Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

+20
GreenGrass
Paper Crown
kajaka88
Ella
Snoes
Sarah1985
silly-one
Caribbeanlover
Toet
Melis_je
Rush
mzcharlotte
Caro
*Troela*
May
Plien84
Roza
Sanne
Suus
Caramba
24 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba za 8 sep 2012 - 3:38

Ik kreeg zostraks een raar telefoontje van mijn vriend. Hij zei dat ik een boete heb van €350,- voor het parkeren op een invalide plek in Nijmegen! De datum die erop stond was ik niet in Nijmegen, kom er zelfs nooit. Was aan het werk in Friesland. Zo vaag dit! Ook zou ik nooit op een invalide plaats parkeren.
Van de week maar bezwaarschrift maken, want betalen ga ik niet. Heb genoeg bewijs dat ik daar niet was.

Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, heb het in ieder geval even van me af kunnen zeggen.


Laatst aangepast door Spetterdespat op di 18 sep 2012 - 2:32; in totaal 2 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Suus za 8 sep 2012 - 3:42

Poe, dat is ook geen kleine boete! Maar gelukkig kun je bewijzen dat je daar niet was op dat moment, dus ik ga er vanuit dat je niet hoeft te betalen Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 561177
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Sanne za 8 sep 2012 - 3:43

Dat is wel lullig, waarschijnlijk heeft de agent het kenteken niet goed genoteerd. Ik zou uitgebreid bezwaar maken met duidelijke stukken erbij waaruit bleek dat jij die dag niet in Nijmegen was, maar aan het werk. Mijn ervaring met het OM is dat ze op kleine lullige briefjes soms niet ingaan, dus ik zou er wel even werk van maken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Roza za 8 sep 2012 - 3:49

Pfoe, dat is dan ook lekker zeg! Inderdaad, een goed, duidelijk en vooral uitgebreid bezwaar in dienen!
Succes!!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Plien84 za 8 sep 2012 - 4:48

Nou zo makkelijk is dat niet aan te tonen lijkt me. Je kan misschien aantonen dat jij daar was, maar wie zegt dat je auto daar ook was? Die kon net zo goed iemand anders mee gehad hebben bij wijze van spreke! Maar iig even de originele bon opvragen. Als daar een heel ander merk op staat dan wordt het allemaal aannemelijker.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 4:56

Het kan zijn dat ze een verkeerde letter hebben opgeschreven/ingetikt. Het komt weleens voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  May za 8 sep 2012 - 5:50

Plien84 schreef:Nou zo makkelijk is dat niet aan te tonen lijkt me. Je kan misschien aantonen dat jij daar was, maar wie zegt dat je auto daar ook was? Die kon net zo goed iemand anders mee gehad hebben bij wijze van spreke! Maar iig even de originele bon opvragen. Als daar een heel ander merk op staat dan wordt het allemaal aannemelijker.

Dat was deze week nog op tv in een tv programma. Een man had een boete voor te snel rijden gekregen, maar hij was op dat moment totaal ergens anders in het ziekenhuis. Hij had allemaal bewijzen verzameld dat hij op dat moment inderdaad in het ziekenhuis was. Maar de rechter vond daardoor niet bewezen dat zijn auto daar ook was. Hij moest dus gewoon betalen.

Dus ik zou als ik jou was heel uitgebreid bezwaar maken en ook proberen bewijs te leveren dat jouw auto niet in Nijmegen was op dat moment.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba za 8 sep 2012 - 5:50

Ik maak sowieso bezwaar. Maar zien hoe of wat.
Verder toch wel lastig om bewijs te hebben aangezien ik geen foto's heb dat ik op mijn werk was met de auto. Staat alleen in agenda dat ik aan het werk was. Woon niet heel ver van mijn werk, maar 's avonds ga ik niet op de fiets, erger donker en onbewoond stuk. Anders ook maar bellen of weet ik het?


Laatst aangepast door Spetterdespat op za 8 sep 2012 - 5:56; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  *Troela* za 8 sep 2012 - 5:56

Mijn moeder heeft het ooit gehad met te snel rijden. Gebeld, en ze hebben het toen nagekeken. Het ging dus om een totaal andere auto!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 7:45

Hangen er geen bewakingscamera's op het parkeerterrein van je werk zodat je aan de hand van die beelden kunt bewijzen dat jouw auto het niet was?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caro za 8 sep 2012 - 8:43

Je kan idd het beste de originele boete opvragen... Als daar een compleet ander type auto opstaat dan heb je bewijs genoeg. Ander bewijs dat jij daar níet was, betekent niet dat je auto daar níet was!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 9:54

De man van een collega heeft dat ook ooit gehad.
Hij heeft toen vanalles opgevraagd maar dat was blijkbaar teveel moeite en toen hebben ze de boete laten vervallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  mzcharlotte za 8 sep 2012 - 9:59

Caro schreef:Je kan idd het beste de originele boete opvragen... Als daar een compleet ander type auto opstaat dan heb je bewijs genoeg. Ander bewijs dat jij daar níet was, betekent niet dat je auto daar níet was!

Ze moeten toch wel meer dan een kenteken registreren, als een soort van back-up? In Engeland moeten ze ook foto's maken als bewijs (van foutparkeren)
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba za 8 sep 2012 - 19:53

Morgen zal ik gemeente Nijmegen bellen om te vragen of zij een foto hebben gemaakt van de zogenaamde overtreding die ik heb gemaakt. Kan tussen 9.00 uur en 12.00 uur bellen.

Ben nu net thuis en heb de brief + boete bekeken. Hierop staat dat ik, mocht ik bezwaar willen maken, wat ik dus ook echt ga doen, dat ik de gemeente kan bellen voor een foto en verdere informatie. Zul je straks zien, andere auto en ander kenteken. I hope so!

Krijgt nog vervolg!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  May za 8 sep 2012 - 20:17

Ja als er inderdaad een totaal andere auto en kleur staat dan heb je al genoeg bewijs. In mijn verhaal was toen ook een soortgelijke auto, dus dat werkte ook niet mee.

Ik hoop voor je dat het gewoon totaal een andere auto is, en dat de boete zonder al teveel gedoe komt te vervallen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Plien84 za 8 sep 2012 - 21:15

Een foto van de overtreding maken ze echt niet. Dat gaat alleen over flitsboetes. Wel zullen ze het originele bonnetje nog ergens hebben en daar zal dan mogelijk een ander merk auto op staan. Dat is denk ik het enige waar je op kan hopen.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 21:35

Mijn vader heeft dit ook wel eens gehad. Een snelheidsboete in een plaats waar hij nooit komt. Hij heeft toen de gegevens opgevraagd en een bewijsbrief geschreven dat hij toen op het werk was. Het ging toevallig ook om dezelfde kleur en merk auto. Na héél veel gezeik en eindelijk de foto in mogen zien bleek dat er een letter anders op het kenteken was. Foutje! Maar het heeft hem echt veel energie gekost om dit op te lossen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Rush za 8 sep 2012 - 21:50

Wanneer er weer een rits nieuwe auto`s uitkomt worden kentekens 'ingekocht', vandaar dat 1 letter verkeerd wel regelmatig hetzelfde merk + type oplevert, echt zuur!

Ik heb trouwens ook eens zo`n parkeerboete gehad en toen stond mijn kenteken wel op de originele boete, maar als auto een groene Honda. Dat heeft toen best wat voeten in de aarde gehad om m`n gelijk te krijgen, ging ook om €120 ofzo, dus teveel om 'te laten gaan'.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  mzcharlotte za 8 sep 2012 - 21:52

Plien84 schreef:Een foto van de overtreding maken ze echt niet.

Maar dat staat wel zo in de brief, zoals ik het begrijp?

Spetterdespat schreef:Ben nu net thuis en heb de brief + boete bekeken. Hierop staat dat ik, mocht ik bezwaar willen maken, wat ik dus ook echt ga doen, dat ik de gemeente kan bellen voor een foto en verdere informatie.

Misschien werkt het per gemeente anders? Hier in Rotterdam doen ze dat niet.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Melis_je za 8 sep 2012 - 22:02

Plien84 schreef:Een foto van de overtreding maken ze echt niet.

Raar eigenlijk, dat zou alles voor beide partijen een stuk makkelijker maken. Je zou denken dat dat goedkoper is dan iemand die bezwaarschriften e.d. laten doornemen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba za 8 sep 2012 - 22:11

Morgen bel ik voor info. Nijmegen en Friesland (buurt van Heerenveen) is wel een erg groot verschil. Weet ook niet of gemeente Nijmegen foto's hiervan maakt, maar ga er werk van maken. Staat wel in de brief over foto idd. Hoor morgen wel wat ze erop te zeggen hebben.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Toet zo 9 sep 2012 - 0:41

Ze schrijven toch ook altijd op de bon het merk/type en de kleur van de auto? Als het goed is heeft de echte eigenaar die onder z'n ruitenwisser gehad maar ontvangt nooit de boete.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caribbeanlover zo 9 sep 2012 - 0:47

Heb je geen collega's die kunnen verklaren dat je ten tijde aan het werk was? Wat een stomme fout zeg van de politie en nou kan jij door toedoen van hun er ook nog eens achteraan. Moet je dingen verklaren/tijd erin steken terwijl je niet fout zat.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba zo 9 sep 2012 - 1:28

Toet schreef:Ze schrijven toch ook altijd op de bon het merk/type en de kleur van de auto? Als het goed is heeft de echte eigenaar die onder z'n ruitenwisser gehad maar ontvangt nooit de boete.

Dat ben ik ook gewend zo, boete onder het raam, ooit een keer in de stad gehad. Kreeg alsnog bevestiging thuisgestuurd.

Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Caramba zo 9 sep 2012 - 1:30

Caribbeanlover schreef:Heb je geen collega's die kunnen verklaren dat je ten tijde aan het werk was? Wat een stomme fout zeg van de politie en nou kan jij door toedoen van hun er ook nog eens achteraan. Moet je dingen verklaren/tijd erin steken terwijl je niet fout zat.

Ik zat al te denken, mocht niets meer lukken, wil ik wel voorkomen, ook een ervaring er weer bij, maar zover moet het niet komen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6 Empty Re: Boete!? OPGELOST! * update pag. 5 en 6

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum