Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

jouw reden om te stoppen met borstvoeding

+30
Coco
Susan
Filoria
Roodkapje
Thunder
meisje
Funk
_Lana_
Bruintje Beer
Tiara
Fiebje
Fearie
Stuiterbal
Tania
Slakje
Lejow
Printje
SarahKey
Liadan
Alex
Happydobby
Novalee
Juutjepetuutje
Linda
Limburg85
mickey
Fiwen
Pussycat
L!ND@
Wennes
34 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

jouw reden om te stoppen met borstvoeding - Pagina 3 Empty Re: jouw reden om te stoppen met borstvoeding

Bericht  Linda wo 5 sep 2012 - 19:35

Luce schreef:
Tania schreef:
Linda schreef:Ik kan het me inderdaad wel voorstellen dat als je van de regelmaat en structuur bent dat bv niks voor je is.
Ik ben vrij chaotisch en slecht in plannen, dus bv was hier een uitkomst.

Mijn zoontje kreeg flesvoeding maar die was echt niet in een ritme te krijgen, dat ging gewoon op verzoek anders had ik een heel ontevreden kind. Dus flesvoeding wil ook niet zeggen dat je regelmaat en structuur hebt.

Mijn kinderen kregen/krijgen ook flesvoeding op verzoek inderdaad.

Ik heb dat wel eens meer gelezen, flesvoeding op verzoek. Maar volgens mij geven de meeste mensen kv op schema.
Ik denk dat bv, over het algemeen, moeilijker te sturen is. Zeker als iemand langer wil voeden.

Luce, wat bedoelde je dan met ritme in je vorige post?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jouw reden om te stoppen met borstvoeding - Pagina 3 Empty Re: jouw reden om te stoppen met borstvoeding

Bericht  meisje wo 5 sep 2012 - 19:37

Bij de oudste ben ik na het jaar gestopt omdat ik zwanger was van de 2de. Mijn voeding liep heel erg terug en S. werd ook onrustig aan de borst. Ik vond het toen wel mooi geweest.
Bij N. wilde ik voeden tot een jaar. Nu is ze een jaar, maar ben ik er nog niet aan toe om te stoppen.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Linda wo 5 sep 2012 - 19:52

Lejow schreef:
Linda schreef:Lejow, even uit nieuwsgierigheid. Werkten ze bij jou in het ziekenhuis met de moedermelkbank?
Ik heb daar zoveel over gelezen en gehoord, maar ik heb nog nooit een persoonlijke ervaring van iemand gelezen.

Niet dat ik weet, ik heb er ook geen verpleegsters of lactactiekundige over gehoord!
Maar als dat er was geweest had ik het niet gewild, het was of dat van mij, of de fles.
En aan mijn borstvoeding werden al zoveel dingen toegevoegd (extra dingen om te groeien enzo) dat dat ook allang niet meer natuurlijk was.
Eigenlijk wilde ik ook echt geen bv geven, ik vind het gewoon niets. Maar toen ze zo vroeg kwam was dat nog het enige wat ik voor haar kon doen. Dus toch begonnen, met slecht resultaat dus..
De lactatiekundige gaf als tips om er 's nachts korter tussen te laten zitten. Maar en de hele dag in het ziekenhuis en 6 keer kolven en dan ook nog eens 's avonds laat slapen en 's morgens vroeg wakker, ik trok het gewoon echt niet. Ook niet echt bevorderlijk voor de productie natuurlijk

Jammer hoor, dat ze daar niets over verteld hebben. Sommige ziekenhuizen schijnen daar best veel aandacht aan te besteden.

Volgens mij is het sowieso heel moeilijk om op de termijn waar jij op bevallen bent een goede productie te krijgen. En dan natuurlijk alle stress, dat is funest. Toch knap dat je het geprobeerd hebt! En ze heeft toch wat bv binnen kunnen krijgen. Beter iets dan niets, lijkt mij. Jij hebt toch ook een borstverkleining gehad? Daar kan het ook mee te maken hebben.

Dus als je wel donormelk aangeboden had gekregen, dan had je het niet gedaan. Kan je uitleggen waarom? Of is dat iets gevoelsmatigs?
(ik wil absoluut geen stempel zetten of iets doordrukken hoor, ik ben gewoon erg benieuwd).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 21:08

Linda schreef:
Luce schreef:
Tania schreef:
Linda schreef:Ik kan het me inderdaad wel voorstellen dat als je van de regelmaat en structuur bent dat bv niks voor je is.

Mijn zoontje kreeg flesvoeding maar die was echt niet in een ritme te krijgen, dat ging gewoon op verzoek anders had ik een heel ontevreden kind. Dus flesvoeding wil ook niet zeggen dat je regelmaat en structuur hebt.

Ik heb dat wel eens meer gelezen, flesvoeding op verzoek. Maar volgens mij geven de meeste mensen kv op schema.
Ik denk dat bv, over het algemeen, moeilijker te sturen is. Zeker als iemand langer wil voeden.

Ritme: dat het goed gaat en dat je om de 3/4 uur voed. Ik zou het zwaar vinden om al die tijd zelf op te draaien voor de voedingen. Nu neemt mijn man ook voedingen voor zijn rekening, zoals s'nachts. Baby is niet afhankelijk van mijn lichaam. Dat was ook vooral wat ik niet wilde/fijn vond. De eerste weken bijv niet ergens alleen heen kunnen want je weet niet wanneer je baby weer honger krijgt en gevoed moet worden. Ik vond dat best wel benauwend.

Gast
Gast

Bericht  Thunder wo 5 sep 2012 - 21:59

De oudste heb ik gevoed tot precies 3 maanden. Toen moest ik geopereerd worden en met alle medicatie na die tijd was het beter te stoppen. De laatste voeding was op de ochtend van de operatie. Na de operatie was het ook gelijk droog. Heb geen stuwing of iets gehad.

De jongste heb ik 6 maanden volledig gevoed en 1 maand gecombineerd. Door een nieuwe baan en teveel afvallen van S. ben ik toen gestopt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roodkapje do 6 sep 2012 - 0:00

Bij de oudste gestopt met 6 weken. Er is toen geconstateerd dat ze koemelkallergie en pinda/notenallergie heeft. Ik lust zelf maar heel weinig en zou producten met deze ingredienten niet kunnen laten staan om nog een gezond voedingspatroon te hebben. In overleg in 1x gestopt ( au !) en is ze overgegaan op de Pepti.

Bij de 2e heb ik 15 maanden bv gegeven. Ik wilde eigenlijk voor 3 maanden gaan, ik werkte op dat moment in een babyboutique waar geen mogelijkheid was tot afkolven vanwege geen kantoor oid. Puur winkel. Papa of oma kwam dus tussen de middag met haar langs zodat ik op het toilet daar haar kon voeden. Uiteindelijk toch baan opgezegd en ander werk ( schoonmaakwerk in het ziekenhuis) gaan doen zodat ik hetzelfde verdiende maar alleen de ochtenden hoefde te werken. Na het stoppen van de bv ook gestopt met die job. Ze is uit zichzelf gestopt en dat was prima zo.

Bij de 3e is de productie terug gaan lopen toen ik 8 weken zwanger was van de 4e. Met 10 weken zwangerschap was er geen druppel meer over en heb ik hem 16 maand bv gegeven. Ik had nog langer door willen gaan en was er ook nog niet klaar mee.

Nu bij de 4e heb ik al heel wat momenten gehad dat ik riep dat ik ging stoppen. Vooral op momenten dat ik het niet meer zo zag zitten allemaal in het ziekenhuis. Morgen is ze 10 weken en ik kolf nog zo'n 5-6x per dag haar voedingen af. Ze drinkt erna het dan uit een flesje omdat ze nog niet genoeg kracht heeft om alles bij mij te drinken .Hoewel ik deze week al iets vooruitgang zie. Ik wilde wel voor borstvoeding weer gaan maar ik wilde er niet te veel voor laten, niet veel hoeven te kolven etc. Ze kwam natuurlijk veel te vroeg en dan zet je je eigen visie toch wat aan de kant want het is het enige wat je echt voor haar kan doen. Zoals Lejow zegt, natuurlijk is het al helemaal niet meer. Ze gooien er BMF (poeder vol eiwitten, vitamines etc. ) door de melk. J. heeft dit tot vorige week gekregen. Ik hoop dat ze ooit genoeg kracht krijgt om helemaal bij mij te drinken dan hou ik het wel vol tot ze niet meer wilt. Ik vind bv verder geen opgave, maar dat kolven wel. Kost allemaal zoveel tijd ook.
Ze mag drinken tot ze niet meer wil denk ik.

@Linda: ik heb hier in het ziekenhuis gevraagd hoe dat zit met donormelk. Ik gooi elke dag nu zo'n 3/4 flesjes melk per dag weg Sad . Echt, dat doet pijn.. mijn zuur verkregen gekolfde melk. Maar al 3 laden vol met voorraad waar niets uit gaat omdat ik genoeg voeding voor haar heb en bij oma ook een lade. Hier zeiden ze dat ze er niets mee konden... Toch jammer want sommige kindjes kunnen het goed gebruiken en het riool net wat minder Sad
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Filoria do 6 sep 2012 - 0:02

Ik was het kolven op het werk helemaal zat. Kwam vooral doordat ik geen hele voeding bij elkaar gekolfd kreeg Sad
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Susan do 6 sep 2012 - 0:07

*

Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 9:43; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  _Lana_ do 6 sep 2012 - 8:45

Linda schreef:
Luce schreef:
Tania schreef:

Het grote verschil is natuurlijk dat je BV geheel op verzoek kunt doen, omdat ze nooit teveel krijgen. KV kun je wel op verzoek doen ( in de zin van, de ene keer 3 uur ertussen en de andere keer 4 uur bijv ), maar er zit wel een limiet op. Dus je kunt niet op ieder verzoek voeden, zeg maar. Snappen jullie 'm nog?? Haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Coco do 6 sep 2012 - 20:43

Ik ben na 5,5 maand gestopt met bv omdat ik echt doodop was. Ze dronken niet voldoende uit de borst dus moest na het voeden altijd kolven, ook in de nacht en door hun slechte slapen sliepen we al max 3-4 uur per nacht. Daarnaast nog kolven na het voeden werd echt teveel, vooral in de weken dat mijn man 's avonds werkte kwam ik gewoon niet aan het kolven toe omdat ze weigerden te slapen en dat deed dan ook vreselijk pijn.
Ik vond het echt heel erg dat ik het niet meer vol hield, ik wilde zo lang mogelijk bv geven omdat mijn man en de rest van hun gezin veel allergieen hebben.
Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen allergische reactie van de kinderen ergens op gemerkt.

Hoop het bij de volgende langer te kunnen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 21:34

Susan schreef:Omdat Ezra ziek was en Yrsa ook aan de borst dronk, hij kon haar dan besmetten, tenzij ik mijn borsten met Bethadine zou ontsmetten na elke voeding. Aangezien hij toch nog maar één voeding kreeg en daar niet echt behoefte aan had, zijn we toen maar gestopt, hij was toen ook al twee jaar en drie maanden. Toen hij beter was heeft hij een mooie auto met paardentrailer uitgezocht om de 'mijlpaal' te 'vieren'.

Yrsa krijgt nog steeds bv toch? Wil je blijven geven tot ze zelf stopt of heb je ergens wel een grens?

Gast
Gast

Bericht  maiadebij do 6 sep 2012 - 21:53

Bij N stopte ik omdat ik dacht dat hij op KV beter zou slapen. Hij was 10 maanden toen ik de laatste voeding verving voor KV, ik wilde de rest van de voedingen nog BV geven maar helaas liep het door het vervangen van die ene voeding meteen erg terug. Achteraf gezien helemaal niet erg, anders was J.ennah er niet geweest, maar toen vond ik het wel erg jammer hoor!

J krijgt nog steeds bv, ik wil het blijven geven tot zij aangeeft er genoeg van te hebben. Voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sophiee do 6 sep 2012 - 22:00

Met 2 maanden ben ik begonnen met afbouwen omdat ik volledig afgebouwd wilde zijn voordat ik ging werken. Ik werk 48-uurs diensten en ik vind het dan geen doen om om de 4 uur te moeten kolven. Ik werk vaak alleen, dan zou er om de 4 uur iemand voor mij moeten komen. In principe moet het kunnen en zou mijn werk ook de gelegenheid bieden, maar ik vond het zelf niet prettig. Achteraf baal ik wel dat we zo vroeg al gestopt zijn, het ging ontzettend goed, maar voor mijn gevoel was dit de beste keuze. Bij een volgend kindje zou ik wel graag 6 maanden volledig borstvoeding willen geven. Daar wil ik dan van tevoren al met mijn werk over in gesprek gaan voor eventueel aangepast werk.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Gast do 6 sep 2012 - 22:07

Ik heb maar 5 dagen bv gegeven. Ik ben heel erg ziek geworden na de bevalling en ik miest voor mezelf kiezen (medicijnen). Het was gewoon beter en voor S. ook want zo had hij niks aan mij. Achteraf gezien een goede keuze. Ik knapte snel op en eigenlijk was het ook niks voor mij

Gast
Gast

Bericht  mystery mom vr 7 sep 2012 - 1:33

Na 20,5 maand gestopt vanwege gekelderde productie door nieuwe zwangerschap. Baal er echt van dat ik moest stoppen, vooral omdat de zwangerschap mis ging. Had graag 2 jaar vol willen maken.
mystery mom
mystery mom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12

Bericht  Gast vr 7 sep 2012 - 3:53

Ik was al gestopt na 3,5 maand. Dit omdat kolfen echt niet lukte en ik toch weer eens alleen weg wilde en weer bijna moest gaan werken.
Volgende keer hoop ik toch echt langer borstvoeding te geven.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 7 sep 2012 - 5:56

Roodkapje schreef:

@Linda: ik heb hier in het ziekenhuis gevraagd hoe dat zit met donormelk. Ik gooi elke dag nu zo'n 3/4 flesjes melk per dag weg Sad . Echt, dat doet pijn.. mijn zuur verkregen gekolfde melk. Maar al 3 laden vol met voorraad waar niets uit gaat omdat ik genoeg voeding voor haar heb en bij oma ook een lade. Hier zeiden ze dat ze er niets mee konden... Toch jammer want sommige kindjes kunnen het goed gebruiken en het riool net wat minder Sad

Melk niet weg gooien! Je kunt het ook door het badwater doen van j.ulia, schijnen kinderen een super zacht huidje van te krijgen!

Laatst aangepast door Rejoy. op vr 7 sep 2012 - 6:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 7 sep 2012 - 5:58

Inderdaad, ik heb ook regelmatig voedingen in het badje van Yara gedaan omdat het al te lang in de vriezer had gestaan. Schijnt inderdaad goed te zijn voor de huid.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Aimee vr 7 sep 2012 - 6:08

Liadan schreef:Inderdaad, ik heb ook regelmatig voedingen in het badje van Yara gedaan omdat het al te lang in de vriezer had gestaan. Schijnt inderdaad goed te zijn voor de huid.

oh wat jammer dat ik dit niet wist! Ik heb in de afgelopen maanden zeker 3 liter weggegooit... Zo zonde Sad Ik las wel overal dat je er pannekoeken van kan bakken, maar dat trok me niet zo!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Liadan vr 7 sep 2012 - 6:12

Pannenkoeken heb ik er ook ooit van gebakken, maar Yara vond het niet lekker (ze lust sowieso geen pannenkoeken dus het zal wel niet daaraan gelegen hebben).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: