Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

+17
Lejow
Catwoman79
Annie24
Paper Crown
CCC
meisjesmama
Jazzlyn
Annemie
Phileine
Tazz
Susan
Jezzie
Guus
Thunder
Parel
Darius
SparklingEyes
21 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Jazzlyn zo 16 sep 2012 - 22:12

Eucalypta schreef:
Jazzlyn schreef:Ik.zou het ook echt niet goed vinden. Je eet in de avond warm met het gezin. Mijn zoon eet vaak ook slecht en dat is aan mij. Hier bood het kdv altijd vervangers aan omdat ik dat wilde. Hij kan het gewicht echt niet missen ivm met vele ziek.zijn. Nooit problemen mee gehad of over gehoord. Nu niet meer van toepassing, maar dan nog. Ik snap je punt.

Niet als je een KDV hebt waar tussen de middag warm gegeten wordt. Daar kun je dan niet voor kiezen en een ander KDV zoeken, maar deze stelling gaat natuurlijk niet op.
in nederland is het niet vanzelfsprekend om tussen de middag warm te eten. Ik zou dan inderdaad iets anders gaan bedenken. Of ik dit wel of niet wil etc. Als een kind brood goed eet tussen de middag.zou ik niet zo snel veranderen. Het kdv zou hier wat makkelijker mee om kunnen gaan.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 22:13

Jazzlyn schreef:
Eucalypta schreef:
Jazzlyn schreef:Ik.zou het ook echt niet goed vinden. Je eet in de avond warm met het gezin. Mijn zoon eet vaak ook slecht en dat is aan mij. Hier bood het kdv altijd vervangers aan omdat ik dat wilde. Hij kan het gewicht echt niet missen ivm met vele ziek.zijn. Nooit problemen mee gehad of over gehoord. Nu niet meer van toepassing, maar dan nog. Ik snap je punt.

Niet als je een KDV hebt waar tussen de middag warm gegeten wordt. Daar kun je dan niet voor kiezen en een ander KDV zoeken, maar deze stelling gaat natuurlijk niet op.
in nederland is het niet vanzelfsprekend om tussen de middag warm te eten. Ik zou dan inderdaad iets anders gaan bedenken. Of ik dit wel of niet wil etc. Als een kind brood goed eet tussen de middag.zou ik niet zo snel veranderen. Het kdv zou hier wat makkelijker mee om kunnen gaan.
Weer fout, in Nederland was het altijd wél gebruikelijk om tussen de middag warm te eten. Het grootste deel van mijn familie doet dat nog steeds.

Ik snap het probleem wel hoor, ik zou het ook lastig vinden als zoiets wordt ingevoerd. Maar je komt er niet met 'hoort niet dus ik wil niet', want het wordt nou eenmaal ingevoerd. Dan kun je protesteren, dat ten eerste, als dat niet werkt kun je kiezen voor een ander KDV, als dat geen optie is dan zul je er toch iets mee moeten. Dan kun je niet blijven roepen 'ik wil niet'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 22:16

Eucalypta schreef:Nou, we vatten even samen:



Hij lust geen fruit, hij lust geen warm eten, hij lust alleen vlees, geen groente, hij lust geen vla of yoghurt.



En jij blijft hangen op dat het KDV het verkeerd doet? IK zou als ik jou was eens gaan overleggen met hoe je dit moet aanpakken, in plaats van hen de schuld geven. Dat het lastig is als er opeens warm eten ingevoerd wordt snap ik. Maar dat is het probleem niet, het probleem is dat jouw kind niets eet op brood en koekjes na, en dat hij daar nu tegenaan gaat lopen. En jij ook. En dus geef je het KDV de schuld, want die moeten het beleid aanpassen. Maar dat ís het probleem niet, het probleem is dat jij een kind hebt wat geen normaal eetpatroon hebt, en dat als je hierin mee blijft gaan (en dat je doe je écht wel, al was het maar door de manier waarop je hier alsof het doodnormaal is schrijft wat hij allemaal niet lust) wordt dat erger.

En gaat hij daar later nog meer tegen aan lopen. Dus ik zou, als ik jou was, de strijd met het KDV niet aangaan, maar samen eens om tafel gaan zitten hoe je dit probleem van je zoon samen gaat aanpakken. Want nee, ze voeden niet op, maar je kind zit er wel een aantal dagen in de week, dus in die zin voeden ze wél op. Direct vertrekken is geen optie, dat zeg je zelf, dus je zult wel iets moeten, voordat je de relatie met het KDV dusdanig verpest dat er geen gesprek meer mogelijk is.

Je zoon heeft een probleem, niet het KDV. Het is aan jou, in samenspraak met het KDV, om dat probleem op te lossen. Het gaat er niet om of dat eten 's middags is of niet, het gaat erom dat hij niets eet. Dat komt nu aan het licht, daar moet je wat mee.

Ok.

Samengevat:
jij denkt dat ik nog geen gesprekken heb gehad met: huisarts, CB en pedagogen over het eten? Dat een aantal dingen die jij aandraagt nog niet gebeurd zijn?

Dus ja DAAR DOE IK AL WAT MEE!

Edit: en nu stop ik echt met reageren op jou, want jij hebt blijkbaar een beeld van mij en de situatie die niet klopt...
Zoals ik al meermalen heb aangegeven: het gaat me om wat er afgelopen week gebeurd is, wat er al WAS afgesproken en de manier waarop het nu wordt aangepakt. Dáár ben ik het niet mee eens en ben ik boos om.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 22:17

Je hoeft niet te schreeuwen. Ik vroeg je daar net naar en ik gaf het als tip, om een arts in te schakelen. Daar reageer je niet op, dus hoe moet ik dan weten wat je wel of niet hebt gedaan?

Ben je altijd zo gespannen of is dit uitzonderlijk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 22:20

Maar, dan nog snap ik het niet. Hij heeft zijn vervangende boterham gewoon gehad. En je voert hier aan als argument; dan eet hij de hele dag niets.

Maar dat is niet zo, hij heeft gewoon brood gegeten. Snap je dat ik dan denk dat je het niet helder ziet, of het in ieder geval niet helder opschrijft? Is je punt dan dat hij niet aan tafel gegeten heeft? Waren dáár afspraken over?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 22:43

SE, wat eet hij wel en hoe zou jij het willen hebben op het kdv? (of het staat al ergens maar dan lees ik er vast overheen ondertussenWarm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 561177 )

En verder ben ik het wel eens met Jazzlyn, er zijn echt maar weinig gezinnen waar 's middags warm gegeten wordt. (in Nederland, in Engeland en Frankrijk krijgen ze ook warme schoolmaaltijden aangeboden, dat weet ik)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  meisjesmama zo 16 sep 2012 - 22:46

Ik reageer even op de 1ste post. Ik zou ook echt kwaad zijn als mijn kind in "andere ruimte" later moet eten omdat zij niet warm wil eten. Ben het er mee eens dat als je het geprobeerd hebt en het niet werkt zou ik ook zeker een andere opvang regelen.et
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  CCC zo 16 sep 2012 - 22:46

Ben ik nou werkelijk de enige die een beetje naar word van de toon in dit topic?

Wilde mijn bevindingen als pm er en lg best geven maar heb het idee dat het te hoog zit hier...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 22:48

chococupcake schreef:Ben ik nou werkelijk de enige die een beetje naar word van de toon in dit topic?

Wilde mijn bevindingen als pm er en lg best geven maar heb het idee dat het te hoog zit hier...

O nee, ik vind het juist wel een interessante discussie op de maandagmorgen. Ik zit ook werkelijk wat te broeden op een oplossing, zowel de standpunten van SE, Eucalypta, Susan en het kdv begrijp ik wel.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 22:49

chococupcake schreef:Ben ik nou werkelijk de enige die een beetje naar word van de toon in dit topic?

Wilde mijn bevindingen als pm er en lg best geven maar heb het idee dat het te hoog zit hier...

Je bent niet de enige.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 22:54

PinkCoelho schreef:
chococupcake schreef:Ben ik nou werkelijk de enige die een beetje naar word van de toon in dit topic?

Wilde mijn bevindingen als pm er en lg best geven maar heb het idee dat het te hoog zit hier...

Je bent niet de enige.

Het zit ook erg hoog en ik merk dat het me na een week nog steeds onwijs kwaad maakt.

Dus ik laat het ook even gaan..

Excuses voor mijn boze toon aan iedereen.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 22:55

O, nou, ik ben echt benieuwd hoor, hoe je het zou willen hebben!Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Paper Crown zo 16 sep 2012 - 22:56

Het verschil tussen Euc en SE is dat SE en emotioneel mee bezig is. Euc geeft m.i. best wel goede voorbeelden. Want je kind lust gewoon niets, SE. En ik snap dat jij als moeder daar natuurlijk op een andere manier daar naar kijkt als Euc, maar Euc heeft wel gelijk. Kijk, op zo'n KDV zitten er allemaal kindjes die monkey see monkey do gedrag vertonen. Als jij een prakkie voor je neus hebt, vol groente en kindje naast je eet een boterham met worst, dan wil dát kindje dat óók. Jij wil dat het KDV doet wat JIJ wil, omdat jouw zoon niets wil, maar je snapt niet wat voor onrust dat kan veroorzaken. Ze haten jouw kind heus niet dat hij in een hoekje moet eten nadat de andere hebben gegeten. Dat moet je los van elkaar zien. Hij éét wel, maar op een later moment. Dus enige gevecht die jij moet aangaan met het KDV is dat ze je kind een andere oplossing moeten bieden dan in een hoekje nadat de rest heeft gehad. Mag jij me vertellen hoe dat dan zou moeten. Je zegt wel ze voeden hem niet op, nou reken maar van wel. Anders kon je je kind ook alleen thuis laten als jij ging werken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 23:16

had een heel verhaal getypt, klik ik verkeerd, alles weg.

ik ben er inderdaad emotioneel mee bezig.

Het gaat om afspraken die gemaakt zijn en die steeds door de pm'ers zijn veranderd. veel zijn we in meegegaan maar het houdt een keer op. Het feit dat ze zo'n opmerking maken en dat ook nog toegeven, ja sorry .. maakt me kwaad. Hij zou NIET apart gezet worden en gewoon tijdens de maaltijd wat anders krijgen.

Natuurlijk zijn er veel kinderen die dan ook gaan zeuren, maar moet mijn kind dan maar toekijken (wat hij al maanden doet) terwijl hij niet eet?

Het gaat overigens niet om het niet lusten van eten, het is een knoppie in zijn hoofd die hij heeft omgezet.

Heb al met meerdere mensen over gesproken en iedereen geeft me hetzelfde advies: het is een kind en een fase en gaat wel voorbij.

Maar ondertussen blijft het feit dat ik wil dat hij eet tussen de middag. Nogmaals: warm eten doen wij thuis 's avonds en vind ik allerminst de verantwoordelijkheid als ouder. Als ik een dagverblijf uitkies op brood eten tussen de middag, dan ben ik in de verwachting dat het zo blijft. de organisatie ziet het als service, ik als één grote last want ik heb een kind dat stontvervelend thuis komt omdat hij niks gegeten heeft als hij geen brood krijgt.

Waar ik over val is de manier waarop ze het aanpakken: apart zetten in een huishoek en pas brood als alle kinderen slapen.
Hij moet toekijken hoe zij warm eten, hij heeft ook trek en voelt zich genegeerd (hij was vorige week helemaal verdrietig geweest).

Ik vind het persoonlijk pedagogisch onverantwoord en zal het in mijn eigen werk ook nooit toepassen (en op het KDV zou ik het zelf ook nooit gedaan hebben... ja daar heb ik ook gewerkt, weet echt wel hoe de zaken er gaan).

Feit blijft dat ik er op deze manier over denk. En ja er hangen nog meer emoties bij van dingen die hiervoor gebeurd zijn (veranderen van afspraken, afspraken niet nakomen) allemaal op dit vlak.

Dáárom is dit gewoon de druppel, ik ben er klaar mee. Ik ben vriendelijk geweest, voorstellen opgevolgd van het KDV, heb van die stomme sheets aangenomen van positief opvoeden, heb gesprekken gehad met huisarts, CB, pedagoog... en iedereen denkt er het zijne van en heb al zóveel geprobeerd om dat jochie van mij aan het eten te krijgen..

Hij eet brood, crackers, beschuiten, vlees, kaas, patat, gebakken aardappelen, pannenkoeken, poffertjes.. hij drinkt melk, appelsap en nog wat anders waar ik ff niet op kom. En nee ik maak niet alleen maar die dingen, maar ik zorg wel 2 á 3 keer in de week dat we 's avonds iets eten waar hij wel van mee eet, zodat het niet altijd moeilijk gaat en dat hij succeservaringen heeft en dat papa en mama blij zijn dat hij goed gegeten heeft.

Het is zoals ik schrijf een knoppie, maar dat neemt niet weg dat ik wil dat hij wel wat eet tussen de middag. Daar waren dus duidelijke afspraken over, althans: wat ik dacht! Blijkbaar moesten zij achter mijn rug om dingen weer op een andere manier doen en ... sja. Daar maak ik me ondertussen meer dan kwaad over.

Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die vinden dat ik overdrijf, maar goed dit is hoe wij het op dit moment ervaren en we zijn er klaar mee. Ja we, want ik ben het niet alleen: ook mijn man maakt zich hier boos om.

Gesprekken met KDV hebben we al genoeg gevoerd. Ik geloof ze niet meer.

Kon ik maar zeggen ik breng de kinderen naar vrienden of opa en oma. Maar dat kan ik niet. Want iedereen om ons heen werkt en ik had als het enigzins mogelijk was geweest de kinderen hier al lang weg gehaald: wij van 't probleem van dat warme eten verlost en zij van ons. Maar er is geen alternatief op dit moment.


SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Annie24 zo 16 sep 2012 - 23:17

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind het wel raar dat ze 'opeens' voor warm eten gaan en er geen keuze is. Jullie hebben dat kdv uitgezocht met het idee dat je kindje daar 's middags een boterham zou krijgen en geen warm eten.

Hier hebben we hetzelfde: het kdv is sinds 3 weken een proef aan het doen met warm eten 's middags. Dit terwijl na een stemming bleek dat maar 30% van de ouders voor warm eten zou kiezen ipv een boterham. We hebben hier wel de keus gekregen om mee te draaien met het warme eten óf om gewoon bij de boterhammen te blijven.
Ik heb gekozen voor de boterhammen. Ten 1e vind ik het menu wat ze aanbieden niet gevarieerd genoeg: pasta/rijst dat soort dingen, maar nooit aardappels met een lekker stukje vlees daarnaast weet ik 100% zeker dat Y. 's avonds thuis dan geen boterham gaat eten als ik met een lekker stukje vlees voor mijn neus zit.
Dat zou ik namelijk zelf ook niet doen laughcry

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 23:18

Ik zeg ook nergens dat zij niks doen aan de opvoeding van kinderen, maar zij zijn er niet verantwoordelijk voor: ik wel.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 23:18

Annie24 schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind het wel raar dat ze 'opeens' voor warm eten gaan en er geen keuze is. Jullie hebben dat kdv uitgezocht met het idee dat je kindje daar 's middags een boterham zou krijgen en geen warm eten.

Hier hebben we hetzelfde: het kdv is sinds 3 weken een proef aan het doen met warm eten 's middags. Dit terwijl na een stemming bleek dat maar 30% van de ouders voor warm eten zou kiezen ipv een boterham. We hebben hier wel de keus gekregen om mee te draaien met het warme eten óf om gewoon bij de boterhammen te blijven.
Ik heb gekozen voor de boterhammen. Ten 1e vind ik het menu wat ze aanbieden niet gevarieerd genoeg: pasta/rijst dat soort dingen, maar nooit aardappels met een lekker stukje vlees daarnaast weet ik 100% zeker dat Y. 's avonds thuis dan geen boterham gaat eten als ik met een lekker stukje vlees voor mijn neus zit.
Dat zou ik namelijk zelf ook niet doen laughcry

Ik wilde dat wij die keus hadden gehad... hadden we dit hele gezanik niet gehad.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Annie24 zo 16 sep 2012 - 23:21

SparklingEyes schreef:
Annie24 schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind het wel raar dat ze 'opeens' voor warm eten gaan en er geen keuze is. Jullie hebben dat kdv uitgezocht met het idee dat je kindje daar 's middags een boterham zou krijgen en geen warm eten.

Hier hebben we hetzelfde: het kdv is sinds 3 weken een proef aan het doen met warm eten 's middags. Dit terwijl na een stemming bleek dat maar 30% van de ouders voor warm eten zou kiezen ipv een boterham. We hebben hier wel de keus gekregen om mee te draaien met het warme eten óf om gewoon bij de boterhammen te blijven.
Ik heb gekozen voor de boterhammen. Ten 1e vind ik het menu wat ze aanbieden niet gevarieerd genoeg: pasta/rijst dat soort dingen, maar nooit aardappels met een lekker stukje vlees daarnaast weet ik 100% zeker dat Y. 's avonds thuis dan geen boterham gaat eten als ik met een lekker stukje vlees voor mijn neus zit.
Dat zou ik namelijk zelf ook niet doen laughcry

Ik wilde dat wij die keus hadden gehad... hadden we dit hele gezanik niet gehad.

Praat je wel eens met andere ouders? Hoe denken zij over het omschakelen naar het warme eten?
Misschien is er een ouderraad waar je het neer kan leggen?

Jouw 'probleem' is eigenlijk ontstaan omdat het kdv opeens overgaat op warm eten tussen de middag, dus ik vind best dat je daar tegenin mag gaan door bv naar de ouderraad te stappen en misschien als je bij andere ouders gaat informeren dat er nog wel meer zijn die liever brood tussen de middag hebben.
Samen sta je sterker.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 23:25

Fijn dat je reageert, SE.

Er waren dus afspraken dat hij wel een boterham krijgt tussen de middag? Dan moet het kdv zich ook aan deze afspraak houden. En daarnaast begrijp ik ook heel goed dat je boos bent dat je zoon dan maar in de huishoek een boterham moet eten. Dat vind ik absoluut niet netjes van het kdv.

Ik blijf wel bij mijn advies: met z'n allen aan tafel, je zoon krijgt ook warm eten voorgeschoteld. Hoeft hij het niet dan niet, dan krijgt hij een boterham na het eten, maar dan wel gewoon aan tafel, niet in de huishoek. En zonder rare opmerkingen erbij van de pm'ers.

Goed van je dat je naar het CB en huisarts bent gegaan, heb je daar nog nuttige adviezen gekregen? Kind van een vriendin van mij at ook niets (en nu ik even nadenk kan ik nog wel twee andere gezinnen opnoemen, die verder gewoon heel normaal zijn) en ik weet hoe wanhopig je dan kunt zijn als moeder.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 23:28

Nou ja, het kdv doet een proef met warm eten tussen de middag, dan moet er toch ooit wel eens een einde aan de proef komen met daarna een evaluatie? Tja, als ouders dan aangeven dat het merendeel wel een warme maaltijd wil behouden en het kdv voert dat in, dat is dan pech voor SE. (simpel gezegt) Verandering leidt nu eenmaal vaak tot weerstand, maar verandering is onvermijdelijk, waar dan ook.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 23:32

Ouderraad is vriendjes met locatiemanager en alles behalve objectief. Er is drie keer een enquete geweest waar ik ongezouten mijn mening heb gegeven.

Maar goed, ik merk dat ik weer steeds bozer wordt, dus ik ga nu echt even stoppen met reageren..

Bedankt voor al jullie ideetjes en meningen...

Se
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 0:24

Ik vind het vooral raar dat ze het nodig vinden om op zo''n manier met mijn kind om te gaan. Zo''n opmerking zou bij mijn dochter heel hard aankomen en voor haar aanleiding zijn om niet meer te willen. Zij wordt door haar op een ander moment te laten eten echt buiten de groep geplaatst en ik denk dat zij dit als een soort straf ofzo zou zien, zij zou het in ieder geval heel vervelend vinden en zoals ik lees, de zoon van SE ook. Als jij als ouder aangeeft dat je geen strijd wil om het eten, dan moet het KDV daar ook geen strijd van maken vind ik.

Daarbij vind ik dat als ze een proef aan het draaien zijn die in is gegaan op het moment dat jij je kinderen daar al had zitten, ze een alternatief moeten kunnen bieden en dit niet als een soort straf moeten weergeven, wat nu wel het geval is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  CCC ma 17 sep 2012 - 0:28

Paper Crown schreef:Het verschil tussen Euc en SE is dat SE en emotioneel mee bezig is. Euc geeft m.i. best wel goede voorbeelden. Want je kind lust gewoon niets, SE. En ik snap dat jij als moeder daar natuurlijk op een andere manier daar naar kijkt als Euc, maar Euc heeft wel gelijk. Kijk, op zo'n KDV zitten er allemaal kindjes die monkey see monkey do gedrag vertonen. Als jij een prakkie voor je neus hebt, vol groente en kindje naast je eet een boterham met worst, dan wil dát kindje dat óók. Jij wil dat het KDV doet wat JIJ wil, omdat jouw zoon niets wil, maar je snapt niet wat voor onrust dat kan veroorzaken. Ze haten jouw kind heus niet dat hij in een hoekje moet eten nadat de andere hebben gegeten. Dat moet je los van elkaar zien. Hij éét wel, maar op een later moment. Dus enige gevecht die jij moet aangaan met het KDV is dat ze je kind een andere oplossing moeten bieden dan in een hoekje nadat de rest heeft gehad. Mag jij me vertellen hoe dat dan zou moeten. Je zegt wel ze voeden hem niet op, nou reken maar van wel. Anders kon je je kind ook alleen thuis laten als jij ging werken.

Vind dit heel helder en sluit me hierbij aan...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  CCC ma 17 sep 2012 - 0:35

SparklingEyes schreef:had een heel verhaal getypt, klik ik verkeerd, alles weg.

ik ben er inderdaad emotioneel mee bezig.

Het gaat om afspraken die gemaakt zijn en die steeds door de pm'ers zijn veranderd. veel zijn we in meegegaan maar het houdt een keer op. Het feit dat ze zo'n opmerking maken en dat ook nog toegeven, ja sorry .. maakt me kwaad. Hij zou NIET apart gezet worden en gewoon tijdens de maaltijd wat anders krijgen.

Natuurlijk zijn er veel kinderen die dan ook gaan zeuren, maar moet mijn kind dan maar toekijken (wat hij al maanden doet) terwijl hij niet eet?

Het gaat overigens niet om het niet lusten van eten, het is een knoppie in zijn hoofd die hij heeft omgezet.

Heb al met meerdere mensen over gesproken en iedereen geeft me hetzelfde advies: het is een kind en een fase en gaat wel voorbij.

Maar ondertussen blijft het feit dat ik wil dat hij eet tussen de middag. Nogmaals: warm eten doen wij thuis 's avonds en vind ik allerminst de verantwoordelijkheid als ouder. Als ik een dagverblijf uitkies op brood eten tussen de middag, dan ben ik in de verwachting dat het zo blijft. de organisatie ziet het als service, ik als één grote last want ik heb een kind dat stontvervelend thuis komt omdat hij niks gegeten heeft als hij geen brood krijgt.

Waar ik over val is de manier waarop ze het aanpakken: apart zetten in een huishoek en pas brood als alle kinderen slapen.
Hij moet toekijken hoe zij warm eten, hij heeft ook trek en voelt zich genegeerd (hij was vorige week helemaal verdrietig geweest).

Ik vind het persoonlijk pedagogisch onverantwoord en zal het in mijn eigen werk ook nooit toepassen (en op het KDV zou ik het zelf ook nooit gedaan hebben... ja daar heb ik ook gewerkt, weet echt wel hoe de zaken er gaan).

Feit blijft dat ik er op deze manier over denk. En ja er hangen nog meer emoties bij van dingen die hiervoor gebeurd zijn (veranderen van afspraken, afspraken niet nakomen) allemaal op dit vlak.

Dáárom is dit gewoon de druppel, ik ben er klaar mee. Ik ben vriendelijk geweest, voorstellen opgevolgd van het KDV, heb van die stomme sheets aangenomen van positief opvoeden, heb gesprekken gehad met huisarts, CB, pedagoog... en iedereen denkt er het zijne van en heb al zóveel geprobeerd om dat jochie van mij aan het eten te krijgen..

Hij eet brood, crackers, beschuiten, vlees, kaas, patat, gebakken aardappelen, pannenkoeken, poffertjes.. hij drinkt melk, appelsap en nog wat anders waar ik ff niet op kom. En nee ik maak niet alleen maar die dingen, maar ik zorg wel 2 á 3 keer in de week dat we 's avonds iets eten waar hij wel van mee eet, zodat het niet altijd moeilijk gaat en dat hij succeservaringen heeft en dat papa en mama blij zijn dat hij goed gegeten heeft.

Het is zoals ik schrijf een knoppie, maar dat neemt niet weg dat ik wil dat hij wel wat eet tussen de middag. Daar waren dus duidelijke afspraken over, althans: wat ik dacht! Blijkbaar moesten zij achter mijn rug om dingen weer op een andere manier doen en ... sja. Daar maak ik me ondertussen meer dan kwaad over.

Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die vinden dat ik overdrijf, maar goed dit is hoe wij het op dit moment ervaren en we zijn er klaar mee. Ja we, want ik ben het niet alleen: ook mijn man maakt zich hier boos om.

Gesprekken met KDV hebben we al genoeg gevoerd. Ik geloof ze niet meer.

Kon ik maar zeggen ik breng de kinderen naar vrienden of opa en oma. Maar dat kan ik niet. Want iedereen om ons heen werkt en ik had als het enigzins mogelijk was geweest de kinderen hier al lang weg gehaald: wij van 't probleem van dat warme eten verlost en zij van ons. Maar er is geen alternatief op dit moment.



Je zegt het niet eten is een knoppie die hij in zijn hoofd heeft omgezet. Ik ben heel benieuwd wat je hiermee exact bedoeld. Want ik vind het vrij vaag nu klinken en heb er echt geen idee van.

Ik moet wel zeggen, wat je beschrijft wat hij eet is ook niet erg voedzaam. Snap uiteraard als je kind moeilijk eet dat je al blij bent dat er iets ingaat, maar ik vraag me af hoe dit allemaal is ontstaan... En of het een natuurlijk iets is of een aangeleerd probleem is geworden.

Het is vervelend dat afspraken worden veranderd, niet worden nagekomen maar als je het echt zo zat bent en dit is niet wat bij jullie past dan moet je inderdaad opzoek naar een andere mogelijkheid. Wel wil ik je wel nog even wijzen op de oudercommissie binnen het KDV. Hier kun je je problemen aankaarten, en zij vertegenwoordigen dit naar het management en het management is weer verantwoordelijk bij keuzes dit door te voeren naar de PM-ers...

Wat staat er precies in het Pedagogisch beleid? En wat is hier vaag aan zoals je eerder aangaf?

Wel vraag ik me af, wat het management hierin al voor je betekend heeft. Heb niet alles door kunnen lezen omdat ik druk met N. ben ondertussen maar wilde toch even reageren.

Ik heb even hier mijn gedachten neergezet en begrijp dat je het erg hoog zit, maar wil je absoluut nergens mee beledigen of dingen suggereren. Ik vraag me gewoon wat dingen af, het verhaal is voor mij niet compleet zeg maar op dit moment.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Thunder ma 17 sep 2012 - 1:54

Ik begrijp je wel SE (mijn kind eet ook niet), maar ik kan me ook vinden in de reacties van Euc, Darius en Susan. Als ik een kdv had waar werd warm gegeten tussen de middag, dan had mijn zoon ook een probleem. Maar vaak is het wel zo, dat zien eten doet eten. Laten ze hem maar met een bord warm eten aan tafel zitten, eet hij prima, eet hij niet dan kan hij daarna evt. een broodje krijgen. Ik ben er dan wel voor om dit apart van de andere kinderen te doen. Deze aanpak vergt de nodige tijd, mijn zoon deed er 9 maanden over om uiteindelijk met de groep mee te gaan eten. En ja, niet eten frustreert enorm als ouders zijnde. Daar gaat het dus ook mis, het wordt een wisselwerking, waarbij je als ouder vaak toch wel aan het kortste eind trekt.

Overigens ben ik het niet eens met Tazz. Een kind kan zich wel degelijk uithongeren. Mijn zoon was ondervoed doordat hij gewoon echt niks bijzonders meer at. En dat wat hij wel at was net genoeg om op de been te blijven. Hij teerde maandenlang op alleen 2 droge crackers en een toetje per dag. En ging echt niet meer eten, omdat hij honger had. En honger had hij wel degelijk, want je kon zijn maag horen knorren. Maar goed, dat is een andere discussie. smile Wink

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 4 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum