Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren..
+67
mii_joyce
Sterrin_
CCC
Fortissimo
Sanne
Sam
Highway
Thunder
Stokstaartje
Chocoholic
Slakje
Suus
Supertalentje
Océane
Gympie
_Lana_
Minx
Verona
lente
Discordia
Mida4you
Arwyn
SoGood
Lumen
sonly
Lilou
Mermaid
Ooh La La!
Darius
Caramba
Elliot
Rush
Anousch91
vlinder-2011
Lonely Goatherd
Parisienne
Steep
Flower_L
Guus
Snoes
Twellie
Lousanne
Alex
studiebol
Parel
Rebecca
Makamba
Paper Crown
Marin
Atelier Madame
Lady1984
Silver
Lejow
slaatje
Stuiterbal
Bloempjuh23
PapillonRose
luenca
Ezzer
Susan
Aardbei
JD
Liz
Purpleflower
RYW
Jade
_Nina
71 plaatsers
Pagina 17 van 19
Pagina 17 van 19 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19
Re: Klapperende eierstokken, maar nog niet te realiseren..
Pippa schreef:Parel schreef:Pip, dan doe ik met je mee!
Toch wel? Ik dacht dat jullie wilden wachten
Nou ja 2014/2015 duurt toch nog wel even?
Spannend hoor Pippa en Parel.
@ Chocoholic: Wat een nare situatie zeg! Je weet zo helemaal niet waar je aan toe bent.
Zijn jullie al lang samen?
Wel fijn dat jullie erover kunnen praten.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Nou, eind 2014.. Dan is L alweer 3!
Het is niet dat het (al) heel erg kriebelt voor ons, maar als we L bezig zien met andere kindjes, dan is ze zo in haar element, dat we het voor haar willen doen. Natuurlijk ook omdat we ons nog niet compleet voelen zo, maar we willen niet dat L alleen overblijft mocht er iets met ons gebeuren.
Het is niet dat het (al) heel erg kriebelt voor ons, maar als we L bezig zien met andere kindjes, dan is ze zo in haar element, dat we het voor haar willen doen. Natuurlijk ook omdat we ons nog niet compleet voelen zo, maar we willen niet dat L alleen overblijft mocht er iets met ons gebeuren.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Maar een eind 2014/begin 2015 baby zul je toch in 2014 al aan moeten beginnen, anders lukt het je niet, dat is dus over 8 maanden al
Gast- Gast
Pippa schreef:Maar een eind 2014/begin 2015 baby zul je toch in 2014 al aan moeten beginnen, anders lukt het je niet, dat is dus over 8 maanden al
Haha, ja als je het zo zegt, komt het ineens wel heel dichtbij .
_Lana_- Ratel
Ja, laat ik dat niet tegen mijn vriend zeggen op die manier
Gast- Gast
Ik heb ze ook!
Wat leuk, Parel, Pippa en Lady!
Wat leuk, Parel, Pippa en Lady!
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Opmerkzaam!Pippa schreef:Maar een eind 2014/begin 2015 baby zul je toch in 2014 al aan moeten beginnen, anders lukt het je niet, dat is dus over 8 maanden al
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Oh! Maar ik dacht dat je dan wilde beginnen pas!
Ik wil namelijk, als de keus er is, liever geen einde/begin vh nieuwe jaar baby maar liever ergens halverwege het jaar. We zien het tzt wel!
Jullie succes dan maar alvast!
Ik wil namelijk, als de keus er is, liever geen einde/begin vh nieuwe jaar baby maar liever ergens halverwege het jaar. We zien het tzt wel!
Jullie succes dan maar alvast!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Pippa schreef:Maar je kunt elkaar niet dwingen dat je er hetzelfde over denkt natuurlijk, dus je moet het echt even laten rusten. Het is niet dat hij het helemaal niet wil, maar nu niet, maar tegen die tijd wel. Mannen zien dat sowieso gewoon anders voor zich dan vrouwen, dus geef hem gewoon ook de tijd om er over na te denken, en kom er over een aantal maanden gewoon nog een keer op terug.
Wij hebben het er op vakantie gelukkig goed over kunnen hebben, en al zou ik het NU willen, we staan er verder wel hetzelfde in, want mijn vriend moet eerst werk vinden, en we moeten er beide echt aan toe zijn, maar mijn vriend wordt volgend jaar 30, dus het zal niet nog héél lang duren...
Hoe denk je dat mannen het zien dan? Of hoe ziet jouw vriend het dan? Mijn vriend had 't er over dat kinderen krijgen vaak wat enger is voor mannen, dat ze bang zijn voor wat er komt (al die veranderingen en dergelijke). Maar dat is voor vrouwen toch net zo eng lijkt me?
Cool dat jullie er in ieder geval hetzelfde in staan, en spannend ook natuurlijk!
_Lana_ schreef:
@ Chocoholic: Wat een nare situatie zeg! Je weet zo helemaal niet waar je aan toe bent.
Zijn jullie al lang samen?
Wel fijn dat jullie erover kunnen praten.
Thanks Lana, we zijn nu ruim 3 jaar bij elkaar. En inderdaad, als dat praten niet kon was 't al helemaal een benarde situatie.
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Hee Chocoholic, ik wilde even op je reageren want ik vind het zo sneu voor je dat je zo in tweestrijd zit (met jezelf/vriend).
Waarschijnlijk wordt het voor hem pas concreet op het moment dat het zover is, volgens mij werkt dat bij meer mannen zo. Jij als vrouw zijnde kan daar al veel beter over nadenken, geloof ik. Ik denk dat het voor mannen enger is omdat ze die veranderingen minder concreet voelen. JIJ bent zwanger, en jouw hormonen zorgen er voor dat je lichaam en geest zich klaar maken voor die baby. Voor mannen is dat toch anders. Niet persé negatief, maar ik kan me voorstellen dat het daardoor gewoon wat anders is.
Pippa, spannend! Fijn dat je het er concreet over hebt kunnen hebben. Nu maar hopen dat ie gauw een baan vindt. Zou je eerst kindje willen proberen te krijgen en daarna trouwen?
KimRosenberg, wat grappig dat jij het ook hebt. Alles in je situatie is er op zich toch ook naar? Je bent getrouwd, een goede baan (kan je part time werken?). Maar jaartje of twee wennen aan het idee is ook wel goed haha.
Ik denk er de laatste tijd ook weer veel over na, maar meer in een wat negatievere spiraal. Of negatief.. Gewoon dat ik me realiseer dat ik er écht nog niet aan toe ben. Zeker als ik straks die promotieplek krijg misschien, dat is voor vier jaar, dus dan wordt het best concreet dat er de komende vier jaar geen kinderen komen, want een pasgeboren baby combineren met het laatste jaar van een promotie lijkt me echt killing. Dan zou part time werken ook geen optie zijn, dat kan dan simpelweg niet. Maar voor 't zelfde geld krijg ik die baan niet, en wordt de situatie weer anders. Maar ergens vind ik het ook raar, dan ben ik dus 32 dat ik zwanger zou raken (als dat al direct lukt), en dat vind ik écht oud (voor mezelf)! Dat wil ik helemaal niet, maar ik wil het ook niet eerder.. Tweestrijd! Gevoel tegen verstand in.
Wel willen we volgend jaar eens naar een groter huis gaan kijken, en dan ook echt groot, voor de komende tien jaar direct, dus inclusief meerdere kinderkamers, en ik ben wel bang dat ik dan heel erge kriebels ga krijgen, met al die lege kamers nog voor de komende jaren. Dat lijkt me ook wel weer moeilijk.
Maar met name realiseer ik me steeds meer hoe lekker het is om nog samen te zijn, zonder kindje. Zoals gisteren, op het festival, waren we eerst alleen met z'n tweetjes, daarna kwam schoonzus met nichtje ook mee. Super gezellig, maar wel voor eventjes. Ik vind zo'n jengelend kind écht niet zo erg en begrijp volkomen dat ze ook lekker wil rondlopen en dat je dan dus constant er achter aanloopt, en ik vind het heerlijk om met haar te knuffelen en te spelen, maar jeetje.. Het is ook écht veel gedoe. Ik vind het een beetje moeilijk te verwoorden, want ik heb wel echt een grote kinderwens en dat blijft absoluut en die wil ik niet teniet doen, maar anderzijds denk ik dat ik gewoon des te meer de kinderloze periode NU ga waarderen. Ik zie steeds meer hoe ontzettend groot die stap gaat zijn en dat het echt wel iets is waar ik naar uitkijk, maar ook stiekem best tegenop zie, dat die leuke, maar zware periode gaat komen. Dat het echt een gigantische grote verandering voor onze relatie en ons leven gaat zijn. Daar ben ik stiekem toch een beetje bang voor.
Ik neig ook echt steeds meer naar maar 1 kindje, hoewel ik dan ook denk ja maar twee is leuker voor elkaar, voor later! (een gedachte die ik zelf heel belangrijk vind). Ik vind dat echt best een rare tweestrijd die ik met mezelf heb. Ik wil echt super graag moeder worden, maar ik zie de mindere kanten er ook wel van in, met name ben ik zo bang dat het onze vrijheid zo gaat beperken.
Nou ja, ik hoop dat iemand 't snapt Het gevoel doet niets af aan m'n kinderwens, maar ik merk gewoon dat nu ik ouder word en écht die leeftijd krijg dat het zou kunnen, het misschien toch beetje dichtbij komt en ik stiekem wel blij ben dat het moment nog niet echt daar is.
Waarschijnlijk wordt het voor hem pas concreet op het moment dat het zover is, volgens mij werkt dat bij meer mannen zo. Jij als vrouw zijnde kan daar al veel beter over nadenken, geloof ik. Ik denk dat het voor mannen enger is omdat ze die veranderingen minder concreet voelen. JIJ bent zwanger, en jouw hormonen zorgen er voor dat je lichaam en geest zich klaar maken voor die baby. Voor mannen is dat toch anders. Niet persé negatief, maar ik kan me voorstellen dat het daardoor gewoon wat anders is.
Pippa, spannend! Fijn dat je het er concreet over hebt kunnen hebben. Nu maar hopen dat ie gauw een baan vindt. Zou je eerst kindje willen proberen te krijgen en daarna trouwen?
KimRosenberg, wat grappig dat jij het ook hebt. Alles in je situatie is er op zich toch ook naar? Je bent getrouwd, een goede baan (kan je part time werken?). Maar jaartje of twee wennen aan het idee is ook wel goed haha.
Ik denk er de laatste tijd ook weer veel over na, maar meer in een wat negatievere spiraal. Of negatief.. Gewoon dat ik me realiseer dat ik er écht nog niet aan toe ben. Zeker als ik straks die promotieplek krijg misschien, dat is voor vier jaar, dus dan wordt het best concreet dat er de komende vier jaar geen kinderen komen, want een pasgeboren baby combineren met het laatste jaar van een promotie lijkt me echt killing. Dan zou part time werken ook geen optie zijn, dat kan dan simpelweg niet. Maar voor 't zelfde geld krijg ik die baan niet, en wordt de situatie weer anders. Maar ergens vind ik het ook raar, dan ben ik dus 32 dat ik zwanger zou raken (als dat al direct lukt), en dat vind ik écht oud (voor mezelf)! Dat wil ik helemaal niet, maar ik wil het ook niet eerder.. Tweestrijd! Gevoel tegen verstand in.
Wel willen we volgend jaar eens naar een groter huis gaan kijken, en dan ook echt groot, voor de komende tien jaar direct, dus inclusief meerdere kinderkamers, en ik ben wel bang dat ik dan heel erge kriebels ga krijgen, met al die lege kamers nog voor de komende jaren. Dat lijkt me ook wel weer moeilijk.
Maar met name realiseer ik me steeds meer hoe lekker het is om nog samen te zijn, zonder kindje. Zoals gisteren, op het festival, waren we eerst alleen met z'n tweetjes, daarna kwam schoonzus met nichtje ook mee. Super gezellig, maar wel voor eventjes. Ik vind zo'n jengelend kind écht niet zo erg en begrijp volkomen dat ze ook lekker wil rondlopen en dat je dan dus constant er achter aanloopt, en ik vind het heerlijk om met haar te knuffelen en te spelen, maar jeetje.. Het is ook écht veel gedoe. Ik vind het een beetje moeilijk te verwoorden, want ik heb wel echt een grote kinderwens en dat blijft absoluut en die wil ik niet teniet doen, maar anderzijds denk ik dat ik gewoon des te meer de kinderloze periode NU ga waarderen. Ik zie steeds meer hoe ontzettend groot die stap gaat zijn en dat het echt wel iets is waar ik naar uitkijk, maar ook stiekem best tegenop zie, dat die leuke, maar zware periode gaat komen. Dat het echt een gigantische grote verandering voor onze relatie en ons leven gaat zijn. Daar ben ik stiekem toch een beetje bang voor.
Ik neig ook echt steeds meer naar maar 1 kindje, hoewel ik dan ook denk ja maar twee is leuker voor elkaar, voor later! (een gedachte die ik zelf heel belangrijk vind). Ik vind dat echt best een rare tweestrijd die ik met mezelf heb. Ik wil echt super graag moeder worden, maar ik zie de mindere kanten er ook wel van in, met name ben ik zo bang dat het onze vrijheid zo gaat beperken.
Nou ja, ik hoop dat iemand 't snapt Het gevoel doet niets af aan m'n kinderwens, maar ik merk gewoon dat nu ik ouder word en écht die leeftijd krijg dat het zou kunnen, het misschien toch beetje dichtbij komt en ik stiekem wel blij ben dat het moment nog niet echt daar is.
Laatst aangepast door Marin op do 9 mei 2013 - 21:31; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wow heel epistel. Sorry.
Marin- Lady Post-a-lot
Volgens mij heb je het eerder geplaatst hoor, Marin, maar ik vind jouw realistische kijk zo verstandig! Ik wil echt niemand voor zn hoofd stoten ofzo, maar ik vond het fijn echt genoten te hebben van de tijd met zn 2en. En ja, een kind is ook leuk, maar ik had het onbezorgde, het kunnen uitslapen en gewoon doen waar je zin in hebt voor geen goud willen missen Ik vind het leuk dat je ook geniet van je vrijheid nu, al lonkt een kindje wel.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Marin: Dat is eigenlijk net zo als ik het voel, haha.
Ik wil heel graag kindjes, maar als ik dan zoals vanochtend lekker tot half9 kan slapen, ben ik toch ook wel weer blij dat ik er nu nog geen heb. Zonder kindjes heb je zoveel meer vrijheid! Neemt niet weg dat ik zeker weet dat ik ooit moeder wil worden, maar zolang het nog niet zover is, kan ik ook echt nog genieten van de momenten alleen of met z'n tweeën, waarin je gewoon kunt doen en laten wat je wil zonder dat je met je kleintje rekening hoeft te houden.
Ik wil heel graag kindjes, maar als ik dan zoals vanochtend lekker tot half9 kan slapen, ben ik toch ook wel weer blij dat ik er nu nog geen heb. Zonder kindjes heb je zoveel meer vrijheid! Neemt niet weg dat ik zeker weet dat ik ooit moeder wil worden, maar zolang het nog niet zover is, kan ik ook echt nog genieten van de momenten alleen of met z'n tweeën, waarin je gewoon kunt doen en laten wat je wil zonder dat je met je kleintje rekening hoeft te houden.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ah dat vind ik echt fijn om te horen Supertalentje. Ik zie het een beetje als iets negatiefs, in m'n hoofd, alsof ik 'zeur', 'want ik wil toch graag kinderen'. Ik wil dat ook écht heel graag, maar ik ben ook echt wel een beetje bang voor die grote stap. Misschien juist doordat ik die eerste paar jaar van m'n kleine zusje zo bewust heb meegekregen, en nu ook best vaak dat nichtje zie, heb ik misschien 't gevoel dat ik straks bij m'n eigen kindje dan geen 'zin' meer in dat gedoe heb ofzo. Daar ben ik zo bang voor, straks vind ik het helemaal niet leuk en dan is het je eigen kind!
Ik was gisteren ook gewoon echt een beetje streng tegen kleine nichtje. Papa en mama waren pannenkoek halen, en ze zat te jengelen bij me op schoot en ik was ook echt beetje streng naar haar, zo van, "Nee, kleine meid, niet zo wurmen, papa en mama komen zo terug, nu zit je even bij Tante Sie op schoot en eet je pannenkoek, kijk, hap". Toen schrok ik wel, straks word ik een strenge moeder omdat ik altijd al zo lief ben geweest bij m'n zusje en alles kon en mag, en is het nu een beetje 'op' en ben ik straks veel strenger naar m'n eigen kind toe, omdat ik dan geen zin meer heb in gejengel. Nou ja, zitten vast wel weer voordelen aan ook
Ik was gisteren ook gewoon echt een beetje streng tegen kleine nichtje. Papa en mama waren pannenkoek halen, en ze zat te jengelen bij me op schoot en ik was ook echt beetje streng naar haar, zo van, "Nee, kleine meid, niet zo wurmen, papa en mama komen zo terug, nu zit je even bij Tante Sie op schoot en eet je pannenkoek, kijk, hap". Toen schrok ik wel, straks word ik een strenge moeder omdat ik altijd al zo lief ben geweest bij m'n zusje en alles kon en mag, en is het nu een beetje 'op' en ben ik straks veel strenger naar m'n eigen kind toe, omdat ik dan geen zin meer heb in gejengel. Nou ja, zitten vast wel weer voordelen aan ook
Laatst aangepast door Marin op do 9 mei 2013 - 21:50; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
Arwyn schreef:Marin: Dat is eigenlijk net zo als ik het voel, haha.
Jaaa dat is ook wel zo! Dat is denk ik ook heel goed om te waarderen. Die kleine momentjes ook. Jij verwoord het echt goed
Marin- Lady Post-a-lot
Supertalentje schreef:Volgens mij heb je het eerder geplaatst hoor, Marin, maar ik vind jouw realistische kijk zo verstandig! Ik wil echt niemand voor zn hoofd stoten ofzo, maar ik vond het fijn echt genoten te hebben van de tijd met zn 2en. En ja, een kind is ook leuk, maar ik had het onbezorgde, het kunnen uitslapen en gewoon doen waar je zin in hebt voor geen goud willen missen Ik vind het leuk dat je ook geniet van je vrijheid nu, al lonkt een kindje wel.
Hier kan ik me wel bij aansluiten, vooral de eerste zin. Al herken ik je gevoel niet, omdat ik gewoon echt heel graag kinderen wilde en een soort oerdrang had, haha.
Maar het is ook gewoon zo dat je je vrijheid wel voor een groot deel kwijtraakt en je leven toch in het teken staat van de kinderen of het kind.
Daar moet je echt wel helemaal aan toe zijn.
Kijk dat het verder prachtig is om kindjes te hebben en het je leven heel erg verrijkt, dat staat buiten kijf!
Wij hebben er lang over gedaan om kinderen te krijgen en ik was 30 toen ik ze kreeg. We hebben daarvoor een rottige tijd gehad, omdat het niet lukte en het was onzeker. Maar we hebben ook veel dingen gedaan die we nu niet meer zouden doen.
Daar ben ik dan wel weer echt dankbaar voor.
Dus ik zou zeggen, geniet nog even lekker van je vrijheid en je tijd komt vanzelf!
_Lana_- Ratel
Niet zozeer klapperende eierstokken, maar hoe vaak ik de laatste tijd wel niet heb gedroomd dat ik zwanger was (ongepland maar wel gewenst) is niet normaal. Als ik wakker wordt, vind ik het soms gewoon jammer dat het niet zo is.. In mijn droom vannacht voelde ik de baby gewoon schoppen! Haha.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Dank je voor je lieve reactie Lana. Die oerdrang herken ik wel, ik wéét gewoon dat ik moeder wil worden, dat is de allergrootste wens in m'n hele leven, maar hoe ouder ik word, hoe minder romantisch dat idee wordt en gewoon best wel wat concreter en dus realistischer wordt. Ach, ik denk dat ik dat gewoon maar moet zien als een soort teken dat ik er gewoon nog niet aan toe ben, en dat hoeft ook niet, want het moment is er gewoon niet naar.
Het past ook eigenlijk helemaal niet in dit topic, want het is eerder het omgekeerde van klapperende eierstokken, maar eigenlijk ook wel weer goed, want het hoeft niet allemaal rozengeur en manenschijn te zijn. Die twijfels horen er misschien ook wel bij. Een zwangerschap en kinderen zullen dat ook echt niet altijd zijn, dus een kinderwens is dat misschien ook niet. Ik kan soms echt uren kleertjes kijken op internet, weet al precies welke kinderwagen ik wil, heb al websites basisscholen in de toekomstige woonplaats bekeken dus lekker er over dromen kan ik prima, maar het krijgen en opvoeden van een kindje is natuurlijk zo veel meer dan een leuke hippe kinderwagen, dus die kant er van maak ik me dan wel zorgen over, of ik dat allemaal wel ga kunnen in de toekomst.
Maar goed, ik probeer er maar niet te veel over na te denken, en gewoon lekker te genieten van onze tijd samen nu! Ooit gaat ons leven heel erg verrijkt worden, en nu is het al zo rijk samen
Anderzijds wil ik wel even zeggen dat m'n vriend en nichtje zo samen zien wel echt gigantische vlinders bij me naar boven brengt. Oh de liefde!
Het past ook eigenlijk helemaal niet in dit topic, want het is eerder het omgekeerde van klapperende eierstokken, maar eigenlijk ook wel weer goed, want het hoeft niet allemaal rozengeur en manenschijn te zijn. Die twijfels horen er misschien ook wel bij. Een zwangerschap en kinderen zullen dat ook echt niet altijd zijn, dus een kinderwens is dat misschien ook niet. Ik kan soms echt uren kleertjes kijken op internet, weet al precies welke kinderwagen ik wil, heb al websites basisscholen in de toekomstige woonplaats bekeken dus lekker er over dromen kan ik prima, maar het krijgen en opvoeden van een kindje is natuurlijk zo veel meer dan een leuke hippe kinderwagen, dus die kant er van maak ik me dan wel zorgen over, of ik dat allemaal wel ga kunnen in de toekomst.
Maar goed, ik probeer er maar niet te veel over na te denken, en gewoon lekker te genieten van onze tijd samen nu! Ooit gaat ons leven heel erg verrijkt worden, en nu is het al zo rijk samen
Anderzijds wil ik wel even zeggen dat m'n vriend en nichtje zo samen zien wel echt gigantische vlinders bij me naar boven brengt. Oh de liefde!
Marin- Lady Post-a-lot
Chocoholic, mijn vriend had ook niet zo'n sterke kinderwens, hij vond het spannend wist niet wat hij moest verwachten en wat er allemaal zou veranderen. Uiteindelijk wel samen de keuze gemaakt dat ik zou stoppen met de pil. Ik was meteen zwanger, dat was ff schrikken en met 9 weken wisten we dat het een tweeling was. Ook weer ff schrikken, totaal niet hoe we het van te voren bedacht hadden En nu zegt mijn vriend echt heel vaak: "Het is maar goed dat jij zo graag wilde en we het hebben doorgezet want ik had deze meisjes niet willen missen " of hij zegt "als ik wist dat het zo leuk was was ik veel eerder aan begonnen ".
Dus ook hier een vriend met koudwatervrees en ik denk dat als ik er niet over begonnen was hij dat ook nooit had gedaan en we nooit aan kinderen begonnen waren.
Ik hoop voor jou dat je vriend je duidelijkheid kan geven. Hebben jullie geen bevriend stel met kinderen? Misschien kan hij daar eens mee praten om een beeld te krijgen wat het inhoud en wat hem te wachten staat.
Dus ook hier een vriend met koudwatervrees en ik denk dat als ik er niet over begonnen was hij dat ook nooit had gedaan en we nooit aan kinderen begonnen waren.
Ik hoop voor jou dat je vriend je duidelijkheid kan geven. Hebben jullie geen bevriend stel met kinderen? Misschien kan hij daar eens mee praten om een beeld te krijgen wat het inhoud en wat hem te wachten staat.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Voor een man is het natuurlijk wel anders, omdat hij niet zwanger raakt (duh) en het misschien wat verder van hem afstaat, vooral die eerste tijd, maar toch zijn er ook wel mannen die net zo goed een kinderwens hebben als vrouwen die kunnen hebben. Mijn man bijvoorbeeld heeft een nog veel sterkere kinderwens dan ik!
Ik denk dus ook niet dat je zo stellig iets kunt beweren over 'mannen', want ook binnen die enorm grote groep zijn zóveel verschillen!
Ik denk dus ook niet dat je zo stellig iets kunt beweren over 'mannen', want ook binnen die enorm grote groep zijn zóveel verschillen!
Gast- Gast
Ik denk niet dat het persé om de kinderwens zelf gaat, maar meer om het concrete idee er van. Dat is bij vrouwen denk ik wel iets makkelijker omdat zíj degene zijn die de lichamelijke veranderingen meemaken. Die hormonen doen het werk wel. Voor vrouwen is het krijgen van een kindje misschien al vrij concreet bij een zwangerschap, voor mannen pas als de baby er echt is. Over het algemeen, dan, natuurlijk. Ik denk dat dat gewoon pure biologie is.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Dank je voor je lieve reactie Lana. Die oerdrang herken ik wel, ik wéét gewoon dat ik moeder wil worden, dat is de allergrootste wens in m'n hele leven, maar hoe ouder ik word, hoe minder romantisch dat idee wordt en gewoon best wel wat concreter en dus realistischer wordt. Ach, ik denk dat ik dat gewoon maar moet zien als een soort teken dat ik er gewoon nog niet aan toe ben, en dat hoeft ook niet, want het moment is er gewoon niet naar.
Ik vind je helemaal geen zeur, ik vind je realistisch. Ik vond mezelf ook geen zeur als ik om 5.15, hartje winter, op zondagochtend mijn dreumes pap zat te voeren die het eigenlijk liever in zn haar smeerde dan in zn mond stopte Dan vond ik mezelf uberzielig, haha! En echt, ik ben geen kindervriendin, maar van je eigen kind kun je zoveel hebben! Je groeit er ook in mee natuurlijk, van een hulpeloze baby waar je praktisch voor zorgt ga je vanzelf 'eigen dingen' van je kind ontdekken. Net als je partner eigenlijk, die ken je na verloop van tijd, heb je je eigen ritme en gewoontes mee en kun je veel meer van hebben dan van een wildvreemde ineens in je huis. En aan het eind van de dag ben je ook een mens, de ene keer kan ik 60x waarschuwen dat ie me niet mag slaan, de volgende dag hebben we slecht geslapen, ben ik verkouden of moeten we haasten en waarschuw ik hem maar 3x om hem vervolgens een eindje verder op zn kont te zetten. Tegen gejengel kan ik ook slecht hoor, gelukkig heb ik werk en opa's/oma's/tantes/ooms/vriendinnen die daar best een paar uurtjes tegen kunnen.
Ik weet niet of je echt klaar kunt zijn voor een kind, achteraf was ik dat denk ik wel, op het moment zelf dacht ik echt 'help' omdat ik er nooit zo overnagedacht had. Zodra je zwanger bent krijgt het ineens echt vorm en zodra je kind geboren wordt zorg je ervoor, klaar of niet zeg maar. Het is allemaal nog zo abstract nu voor jou, het is leuk te kijken, te bedenken, te fantaseren, maar als je bij voorbaat op een roze wolk gaat zitten zou het weleens flink tegen kunnen vallen. En juist dat vind ik leuk bij jou, je gaat je ontzettend verbazen over je eigen gevoel (positief, zoveel liefde ineens), lekker met zo'n bakfietsje door de stad en zuchtend en steunend de 6de diareeluier in een uur verschonen, niet omdat het je tegenvalt, maar omdat het gewoon niet leuk is
En kleertjes en kinderwagens (en alle andere spullen) zijn idd bijzaak, maar jij hebt als mens zoveel te bieden! En je bent niet de enige invloed, je kind heeft een vader met andere eigenschappen en opa's en oma's etc, dat vind ik altijd een geruststellende gedachte Komt goed echt, en je hoeft (nog) niet
Supertalentje- Kletskop
Dank je Sup, dat vind ik echt een waardevol antwoord. Ik vind het nog steeds zo leuk dat jij mama bent, en straks al weer van twee kindjes! Zou over tien jaar het hele forum mama zijn?
Marin- Lady Post-a-lot
Dat weet ik niet, ik had mezelf al nooit onder de mama's geschaard Maar jij wordt een hele leuke mama, met je rugzak (letterlijk) vol (reis)ervaringen en het overgrote hart vol liefde. Samen met de man van je leven die het beste in je naar boven haalt, dat kan alleen maar koudwatervrees zijn wat je hebt!Marin schreef:Dank je Sup, dat vind ik echt een waardevol antwoord. Ik vind het nog steeds zo leuk dat jij mama bent, en straks al weer van twee kindjes! Zou over tien jaar het hele forum mama zijn?
Supertalentje- Kletskop
Wow, dank je zeg..
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 17 van 19 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19
Soortgelijke onderwerpen
» Ik kom er maar niet op
» Wat zou je wel willen maar doe je niet?
» Help, L komt maar niet aan...
» Niet getrouwd, maar wat dan wel?
» Ik hoor hem wel maar zie hem niet...
» Wat zou je wel willen maar doe je niet?
» Help, L komt maar niet aan...
» Niet getrouwd, maar wat dan wel?
» Ik hoor hem wel maar zie hem niet...
Pagina 17 van 19
Permissies van dit forum: