Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

+20
GreenGrass
Paper Crown
kajaka88
Ella
Snoes
Sarah1985
silly-one
Caribbeanlover
Toet
Melis_je
Rush
mzcharlotte
Caro
*Troela*
May
Plien84
Roza
Sanne
Suus
Caramba
24 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  GreenGrass zo 9 sep 2012 - 22:49

Rush schreef:
Spetterdespat schreef:Van een 9 kunnen ze ook een 8 hebben gemaakt, of anders om. Want van de letters kunnen ze niet veel veranderd hebben.
Je kan je kenteken op RDW.nl opzoeken en dan van de 9 een 8 maken, dan zie je snel genoeg of dat ook een ****** is Wink

Goh... typisch zelfde antwoord! Jij zit zeker nog geen 10 km van mij af Wink
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Rush zo 9 sep 2012 - 22:49

GreenGrass schreef:
Rush schreef:
Spetterdespat schreef:Van een 9 kunnen ze ook een 8 hebben gemaakt, of anders om. Want van de letters kunnen ze niet veel veranderd hebben.
Je kan je kenteken op RDW.nl opzoeken en dan van de 9 een 8 maken, dan zie je snel genoeg of dat ook een ****** is Wink

Goh... typisch zelfde antwoord! Jij zit zeker nog geen 10 km van mij af Wink
Ik gok dat het nog minder km's zijn haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Paper Crown zo 9 sep 2012 - 22:50

Rush schreef:
Paper Crown schreef:Ik zou heel goed de namen van de personen, tijden etc allemaal noteren.

Wel heel rot dit, maar helaas denk ik wel dat het als jij op je werk was, iemand anders met je auto in Nijmegen had kunnen zijn, in theorie dan. Hoe kan toch alles zo overeen komen?
Kentekens worden in batches opgekocht, die gaan dan dus (grote kans) op volgorde.

Als er 10 nieuwe zwarte VW Polo`s bij de dealer te koop staan, is de kans dus groot dat die kentekens hebben die maar 1 letter verschillen.
Mij is juist verteld dat een kenteken op moment van aflevering wordt besteld en aangemeld. Toch wel raar joh. Kan iedereen dus gebeuren.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  GreenGrass zo 9 sep 2012 - 22:51

Rush schreef:
GreenGrass schreef:
Rush schreef:
Spetterdespat schreef:Van een 9 kunnen ze ook een 8 hebben gemaakt, of anders om. Want van de letters kunnen ze niet veel veranderd hebben.
Je kan je kenteken op RDW.nl opzoeken en dan van de 9 een 8 maken, dan zie je snel genoeg of dat ook een ****** is Wink

Goh... typisch zelfde antwoord! Jij zit zeker nog geen 10 km van mij af Wink
Ik gok dat het nog minder km's zijn haha!

Nog geen 2, telepatie!

Ik wil het evt best voor je checken als je daar geen zin/tijd voor hebt! (PM?)
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Rush zo 9 sep 2012 - 22:56

Paper Crown schreef:
Rush schreef:
Paper Crown schreef:Ik zou heel goed de namen van de personen, tijden etc allemaal noteren.

Wel heel rot dit, maar helaas denk ik wel dat het als jij op je werk was, iemand anders met je auto in Nijmegen had kunnen zijn, in theorie dan. Hoe kan toch alles zo overeen komen?
Kentekens worden in batches opgekocht, die gaan dan dus (grote kans) op volgorde.

Als er 10 nieuwe zwarte VW Polo`s bij de dealer te koop staan, is de kans dus groot dat die kentekens hebben die maar 1 letter verschillen.
Mij is juist verteld dat een kenteken op moment van aflevering wordt besteld en aangemeld. Toch wel raar joh. Kan iedereen dus gebeuren.
Volgens mij is het zo dat als wij dezelfde auto bestellen en deze rond dezelfde datum krijgen, dat ze dan beide bijv. eerst een tijdje in (ik noem maar wat) Utrecht staan. Daar krijgen ze 'tegelijk' een kenteken (de papieren) en daarna gaan ze naar de betreffende dealer. Bij de dealer komt het metalen kenteken er dan pas letterlijk op. De datum waarin ze dan in 'Utrecht' aankwamen was de eerste toelating en dan worden kentekens verstrekt.

En sommige types/uitvoeringen worden ook gewoon ingekocht, dan heb je dus een hele rij met opvolgend kenteken.

Maargoed, ik werk niet bij de RDW haha, dus hoe het precies werkt geen idee. Maar er zit wel een opvolging in, ergens.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 23:02

Klopt, mijn ex en zijn collega hadden dezelfde lease auto tegelijk besteld en hun kenteken verschilde Ă©Ă©n cijfer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba ma 10 sep 2012 - 0:29

Waarom duurt wachten altijd zo lang?
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  woezel ma 10 sep 2012 - 1:06

Mama1985 schreef:Mijn moeder heeft het ooit gehad met te snel rijden. Gebeld, en ze hebben het toen nagekeken. Het ging dus om een totaal andere auto!

Dit heb ik ook een keer gehad. Aan de hand vd foto konden ze het toen zien dat het om een andere auto ging.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Rush ma 10 sep 2012 - 1:09

woezel schreef:
Mama1985 schreef:Mijn moeder heeft het ooit gehad met te snel rijden. Gebeld, en ze hebben het toen nagekeken. Het ging dus om een totaal andere auto!

Dit heb ik ook een keer gehad. Aan de hand vd foto konden ze het toen zien dat het om een andere auto ging.
Met foto`s gaat dat idd een stuk makkelijker dan bij een overtreding zonder foto`s. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba ma 10 sep 2012 - 1:29

woezel schreef:
Mama1985 schreef:Mijn moeder heeft het ooit gehad met te snel rijden. Gebeld, en ze hebben het toen nagekeken. Het ging dus om een totaal andere auto!

Dit heb ik ook een keer gehad. Aan de hand vd foto konden ze het toen zien dat het om een andere auto ging.

Hier zijn geen foto's van Cry Dan was het makkelijker en duidelijker geweest dan nu.

Wacht nog steeds op telefoontje! Bellen ze morgen ook niet, dan bel ik er woensdag zel wel weer achteraan. Dit moet in zeer korte termijn opgelost zijn en niet wachten tot 6 weken, want dan heeft bezwaar maken geen zin meer!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Plien84 ma 10 sep 2012 - 3:25

silly-one schreef:
Spetterdespat schreef:Morgen bel ik voor info. Nijmegen en Friesland (buurt van Heerenveen) is wel een erg groot verschil. Weet ook niet of gemeente Nijmegen foto's hiervan maakt, maar ga er werk van maken. Staat wel in de brief over foto idd. Hoor morgen wel wat ze erop te zeggen hebben.
Als het de parkeerwachters zijn geweest niet. Die lopen rond met een apparaatje en daarin voeren ze gelijk alles in.

Als dit het geval is, dan is er vrees ik weinig aan te doen behalve in bezwaar gaan. Ik geloof dat die apparaatjes gelijk de gegevens van de auto ophalen aan de hand van het kenteken. Dus als ze per ongeluk jou kenteken hebben ingevoerd is het logisch dat het merk en type ook overeen komt. Dan heeft die controleur daar verder misschien helemaal niet naar gekeken. Gewoon in beroep gaan dan en helaas wel eerst betalen. Anders wordt hij ook nog opgehoogd.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba ma 10 sep 2012 - 4:45

Plien84 schreef:
silly-one schreef:
Spetterdespat schreef:Morgen bel ik voor info. Nijmegen en Friesland (buurt van Heerenveen) is wel een erg groot verschil. Weet ook niet of gemeente Nijmegen foto's hiervan maakt, maar ga er werk van maken. Staat wel in de brief over foto idd. Hoor morgen wel wat ze erop te zeggen hebben.
Als het de parkeerwachters zijn geweest niet. Die lopen rond met een apparaatje en daarin voeren ze gelijk alles in.

Als dit het geval is, dan is er vrees ik weinig aan te doen behalve in bezwaar gaan. Ik geloof dat die apparaatjes gelijk de gegevens van de auto ophalen aan de hand van het kenteken. Dus als ze per ongeluk jou kenteken hebben ingevoerd is het logisch dat het merk en type ook overeen komt. Dan heeft die controleur daar verder misschien helemaal niet naar gekeken. Gewoon in beroep gaan dan en helaas wel eerst betalen. Anders wordt hij ook nog opgehoogd.

Dat is dus ook niet helemaal waar wat je zegt plien. Ik kan bezwaar maken, maar hoef niet meteen te betalen. Ik moet dan eerst op antwoord wachten en aan de hand van dat antwoord weet ik pas of ik moet betalen of niet. Zo staat het op de site en in de brief.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Plien84 ma 10 sep 2012 - 4:58

Is het een gemeentelijke boete dan? Bij de normale wordt dat namelijk wel geadviseerd, een bezwaarprocedure kan namelijk erg lang duren en zoon boete wordt standaard verhoogd na zoveel tijd..

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba ma 10 sep 2012 - 5:00

In de brief die het CJIB heeft gestuurd staat, bezwaar maken en dan wachten op antwoord aan de hand daarvan betalen of niet.
Eerder boete gehad en ook zo gedaan, kwam toen ook goed.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Plien84 ma 10 sep 2012 - 5:04

Ik heb er hier ook 1 liggen en daar staat dat zeker niet zo duidelijk op, er staat slechts 'U bent niet verplicht het volledige bedrag te betalen, zolang uw beroepsschrift in behandeling is.. De beroepstermijn eindigt op ..-..-.....

Tis maar een advies, maar ik zou zeker die datum in de gaten houden met de betaling. Op zoon bedrag is de verhoging waarschijnlijk ook behoorlijk.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Snoopy ma 10 sep 2012 - 5:19

Als het via het CJIB is, dan hoef je inderdaad niet te betalen.
Ik had binnen de bezwaarperiode bezwaar gemaakt en niet betaald, ik wist zeker dat ik mijn gelijk zou krijgen.
Vervolgens heb ik wel een verhoging gekregen, maar dat kwam omdat bureau Mulder (daar moest in mijn geval het bezwaar heen) nog niet aan het cjib had doorgegeven dat ik bezwaar had gemaakt, maar ik heb het dan ook echt op de laatste dag verstuurd. Na een telefoontje hebben daar alsnog voor gezorgd en ook aangegeven dat ik niet hoefde te betalen.
Na maanden uiteindelijk uitslag gehad (mogen ze3maanden over doen) en is het hele bedrag kwijt gescholden.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba ma 10 sep 2012 - 20:56

Ik ben zopas gebeld door de gemeente Nijmegen en de boete komt te vervallen. Ik krijg hier thuis een bevestiging van, mocht hij alsnog verhoogd worden, heeft de gemeente geen poot om op te staan.

Ik kan aantonen dat ik die dag niet in Nijmegen was. Mijn baas is getuige.

Al met al is het tot zover opgelost!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Rose ma 10 sep 2012 - 21:09

Fijn dat het toch nog opgelost is en dat je de boete niet hoeft te betalen!
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba ma 10 sep 2012 - 21:15

Moet dus wel eerst betalen. De gem. Nijmegen is de bon aan het seponeren en wanneer de Justitie dit heeft ontvangen en ook goedkeuring geeft, moet dan wel, omdat de gemeente dit geseponeerd heeft, dan krijg ik mijn geld terug.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  sterremaan ma 10 sep 2012 - 21:22

hey Spetter,

Oef zeg wat irritant zeg, heb je er ook nog meer werk aan. Maar gelukkig zien ze in, dat jij het niet geweest kan zijn. Alleen denk dat degene die die bon heeft uitgeschreven wel even langs een brillen winkel mag gaan. Natuurlijk foutje is menselijk. Maar toch wel irritant voor jou. En gelukkig kon je het nu goed aantonen. Dat jij daar niet was. Het was een groter probleem geweest, als je het niet aan kon tonen.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Snoes ma 10 sep 2012 - 21:32

Gelukkig dat het zo opgelost wordt!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Ella ma 10 sep 2012 - 23:47

Fijn dat het opgelost wordt. Scheelt weer een hoop ellende
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Toet di 11 sep 2012 - 4:23

Wat fijn dat het opgelost is! Ik vond dit een spannend topic haha
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Gast di 11 sep 2012 - 4:27

Wat irritant dat je toch eerst moet betalen. Je zou het geld maar niet kunnen missen, zit je door zo'n stomme fout nog meer in de shit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  mzcharlotte di 11 sep 2012 - 4:54

Buiten dat jij kan aantonen dat je heel ergens anders aan het werk was, waardoor heeft Gemeente Nijmegen besloten om de boete te seponeren? Ik begrijp nog steeds niet waarom ze die parkeerwachters niet gewoon met een camera op pad sturen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 - Pagina 3 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum