Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuter krijgt boete

+5
Susan
Vanilla Queen
blondje1313
Happinaz
M@niek
9 plaatsers

Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Peuter krijgt boete

Bericht  M@niek wo 24 aug 2011 - 22:08

Commotie rond kinderdagverblijf


Er is nogal wat commotie rond kinderdagverblijf Enjoy in Winterswijk. Dinsdag zag u in onze uitzending al het verhaal van de anderhalf jaar oude Keylie.

Het meisje brak bij het spelen op het kinderdagverblijf het been van een pop af. De ouders van Keylee werden daarna aansprakelijk gesteld voor de schadepost van 80 euro. Belachelijk vinden zij en dus weigeren ze te betalen. Naar aanleiding van de reportage kregen wij meerdere reacties van kijkers binnen.

De boete voor de vernielde pop blijkt niet het enige opmerkelijke verhaal te zijn over de crèche. Ook Melvin en Jojanne Ros uit Winterswijk hadden onenigheid met het kinderdagverblijf. Hun zoontje Jorrin zou volgens de leiding gedragsproblemen vertonen. De situatie escaleerde zodanig dat Enjoy zelfs Jeugdzorg heeft inschakelt.

http://www.hartvannederland.nl/nederland/gelderland/2011/commotie-rond-kinderdagverblijf/

Een kind is een kind en dan kunnen er weleens dingen stuk gaan, maar om daar nou een boete voor te geven!

Wat vinden jullie?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 22:10

Ik vind het wel lachwekkend!
Dat neemt toch niemand serieus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Happinaz wo 24 aug 2011 - 22:11

Belachelijk! Maar dat is mijn reactie op basis van wat ik hierboven lees.
Daaruit kan ik niet herleiden of dit kindje vaker (expres, voor zover een 1,5 jarige dat kan) spullen stuk maakt, of het echt over grenzen gaat. En dan nog, dat is het risico als je met kleine kinderen werkt en blijkbaar speelt dat kind dan dus ook niet sámen met een leidster maar 'alleen'. Zo'n kind heeft klaarblijkelijk speelbegeleiding nodig.

Bij ons worden aan de ouders alleen boetes uitgedeelt wanneer er grenzen worden overschreden met betrekking tot ophaaltijden en sluitingstijden.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 22:12

OMG een boete ???? Dat gaat wel erg ver !
Dat kan toch gebeuren alsof een peuter van 1,5 dat extra doet kom op !

Bij ons gaat regelmatig speelgoed kapot. Denk alleen al aan boekjes die kapot worden gescheurd !!!! Dat gaan we echt niet verhalen op de ouders. Er word gewoon 2x in het jaar nieuw speelgoed gekocht en het oude en kapotte gaat weg !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 22:13

Ik las het al ergens anders. Inderdaad belachelijk.

Zo'n pop wordt door tig kinderen gebruikt, misschien al wel jaren, kan ook gewoon stom toevallig zijn geweest dat het bij dit kindje kapot gaat. Zo kun je alles wel op het kind gaan verhalen. Zou een leuke boel worden. Als ouders dat ook zouden gaan doen is het einde helemaal zoek! Ik heb ook wel eens kleren teruggekregen met vlekken die ik er niet of nauwelijks uitkreeg, hoe zou een kdv dat vinden als je daar een rekening voor gaat presenteren...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 22:14

Dan mag ik nog flink wat gaan innen bij het KDV als we het over vlekken e.d. in kleding gaan hebben....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  blondje1313 wo 24 aug 2011 - 22:17

Dit is wel erg vreemd, zou mijn kind niet graag op zo'n kdv hebben zitten. (En dan 80 euro voor een been van een pop??)

Heb het andere filmpje ook gekeken, het poging tot moord noemen als een kind van 2 een verrekijker van een ander kind zijn nek wil trekken gaat ook wel erg ver. (en daar dan jeugdzorg op af sturen...)

In elk geval geen goede reclame voor dit kdv!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 22:21

Dat filmpje zat ik net ook te kijken, dat gaat ook wel heel erg ver. Op zo'n creche zou ik mijn kind ook niet willen hebben. Belachelijk zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 22:29

Dit kan ik echt niet serieus nemen haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Vanilla Queen wo 24 aug 2011 - 22:29

Je moet een peuter sowieso niks om zijn nek hebben laten hangen. Een peuter ziet alleen die verrekijker, niet dat er nog een kind aan vast zit.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Susan wo 24 aug 2011 - 22:59

Ik vind de titel wel een beetje misleidend. Die 80 euro is geen boete, maar een vergoeding voor iets wat kapot is gegaan. Ik vind het wel raar om als kinderdagverblijf de schade van kapot speelgoed op ouders te willen verhalen, maar dat is een ander verhaal.

Wat betreft dat andere kind, ik vind dat er te weinig informatie in het bericht staat om daar een oordeel over te geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  SuperGrover wo 24 aug 2011 - 23:01

80 euro ook nog hè? Die pop mag dan wel van porselein zijn... Nee echt achterlijk.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Susan wo 24 aug 2011 - 23:02

Ik zal zo het filmpje nog even bekijken, het klinkt inderdaad wel raar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Tania wo 24 aug 2011 - 23:06

Ik vind het heel raar. Op een ander forum staat een heel lang topic over dat tweede kindje van de moeder van dat jongetje en als dat verhaal klopt vind ik het echt belachelijk van die eigenaresse van dat kinderdagverblijf.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  SuperGrover wo 24 aug 2011 - 23:23

Ik heb het filmpje net ook even bekeken. Het is een verhaal van Hart van Nederland, dus ik ben daarbij buitengewoon sceptisch, aangezien dat programma er een ster in is dingen volledig te verdraaien. Ik kan die eigenaresse van het kdv wel begrijpen. Ze heeft inderdaad een signaleringsfunctie, en als zij oprecht denkt dat er iets mis is met het jongetje, dan vind ik het niet vreemd dat ze dat meldt bij Jeugdzorg. Dat de ouders dat belachelijk vinden, ja daar zullen ze de enige niet in zijn. Ik denk dat verreweg de meeste meldingen naar Jeugdzorg of het AMK niet worden goedgekeurd door de ouders.

Echter, wat die verrekijker en die poging tot moord betreft, dat lijkt me nogal overdreven. Maar ook daarvan weet ik niet hoe het gegaan is, en gezien het feit dat de bron nogal shady is, durf ik me daar ook niet keihard over uit te spreken.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Susan wo 24 aug 2011 - 23:44

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:46; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Pompoen do 25 aug 2011 - 1:03

Ik vind dit typisch een voorbeeld van hoe een verhaal van 1 kant bekeken word. Lekker gedramatiseerd.
Natuurlijk kunnen er dingen stuk gaan op een kinderdagverblijf, maar daar zal toch op de een of andere manier mee omgegaan moeten worden. Volgens mij zijn ouders zelfs verzekerd voor dat soort dingen die hun kind doen.
Verder worden de andere verhalen helemaal niet toegelicht, wat mij doet vermoeden dat het ook allemaal wel mee valt.

Ik zeg niet dat de creche niets fout heeft gedaan, maar het is wel erg moeilijk te be- of veroordelen zo!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  JO do 25 aug 2011 - 3:19

Hallo meiden,

door te googlen op commotie rond enjoy kwam ik uit op deze site, ik heb een aantal reacties gelezen en wil toch even reageren,



Susan schreef:Heb het filmpje ook bekeken, ik vind het een vrij onduidelijk verhaal. Sowieso vind ik die ouders ook wel erg onwetend, ik snap dat ze schrikken, maar net alsof je kind meteen een stempel heeft als je een kinderpsycholoog inschakelt, dat vind ik echt zwaar overdreven.

het is wel degelijk zo dat je kind meteen een stempel heeft, wij hebben namelijk telefonisch met instituut van der stam te winterswijk

het is zo dat het in zijn dossier word vast gelegd en ze hem dan jaren lang moeten onderzoeken dan gaan ze ons en onze voorouders onderzoeken, deze dossiers blijven nog lang mee gaan..... wanneer hij 12 is en er gebeurd wat dan komt ook meteen dit weer boven water.

ook van der stam vond dat we beter eerst naar een orthopedagoog konden gaan... als er echt iets was dan zou hij altijd nog een een psycholoog kunnen,

ook hebben wij nu zwart op wit dat onze zoon totaal geen gedragsstoornis heeft,

tevens hebben wij dus contact met jeugdzorg gehad, ook deze vond het vreemd dat hun zijn ingelicht,
enjoy wist namelijk dat we naar de orthopedagoog gingen, de orthopedagoog heeft geprobeerd contact te krijgen met de eigenaar maar de eigenaar heeft onze orthopedagoog niet te woord willen staan.

wanneer je weet dat ouders zelf al stappen ondernemen om te kijken of hun zoon werkelijk een stoornis heeft... moet je ouders die stappen zelf laten ondernemen en niet jeugdzorg gaan bellen en het proberen af te dwingen.

wij zijn ook totaal niet ontwetend... wij hebben het hele verhaal duidelijk verteld tegen sbs alleen gebruiken ze bepaalde fragmenten,

JO
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Susan do 25 aug 2011 - 3:28

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:46; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  JO do 25 aug 2011 - 3:39

Mijn moeder is zelf psycholoog geweest bij ggnet

en dus ook bij van der stam in winterswijk, --> edit, dit klopt niet mijn moeder heeft hier niet gewerkt, ik bedoelde dat van der stam zelf ook zei dat ze zowel het verleden als vader en mouder en de opa's en oma's .. om te kijken of daar ergens gedragsstoornis in voor komt..... en wanneer een kind bijv 12 is....en ze verdenken een kind op gedragsproblemen mag de schoolpsycholoog de kinderpsycholoog benaderen dat bedoelde ik... sorry

het maakt verder ook neit uit of je wel of geen dingen op mag vragen etc etc, het gaat erom dat een kinderpsycholoog net een stap te ver was.

de enige reden die deze vrouw had om onze zoon daar heen te sturen was dat hij die week 1 meisje aan de haren had getrokken,en volgens haar had hij woensdag 6 juli een jongen van de fiets geduwd en stond er bij en keek ernaar en lachte het jongetje uit,

woensdag 6 juli hebben wij meteen onze zoon weer opgehaald, hij is 1 uurtje geweest en in dat uurtje aten ze fruit binnen dus het kan nooit gebeurd zijn.

ik heb zwart op wit op papier staan dat ze op deze "feiten" de gedragsstoornis van onze zoon basseerd, met haar handtekening eronder.

en die 2 a 3 dingen is gewoon niet genoeg voor de conclusie gedragsprobleem,

tevens heb ik zonder haar medeweten prive contact gehad met 2 leidsters, ik heb ze gevraagd wat ze nu van onze zoon vonden en of hij weleens raar gedrag vertoont omdat we ons een beetje zorgen maken, beiden zeiden dat het nergens voor nodig was.

voel je vrij om je adres te sturen dan stuur ik je een kopie van de brief die ik gekregen heb waarin ze alleen deze dingen signaleerd

ik val trouwens niemand aan hoor, sorry als dat zo overkomt, ik wil alleen ook even reageren.



Laatst aangepast door JO op do 25 aug 2011 - 4:46; in totaal 1 keer bewerkt

JO
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 4:34

Mag ik vragen waarom jullie je verhaal aanbieden aan een onbetrouwbare nieuwsshow als Hart van Nederland? Als je dan toch serieus genomen wilt worden biedt dan je verhaal bij Een vandaag aan.

Ik werk trouwens in die regio en ook met kinderen en ga toch bij ons eens navragen hoe dat zit. Bij ons moeten ouders ook eerst alles ondertekenen voor het wordt opgestuurd. Vind het vreemd dat dat daar niet gebeurd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  JO do 25 aug 2011 - 4:43

het gaat mij/ons er puur om dat deze vrouw zich een volgende keer wel bedenkt,

het gaat mij niet om wel of niet serieus genomen worden door andere mensen,

wat wij willen bereiken is dat deze eigenaar niet nog een keer in negatief daglicht wil worden gezet, en mocht er ooit weer een situatie voordoen... dat ze wel luisterd en overlegd met de ouders, dat ze samen een stappenplan proberen te maken, dat er een observatietijd komt !

daar is het ons om te doen.... dat het de ogen opent van deze vrouw en dat dit leed een ander ouder en kind bespaard blijft.

JO
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter krijgt boete Empty Re: Peuter krijgt boete

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum