Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Warm eten, drama!

2 plaatsers

Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 4:20

Hoi meiden,

Ben ten einde raad...Y. heeft al een aantal weken dat ze tijdens het warm eten ontzettend gaat blazen en dan weer lachen, nu reageren wij gewoon zo van, Nee Y. want ze weet eigenlijk best wel goed volgens mij dat we dat niet willen hebben....

Maar het blazen blijft door gaan en ze negeert gewoon het warm eten! Tot aan huilend, nee schreeuwen toe!
We dachten eerst dat het aan de tijden lag dat we haar eten gaven, maar of we haar nu om 5uur of na 6uur eten geven, het blazen blijft!
Ook tijdens het fruit-hapje eerlijk gezegd....
Nu heb ik al geprobeerd om de fles van 2uur minder in te doen zodat ze dus wel honger krijgt....maar nee dat helpt ook niet!
Help dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 4:36

Gewoon blijven aanbieden, als ze niet wilt dan wil ze niet, komt vanzelf wel weer. Als mijn zoontje zo een periode/bui heeft geef ik hem een kwartier om normaal te eten, zo niet, dan geen eten smile kan het moeilijk naar binnen proppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 4:40

Ja precies..maar om dat elke avond te doen? Misschien helpt het wel hoor, daar niet van..zal het eens proberen..nu was ze net zo overstuur dat ik dr ff in bed heb gelegd en nu is ze zo te horen weer vrolijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 4:47

ik zou er een tijd helemaal mee stoppen als ze zo heftig reageert op het eten. Onze Y. heeft dat een tijd met brood gehad, waarom weet ik nog steeds niet, wij hebben nooit brood in haar mond gepropt, streng gesproken of ook maar iets opgedrongen. Na een paar weken weer opnieuw begonnen en toen wilde ze wel een beetje. Sinds die tijd wisselt het, soms neemt ze een paar happen, soms eet ze een halve boterham op en soms wil ze helemaal niks. Allemaal prima, ik ben al lang blij dat ze er neit meer zo heftig op reageert.

Ik zou vooral niet opdringen en als ze er negatieve associaties bij gaat krijgen, zorgen dat je per direct stopt. Kinderen kunnen daardoor een afkeer tegen eten krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 4:50

Het rare is...als ik zo ga eten (manlief werkt koopavond) dan zit ze me aan te kijken zo van en ik dan? En als ik haar dan eten vanaf mn bord geef (denk ik) zou ze het wel opeten...
Maar ondanks dat, of ze nu alleen eet of aan tafel, ze doet het dus..

Stoppen heb ik aan zitten denken....maar dat vind ik eigenlijk ook zo wat, op den duur gaat ze ons dan toch aan zitten kijken van ik wil ook eten en zoals ik zei, dan wil ze wel...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 4:55

dan zet je haar bakje toch lekker naast jouw bord neer en geef je het terwijl je aan het eten bent! En kijken naar wat papa en mama aan het doen zijn is natuurlijk altijd interessant, maar dat wil niet altijd zeggen dat het kindje het ook zelf wil. Ik zou er wel voorzichtig mee zijn en niet streng toe gaan spreken, helemaal op deze leeftijd niet. Het gaat zoals het gaat. Eten is één van de dingen waar je als ouder nauwelijks invloed op hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 4:56

Ok ik ga zo eens kijken wat er gebeurd als ik zo ga eten, geef ik haar wat mee en als ze gaat blazen stop ik er mee en ist klaar...
Hier heb ik zeker wel wat aan!!!!

Dank jullie wel :P, nja Dromertje dan in dit geval haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Sjonno vr 10 jun 2011 - 4:57

En zelf laten eten? Bij Lisa was het eten ook nooit een succes tot we stukje gingen proberen dat ging vrij goed. Madam wilde gewoon zelf eten.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 5:01

Ken je het trucje met de hond? Alles gaat de vloer op of naar de hond, dat wil ze dus niet, zelfs met lepel beland het bij onze hond..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Sjonno vr 10 jun 2011 - 5:06

Anniej_S schreef:Ken je het trucje met de hond? Alles gaat de vloer op of naar de hond, dat wil ze dus niet, zelfs met lepel beland het bij onze hond..

Dan zou ik er gewoon nog maar even mee stoppen...
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 5:11

Stukjes macaroni vliegen drin! Ze wil geloof ik groffere stukken om te kauwen!! Ze zit hier echt met de m€ond open haha..

We pureerde alles nog, zou dat het kunnen zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  mauwmauw vr 10 jun 2011 - 5:15

als ze grovere stukken wilt kan je eens kijken of rapley niet iets voor jullie is.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 5:19

Dat zou best kunnen. H was ook snel op het gepureerde uitgekeken.

Al kan H. niet kauwen... Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 5:24

Hazeltje schreef:Dat zou best kunnen. H was ook snel op het gepureerde uitgekeken.

Al kan H. niet kauwen... Neutral
Hier gelukkig wel, al lijkt het erop.. Hoe doet ze het dan? Op sabbelen ofzow :-p

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 5:29

Nee, ze slikt het gewoon door.
Soms kauwt ze wel, een koekje bijvoorbeeld. Maar zodra het iets zachter is dan slikt ze het gewoon door Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 6:41

Dat lijkt me eng..dan moet je echt je ogen GOED open houden zodat ze zich niet verslikt!Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 7:21

Welnee, elk kind verslikt zich weleens Wink J neemt altijd hele grote happen, en gaat dan vet zitten kokhalzen, spuugt het weer uit en bijt dan een kleiner stukje af haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 7:50

S, kindjes hebben een heel hoog kok gehalte. Maar ik weet precies wat je bedoel. Toen ik T. voor het eerst een boterham met beleg en daaraan de korst liet zitten had ik het ook erg benauwd ;-).

En als je Y. nu eens iets in haar handen geef zoals een badboekje? T. wil tijdens het eten altijd iets in zijn handen hebben en een badboekje is makkelijk schoon te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 7:54

Ik denk eerder, heb intussen telefonisch met mn man gehad, dat zoiezo gaan proberen niet het eten te pureren maar te prakken zodat het wat groffer is en dat ze kan kauwen, dat ging vanavond met de macaroni ook goed! En dan had ze echt elke x mondje open!
Met broodje eten doet ze wel de mond open hoor, en de pap 's ochtends gaat ook redelijk...al eet ze maar 100CC op, meer wil ze niet...

Fruit het zelfde 1e paar hapjes gaan goed, maar bij de 2e, 3e hapje begint ze al te blazen, tegen te stribbelen..dus we gaan het eerst maar zo proberen (speelgoed heeft ze vaak ook wel vast hoor.......of iets in haar handen..want tis mevrouwtje ikgrijpvanallesgraag)...

En anders, stoppen we met het eten, vooral het warm eten...(al krijgt ze dit al vanaf maandje of 4 dus waarom nu ineens niet meer?!)....

Voor de rest heb ik geen idee...bedoel tis namelijk niet zo dat het bij bepaalde dingen dat het zo iets dat ze het niet lust, maar het is echt bij alles dat blazen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 8:00

Dan is het vast een 'fase'. Ik zit al een tijdje met T. zijn melkflessen te rotzooien. Met als resultaat, dat hij ondertussen helemaal geen melkfles meer krijg. Gelukkig krijg ik nog steeds 500cc binnen van zijn melk maar dan in papvorm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 8:02

Haha een fase...zou maar zo kunnen..duurt het wel lang..tis al een week of 2 a 3 nu zo....zo vanuit het niets....flessen gaan er wel redelijk in...ook al laat ze soms eenhele fles staan en soms gaan maar iets...

Verder gaat het allemaal goed bij jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 8:07

Ja, het gaat hier erg lekker. T, is ontzettend vrolijk (altijd het zonnetje in huis). Is momenteel van alles aan het uitproberen en uitdagingen aan het zoeken... gisteren had hij het deurtje van de tv meubel ontdekt (open-dicht-open-dicht). Ik vind wel dat het allemaal heel erg snel gaat!!! Ik heb soms het idee dat ik met mijn ogenheb geknipperd. Over een half jaar zijn ze alweer 1 jaar!!!

En daar ook alles zijn gangetje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 8:09

Ja hoor alles gaat hier ook goed! Nek spieren zijn helemaal los bij Y, ze had voorkeurshouding en kwamen zo doende achter dat haar nekje vast zat, dus had ze moeite met haar hoofd hoog houden enz. en nu dat los is, rolt ze letterlijk de kamer door, achter B. aan haha geweldig om te zien..
Box vind ze niet echt wat, ze wil het liefst (op schoot dan) zitten!!

Ga je volgende week na Fort feest?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 8:13

Fort feest? Zeg me niets? Volgende week vrijdag gaan we 10 dagen op vakantie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten, drama! Empty Re: Warm eten, drama!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum