Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama´s op budget..!

+65
Alex
Happydobby
Jezzie
Steep
Tiara
Supertalentje
iloverose
Lilypie
-Ieniemienie-
Jazzlyn
sonly
holaagirl
Mute_
chipa
Roodkapje
Pussycat
TukTuk
maiadebij
pindaatje
Coco
Sophiee
studiebol
Liadan
*Troela*
_Lana_
smooch
mauwmauw
Monnie
Fearie
PiP
Lejow
Star007
pippeloentje
Rush
Lousanne
*Lookie*
Caroow
liesje
Tania
koNijntje
Laced
strawberry
CCC
blondje1313
Puggle
Gympie
Twellie
Purpleflower
Flower_L
Flip Fluitketel
Stuiterbal
Annie24
Parisienne
vlinder-19
Urban Naked
Printje
Fiwen
kwak
Darius
Viva
Mida4you
Mamsie
Aimee
Paper Crown
Parel
69 plaatsers

Pagina 12 van 26 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 19 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 18:00

Oeh, ik wil ook mee doen. Heb niet het hele topic gelezen, maar wil het gaan proberen met 60 euro per week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel zo 9 sep 2012 - 19:06

Stof, incl luiers en flesvoeding? Of drinken ze gewone melk mee?
Jij hebt trouwens die kast vol staan haha

Is die 60 euro voor alles? Ik heb het dubbele maar vind het af en toe al puzzelen (al ben ik wel heel impulsief soms).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 19:20

Ze drinken gewone melk, en luiers heb ik wel voorraad genoeg tot de kinderbijslag komt, dan sla ik gewoon weer in.
Drogisterij spullen en wasmiddel heb ik ook op voorraad, daar kan ik nog maanden mee vooruit, dus het is de gewone dagelijkse boodschappen.

Frisdrank drink ik niet, drink water of groene thee met verse munt, dat kost misschien 1,50 per week?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Pussycat zo 9 sep 2012 - 19:31

Pff als ik lees wat sommige gezinnen hier uitgeven maandelijks :shock:

Dan zou ik hier eigenlijk ook weer beter naar onze uitgaven moeten kijken...
Eerst hadden we een budget van 800 per maand om te besteden, maar daar gingen we vaak nog overheen.
En toen heb ik een budget van 550 ingesteld, maar als dat op is dan pin ik gewoon opnieuw of haal ik het van de andere rekening af Mama´s op budget..! - Pagina 12 394967

Eigenlijk vind ik het gewoon zonde geld... Maar op 1 of andere manier lukt het gewoon niet. Ja moet gewoon niet pinnen haha, maar ja als ik dan weer iets zie dan is de wil groter...

Maar... vorige week 200 in huis gehaald. En daar is nog 120 van over... Dus al 80 uitgegeven :O
En dan hebben we nog niet eens getankt... en geen kleding of cadeaus gekocht of andere bijzondere dingen...
Oké wel vicks vabo en neusspray voor allemaal hahaha want we zijn allemaal lekker verkouden. Dat kost trouwens ook een hoop geld! Gelukkig hoef ik geen zwangerschapstesten meer te halen Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 19:51

Pussycat, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Dat besparen is niets voor mij, ik zal wel meelezen maar ik ga toch geen budget invoeren...


Laatst aangepast door Shoesdontlie op zo 9 sep 2012 - 19:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Pussycat zo 9 sep 2012 - 19:53

Dank je wel shoesdontlie! Very Happy

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda ma 10 sep 2012 - 2:54

Stof, netjes als dat lukt! Wij hebben 80 per week voor alleen de boodschappen, wel met verzorgingsproducten voor ons, maar zonder luiers en andere producten voor dochter.

Pussycat, hihi, ik moest wel even lachen hoor. Logisch toch dat het met 550 niet lukt als 800 ook al niet lukte. Laughing


Hier vandaag weer bespaard. Boodschappen bij de AH gedaan en flink gehamsterd. Voor 50 euro boodschappen gedaan en toen ging er 25 euro korting vanaf. Dus dat is mooi!
8 pakken kruiden welness thee, 6 pakken knäckebröd, 10 zaken bonduelle diepvriesgroente, 3 broden en 4 pakken zalmsticks.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Pussycat ma 10 sep 2012 - 3:05

haha linda Laughing Embarassed
Ja daar zit wat in hé....
Maaaaar ik kom niet meer boven de 800 uit dus dan ben ik er toch iets mee opgeschoten Very Happy
En deze maand blijf ik hoop ik denk ik onder de 600 want het is toch geen bijzondere maand weer veel werken enzo, dus kan je het ook niet uitgeven. Maar meestal red ik het gewoon niet met 600.
Maar 800 vond ik gewoon echt super zonde en ik kocht en koop ook nog zat dingen die gewoon niet echt nodig zijn. Dan kan ik dat geld beter op de spaarrekening zetten Very Happy

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 4:44

Ik denk dat ik als het nieuwe loon binnen is ook per week geld ga pinnen en daar alles van ga doen. Nu hebben we gewoon geld voor heel de maand, maar je blijft dan toch maar pinnen. Ik ga het eens zo proberen en kijken of dat beter werkt.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 5:14

Puggle, ik pin vanaf deze week per maand, dan doe ik dat in envelop per week. Wat ik dan uit de volgende envelop pik heb ik de week erna minder, wat ik overhou heb ik de week erna extra. Neem geld mee en geen pinpas meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel ma 10 sep 2012 - 5:39

Stofzuiger schreef:Puggle, ik pin vanaf deze week per maand, dan doe ik dat in envelop per week. Wat ik dan uit de volgende envelop pik heb ik de week erna minder, wat ik overhou heb ik de week erna extra. Neem geld mee en geen pinpas meer.

Eerst deed ik dat ook zo, maar dan had ik vaak of te weinig geld bij me of had ik de envelop helemaal niet bij me Laughing

Nu pin ik alles, maar bewaar alle bonnen en die plak ik in mijn kasboek. 125 euro pw aan alles, of de volgende week meer! Zo'n kasboek werkt wel lekker overzichtelijk!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 6:03

Ja dat heb ik ook al eens gedaan alle bonnen bewaren in een bakje en opschrijven, maar toch blijf ik voor iedere scheet pinnen. Ik krijg deze maand ook voor de laatste keer mijn fulltime loon dus moet echt gaan wennen denk ik. Dus ga het toch eens proberen per week te pinnen Yes
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  PapillonRose ma 10 sep 2012 - 6:14

Ik heb toch maar besloten het net als Parel te gaan doen, gewoon pinnen in winkels zodat je zeker weet dat je kunt betalen (zie me er wel voor aan mijn envelopje te vergeten). En het wel goed bijhouden per week.

Ik heb vandaag de weekboodschappen gehaald en was 45 euro kwijt. Gisteren 5 euro in Blijdorp uitgegeven, dus nu in totaal nog 25 euro over tot zondag. Moet makkelijk lukken, de boodschappen zijn in huis en dit is vooral voor extra.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  _Lana_ ma 10 sep 2012 - 6:18

We hoeven niet te bezuinigen, maar we geven gewoon teveel onnodig uit aan 'onzin'. Die pinpas gaat overal doorheen ;-). Daarom zou ik ook wel een week of maandbudget willen hebben.
Maar ik heb echt geeeeeeen idee wat we waaraan uitgeven ( nog een reden om het bij te houden, haha ).
Iemand enig idee wat een redelijk maand of weekbedrag is aan boodschappen/kleding/verzorgingsspullen?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  TukTuk ma 10 sep 2012 - 6:25

Parel schreef:
Stofzuiger schreef:Puggle, ik pin vanaf deze week per maand, dan doe ik dat in envelop per week. Wat ik dan uit de volgende envelop pik heb ik de week erna minder, wat ik overhou heb ik de week erna extra. Neem geld mee en geen pinpas meer.

Eerst deed ik dat ook zo, maar dan had ik vaak of te weinig geld bij me of had ik de envelop helemaal niet bij me Laughing

Nu pin ik alles, maar bewaar alle bonnen en die plak ik in mijn kasboek. 125 euro pw aan alles, of de volgende week meer! Zo'n kasboek werkt wel lekker overzichtelijk!

Ik ben dan geen mama(A) Maar enveloppen werkt voor mij ook niet, wij hebben een aparte rekening geopend voor alleen het boodschappengeld.. Eerst deden we alles op 1 rekening en gingen daar de gezamelijke vaste lasten van af, huur, gwl etc, en daar zat dan ook 250 euro per maand voor boodschappen bij.
Maar ik ging er altijd overheen omdat ik niet goed in de gaten kon houden hoeveel ik al opgemaakt had, om vervolgens geld op die rekening te kort te komen voor die andere vaste lasten. Nu een extra rekening, extra pinpas, en heb veel beter overzicht hoeveel ik nog kan uitgeven en of ik binnen het budget blijf.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel ma 10 sep 2012 - 6:29

_Lana_ schreef:We hoeven niet te bezuinigen, maar we geven gewoon teveel onnodig uit aan 'onzin'. Die pinpas gaat overal doorheen ;-). Daarom zou ik ook wel een week of maandbudget willen hebben.
Maar ik heb echt geeeeeeen idee wat we waaraan uitgeven ( nog een reden om het bij te houden, haha ).
Iemand enig idee wat een redelijk maand of weekbedrag is aan boodschappen/kleding/verzorgingsspullen?

Bedoel je dan voor iedereen? Dus ook kleding voor jou en je man?

Luiers, pak per week die 2 van jou? 11,50
Fv, 2 pakken pw? Das al 20 euro ong
Kleding en verzorging (even ruim genomen, u houdt van z8 en heeft 2 kids) ; 25 euro pw?
Gewone boodschappen 75 euro pw?

Als je alles doet en je kan het missen zou ik rond de 600/650 euro gaan zitten pm, wij hebben 550, excl kinderbijslag, en doen daar alles voor Loïs van en voor ons de basis qua verzorging en kleding.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel ma 10 sep 2012 - 6:31

Trouwens wel alles ruim genomen hoor Lana in de berekening!

Wij hebben idd van mijn rek de boodschappenrekening gemaakt, de gezamenlijke alle vaste lasten en mijn vriend de uitjes en spaargeld rekening. Ook heb ik de app van mijn bank, kan ik elke keer even zien hoeveel erop staat.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  _Lana_ ma 10 sep 2012 - 6:47

Ah dank je wel!
Haha dat is een goede berekening. En dan nog kleding voor mij. Mijn man koopt in 1x voor bijv. 500 euro kleding. Dus dat reken ik niet mee ;-). Dan komt het op 150 euro per week. Dat is dan ruim genomen.
Die App ga ik er ook even opzetten. Moet je dan nog iets regelen bij de bank?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel ma 10 sep 2012 - 7:13

Ik heb Rabobank, daar moest ik alleen een keer inloggen met mijn random reader. Wel moest ik een code verzinnen waarmee ik elke keer in kon loggen. Vind het heel makkelijk! Voor overmaken naar anderen moet je je random reader weer gebruiken maar overmken naar een eigen rekening (geld van de spaar naar de lopende meestal Laughing ) heb je niks nodig en dat kan je dus ter plekke in de winkel doen!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  pindaatje ma 10 sep 2012 - 7:19

Parel, ons budget is 150 euro per week, voor 4 personen. Is voor de boodschappen, inclusief luiers, flesvoeding, drogisterij artikelen, kleding voor de kinderen en kadootjes. Eigenlijk gewoon alles, behalve de benzine.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 7:38

Wij hebben 700 per maand, dus ongeveer 175,- per week waar we alles van doen. Op zich gaat dit makkelijk. Maar bezuinigen is altijd goed natuurlijk smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel ma 10 sep 2012 - 7:42

Pinda, vind ik een prima budget hoor! Je zit toch op budget, en kan toch lekker leven! Kan me vooral voorstellen dat je dochter die ouder wordt ook best wat geld kost.

Puggle, heb je dat straks nog steeds als je minder gaat werken? Ga je dan minder sparen? Of doe je daar álles van, ook uitjes en kleding voor jou en je man? Winterjassen, winterlaarzen enzo? Of spaar je daar ook van?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Puggle ma 10 sep 2012 - 7:45

Nee we hebben nu eigelijk meer. Maar leven de laatste maanden zo om alvast te wennen. Die 700,- is hoe het vanaf volgende maand is als ik minder werk. Hier doen we alles van ja. Geld voor de spaar is er dan al af. Al sparen we niet heel veel hoor.
Benzine zit er ook bij. Maar wij gebruiken nog geen 15,- benzine per week ongeveer.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Parel ma 10 sep 2012 - 7:47

Je moet toch ook lekker luxe leven!
Wij hebben ook maar weinig benzine, ik tank max 1x per maand denk ik, en mijn vriend krijgt alles terug van zijn werk.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Linda ma 10 sep 2012 - 8:02

Wij tanken voor rond de 200 euro in de maand, dat is een flinke hap uit ons budget. En dat terwijl we maar 1 auto hebben.

Wij hebben ook een rekening die we als boodschappenrekening gebruiken. Daar wordt iedere 1e van de maand 800 euro op gestort. Maar hier werkt het niet. Als dat op is, ga ik vrolijk verder op onze andere rekening. Dus dat schiet niet op.
De envelopjes werken hier dus veel beter. Ik ga altijd bewust boodschappen doen, dus dan vergeet ik niet om dat geld mee te nemen. Ik ben me er nu veel bewuster van nu ik cash geld in handen heb. En man denkt nu ook beter mee.

Ik vind het overigens knap dat jullie zo makkelijk rond komen met eenzelfde budget. Het is me hier nog geen enkele maand echt gelukt. Embarassed
We waren ook gewend om veel meer te besteden te hebben, het kost ons nu echt moeite om anders te leven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama´s op budget..! - Pagina 12 Empty Re: Mama´s op budget..!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 12 van 26 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 19 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum