Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

+17
Lejow
Catwoman79
Annie24
Paper Crown
CCC
meisjesmama
Jazzlyn
Annemie
Phileine
Tazz
Susan
Jezzie
Guus
Thunder
Parel
Darius
SparklingEyes
21 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Catwoman79 ma 17 sep 2012 - 2:32

Ik heb het hele topic gelezen en wil toch reageren.
Ik ben ook een moeder van een lastige/moeilijke eter.
R.uben is nu 3 jaar en 2 maand. Het gaat nu beter.
R.uben eet alleen wel veel gevarieerder.

Wij zijn er ook mee naar CB en huisarts geweest en heb zelfs de cursus "triple p" gedaan.
De ene dag eet hij beter dan de andere dag nu. Maar hij heeft echt wel eens met een knorrende maag op bed gelegen.
Aangezien jouw kindje vlees ook erg lekker vindt is dit misschien een idee.
Vlees op een apart bordje leggen en na elke hap groente en aardappels een stukje vlees geven.
Eerst is 1 hap genoeg om alle vlees te krijgen en zo ga je steeds een hap verder.

Want op zich ligt het probleem niet eens zo zeer bij het warm eten tussen de middag als wel om het niets lusten.
Alle dingen die jij opnoemde die hij wel lust, zit eigenlijk niets gezonds tussen als groente of fruit.
Misschien is het een idee om geprakte banaan of geraspte appek op brood te doen zodat hij toch "normale" vitamines binnen krijgt.
Wij maken een spelletje van elke maaltijd. Momenteel werkt het heel erg dat hij groeit bij elke hap, net zo groot als pappa.
Dus na elke hap staat hij op, handen in de lucht en heel hard roepen dat hij groter is geworden
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Lejow ma 17 sep 2012 - 6:42

Het gaat er denk ik vooral om dat ze afspraken niet nakomen. Als ze zeggen dat hij brood krijgt terwijl de andere kinderen warm krijgen, moeten ze dat ook gewoon doen.

En als hij dan toch achteraf die boterham krijgt, zou ik echt pissig worden als ze mijn kind in een hoek zouden zetten om te eten.
Waarom kan hij niet gewoon aan tafel zitten?

En Ccc, ik denk dat SE bedoelt dat hij een x wat gegeten heeft wat hij echt vies vond, en ik zijn hoofd voedingsproduct per voedingsproduct als vies in gaan zien.

Overigens vind ik in sommige posts een vrij belerend ondertoontje zitten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Lejow ma 17 sep 2012 - 6:49

Oh en die toon van de PM zou ik al helemaal niet accepteren.
Zeg 'Ik ben nu eerst even bezig met het warme eten, als ik dat opgeschept heb, krijg jij een lekkere boterham'.
Klinkt toch een herl stuk vriendelijker dacht ik zo, en er gebeurt nog steeds hetzelfde.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Tazz ma 17 sep 2012 - 7:09

Eens met Eucalypta en Paper crown.

Goed dat advies gevraagd hebt bij het cb en pedagogen.

@rataplan, was er bij jou zoon nog meer aan de hand dat hij zichzelf uithongerde dan?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Aimee ma 17 sep 2012 - 7:10

Ik snap best dat je er verdrietig en boos van wordt SE, want het gaat nu wel om jouw kind!
Maar ik zou het als ouder van een ander kindje ook niet prettig vinden als mijn kindje wel warm eten moet eten, terwijl naast hem een kindje lekker aan een boterham zit. Ik denk dat een hoop kinderen liever een boterham eten dan groente. Straks wil mijn kind dan ook geen groente meer, omdat jij vind dat jouw kind gewoon aan tafel met de rest zijn broodje moet kunnen eten.
Ik vind de toon van de leidster naar, en ik vind het ook heel rot voor jou dat ze hun afspraken niet nakomen! Maar ik snap ergens wel dat ze hem apart laten eten (al had ik het anders aangepakt: eerst gewoon aan tafel met de andere kindjes. Bordje warm eten voor zijn neus. Eet hij niet; prima,geen strijd van maken. Pas als het eetmoment klaar is en de andere kindjes naar bed gaan, hem nog zijn boterham aanbieden)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Liadan ma 17 sep 2012 - 7:17

Volgens mij valt het reuze mee dat andere kinderen opeens hun warme eten niet meer zouden eten als een kind naast hen een boterham eet. Ik heb hier nog nooit een probleem mee gehad op het kdv waar ik werk. De kinderen accepteren allemaal meteen als 1 van de kinderen iets anders krijgt omdat hij/zij een allergie heeft, iets niet mag, iets niet lust.
Ik kan me het gevoel van SE hierover goed voorstellen, ik zou hier ook echt niet blij mee zijn. En verder vind ik de oplossing die Darius aandraagt ook wel een goede (als jij het hier zelf tenminste ook mee eens bent). Een bord warm eten voor hem neerzetten, eet hij niet, dan daarna een boterham. En dan wel die boterham gewoon mee aan tafel waar de andere kinderen ook zitten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Lejow ma 17 sep 2012 - 7:23

Liadan schreef:Volgens mij valt het reuze mee dat andere kinderen opeens hun warme eten niet meer zouden eten als een kind naast hen een boterham eet. Ik heb hier nog nooit een probleem mee gehad op het kdv waar ik werk. De kinderen accepteren allemaal meteen als 1 van de kinderen iets anders krijgt omdat hij/zij een allergie heeft, iets niet mag, iets niet lust.
Ik kan me het gevoel van SE hierover goed voorstellen, ik zou hier ook echt niet blij mee zijn. En verder vind ik de oplossing die Darius aandraagt ook wel een goede (als jij het hier zelf tenminste ook mee eens bent). Een bord warm eten voor hem neerzetten, eet hij niet, dan daarna een boterham. En dan wel die boterham gewoon mee aan tafel waar de andere kinderen ook zitten.

Hier ben ik het ook mee eens!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Thunder ma 17 sep 2012 - 7:46

Tazz schreef:
@rataplan, was er bij jou zoon nog meer aan de hand dat hij zichzelf uithongerde dan?
Niks, hoezo? Het is 'gewoon' een wisselwerking tussen ouder en kind.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  myloon ma 17 sep 2012 - 8:05

Op het kinderdagverblijf waar ik werk wordt ook warm eten aangeboden. Maar ouders kunnen zelf kiezen of ze dat willen. Wij hebben namelijk een inclusief en een exclusief pakket.
Bij inclusief krijgen de kinderen tussen de middag een warme maaltijd en 's avonds (16.30) brood ook zitten er hier luiers bij in.
Bij exclusief krijgen de kinderen tussen de middag brood en 's avonds een cracker.

Zelf sta ik op een bso groep daar eten we warm om 16.30 de exclusief kinderen krijgen dan een bakje fruit en een beker drinken.

Ik weet dat wij ook een tijdje een jongen hebben gehad die weigerde te eten. Wij boden hem wel het warm eten aan maar verder niets anders. Dit wel in overleg met zijn moeder.
Als moeder het had gewild dan hadden wij hem wel gewoon brood gegeven denk ik.

myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  ekjir@M di 18 sep 2012 - 0:41

Ik was zelf ook een kind dat van begin tot een jaar of 16 geen groente of aardappel aangeraakt heeft. Het gekke was dat ik bij een ander wel het bord leeg at.

Om deze problemen te voorkomen bij mijn eigen kinderen ben in wel gaan kijken wat bij mij nou het probleem was. Mijn ouders gingen er veel te spastisch mee om. Een strijd aan gaan helpt niet.

Kinderen hebben heel snel door wanneer ouders gespannen zijn. Door kinderen te dwingen krijgen ze een nare ervaring met eten waardoor die spreekwoordelijke knop omgaat. Wij hebben er bij onze zoon van begin af aan een spelletje van gemaakt met eten.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 5 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum