Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dieet van water.

+36
FireButterfly
Davinia
Kowalski
Mermaid
JustMeDaan
Inge
Poeke
silly-one
May
Rouge
Aziraphale
Lousanne
Lavendel
SoGood
blondje1313
Arwyn
Marin
Coco
Gizmo
Caramba
TNMN
Minx
Niekske
Linnie1985
Jerry
Tiana
Tazz
Ibbeltje
Bacio
Blond
Jeanette
Esperanza
_Nina
Vanilla Queen
Poubelle
Caribbeanlover
40 plaatsers

Pagina 12 van 18 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Dieet van water. - Pagina 12 Empty Re: Dieet van water.

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 20:15

Caribbeanlover schreef:Hoe lang duurt dat?

Ik zag dat oa vetburners, eetlustremmers bij de Etos nu in de aanbieding zijn. Is dat wat? Als erop staat dat het vet niet afneemt moet ik het niet kopen. Maar dat lijkt me sterk dat dat op een potje vetburners staat.

Ik zou zeggen, geef het een week.

Geen pillen...

Wat ik doe op een werkdag zonder sport
6:45 ontbijt: speltmuesli met sojayoghurt (vult goed)

10:30 eierkoek

12:30 lunch 3 speltbroodjes met beleg als kaas, Philadelphia, kipfilet, e.d.

Tussen 15:00 en 16:30 1 stuk fruit

19:30 avondeten pasta, aardappels what ever.

Ik heb geen knorrend gevoel. Op dagen dat ik nog moet trainen eet ik veel meer, maar dat is nu niet spannend voor jou. Misschien heb je hier iets aan. Ik ben niet op dieet en nooit geweest, maar volgens mij is dit een vrij normaal eenpatroon...

Misschien kun je om 21:00 nog 1 mandarijntje of 1 wortel eten of zo.

Laatst aangepast door Jip83 op wo 8 aug 2012 - 20:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 20:15

Gizmo schreef:Als je wat meer zelf zou lezen op internet enzo, dan is het veel minder 'gedoe'.

Lees veel, en trek je eigen plan. Want hier geeft iedereen zijn eigen adviezen.

Ik kan je wel vertellen hoe ik afval, maar een ander doet het weer anders. Je moet wel doen wat goed voor je voelt. Maar lees je eens in over wat je nu eigenlijk allemaal eet.

Kijk ook eens op bijvoorbeeld www.calorielijst.nl Je hoeft echt niet alle calorieën te gaan tellen, maar globaal kijken wat je nu eigenlijk in je mond stopt maakt je meer bewust van wat je eet.

En dat van die pillen is je inmiddels al meerdere malen gezegd....

Punt is gewoon, jij moet je bewust worden van wat je eet. En niet klakkeloos alles van anderen overnemen.

Is dat schema hierboven wanneer ik eet goed eigenlijk?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Lavendel wo 8 aug 2012 - 20:28

Caribbeanlover schreef:
Lavendel schreef:
Caribbeanlover schreef:Silly one, we eten altijd rond dat tijdstip. Ik heb nu op het boodschappenlijstje volkorenpasta, zilvervliesrijst ed gezet.

Houdt dat geknor ooit op? Dat is toch niet normaal en ik dacht dat een lichte goede snack wel kon. Helemaal niks kunnen eten dan vind ik ook niet fijn.

Ja dat houdt echt ooit op. Een paar dagen volhouden en je zult echt merken dat je honger minder wordt. Je maag moet weer even iets kleiner worden en wennen aan minder.

Nou ik ben nu meer dan een week bezig en het geknor is er nog.

Dan heb je waarschijnlijk echt te lang te veel gegeten. 3x per dag gezond, niet te veel eten en een paar tussendoortjes (fruit en groenten). Dat is genoeg. En na 20.00 savonds zou ik niet al te veel meer eten.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 20:49

Mocht ik dat wel doen en dat is eigenlijk elke dag wel zo. Wat kan ik dan het beste eten? Yoghurt kan toch wel tussen 20.00-21.00 dat is dan gewoon een toetje eigenlijk.

Heeft iemand tips voor lekker gezonde beleg voor op beschuitjes? Wilde ze net eten, maar weer met ham en pate vond ik zo gek voor daarop. Heb nu 2 boterhammen op, 1 met pate, 1 met ham en een kiwi. Is dat goed en voldoende of mag het ook meer zijn?

Iemand hier zei dat ik beter het ontbijt als zwaarste maaltijd kon nemen, lunch licht en dan niet zo heel veel avondeten. Dat is toch goed?

Wanneer gaat dat knorgevoel weg en krimpt mijn maag? Ik merk nl niks.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel wo 8 aug 2012 - 20:59

Caribbeanlover schreef:Mocht ik dat wel doen en dat is eigenlijk elke dag wel zo. Wat kan ik dan het beste eten? Yoghurt kan toch wel tussen 20.00-21.00 dat is dan gewoon een toetje eigenlijk.

Heeft iemand tips voor lekker gezonde beleg voor op beschuitjes? Wilde ze net eten, maar weer met ham en pate vond ik zo gek voor daarop. Heb nu 2 boterhammen op, 1 met pate, 1 met ham en een kiwi. Is dat goed en voldoende of mag het ook meer zijn?

Iemand hier zei dat ik beter het ontbijt als zwaarste maaltijd kon nemen, lunch licht en dan niet zo heel veel avondeten. Dat is toch goed?

Klopt dat was ik. Magere kwark en yoghurt 's avonds kun je nog wel eten. zou wel 20.00 ipv 21.00 proberen. Scheelt toch weer een uur. Hoe vroeger hoe beter.

Ham en pate op beschuit is wel lekker trouwens vind ik. Wat je ook kunt eten: Gekookt ei, runderrookvlees, coburgerham (of andere rauwe ham), kipfilet, avocado met peper/zout en komkommer of tomaat, hutenkase met peper/zout en tomaat of komkommer, Humus, zelfgemaakte tzatsiki of selleriesalade.

Geef het nog een weekje, dan merk je als het goed is dat je echt minder trek hebt. En genoeg water/thee drinken. Dat scheelt ook in je hongergevoel.

Je lunch is opzich prima, maar probeer er eens een salade bij te eten of een kopje soep. Daar ben je langer mee bezig dan 2 boterhammen en voor je gevoel eet je dan ook veel meer. En extra groente is natuurlijk altijd goed.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 21:07

Lavendel schreef:
Caribbeanlover schreef:Mocht ik dat wel doen en dat is eigenlijk elke dag wel zo. Wat kan ik dan het beste eten? Yoghurt kan toch wel tussen 20.00-21.00 dat is dan gewoon een toetje eigenlijk.

Klopt dat was ik. Magere kwark en yoghurt 's avonds kun je nog wel eten. zou wel 20.00 ipv 21.00 proberen. Scheelt toch weer een uur. Hoe vroeger hoe beter.

Ham en pate op beschuit is wel lekker trouwens vind ik. Wat je ook kunt eten: Gekookt ei, runderrookvlees, coburgerham (of andere rauwe ham), kipfilet, avocado met peper/zout en komkommer of tomaat, hutenkase met peper/zout en tomaat of komkommer, Humus, zelfgemaakte tzatsiki of selleriesalade.

Geef het nog een weekje, dan merk je als het goed is dat je echt minder trek hebt. En genoeg water/thee drinken. Dat scheelt ook in je hongergevoel.

Je lunch is opzich prima, maar probeer er eens een salade bij te eten of een kopje soep. Daar ben je langer mee bezig dan 2 boterhammen en voor je gevoel eet je dan ook veel meer. En extra groente is natuurlijk altijd goed.

Oke, dat ga ik proberen om het rond 20.00 te doen. Maar als ik om 18.30 is 20.00 dan niet te vroeg/snel?

Ik ben vegetarier overigens en huttenkase moet wel vegetarisch gestremd zijn zo ook met andere kazen anders eet ik het niet. Kaas koop ik voorlopig niet. Zout gebruik ik niet in eten omdat het zowat overal in zit.

Tzaziki als ontbijt vind wel erg vreemd. Water vind ik vies. Ik heb Slimpie siroop en nu staat er nog ijsthee wat vrij zoet is dus ik doe het 50/50 met water mengen.

Is soep niet te zout? Vult dat wel? Warme groenten vind ik niks, ik eet 10x liever rauwkost.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel wo 8 aug 2012 - 21:11

Probeer anders eens water met wat citroensap uit zo'n flesje erdoor. Smaakt ook lekker.

Als je soep zelf maakt kun je zelf bepalen hoeveel zout en groenten erdoor gooit. Een stevige tomaten/groentensoep vult wel hoor.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 21:14

Zelf maken ben ik te lui in. Zijn er geen light soepen of anderen die beter zijn dan gewone? Ik zou bijv. wel van cup of soup oid de helft ervan nemen. We hebben ook groentenbouillon in huis, klein schepje met veel water kan dan ook denk ik.

Grrr heb het idee dat het me allemaal niet gaat lukken!:evil:

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel wo 8 aug 2012 - 21:14

En water vies, tja soms moet je gewoon dingen eten of drinken die je niet echt lekker vind om te bereiken wat je graag wilt. (een gezond en slank lichaam). Veel water drinken is echt heel erg goed voor je, en spul als slimpie met zoetstoffen toch echt iets minder.

Het meeste is gewoon wennen. Eerder dronk ik altijd thee met suiker, nu al jaren mee gestopt. De eerste paar kopjes is het niet lekker, nu vind ik thee met suiker echt smerig.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel wo 8 aug 2012 - 21:15

Caribbeanlover schreef:Zelf maken ben ik te lui in. Zijn er geen light soepen of anderen die beter zijn dan gewone? Ik zou bijv. wel van cup of soup oid de helft ervan nemen. We hebben ook groentenbouillon in huis, klein schepje met veel water kan dan ook denk ik.

Grrr heb het idee dat het me allemaal niet gaat lukken!Evil or Very Mad

Ik vind zout niet zo'n ramp en eet de biologische soepen van de appie. Die vind ik wel lekker. Al gaat niets boven eigen gemaakte soep. Zoveel moeite is dat nou ook niet.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Inge wo 8 aug 2012 - 22:16

CBL natuurlijk gaat het je lukken!

Hier knorde mijn maag ook altijd in de avond, maar dat gaat na een tijdje echt over. Je lichaam is gewend dat het dan wat te eten krijgt.
Op het moment neem ik trouwens wel elke avond nog een bakje kwark in de avond, zeker wanneer ik slaapdienst op mijn werk heb, dit zorgt er voor mij voor dat ik niet ga snaaien.

Toen ik vorig jaar bij een diëtiste liep was dit het lijstje wat ik aan hield
O: 2 volkoren boterhammen met mager beleg, glas melk/optimel
T: fruit
L: 2 volkoren boterhammen met mager beleg, een drinkbouillon
T: fruit
D; klein beetje volkoren pasta / zilvervlies rijst / aardappels met veel groente en 75 gr mager vlees
A; bakje yoghurt / kwark / optimel
Owja mocht ook nog 2 volkoren biscuitjes per dag, maar dat nam ik niet omdat ik dan bang was dat ik daarvan bleef eten :-)
In combi met sporten ben ik hier in 10 weken 12 kilo mee afgevallen

Maar goed als je wat op je koolhydraten wilt letten is 4 boterhammen best aardig wat koolhydraten. Maar ik moest minimaal 4 boterhammen eten en liever geen crackers / beschuit omdat dat minder vult

Succes cbl
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 22:22

Lavendel schreef:
Caribbeanlover schreef:Zelf maken ben ik te lui in. Zijn er geen light soepen of anderen die beter zijn dan gewone? Ik zou bijv. wel van cup of soup oid de helft ervan nemen. We hebben ook groentenbouillon in huis, klein schepje met veel water kan dan ook denk ik.

Grrr heb het idee dat het me allemaal niet gaat lukken!:evil:

Ik vind zout niet zo'n ramp en eet de biologische soepen van de appie. Die vind ik wel lekker. Al gaat niets boven eigen gemaakte soep. Zoveel moeite is dat nou ook niet.

Slimpie is suikervrij. Goh is dat OOK al niet niet?Dieet van water. - Pagina 12 1371890812 Zout moet ik mee oppassen ivm mijn harftfalen. Je kan toch zoetstof in de thee doen? Lastig zeg ik kan toch niet aan ALLES denken en met alles rekening houden?

Water vind ik echt goor! Drink het alleen ivm medicijnen.

Zijn groentenchips trouwens beter dan gewone? Vorige week dinsdag heb ik een schaaltje bugles gegeten en afgelopen vrijdag nog geen handje japanse zoutjes. Die zijn toch beter dat zoutjes en chips? Er zitten weinig calorieen in heb ik vernomen.

Overigens ga ik zaterdag uit eten en naast de gerechten wordt er sla en friet geserveerd. Nou echt wel dat ik wat friet neem, maar met minde mayo dan voorheen en ik vraag dan ook ketchup erbij (wat ik de laatste tijd al vaker at als we friet aten). Is nog altijd beter dan mayo/fritessaus.

Ik vond een receptenboek van Montignac op hollandse manieren en ook een receptenboekje die ik bij de cardioloog vandaan heb. Ga daar eens wat van maken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 22:25

Inge, bedankt voor je lijstje. Wat zijn de tijden waarop je dat allemaal at? Dus je bent in 10 wkn 12 kg afgevallen, zo echt veel in korte tijd. Ben je daarna nog meer afgevallen? Ik sport er niet bij en was dat ook niet van plan, hooguit oefeningen thuis da's alles.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gizmo wo 8 aug 2012 - 22:27

Caribbeanlover schreef:Zijn groentenchips trouwens beter dan gewone? Vorige week dinsdag heb ik een schaaltje bugles gegeten en afgelopen vrijdag nog geen handje japanse zoutjes. Die zijn toch beter dat zoutjes en chips? Er zitten weinig calorieen in heb ik vernomen.

Dat kan je toch ook zelf opzoeken. Ik heb je daarstraks nog een site doorgegeven. En dan heb je ook nog Google...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 22:32

Sorry je hebt gelijk.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel wo 8 aug 2012 - 22:53

CBL kom op zeg, wil je nou wat kilo's kwijt of niet?? Het heeft totaal geen zin te doen alsof wij je van alles verbieden .

Als je wilt afvallen zul je bewuste keuzes moeten maken en dingen moeten laten staan. Wil je de rest van de leven slank blijven dan zul je een gezonde leefstijl moeten aanmeten. En dat wil heus niet zeggen dat je nooit meer iets lekkers kunt eten maar dat betekent wel dat je af en toe dingen moet laten staan ja. Je kan nou eenmaal niet elke dag eten wat je het allerlekkerst vindt. Je moet er wel wat voor over hebben hoor. En echt smaken wennen, probeer het gewoon is.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 22:58

De tijden dat ik een tussendoortje kan nemen heb ik geen trek en dat heb ik dus op andere tijden. Mag het dan ook of moet het perse op vaste tijden?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 22:59

Lavendel schreef:CBL kom op zeg, wil je nou wat kilo's kwijt of niet?? Het heeft totaal geen zin te doen alsof wij je van alles verbieden .

Als je wilt afvallen zul je bewuste keuzes moeten maken en dingen moeten laten staan. Wil je de rest van de leven slank blijven dan zul je een gezonde leefstijl moeten aanmeten. En dat wil heus niet zeggen dat je nooit meer iets lekkers kunt eten maar dat betekent wel dat je af en toe dingen moet laten staan ja. Je kan nou eenmaal niet elke dag eten wat je het allerlekkerst vindt. Je moet er wel wat voor over hebben hoor. En echt smaken wennen, probeer het gewoon is.

+1 Het lijkt alsof je er geen moeite voor wil doen...

Je kunt ook nog altijd naar een dietiste gaan.

Gast
Gast

Bericht  Poubelle wo 8 aug 2012 - 23:08

Lavendel schreef:CBL kom op zeg, wil je nou wat kilo's kwijt of niet?? Het heeft totaal geen zin te doen alsof wij je van alles verbieden .

Inderdaad!

Op alles wat gezegd wordt heb je een weerwoord; je bent te lui, je vindt het vies and so on and so on.
Wil je echt afvallen zul je met je kont van de bank moeten komen en er wat voor doen, jezelf slank denken lukt helaas niet.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  silly-one wo 8 aug 2012 - 23:09

+1 Plus zelf een beetje nadenken.
Je vraagt echt alles hier, maar de helft weet je eigenlijk wel als je logische nadenkt.
Probeer eerst een zelf na te denken voordat je een vraag stelt. Weeg de verschillende keuzes af en doe dat wat in jou ogen logische is. Er is geen vaste manier van afvallen. Voor iedereen is het anders. De enige regel die er is, is dat je dat moet eten wat je lichaam op een dag nodig heeft en niet meer.
Je moet ook niet met een honger gevoel rond lopen. Dus het is een kwestie van het zoeken naar een balans en dat constant doen.

Je geeft zelf aan moeite te hebben met sporten vanwege je hartfalen, maar bewegen hoort bij afvallen dus je zal toch iets moeten gaan doen qua bewegen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 23:14

Jip83 schreef:

+1 Het lijkt alsof je er geen moeite voor wil doen...

Je kunt ook nog altijd naar een dietiste gaan.

Ik wil er wel moeite voor doen en ben er al mee bezig. Naar een dieetiste ga ik niet meer en heb ik ook gezegd, want daar had ik niks aan. Het enige wat ze zei is dat ik gezond moest eten en erop moet letten dat ik niet vaak vet ed eet. Nou dat kan ik zelf ook wel bedenken daarvoor hoef ik niet voor geleerd te hebben.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Inge wo 8 aug 2012 - 23:19

Caribbeanlover schreef:Inge, bedankt voor je lijstje. Wat zijn de tijden waarop je dat allemaal at? Dus je bent in 10 wkn 12 kg afgevallen, zo echt veel in korte tijd. Ben je daarna nog meer afgevallen? Ik sport er niet bij en was dat ook niet van plan, hooguit oefeningen thuis da's alles.
Ja daarna ben ik nog meer afgevallen, eerst nog wat kilo's door koolhydraten te minderen/gezond eten/sporten en daarna nog 20 maar dat was door middel van shakes.

Tja de tijden zijn bij mij heel wisselend, ik werk onregelmatig waardoor ik dus geen dag op dezelfde tijd eet. Dat is best lastig en niet ideaal maar is niet anders.
Soms moet ik vroeg beginnen en ontbijt ik vroeg en soms moet ik laat beginnen en ontbijt ik ook laat. Thuis eten wij pas rond 18.30 a 19u en op mijn werk altijd al om 17.30u

groentechips schijnt niet zo gezond te zijn las ik pas ergens
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Minx wo 8 aug 2012 - 23:21

Groentechips is net zo vet en slecht als gewone chips. Enige wanneer het een stuk gezonder is is als je het zelf maakt maar dat vind je toch teveel werk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 23:32

Dan moet je ze toch ook frituren dus wat is er gezonder aan? Waar slaat dat op dat ik het niet zelf wil maken?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Minx wo 8 aug 2012 - 23:36

Nee kan met de oven. Je bent al te lui om soep te maken, geloof mij dat is echt 10 keer minder werk dan zelf chips maken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 12 van 18 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: