Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

jouw reden om te stoppen met borstvoeding

+30
Coco
Susan
Filoria
Roodkapje
Thunder
meisje
Funk
_Lana_
Bruintje Beer
Tiara
Fiebje
Fearie
Stuiterbal
Tania
Slakje
Lejow
Printje
SarahKey
Liadan
Alex
Happydobby
Novalee
Juutjepetuutje
Linda
Limburg85
mickey
Fiwen
Pussycat
L!ND@
Wennes
34 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

jouw reden om te stoppen met borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: jouw reden om te stoppen met borstvoeding

Bericht  Linda wo 5 sep 2012 - 4:20

Ik kan het me inderdaad wel voorstellen dat als je van de regelmaat en structuur bent dat bv niks voor je is.
Ik ben vrij chaotisch en slecht in plannen, dus bv was hier een uitkomst.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

jouw reden om te stoppen met borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: jouw reden om te stoppen met borstvoeding

Bericht  Lejow wo 5 sep 2012 - 4:23

Ik heb 3 weken gekolfd, en na 3 weken had ik met 6/7 keer kolven en praktisch uitgeput zijn nog niet meer productie dan 80/100 cc.. PER DAG. De eerste weken was dit voldoende voor B's voedingen, maar toen ze meer kreeg was er niet meer tegenop te kolven.
Toen vond ik het wel welletjes. Voelde me net een melkkoe, en had op dat moment wel andere dingen aan mijn hoofd.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda wo 5 sep 2012 - 4:26

Lejow, even uit nieuwsgierigheid. Werkten ze bij jou in het ziekenhuis met de moedermelkbank?
Ik heb daar zoveel over gelezen en gehoord, maar ik heb nog nooit een persoonlijke ervaring van iemand gelezen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Lejow wo 5 sep 2012 - 4:56

Linda schreef:Lejow, even uit nieuwsgierigheid. Werkten ze bij jou in het ziekenhuis met de moedermelkbank?
Ik heb daar zoveel over gelezen en gehoord, maar ik heb nog nooit een persoonlijke ervaring van iemand gelezen.

Niet dat ik weet, ik heb er ook geen verpleegsters of lactactiekundige over gehoord!
Maar als dat er was geweest had ik het niet gewild, het was of dat van mij, of de fles.
En aan mijn borstvoeding werden al zoveel dingen toegevoegd (extra dingen om te groeien enzo) dat dat ook allang niet meer natuurlijk was.
Eigenlijk wilde ik ook echt geen bv geven, ik vind het gewoon niets. Maar toen ze zo vroeg kwam was dat nog het enige wat ik voor haar kon doen. Dus toch begonnen, met slecht resultaat dus..
De lactatiekundige gaf als tips om er 's nachts korter tussen te laten zitten. Maar en de hele dag in het ziekenhuis en 6 keer kolven en dan ook nog eens 's avonds laat slapen en 's morgens vroeg wakker, ik trok het gewoon echt niet. Ook niet echt bevorderlijk voor de productie natuurlijk
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Slakje wo 5 sep 2012 - 5:09

Ik vond het verschrikkelijk. Ik voelde me net een melkkoe. Het deed ook pijn, terwijl ze wel gewoon goed aanhapte. Er is ook iemand van LLL geweest, maar niets hielp. Op een gegeven moment heeft Louise mijn tepels tot bloedens toe gezogen. Toen heb ik gezegd; Nu is het genoeg. Ik ben toen beginnen kolven. Heb 3 weken live gegeven, en 3 weken gekolfd. Maar na 2 maanden moest ik weer aan het werk en doordat ik niet kon kolven op het werk zijn we op kv overgestapt.

Soms vind ik het wel jammer, want het is en blijft een intiem moment met je kind.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Tania wo 5 sep 2012 - 5:16

Linda schreef:Ik kan het me inderdaad wel voorstellen dat als je van de regelmaat en structuur bent dat bv niks voor je is.

Mijn zoontje kreeg flesvoeding maar die was echt niet in een ritme te krijgen, dat ging gewoon op verzoek anders had ik een heel ontevreden kind. Dus flesvoeding wil ook niet zeggen dat je regelmaat en structuur hebt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 5:17

Ik ben na 1,5 jaar gestopt omdat mijn zoontje en ik er niet meer aan dachten.

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal wo 5 sep 2012 - 5:24

Ik ben na 3 weken gestopt. Ik had van begin af aan problemen. Een over productie, en S hapte niet goed aan dus ook de nodige pijn. Toen dat eenmaal een beetje onder controle was kreeg ik hevige steken en mijn tenen krommen er nu nog van als ik eraan terug denk. En dat de hele voeding door.
Ik ben toen na een lactatie deskundige gegaan en het bleek een infectie te zijn. Hiervoor zijn we beide behandeld en in die tussentijd gaf ik afgekolfd via een flesje. Toen ik eenmaal weer wilde gaan aanleggen had ik echt tepel/speen verwarring en het was een heel gedoe. Het aanhappen lukte hem niet en hij was best "lui"' omdat de voeding al zo uit mijn borst liep zo zijn mondje in zonder dat hij er wat voor hoefde te doen.

Na al dat geklungel en flinke pijnen en huilbuien trok ik het niet meer zowel geestelijk als lichamelijk. Dat was genoeg reden om per direct te stoppen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 5:27

Stuiterbal schreef:Ik ben na 3 weken gestopt. Ik had van begin af aan problemen. Een over productie, .

VReselijk is dat hé. Vooral de spanning die je voelt in je borsten. Ik had ook een over productie. Kon de eerste dag al 300 ml kolfen en een voeding geven haha..

Gast
Gast

Bericht  Stuiterbal wo 5 sep 2012 - 5:31

Dolcis_ schreef:
Stuiterbal schreef:Ik ben na 3 weken gestopt. Ik had van begin af aan problemen. Een over productie, .

VReselijk is dat hé. Vooral de spanning die je voelt in je borsten. Ik had ook een over productie. Kon de eerste dag al 300 ml kolfen en een voeding geven haha..

Ja het was echt niet leuk ik heb ipv striemen op mijn buik, mijn borsten vol met striemen. Ze stonden echt op springen. Het liep er gewoon uit er was geen houden aan. De eerste nacht in het ziekenhuis heb ik ook gekolfd en ik weet niet meer precies hoeveel cc maar ik had een halve fles vol. De verpleegkundige was echt verbaasd dat er zoveel al uit kwam.
Ik had met 20 weken zwangerschap ook al regelmatig stuwingen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Fearie wo 5 sep 2012 - 5:35

Ik ben gestopt met BV met 10.5 maand. Na hartstikke ziek te zijn geweest van de 2e bijna borstontsteking was ik er klaar mee, ik wou al een tijd stoppen, maar zat in tweestrijd. Dit was voor mij een goede reden om af te bouwen, heb uiteindelijk met de bv in de vriezer nog een maand bv kunnen geven. Daarna nog even flesvoeding en nu aan de gewone melk.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Fiebje wo 5 sep 2012 - 6:05

Ik ben gestopt omdat ik twee x achter elkaar ziek was toen is mijn productie zo hard gekelderd. En kreeg het niet meer omhoog. Ben toen met 6 maanden gestopt.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Tiara wo 5 sep 2012 - 6:11

Rejoy. schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Liadan schreef:Mijn dochter heeft de borstvoeding zelf afgebouwd, ze was toen 2 jaar en 3 weken oud.
Zoon krijgt borstvoeding en laat ik ook zelf afbouwen, maar ik wil in ieder geval doorgaan tot hij 2 jaar is.

En als hij nou ineens niet meer wil?

Want dat had mijn zoon dus, en de jongste 2 zijn ook niet echt geinteresseerd meer. Dus dan kan ik wel door willen gaan, maar dan houdt het op.

ik denk dat Liadan ervan uit gaat dat de natuurlijke speenleeftijd ergens tussen de 2 en 7 jaar ligt. Als het kindje voor die tijd niet meer wil, heet 't officieel borstweigeren en 'mag' je het niet zien als natuurlijk afbouwen.

Rejoy, ik was heel erg benieuwd hoe de bv bij jou nu gaat bij de 2e! Loopt het goed?

On topic; ik geef nog steeds bv, ik weet nog niet wanneer ik wil stoppen, ik hoop dat ze dat zelf aan kan geven tzt.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 6:18

aanitaa schreef:
Rejoy. schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Liadan schreef:Mijn dochter heeft de borstvoeding zelf afgebouwd, ze was toen 2 jaar en 3 weken oud.
Zoon krijgt borstvoeding en laat ik ook zelf afbouwen, maar ik wil in ieder geval doorgaan tot hij 2 jaar is.

En als hij nou ineens niet meer wil?

Want dat had mijn zoon dus, en de jongste 2 zijn ook niet echt geinteresseerd meer. Dus dan kan ik wel door willen gaan, maar dan houdt het op.

ik denk dat Liadan ervan uit gaat dat de natuurlijke speenleeftijd ergens tussen de 2 en 7 jaar ligt. Als het kindje voor die tijd niet meer wil, heet 't officieel borstweigeren en 'mag' je het niet zien als natuurlijk afbouwen.

Rejoy, ik was heel erg benieuwd hoe de bv bij jou nu gaat bij de 2e! Loopt het goed?

On topic; ik geef nog steeds bv, ik weet nog niet wanneer ik wil stoppen, ik hoop dat ze dat zelf aan kan geven tzt.

op zich loopt de bv nu goed, maar we hebben wel spruw. H. hapt slordig aan, duwt zich steeds van me af en nu heb ik aan één kant kloven en blaartjes. Verder heb ik de hele dag het gevoel dat m'n tepels in de fik staan en voelt de toch van H. aan als schuurpapier. We hebben nu nystatine en miconazol gekregen en ik hoop dat het snel beter wordt. Als die spruw weg is, loopt het echt perfect.

Gast
Gast

Bericht  Tiara wo 5 sep 2012 - 6:21

Fijn om te horen! Ik hoop dat de spruw snel weg is! Lijkt me erg vervelend als je dat er bij hebt.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 6:22

Ahhh nee ook spruw Rejoy. bah!! Hier ook weken lang mee getobt...
Wat ook helpt is GV, kokosolie en azijn! En voor beide probiotica en suikers vermijden!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 6:25

GV heb ik al geprobeerd, maar dat mag je maar een week gebruiken, de spruw was toen nog niet weg en is in ale hevigheid terug gekomen. Pro-biotica is nog wel een goede, zal ik morgen eens naar kijken! De tip van azijn had ik ook al gekregen van de lk!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 6:29

Rejoy. schreef:GV heb ik al geprobeerd, maar dat mag je maar een week gebruiken, de spruw was toen nog niet weg en is in ale hevigheid terug gekomen. Pro-biotica is nog wel een goede, zal ik morgen eens naar kijken! De tip van azijn had ik ook al gekregen van de lk!

Bij GV mag je idd maar vijf dagen behandelen en dat 1 week niet en dan weer een keer vijf dagen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 6:31

Laurientje85 schreef:
Rejoy. schreef:GV heb ik al geprobeerd, maar dat mag je maar een week gebruiken, de spruw was toen nog niet weg en is in ale hevigheid terug gekomen. Pro-biotica is nog wel een goede, zal ik morgen eens naar kijken! De tip van azijn had ik ook al gekregen van de lk!

Bij GV mag je idd maar vijf dagen behandelen en dat 1 week niet en dan weer een keer vijf dagen.

ik denk dat we nog wel even bezig zijn met de nystatine, ik kan de gv er over een paar dagen ook weer bij gaan gebruiken. Op zich hielp het wel, maar mocht niet langer gebruikt worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 6:36

Rejoy. schreef:
Laurientje85 schreef:

ik denk dat we nog wel even bezig zijn met de nystatine, ik kan de gv er over een paar dagen ook weer bij gaan gebruiken. Op zich hielp het wel, maar mocht niet langer gebruikt worden.

Balen hè... Het is zoooo hardnekkig en vervelend..
Beterschap!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 6:46

Tania schreef:
Linda schreef:Ik kan het me inderdaad wel voorstellen dat als je van de regelmaat en structuur bent dat bv niks voor je is.

Mijn zoontje kreeg flesvoeding maar die was echt niet in een ritme te krijgen, dat ging gewoon op verzoek anders had ik een heel ontevreden kind. Dus flesvoeding wil ook niet zeggen dat je regelmaat en structuur hebt.

Mijn kinderen kregen/krijgen ook flesvoeding op verzoek inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer wo 5 sep 2012 - 6:54

Bij de oudste heb ik t/m 3,5 maand fulltime BV gegeven daarna ben ik gaan combineren t/m de 6e maand
Bij de jongste heb ik fulltime gekolfd omdat hij niet goed aanhapte en daardoor niet genoeg binnenkreeg.

De reden dat ik gestopt ben was dat ik het 6 maanden vol wilde houden om BV te gevn. Dit heb ik gedaan en toen was het goed. Vooral bij de jongste was ik dat gekolf zat.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  _Lana_ wo 5 sep 2012 - 8:24

Rejoy. schreef:MR: ik vind het bewonderenswaardig dat je het zo lang hebt vol gehouden met een tweeling én je nierziekte!

Helemaal mee eens!! En dan ook nog eens 2 kleintjes erbij. Petje af!!

Ik heb mijn kindjes 3,5 maand gegeven. Zoon begon ineens heel veel te drinken en dochter was een hele kleine drinker.
Vraag & aanbod waren dus helemaal niet meer op elkaar afgestemd. Zoon haalde de productie omhoog en dochter naar beneden.
Nog een paar keer naar een lactatiedeskundige geweest en de laatste keer gaf ze aan om én te voeden ( 12x per dag ) én tussendoor te kolven. Nou sorry, maar dat is toch met 2 kleintjes echt niet te doen.
Toen heb ik nog een tijdje om en om gegeven. Dus borst- fles enz. Daarna alleen 's ochtends en 's avonds.

Ik heb er wel heel veel moeite mee gehad om te stoppen trouwens.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 8:29

Mijn reden om te stoppen was in de eerste instantie spruw, die niet als spruw herkend werd, dus mijn zoon en ik zijn er beide ook niet voor behandeld (ondanks dat ik wel naar de dokter gegaan ben).

Had heel veel pijn, steken diep in mijn borst, tepelkloven. Maar ik moest toch doorzetten van mezelf, maar toen ik weer ging werken (na 3 maanden) vond ik het genoeg geweest. Het deed nog steeds veel pijn en het kostte onwijs veel energie. Ik werkte toen nog bij verschillende locaties dus kolven was dus ook echt geen optie.

En eerlijk, ik wilde ook mijn lichaam weer terug. Ik had het idee dat ik er alleen voor mijn zoontje was en niet meer voor mezelf, mijn lichaam was niet meer van mij.
Ik heb een hele heftige zware bevalling gehad en gek genoeg knapte ik pas een beetje op toen ik mijn zoon flesvoeding begon te geven. Mijn lichaam heeft bijna geen kans gehad om goed te herstellen.

Gast
Gast

Bericht  Funk wo 5 sep 2012 - 19:18

Ik ben gestopt omdat ie ontzettend overstuur raakte na 7,5 maand als ik hem de borst aanbood. Ook begon hij te bijten. Ik vond het wel heel erg maar het lukte niet meer..
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: