje warm eten) en dan afspreken met de leidsters dat ze hem zelf laten beslissen hoeveel hij eet. Niet erop letten of erop hameren, maar wellicht doet het voorbeeld van andere kindjes die eten wel volgen. Ik snap dat je hem wat anders te eten geeft, maar ik denk dat het goed is om het eens op deze manier te proberen. Wellicht boek je resultaat en eet hij wel beter. Ik ben vroeger ook gedwongen om te eten en kreeg vaak wat anders. Dat heeft voor mij heel slecht gewerkt, want ik ben nog steeds geen goede eter, al wordt het wel al iets beter. Het is heel vervelend om een slechte eter te zijn, want in sociale situaties voel je je al gauw ongemakkelijk. Ik hoop dat je zoon beter gaat eten en dat de leidsters er anders mee omgaan. De klacht vind ik overigens meer dan terecht.


Ik snap je niet helemaal....

Hij krijgt van mij niks anders.. Ik heb gehamerd op een boterham omdat hij anders de hele dag niets eet. Hij heeft 1,5 maand lang NIKS gegeten overdag, juist omdat we hadden afgesproken het even aan te kijken. Wij hadden overigens een termijn van 3 weken, zij dachten dat even 6 weken te doen...

Thuis biedt ik hem ook geen alternatief, maar warm eten doe je thuis, lunchen doe je met brood. Dus de strijd van warm eten doe ik thuis

[b]

Oké, je bent het dus niet eens dat er op het kdv warm gegeten wordt. Ik dacht dat het eten zowel thuis als op het kdv moeizaam ging. Tussen de middag warm eten vind ik overigens ook niet echt handig, zeker omdat de meeste mensen gewoon 's avonds warm eten. Lastig als je de enige bent die er moeite mee heeft. Het zou ook niet mijn voorkeur hebben en ik zou liever willen dat mijn kind naar een kdv gaat waar gewoon brood wordt gegeten bij de lunch.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Susan zo 16 sep 2012 - 21:37

Ik zou waarschijnlijk ook protesteren hiertegen, maar vooral omdat ik vind dat het warme eten een thuismoment is en niet een kinderdagverblijfmoment. Ik zou dat echt een enorm groot minpunt vinden van een kinderdagverblijf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:38

En ik zou er dan nog steeds voor zijn om hem gewoon aan tafel te laten zitten met de rest, bordje opscheppen met warm eten. Eet hij niet, dan ná het eten een boterham. En niet in plaats van en direct aan tafel. Dan krijgt hij toch iets binnen en je ontneemt hem niet meteen de kans om warm eten te proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 2 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum