Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama´s op budget..!

+65
Alex
Happydobby
Jezzie
Steep
Tiara
Supertalentje
iloverose
Lilypie
-Ieniemienie-
Jazzlyn
sonly
holaagirl
Mute_
chipa
Roodkapje
Pussycat
TukTuk
maiadebij
pindaatje
Coco
Sophiee
studiebol
Liadan
*Troela*
_Lana_
smooch
mauwmauw
Monnie
Fearie
PiP
Lejow
Star007
pippeloentje
Rush
Lousanne
*Lookie*
Caroow
liesje
Tania
koNijntje
Laced
strawberry
CCC
blondje1313
Puggle
Gympie
Twellie
Purpleflower
Flower_L
Flip Fluitketel
Stuiterbal
Annie24
Parisienne
vlinder-19
Urban Naked
Printje
Fiwen
kwak
Darius
Viva
Mida4you
Mamsie
Aimee
Paper Crown
Parel
69 plaatsers

Pagina 20 van 26 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Jazzlyn di 25 sep 2012 - 22:52

Wij hebben geen budget voor de kids.. En ik wacht ook niet tot een verjaardag met iets kopen. Ons zoontje heeft net een fiets gehad van 150 euro en hij is toch echt niet jarig;)

Met een verjaardag zo 100 a 125 euro? Alleen onze 2 jongens dan he. Voor overige verjaardag hebben we wel een budget (voor elkaar ook weer niet)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  studiebol vr 28 sep 2012 - 8:32

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik merk dat ik heel erg let op wat ik doe en niet doe, dus ik ben er wel bewust mee bezig, maaar of ik dit lang vol houd dat vraag ik me dan af.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda vr 28 sep 2012 - 8:40

Hier is het geld voor deze week op, althans nog een paar euro. Ik was ziek dus man heeft de boodschappen gedaan en hij geeft toch net wat meer uit en koopt dingen die niet op het lijstje staan.
Morgen komen er een paar meiden met hun kids langs, dus van die laatste paar euro koop ik nog wat beleg/salade voor de lunch.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel vr 28 sep 2012 - 8:52

Hier gaat het qua boodschappen, kleding voor L. en ditjes en datjes erg goed! De kinderbijslag is alleen al wel op .. en die moet nog komen haha!

Maar we hadden een toeslag van 85 euro die we terug moesten betalen, en we hebben alvast een stoeltje en activiteitenkubus voor L. haar verjaardag of sinterklaas gekocht. En ik moest een winterjas (uiteindelijk met 20% korting gevonden!), dus dan tikt het aan. En ik ben ook al wat Sinterklaascadeautjes aan het inslaan. Voor haar verjaardag houden we eigenlijk geen bedrag aan, we zien wel wat we willen kopen en kunnen missen op dat moment.

Als maandag de kinderbijslag weer komt ga ik er weer eens voor zitten en dat netjes opdelen. Boodschappen doe ik tegenwoordig vaak bij de Lidl, en dan de aanvullende A merken bij de Plus, dat levert best wat op! Sta er nog steeds van te kijken hoe vol je kar kan zitten en hoe weinig je dan bij de Lidl eigenlijk af moet rekenen!

Morgen ga ik nog even de stad in zelf, National Glamour Day (20% korting bij wat winkels) en dan kan ik weer even vooruit. Wilde wel een nepleren jasje, normaal 60 euro en nu heb ik hem via marktplaats voor 30! Jeej!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  holaagirl vr 28 sep 2012 - 8:52

Ik ga morgen weer boodschappen doen en hopelijk slaag ik erin om het goedkoper te doen dan vorige week! Heb mijn bon van vorige week goed geëvalueerd, Haha! Dus heb er zin in! Whoooeee!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PiP vr 28 sep 2012 - 17:58

Ik zit er dik overheen deze week, maar dat wist ik al. Mijn man was gisteren jarig, dus gisteren boodschappen gehaald voor vandaag. Maak nu wel zelf taart ipv het te kopen en heb veel meer eigen merk gekocht.
Daarnaast hadden we eigenlijk wel willen uiteten, maar hebben er zelf maar wat luxers van gemaakt.g
Man is ook naar de kapper geweest en heb wat sokken voor de kinderen gehaald.

En nu ga ik eerst weer verder slapen, de fles is leeg!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  -Ieniemienie- vr 28 sep 2012 - 18:20

Ik ga er ook eens aan mee doen.
Niet zozeer omdat het echt nodig is. Maar wil graga wat meer sparen dus een goed moment omdat te doen door te bezuinigen. Wat hier al een fout is, is dat we per dag boodschappen doen. Dus elke dag. En elke dag komen er wel dingen in je mandje die niet nodig zijn.
Ik wil vandaag eens boodschappen doen voor heel volgende week.
Doen jullie dan van te voren al bedenken wat je de hele week gaat eten?
Maar dat past toch nooit in de koelkast haha?
En hoe doe je dat met groente en fruit? Bv Een broccoli kan ik nooit een week goed houden toch?

Ik ga eens een lijstje maken. Budget is €100 ecx luiers, kleding ed. En ook zonder brood. Manlief vervoerd voor zn werk brood en neemt elke dag gratis vers brood mee. Dus echt alleen boodschappen.
Heb dr gewoon al zin in lol!

Hebben mensen voor mij mss een voorbeeld van een weeklijstje haha?
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PapillonRose vr 28 sep 2012 - 23:30

Hier is het goed gegaan deze week! Ondanks dat ik wat meer aan boodschappen heb uitgegeven, is van het totale budget nog ruim 16 euro over en daar hoef ik alleen vandaag nog maar mee. Straks nog even wat lekkere broodjes halen voor vanavond, dat gaat dus makkelijk lukken!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda ma 1 okt 2012 - 23:49

Hoe gaat het hier?

De nieuwe maand is begonnen, dus ook ons eerste echte budget.
Deze maand ziet er zo uit: 400 voor boodschappen (5 weken van 80 per week), 200 tanken (ik hoop dat we het redden, man had vanmorgen al voor 90 euro getankt) en 200 voor de overige dingen.

Ik kreeg de eindafrekening van het waterbedrijf, we krijgen €0,35 cent terug. Haha! Mooi ingeschat dus. We hebben 176 kuub water verbruikt. :shock:

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Lilypie ma 1 okt 2012 - 23:59

hier nog eentje die een beetje wil bezuinigen.
Ik koop veel te veel boodschappen waar ik soms zelfs dingen van weggooi, beetje zonde dus.
Ben deze week ook begonnen met het maken van een lijstje wat we deze week eten en aan de hand daarvan boodschappen gehaald.
Was in totaal 45 euro kwijt, dus dat viel me nog mee smile en ik denk dat ik volgende week ook niet veel hoef te halen aangezien ik nog redelijk wat voorraad heb Laughing .
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  iloverose di 2 okt 2012 - 0:02

Wil ook graag mee doen hier gaat het geld eigelijk aan onnodige dingen.ons budget is voor boodschappen 60 per week(pamper,flesvoeding,verzorgingsmiddelen,diesel zit daar niet bij)echt puur boidschappen waar we op willen bezuinigen
Gisteren na de liddel geweest veel groente ,zuivel en vlees gehaalt dat was ik 34.29 kwijt en bij de c1000 25.00 dus dan hebben we nog 5.30 over we hoefen eigelijk alleen voor weekend nog brood .heb nog weel eten in de kast hier dus dat maken we nu eerst maar us op.
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Supertalentje di 2 okt 2012 - 1:01

Goed ingeschat, Linda!

Ik probeer erop te letten, soms lukt het een paar dagen, maar er lijken wel áltijd dingen die gekocht moeten worden...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mute_ di 2 okt 2012 - 1:06

Wij kregen ook de eindafrekening (van Essent) en krijgen €130,- terug. En dan te bedenken dat ik het tarief vorig jaar met 50€ heb verhoogd per maand :O . Was dus ook echt nodig!

Verder is onze budgetmaand vorige week maand begonnen en is mijn geld nu al op. Heb al €120,- bij Kuidvat uitgegeven in 2 weken en een beetje te luxe de AH ingestuiterd. Ik ga de laatste 2 weken nog wel proberen te redden door nu écht (ja écht) zuinig aan te doen. Budgetteren moet je leren, zeg maar Laughing
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mute_ di 2 okt 2012 - 1:08

Supertalentje schreef:Goed ingeschat, Linda!

Ik probeer erop te letten, soms lukt het een paar dagen, maar er lijken wel áltijd dingen die gekocht moeten worden...

Nou dat dus. Heb ik net een hoop geld uitgegeven aan nieuwe scheermesjes en verzorginsspullen, en denk klaar te zijn wb kruidvat. En dan valt mijn fohn kapot. Dus volgende ochtend weer richting kruidvat voor een fohn. Maar zo is er altijd wat. Als het kouder wordt wil ik toch even een slaapzak met mouwen voor dochter aanschaffen, is toch ook weer €25,-.

Hebben jullie incidentiele aankopen bij het budget per week in of daar een aparte rekening nog voor? Ik zit er aan te denken om een budget te doen voor AH & Kruidvat en daarnaast dan op mijn rekening nog zo'n €150,- te laten staan voor leuke dingen, kleding, cadeautjes etc.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Darius di 2 okt 2012 - 1:21

Mute, ik vind dat altijd wel lastig. Ik pin namelijk echt alles, en dat is verder ook prima. Wij hebben de SNS bank, en dat kasboek en de budgetten werken heel prettig. Ik vind het alleen vervelend dat als ik bijvoorbeeld de boodschappen doe bij de AH, deze pintransactie bij het onderdeel 'boodschappen' komt te staan, terwijl ik ook een pak luiers erbij heb zitten. En luiers vallen onder de kostenpost 'Kinderen'. Maar om nu dat pak luiers apart te gaan afrekenen...

Het is wel mijn bedoeling om straks gewoon 1 grote huishoudpot te maken, waar Hema, Kruidvat en de supermarkt gewoon bij elkaar staan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Darius di 2 okt 2012 - 1:22

Ik heb trouwens net in de bibliohteek het boek: 'consuminderen met kinderen' gereserveerd. Ik wilde ook het boek 'geld, gezin en geluk', maar die is er niet in de bieb.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Lejow di 2 okt 2012 - 1:32

Mute, bij de hema waren (of zijn) de winterslaapzakken in de aanbieding voor 15.50
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mute_ di 2 okt 2012 - 1:35

Thanks Lejow voor de tip! Kijk ik daar nog even voor een 2 (want dat is ook wel handig.)


Ja Darius, dat vind ik ook moeilijk! Voor ons hele weekgeld heb ik dus en rekening voor mijn dochter en de sns pas voor alle overige aanschaffen. Maar dan sta ik bij het kruidvat met een pak luiers voor mijn kind, verzorgingsproducten voor onszelf en een cadeautje voor iemand en dan weet ik gewoon niet meer waar ik het vanaf moet halen. Dus dan trek ik het altijd weer van de sns af met als resultaat dat ik dan dus in 2 weken door mijn geld heen ben.

Misschien wel een goed idee om er eens een boek over te lezen..
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Darius di 2 okt 2012 - 1:38

Mute_ schreef:Thanks Lejow voor de tip! Kijk ik daar nog even voor een 2 (want dat is ook wel handig.)


Ja Darius, dat vind ik ook moeilijk! Voor ons hele weekgeld heb ik dus en rekening voor mijn dochter en de sns pas voor alle overige aanschaffen. Maar dan sta ik bij het kruidvat met een pak luiers voor mijn kind, verzorgingsproducten voor onszelf en een cadeautje voor iemand en dan weet ik gewoon niet meer waar ik het vanaf moet halen. Dus dan trek ik het altijd weer van de sns af met als resultaat dat ik dan dus in 2 weken door mijn geld heen ben.

Misschien wel een goed idee om er eens een boek over te lezen..

Misschien moet je het dan gewoon 1 maand apart afrekenen en dan een groter bedrag overmaken naar je SNS rekening. Maar goed, ik zit er ook wat mee te klooien, dus een kantklare oplossing heb ik ook zo niet.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mute_ di 2 okt 2012 - 1:48

Ja, ook een goed idee.. Op papier lijken mijn plannen ook heel haalbaar, maar de praktijk vind ik toch wat lastiger Mama´s op budget..! - Pagina 20 561177

Voor de mensen die nog een fijn excelbestand willen als huishoudboekje, kan ik deze trouwens aanraden http://www.simpelhuishoudboekje.nl/. Erg fijn in gebruik!
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda di 2 okt 2012 - 1:56

Mute, ik heb alleen het boodschappen geld contant in huis. Gister heb ik 5 x €80,- gepind, dat zijn alle boodschappen voor deze maand.
We hebben een leefgeldrekening, daar wordt €800,- de 1e van de maand op gestort. Daar pin ik dus gelijk het boodschappengeld vanaf. Dan blijft er een gedrag tussen de 400 en 480 euro (afhankelijk van of de maand 4 of 5 weken bevat) over.
Daar gaat ongeveer 200 naar benzine en die andere 200 - 280 euro is voor al het andere (leuke dingen, kleding ed).
Dit werkt opzich heel goed. In 1 oogopslag zie ik hoeveel we nog hebben.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PapillonRose di 2 okt 2012 - 2:16

Hier gaat het nog steeds goed! Vorige week 10 euro overgehouden en daar heb ik deze week extra van getankt. Dat kan dus straks of later, of ik kan wat verder weg met de auto als we willen. Verder doe ik de komende weken binnen het boodschappenbudget vast in stukjes boodschappen voor de verjaardag van A. zodat ik vlak voor de dag zelf alleen verse dingen hoef te halen en niet in 1x weer een groot bedrag kwijt ben. De afgelopen 2 weken heb ik binnnen het budget al wat dingen meegenomen.

Hier werkt het dus wel als ik goed oplet, en niet te interessante aanbiedingen tegenkom laughcry Ik pin elke week 90 euro, daarvan zijn 50 euro voor de boodschappen, 15 voor tanken en 25 voor overige.

Wat overigens wel lekker is, is dat ik via MP weer wat dingen verkocht heb. Van dat geld ben ik vast begonnen met cadeautjes voor A. voor Sint en Kerst te kopen en voor de familie zijn de eerste paar kerstcadeautjes ook al binnen.

En het scheelt dat A. al kleding genoeg heeft en er nog 11 pakken luiers liggen Laughing Als daar weer wat van moet komen wordt het budget wel krapper..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mute_ di 2 okt 2012 - 2:29

Linda: en je weet dus precies waar die €80,- boodschappengeld voor besteed wordt? Dat is dan nog wel een goed idee ja. Gewoon puur AH (en evt. kruidvat) pinnen en de rest op de lopende rekening te laten staan..
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda di 2 okt 2012 - 2:50

Mute_ schreef:Linda: en je weet dus precies waar die €80,- boodschappengeld voor besteed wordt? Dat is dan nog wel een goed idee ja. Gewoon puur AH (en evt. kruidvat) pinnen en de rest op de lopende rekening te laten staan..

Ja, echt puur de boodschappen (eten en drinken). Als er wat over blijft dan stoppen we dat in een potje, dat kunnen we gebruiken als we een keer iets meer nodig hebben, of eens in de zoveel tijd van uit eten).
In het voorbeeld van Darius, dan zou ik de pampers apart afrekenen. De boodschappen contant en ik pampers pinnen.
Ben jij trouwens een oude bekende?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Mute_ di 2 okt 2012 - 5:53

Linda: Ja, vind het een goed idee! Ik heb het vorig jaar ook al eens zo gedaan en dan het geld dat over is in de spaarpot. Dat wordt dan ook echt een sport om zoveel mogelijk over te houden. Ik heb nu 4 kleine bakjes in een la hier gemaakt waarin ik het weekgeld ga doen. Ik haal nog iets van de spaar om de laatste 2 weken toch nog goed te doen. Wat er overblijft van een week gaat dan in het bakje erachter, wat daar weer van overblijft in het bakje daarachter en bij bakje 4 gaat het in de spaarpot. Nu heb ik er wel weer zin in!

Nee Linda, was niet zo bekend; wel andere naam Mama´s op budget..! - Pagina 20 561177
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 20 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 20 van 26 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum