Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boete van een ander volledig betalen?

+4
mosio
Kaboutertje
Rush
Supertalentje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Supertalentje do 5 apr 2012 - 23:32

Ik zit ff te dubben, wat zouden jullie doen?

Vriendin kwam gister op bezoek, het is bij ons betaald parkeren en nu heeft ze een boete gekregen (€54) want ze had niet betaald. Ik ben het vergeten te zeggen en daarom wil ik graag de boete betalen. Althans, ik twijfel tussen het hele bedrag of de helft. Het staat trouwens ook niet duidelijk aangegeven, dus het is niet zo dat mijn vriendin willens en wetens niet betaald heeft. En ze heeft me ook niet gevraagd te betalen, ik had het wel aangeboden maar ze wilde het niet, maar ik vind zelf wel dat ik iets moet betalen.

Hoeveel vinden jullie redelijk?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Rush do 5 apr 2012 - 23:32

€0,00 to be honest.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 23:36

Ik zou zelf aanbieden de helft te betalen, omdat ik me er ook wel wat lullig over zou voelen, maar als ik de andere partij was, zou ik niet verwachten dat je bijdraagt en waarschijnlijk je aanbod zelfs afslaan. Dan had ik zelf gewoon beter moeten kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Kaboutertje do 5 apr 2012 - 23:36

Ik vind dat niet jouw verantwoordelijkheid om aan haar te melden. Oké, het is lullig dat het misschien voorkomen had kunnen worden als jij het had gezegd. Maar goed, het is toch háár verantwoordelijkheid om te kijken of ze parkeergeld moet betalen?

Als jij erop staat (mee) te betalen zou ik écht niet meer als de helft doen.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Supertalentje do 5 apr 2012 - 23:39

Bruce schreef:Ik zou zelf aanbieden de helft te betalen, omdat ik me er ook wel wat lullig over zou voelen, maar als ik de andere partij was, zou ik niet verwachten dat je bijdraagt en waarschijnlijk je aanbod zelfs afslaan. Dan had ik zelf gewoon beter moeten kijken.

Daarom gooi ik het gewoon door de brievenbus met een kaartje Wink

Ik voel me er ook lullig onder. Ze kwam op kraamvisite (ze was ziek geweest en kon niet eerder) met een berg kado's, het staat echt slecht aangegeven dat je moet betalen, ik heb niks gezegd en na een gezellige avond gaat ze weg met een bon, dan voel ik me schuldig...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  mosio vr 6 apr 2012 - 2:26

Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt. Zou ik zelf waarschijnlijk ook hebben. Ook al ben je niet echt schuldig. Ik zou ook de helft betalen.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  mzcharlotte vr 6 apr 2012 - 3:06

De helft. Om de simpele reden dat zij ook een verantwoording heeft om zelf te checken. Als het in een onbekende stad was geweest, was er ook niemand geweest om haar te wijzen dat er betaald parkeren is (goed aangegeven of niet).

Staat er belerender dan ik bedoel, maar ik zou me ook schuldig voelen!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 3:08

Ik zou de helft doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 3:13

Ik zou ook de helft betalen. Kan me je gevoel goed voorstellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Prosecco vr 6 apr 2012 - 19:24

Ik zou ook de helft doen omdat het dan voor jullie allebei een soort van redelijk betaalbaar bedrag is en het niet volledig jouw schuld is.

Super lief dat je dat doet zeg!
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 19:29

Als je iets wilt betalen zou ik de helft doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Joli86 vr 6 apr 2012 - 21:00

Kenya schreef:Ik zou ook de helft betalen. Kan me je gevoel goed voorstellen.

Mee eens..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Printje vr 6 apr 2012 - 21:54

Ik zou ook de helft meebetalen, maar was zij nog nooit eerder bij jullie geweest? Want anders had ze het natuurlijk kunnen weten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 21:57

Ik zou ook de helft doen, lief!

Heb ik zelf ook gedaan toen ik bij een vriendin en haar vriend in de auto zat. Hij reed een verkeerde straat in, éénrichtingsverkeer. Wij zeiden het meteen maar keren is daar niet mogelijk. Kwamen toen een politieauto tegen en toen kreeg hij ook een boete. Heb toen zelf ook een gedeelte betaald, ookal zat hij achter het stuur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete van een ander volledig betalen? Empty Re: Boete van een ander volledig betalen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum