Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

+17
Lejow
Catwoman79
Annie24
Paper Crown
CCC
meisjesmama
Jazzlyn
Annemie
Phileine
Tazz
Susan
Jezzie
Guus
Thunder
Parel
Darius
SparklingEyes
21 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:39

Susan schreef:Ik zou waarschijnlijk ook protesteren hiertegen, maar vooral omdat ik vind dat het warme eten een thuismoment is en niet een kinderdagverblijfmoment. Ik zou dat echt een enorm groot minpunt vinden van een kinderdagverblijf.

Dat is denk ik een andere discussie. Zou ik ook lastig vinden. Maar ze voeren het in, je kunt het evalueren en je mening geven en als het dan toch definitief wordt ingevoerd zit er weinig anders op dan óf meedoen óf een ander kDV zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:39

Eucalypta schreef:Wat is er mis mee met de strijd even níet aangaan, ook niet op het KDV? Dat ze hem gewoon aan tafel zetten met de rest, bordje opscheppen, kijken of hij wat eet. En als hij níet eet, dat ze hem een uurtje later ofzo een boterham geven?

Liever zónder die extra boterham, maar als je dat per se wilt is dat misschien een optie. Ik snap namelijk heel goed dat ze niet een groep kindjes kunnen begeleiden bij warm eten én een boterham regelen voor jouw zoon, plus de extra onrust die dat oplevert.

Jij lijkt er al vanuit te gaan dat hij hoe dan ook nooit warm eet op het KDV, waarom niet gewoon hem mee laten draaien met de groep en kijken wat er gebeurd? Je zet hem zelf al in zo'n uitzonderingspositie dat hij de kans niet meer heeft om normaal mee te doen.

Hij heeft het al tijden geprobeerd!! Nogmaals.. de strijd van warme maaltijd (die in mijn ogen geen strijd meer is want thuis is het credo: je eet wat je eet en anders niet). is voor thuis! Hij eet op het KDV anders dus NIKS he, vanaf het ontbijt tot 's middags half 5, waar hij dan een ontbijtkoekje krijgt of een lu - crackertje. is toch te zot?!

Ik vind het juist belachelijk dat ze hem achteraf, alleen een boterham geven.. Ik ga mijn kinderen op mijn werk toch ook niet apart zetten met hun boterham om 10u omdat ze geen fruit lusten en wij dat toevallig eten op woensdag?!

Nee, dat gaat er bij mij echt niet in. ALs hij nou een kleine periode was, maar dit is al zó lang. Ik was al ruim een half jaar bezig vóór die proef .. dus 't komt niet uit te lucht vallen of zo.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:40

Eucalypta schreef:En ik zou er dan nog steeds voor zijn om hem gewoon aan tafel te laten zitten met de rest, bordje opscheppen met warm eten. Eet hij niet, dan ná het eten een boterham. En niet in plaats van en direct aan tafel. Dan krijgt hij toch iets binnen en je ontneemt hem niet meteen de kans om warm eten te proberen.

Ik snap dat je dit in het begin doet, maar na 9 maanden modderen nog steeds?! Bovendien is dit niet wat er de laatste keer is afgesproken en dat maakt dat ik me nog bozer maak.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:41

Susan schreef:Ik zou waarschijnlijk ook protesteren hiertegen, maar vooral omdat ik vind dat het warme eten een thuismoment is en niet een kinderdagverblijfmoment. Ik zou dat echt een enorm groot minpunt vinden van een kinderdagverblijf.

Dat vind ik ook. Ben dan ook al druk op zoek naar een gastouder zodat ze weg kunnen bij het KDV, maar gastouders zonder huisdieren (zoon is allergisch voor honden en katten) bestaan hier in mijn woonplaats blijkbaar niet! Mad
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:42

SparklingEyes schreef:
Eucalypta schreef:En ik zou er dan nog steeds voor zijn om hem gewoon aan tafel te laten zitten met de rest, bordje opscheppen met warm eten. Eet hij niet, dan ná het eten een boterham. En niet in plaats van en direct aan tafel. Dan krijgt hij toch iets binnen en je ontneemt hem niet meteen de kans om warm eten te proberen.

Ik snap dat je dit in het begin doet, maar na 9 maanden modderen nog steeds?! Bovendien is dit niet wat er de laatste keer is afgesproken en dat maakt dat ik me nog bozer maak.

Waarom zou je ophouden met die aanpak? Er is gewoon warm eten, dat kan hij eten. Je gaat echt erg ver mee met je kind hoor. Te ver, wat mij betreft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:43

Ik ga thuis totaal niet mee met wat hij wil, maar die strijd is voor thuis. op het KDV speelt hij de hele dag en vind ik dus dat hij iets moet eten. Hij eet normaal thuis brood, dat eet hij prima. Dus dan wil ik dat hij in ieder geval een boterham eet.

Ik zal jou eens drie dagen in de week op je ontbijt laten leven...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:44

Maar hij eet niet alleen het warme eten niet, hij eet ook al geen fruit. Voor mij komt het over alsof hij alleen maar uitzonderingen krijgt en daarbij een moeder heeft die dat aanmoedigt. Ik snap dat het KDV daar niet in mee gaat.

Kennelijk luisteren ze niet meer naar je, terecht of onterecht zullen ze het gevoel hebben 'daar heb je háár weer met d'r gezeur' en dan word je dus niet meer serieus genomen. Nogmaals, dat is deels jouw en deels hun fout, maar ik denk dat dat wel zo werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:45

Eucalypta schreef:Maar hij eet niet alleen het warme eten niet, hij eet ook al geen fruit. Voor mij komt het over alsof hij alleen maar uitzonderingen krijgt en daarbij een moeder heeft die dat aanmoedigt. Ik snap dat het KDV daar niet in mee gaat.

Kennelijk luisteren ze niet meer naar je, terecht of onterecht zullen ze het gevoel hebben 'daar heb je háár weer met d'r gezeur' en dan word je dus niet meer serieus genomen. Nogmaals, dat is deels jouw en deels hun fout, maar ik denk dat dat wel zo werkt.

Ik ga een kind iets niet door zijn strot douwen en hij krijgt thuis ook geen vervangers.

Hij eet ontbijt, tussendoortje, 12u boterham en melk, 's middags tussendoortje en 's avonds eet hij wat te pot schaft en anders niets.

Dus nee... ik ga niet met hem mee.

Edit: en dat ze dat denken, is hun probleem... smile


Laatst aangepast door SparklingEyes op zo 16 sep 2012 - 21:46; in totaal 1 keer bewerkt
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:46

SparklingEyes schreef:Ik ga thuis totaal niet mee met wat hij wil, maar die strijd is voor thuis. op het KDV speelt hij de hele dag en vind ik dus dat hij iets moet eten. Hij eet normaal thuis brood, dat eet hij prima. Dus dan wil ik dat hij in ieder geval een boterham eet.

Ik zal jou eens drie dagen in de week op je ontbijt laten leven...

Wat eet hij dan thuis bij het avondeten?
En waarom is het zo'n probleem dat hij zijn lunch overslaat en is het géén probleem als hij zijn avondeten overslaat? Dat maakt toch geen levensgroot verschil? Daarbij, hij hóeft niet op ontbijt te leven, er staat namelijk gewoon een lunch voor hem klaar, maar dat eet hij niet. Dat is zíjn keus, ookal is hij nog zo klein. Hij kan er altijd voor kiezen om dat warme eten wél op te eten als hij honger heeft, dus het is niet zielig wanneer hij niets eet overdag. Hij kan namelijk wél iets eten, maar dat wil hij niet. Hij heeft geen fysieke problemen neem ik aan, dus in feite staat niets dan gewoon peutergedrag hem in de weg om gewoon een volle buik te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:49

Eucalypta schreef:
SparklingEyes schreef:Ik ga thuis totaal niet mee met wat hij wil, maar die strijd is voor thuis. op het KDV speelt hij de hele dag en vind ik dus dat hij iets moet eten. Hij eet normaal thuis brood, dat eet hij prima. Dus dan wil ik dat hij in ieder geval een boterham eet.

Ik zal jou eens drie dagen in de week op je ontbijt laten leven...

Wat eet hij dan thuis bij het avondeten?
En waarom is het zo'n probleem dat hij zijn lunch overslaat en is het géén probleem als hij zijn avondeten overslaat? Dat maakt toch geen levensgroot verschil? Daarbij, hij hóeft niet op ontbijt te leven, er staat namelijk gewoon een lunch voor hem klaar, maar dat eet hij niet. Dat is zíjn keus, ookal is hij nog zo klein. Hij kan er altijd voor kiezen om dat warme eten wél op te eten als hij honger heeft, dus het is niet zielig wanneer hij niets eet overdag. Hij kan namelijk wél iets eten, maar dat wil hij niet. Hij heeft geen fysieke problemen neem ik aan, dus in feite staat niets dan gewoon peutergedrag hem in de weg om gewoon een volle buik te hebben.

Hij eet 's avonds wat de pot schaft en dat is vaak alleen wat vlees: groente en aardappelen wil hij niet.. nou ja, gekookte aardappelen eet hij niet. DUs op de dagen dat hij geen lunch eet, eet hij amper iets en dat vind ik niet goed, want hij moet gewoon een lunch eten, doet hij thuis ook.

En JA het is peutergedrag, maar dat is MIJN pakkie aan... maar hij kan gewoon niet drie dagen in de week volop spelen en niet eten tussen de middag. Dat eet hij normaal en dat hij DAN zijn avond eten niet eet ok... maar als hij op die dagen alleen maar ontbijt, dat vind ik niet kunnen.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:51

Dan heeft hij op die dagen toch zijn avondeten gewoon weer?


En hij kiest er toch echt zélf voor om niet te eten. Het is niet zo dat ze hem níets geven, er is gewoon een lunch. Aan hem de keus of hij eet of niet. Jij maakt er een enorm groot drama van naar mijn idee. Ze hongeren hem niet uit, ze bieden gewoon eten aan. HIj eet dat niet, dan hoeven ze niet allerlei toeren uit te halen om er toch iets in te krijgen, want thuis eet hij wel weer een boterham.

Daarbij, ze géven hem toch een vervangende boterham? Alleen niet aan tafel, of begrijp ik dat nou verkeerd?

Volgens mij kan het KDV in jouw ogen niets meer goed doen, je zit zo in die strijd en die discussie dat je niet in staat bent om naar het grote plaatje te kijken, je bijt je vast in jouw visie van het verhaal en dat is de waarheid. Terwijl er behoorlijk wat meer kanten aan zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Annemie zo 16 sep 2012 - 21:53

Susan schreef:Iedereen heeft z'n eigen beleid rondom de warme maaltijd en wat kinderen wel en niet moeten eten, of je kind moet eten wat de pot schaft, wat je doet als je kind iets niet lust, enzovoort. Mede om die reden vind ik dat de warme maaltijd gewoon een gezinsaangelegenheid is en niet van het kinderdagverblijf. Sowieso dwing je ouders in mijn ogen daarmee tot rare oplossingen: of je kind moet twee keer per dag warm eten, of je kind moet 's avonds als enige een boterham eten, of het hele gezin moet 's middags warm en 's avonds brood gaan eten. Ik vind dat alledrie raar, ik vind dat op een kinderdagverblijf 's middags gewoon brood gegeten moet worden.

+1 helemaal mee eens.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 21:54

Annemie schreef:
Susan schreef:Iedereen heeft z'n eigen beleid rondom de warme maaltijd en wat kinderen wel en niet moeten eten, of je kind moet eten wat de pot schaft, wat je doet als je kind iets niet lust, enzovoort. Mede om die reden vind ik dat de warme maaltijd gewoon een gezinsaangelegenheid is en niet van het kinderdagverblijf. Sowieso dwing je ouders in mijn ogen daarmee tot rare oplossingen: of je kind moet twee keer per dag warm eten, of je kind moet 's avonds als enige een boterham eten, of het hele gezin moet 's middags warm en 's avonds brood gaan eten. Ik vind dat alledrie raar, ik vind dat op een kinderdagverblijf 's middags gewoon brood gegeten moet worden.

+1 helemaal mee eens.

Ja, dat kun je wel vinden, maar feit blijft dat de zoon van SE op een KDV zit met warme maaltijd tussen de middag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:56

Eucalypta schreef:Dan heeft hij op die dagen toch zijn avondeten gewoon weer?


En hij kiest er toch echt zélf voor om niet te eten. Het is niet zo dat ze hem níets geven, er is gewoon een lunch. Aan hem de keus of hij eet of niet. Jij maakt er een enorm groot drama van naar mijn idee. Ze hongeren hem niet uit, ze bieden gewoon eten aan. HIj eet dat niet, dan hoeven ze niet allerlei toeren uit te halen om er toch iets in te krijgen, want thuis eet hij wel weer een boterham.

Daarbij, ze géven hem toch een vervangende boterham? Alleen niet aan tafel, of begrijp ik dat nou verkeerd?

Volgens mij kan het KDV in jouw ogen niets meer goed doen, je zit zo in die strijd en die discussie dat je niet in staat bent om naar het grote plaatje te kijken, je bijt je vast in jouw visie van het verhaal en dat is de waarheid. Terwijl er behoorlijk wat meer kanten aan zitten.

HIj eet thuis gewoon (dus niks... ) en gééén boterham!!!!!!!!

Ze zetten hem a) apart in de HUISHOEK en b) ze geven het hem als de anderen slapen. DAT punt vind ik niet kunnen! hij heeft heus wel in de gaten dat hij 'anders' is want de anderen eten wel warm. maar het feit dat ze hem apart zetten in de huishoek slaat gewoon helemaal nergens op.

Ze kunnen bij het KDV echt nog wel wat goed doen, maar op dit gebied kan ik ze wurgen ja.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:57

Eucalypta schreef:
Annemie schreef:
Susan schreef:Iedereen heeft z'n eigen beleid rondom de warme maaltijd en wat kinderen wel en niet moeten eten, of je kind moet eten wat de pot schaft, wat je doet als je kind iets niet lust, enzovoort. Mede om die reden vind ik dat de warme maaltijd gewoon een gezinsaangelegenheid is en niet van het kinderdagverblijf. Sowieso dwing je ouders in mijn ogen daarmee tot rare oplossingen: of je kind moet twee keer per dag warm eten, of je kind moet 's avonds als enige een boterham eten, of het hele gezin moet 's middags warm en 's avonds brood gaan eten. Ik vind dat alledrie raar, ik vind dat op een kinderdagverblijf 's middags gewoon brood gegeten moet worden.

+1 helemaal mee eens.

Ja, dat kun je wel vinden, maar feit blijft dat de zoon van SE op een KDV zit met warme maaltijd tussen de middag.

Waar ik NIET zelf voor gekozen heb.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 21:58

Maar goed, ik stop de discussie met jou Eucalypta. We denken er blijkbaar heel verschillend over en dat is prima..

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Darius zo 16 sep 2012 - 21:59

Ik denk dat de oplossing van Eucalypta voor dit moment het beste kan werken: tegelijk met de kinderen aan tafel en een warme maaltijd aanbieden. Hij mag zelf kiezen of hij dat wil of niet. En daarna een toetje. (ik neem aan dat ze dat ook erbij krijgen, yoghurt of vla ofzo?) Dan krijgt hij geen alternatief in de vorm van een groenteburger of boterham, maar als hij het toetje eet, dan krijgt hij wel wat binnen.

Ik ben het ook eens met Susan dat ik een warme maaltijd bij de thuissituatie vind horen. Daarbij eet volgens mij 90% van de gezinnen 's avonds warm, dus ik vind dat het kdv daarbij moet aansluiten. Leuk dat ze een proef hebben geprobeerd, maar laat ouders gewoon zelf kiezen: of warm tussen de middag of warm thuis.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Annemie zo 16 sep 2012 - 22:00

Nee precies, als ze dat hier zouden invoeren, dan zal ik naar een ander kdv zoeken, aangezien mij zoon al een slechte eter is, wat warm eten betreft. Dus ik begrijp SE volkomen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 22:00

Darius schreef:Ik denk dat de oplossing van Eucalypta voor dit moment het beste kan werken: tegelijk met de kinderen aan tafel en een warme maaltijd aanbieden. Hij mag zelf kiezen of hij dat wil of niet. En daarna een toetje. (ik neem aan dat ze dat ook erbij krijgen, yoghurt of vla ofzo?) Dan krijgt hij geen alternatief in de vorm van een groenteburger of boterham, maar als hij het toetje eet, dan krijgt hij wel wat binnen.

Ik ben het ook eens met Susan dat ik een warme maaltijd bij de thuissituatie vind horen. Daarbij eet volgens mij 90% van de gezinnen 's avonds warm, dus ik vind dat het kdv daarbij moet aansluiten. Leuk dat ze een proef hebben geprobeerd, maar laat ouders gewoon zelf kiezen: of warm tussen de middag of warm thuis.

Dat lust hij écht niet!

Er zijn enquetes geweest en ik heb geen idee wat daar nu de uitkomst van is...


SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  SparklingEyes zo 16 sep 2012 - 22:01

Annemie schreef:Nee precies, als ze dat hier zouden invoeren, dan zal ik naar een ander kdv zoeken, aangezien mij zoon al een slechte eter is, wat warm eten betreft. Dus ik begrijp SE volkomen.

Ben ook al druk op zoek, maar KDV"s zitten hier vol.. Dus ben hard op zoek naar een gastouder, maar dat is helaas niet zo simpel...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 22:02

SparklingEyes schreef:Maar goed, ik stop de discussie met jou Eucalypta. We denken er blijkbaar heel verschillend over en dat is prima..


Ik voer geen discussie met je. Ik snap je best. Maar je wilt niet verder kijken dan 'zij doen het verkeerd en ik heb gelijk en mijn kind is zielig'. Dan houdt het al snel op. Ik geloof dat ik best wat tips heb gegeven de laatste pagina's, je gaat op geen enkele inhoudelijk in, alleen op punten waar je het niet mee eens bent ga je in.

Ik denk dat als je zo doorgaat dat je over een paar jaar een hele lastige eter hebt. Ik weet hoe lastig het is als je kind iets niet wil, geef zelfs nog voorbeelden, maar daar reageer je niet op. Wat ik in mijn vorige post al zei: je zit zo vast in die strijd dat je niets anders meer wilt horen dan dat jij gelijk hebt. Zelfs tips die hier worden aangedragen schuif je aan de kant. Dat kan en mag hoor, maar je schiet weinig op met 'ik ben boos op het KDV en ze zijn stom'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 22:03

In een ideale wereld, wat zou jij dan graag willen dat het KDV deed?

Want er lijken een aantal dingen door elkaar te lopen. De dwang rondom het 'warm eten'. Plus het gegeven dat je zoontje zijn 'vervangend produkt' krijgt, nádat de andere kindjes hun warme eten hebben gegeven, en op een aparte plek. Toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Jazzlyn zo 16 sep 2012 - 22:04

Ik.zou het ook echt niet goed vinden. Je eet in de avond warm met het gezin. Mijn zoon eet vaak ook slecht en dat is aan mij. Hier bood het kdv altijd vervangers aan omdat ik dat wilde. Hij kan het gewicht echt niet missen ivm met vele ziek.zijn. Nooit problemen mee gehad of over gehoord. Nu niet meer van toepassing, maar dan nog. Ik snap je punt.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 22:06

Nou, we vatten even samen:



Hij lust geen fruit, hij lust geen warm eten, hij lust alleen vlees, geen groente, hij lust geen vla of yoghurt.



En jij blijft hangen op dat het KDV het verkeerd doet? IK zou als ik jou was eens gaan overleggen met hoe je dit moet aanpakken, in plaats van hen de schuld geven. Dat het lastig is als er opeens warm eten ingevoerd wordt snap ik. Maar dat is het probleem niet, het probleem is dat jouw kind niets eet op brood en koekjes na, en dat hij daar nu tegenaan gaat lopen. En jij ook. En dus geef je het KDV de schuld, want die moeten het beleid aanpassen. Maar dat ís het probleem niet, het probleem is dat jij een kind hebt wat geen normaal eetpatroon hebt, en dat als je hierin mee blijft gaan (en dat je doe je écht wel, al was het maar door de manier waarop je hier alsof het doodnormaal is schrijft wat hij allemaal niet lust) wordt dat erger.

En gaat hij daar later nog meer tegen aan lopen. Dus ik zou, als ik jou was, de strijd met het KDV niet aangaan, maar samen eens om tafel gaan zitten hoe je dit probleem van je zoon samen gaat aanpakken. Want nee, ze voeden niet op, maar je kind zit er wel een aantal dagen in de week, dus in die zin voeden ze wél op. Direct vertrekken is geen optie, dat zeg je zelf, dus je zult wel iets moeten, voordat je de relatie met het KDV dusdanig verpest dat er geen gesprek meer mogelijk is.

Je zoon heeft een probleem, niet het KDV. Het is aan jou, in samenspraak met het KDV, om dat probleem op te lossen. Het gaat er niet om of dat eten 's middags is of niet, het gaat erom dat hij niets eet. Dat komt nu aan het licht, daar moet je wat mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 22:07

Jazzlyn schreef:Ik.zou het ook echt niet goed vinden. Je eet in de avond warm met het gezin. Mijn zoon eet vaak ook slecht en dat is aan mij. Hier bood het kdv altijd vervangers aan omdat ik dat wilde. Hij kan het gewicht echt niet missen ivm met vele ziek.zijn. Nooit problemen mee gehad of over gehoord. Nu niet meer van toepassing, maar dan nog. Ik snap je punt.

Niet als je een KDV hebt waar tussen de middag warm gegeten wordt. Daar kun je dan niet voor kiezen en een ander KDV zoeken, maar deze stelling gaat natuurlijk niet op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil? - Pagina 3 Empty Re: Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum