Dieet van water.
+36
FireButterfly
Davinia
Kowalski
Mermaid
JustMeDaan
Inge
Poeke
silly-one
May
Rouge
Aziraphale
Lousanne
Lavendel
SoGood
blondje1313
Arwyn
Marin
Coco
Gizmo
Caramba
TNMN
Minx
Niekske
Linnie1985
Jerry
Tiana
Tazz
Ibbeltje
Bacio
Blond
Jeanette
Esperanza
_Nina
Vanilla Queen
Poubelle
Caribbeanlover
40 plaatsers
Pagina 7 van 18
Pagina 7 van 18 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 18
Re: Dieet van water.
Het meeste van het rijtje wist ik al wel, zoals ontbijtkoek dat daar veel suiker in zit enzo. Ik lees vrij veel verpakkingen, eet ook geen boterhamworst/ham/smeerworst omdat daar echt een hele hoop troep in zit. Maar ik ben bang dat, als ik die site lees, ik de dingen die ik nu eet en drink (zoals Zaanse Snijder brood, verse sinaasappelsap van de AH enz.) dat dat ook niet goed is. En ik ken mezelf, dan ga ik panisch doen over eten en drinken en daar heb ik echt geen zin in....Luce schreef:Zelda schreef:Pfff...ik moet die site echt niet lezenMinx schreef:Stylegirl schreef:In dat zogenaamde bruin brood dat wit is, zitten toch houtvezels?
Ja zoiets.
Www.foodwatch.nl staan meer van dit soort marketing trucs
Goede site! Daarom, altijd verpakkingen lezen. Daar haal je echt het meeste uit.
Gast- Gast
Aspartaam is jummie! Vooral als het boven een bepaalde temperatuur komt. Het zet zich om in puur vergif. En het ziet er ook nog eens supercharmant uit.
*Cola Light verslaafd en had altijd een auto vol met flesjes. Flesjes waar altijd nog iets inzat, want ik drink geen lauwe cola. Zo verwend ben ik dan wel weer. In de zomer werd de auto heel warm. De cola dus ook. En ik geloof niet dat je dan wil zien hoe het zich heeft omgezet en welke kleur het dan heeft.*
*Cola Light verslaafd en had altijd een auto vol met flesjes. Flesjes waar altijd nog iets inzat, want ik drink geen lauwe cola. Zo verwend ben ik dan wel weer. In de zomer werd de auto heel warm. De cola dus ook. En ik geloof niet dat je dan wil zien hoe het zich heeft omgezet en welke kleur het dan heeft.*
Gast- Gast
Ah joh, je hoeft toch ook niet alleen maar 'goede' dingen te eten? En het is niet zo dat als je iets eet met veel suiker je ineens slecht bezig bent. Als je de hele dag door dat soort dingen eet, ja dat is niet gezond. Maar gewoon elke dag wat, boeiend.
Gast- Gast
Luce schreef:Zelda schreef:Pfff...ik moet die site echt niet lezen :OMinx schreef:Stylegirl schreef:In dat zogenaamde bruin brood dat wit is, zitten toch houtvezels?
Ja zoiets.
Www.foodwatch.nl staan meer van dit soort marketing trucs
Goede site! Daarom, altijd verpakkingen lezen. Daar haal je echt het meeste uit.
De site vind je goed, maar je geeft het lezen van verpakking volgens mij de voorkeur. Klopt dat?
Trouwens ik vond nog een oude pot met zoetstof poeder waar 3% aspartaam in zit. Dacht dat ik dat had weggegooid. Komt dat even goed van pas.
Zit nu wel te snakken naar wat chips oid en denk er zowat de hele tijd er aan.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
CBL, die potten of flessen zoetstof (Natrena) is niet hetzelfde als Stevia. Sinds kort is dat op de markt onder de naam Pure Via (purevia.net). (Daar zitten per 100 gram 2,54 calorieën in)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Jerry schreef:CBL, die potten of flessen zoetstof (Natrena) is niet hetzelfde als Stevia. Sinds kort is dat op de markt onder de naam Pure Via (purevia.net). (Daar zitten per 100 gram 2,54 calorieën in)
Als je voor Stevia gaat kun je die beter bij de biologische winkel o.i.d. kopen dan die uit de supermarkt. Die in de supermarkt zit maar heel weinig stevia in en de klontjes zijn ook nog eens verschrikkelijk duur voor het lage procent stevia dat erin zit en de weinige klontjes.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ja ik ben inderdaad 4 kg afgevallen in 10 dagen. Moet je wel echt 100% achter staan en als vegetarier is het ook erg moeilijk op deze manier.
En foodwatch het meeste weet ik ook wel maar kan zo lachen om de sarcastische ondertoon van de berichten.
En foodwatch het meeste weet ik ook wel maar kan zo lachen om de sarcastische ondertoon van de berichten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Jerry schreef:CBL, die potten of flessen zoetstof (Natrena) is niet hetzelfde als Stevia. Sinds kort is dat op de markt onder de naam Pure Via (purevia.net). (Daar zitten per 100 gram 2,54 calorieën in)
Deze heet Gold ( dacht ik) en heeft een rood deksel.
Caribbeanlover- Ratel
Nois schreef:Jerry schreef:CBL, die potten of flessen zoetstof (Natrena) is niet hetzelfde als Stevia. Sinds kort is dat op de markt onder de naam Pure Via (purevia.net). (Daar zitten per 100 gram 2,54 calorieën in)
Als je voor Stevia gaat kun je die beter bij de biologische winkel o.i.d. kopen dan die uit de supermarkt. Die in de supermarkt zit maar heel weinig stevia in en de klontjes zijn ook nog eens verschrikkelijk duur voor het lage procent stevia dat erin zit en de weinige klontjes.
Deze die ik nu heb is bijna niks uitgehaald en een nieuwe kopen vind ik best zonde om deze vervolgens weg te gooien. Zoveel neem ik er niet van, hooguit een theelepel ofzo door de joghurt.
Caribbeanlover- Ratel
Minx schreef:Ja ik ben inderdaad 4 kg afgevallen in 10 dagen. Moet je wel echt 100% achter staan en als vegetarier is het ook erg moeilijk op deze manier.
Dat vind ik echt knap van je. Heb je dan wel wat gegeten? Hoe kan het dan dat je zoveel kwijt bent geraakt in zo korte tijd? Dus met Foodwatch? Vind die programma's zo gedoe en je kan het op je eigen manier net zo goed doen denk ik.
De meeste houden wel rekening met vega's ed. FW niet?
Caribbeanlover- Ratel
Foodwatch is geen dieet maar zoekt dingen uit over voeding. Marketing trucs enzo.
Ik ben nu bezig met het 17 dagen dieet. De eerste dagen is koolhydraatarm en dat is als vegetariër moeilijk omdat je meer vlees en groente dan eet,
Ik ben nu bezig met het 17 dagen dieet. De eerste dagen is koolhydraatarm en dat is als vegetariër moeilijk omdat je meer vlees en groente dan eet,
Minx- Lady Post-a-lot
Maar veel vlees eten is niet echt goed daarom word er vaak gezegd om iig 1 dag in de week vlees te laten staan.
Ik heb nu cracottes vital omdat ik ze wel lekker vind en op deze manier toch wat gezonds eet, ook heb ik rijstwafels gekocht en halvajam alleen at ik nooit jam en snap niet wat er zo goed aan is.
Ik heb nu cracottes vital omdat ik ze wel lekker vind en op deze manier toch wat gezonds eet, ook heb ik rijstwafels gekocht en halvajam alleen at ik nooit jam en snap niet wat er zo goed aan is.
Caribbeanlover- Ratel
Je moet ergens je kcal vandaan halen als je geen koolhydraten eet. Vandaar tijdelijk even wat meer eiwitten.
Minx- Lady Post-a-lot
Eieren?
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Eieren?
Max twee per dag. Daarnaast natuurlijk ook wel vis. Maar vis/vlees eet je alletwee niet. Eet nog steeds geen kilo's weg op een dag.
Minx- Lady Post-a-lot
Oh aha en niet elke dag eieren eten is ook niet goed he.
Hoeveel weeg je en hoeveel wil je gaan wegen?
Hoeveel weeg je en hoeveel wil je gaan wegen?
Caribbeanlover- Ratel
De richtlijn is max 2 eieren per week, vanwege het cholesterol. Dan lijkt me max 2 per dag toch wel een beetje veel van het goede.Minx schreef:Caribbeanlover schreef:Eieren?
Max twee per dag. Daarnaast natuurlijk ook wel vis. Maar vis/vlees eet je alletwee niet. Eet nog steeds geen kilo's weg op een dag.
Sowieso ben ik geen fan van koolhydraatarm eten, het is absoluut geen effectieve manier van afvallen. Misschien val je af, maar of het een gezonde manier is? Zodra je weel koolhydraten gaat eten, kom je weer aan. je moet ze niets voor niets geleidelijk aan weer introduceren, dat geeft denk ik toch al aan dat het een ongezonde manier van afvallen is.
Geen enkel dieet is eigenlijk 'goed', omdat het eigenlijk gebaseerd is op het tijdleijk omgooien van je voedingspatroon. Dus geen 17-dagen-dieet, geen Sonja Bakker, geen waterdieet, geen ziekenhuisdieet etc etc. Allemaal troep. Het enige wat misschien nog enigzins in de buurt komt van een goed dieet, is weight watchers, omdat je daar geen vast voedingsschema krijgt, maar zelf produkten tegen elkaar af moet wegen om zo tot je maximale aantal punten per dag te komen. Op die manier slijt een gezond voedingspatroon er vanzelf wel in. Verder vind ik al die diëten gewoon een commerciële houvast om af te vallen voor naieve mensjes, de kans dat het gewichtsverlies blijvend is, is klein.
Diëtisten raden niet voor niets aan je voedingspatroon om te gooien als je af wilt vallen. En zij zijn toch wel de experts, lijkt mij. In mijn ogen is dat dan ook de enige juiste manier. Van al die diëten is er niets bekend over wat het op de lange duur met je lichaam doet. Bij elk dieet laat je voedingsstoffen staan die je lichaam ook gewoon nodig heeft, lijkt me dus niet erg bevorderlijk. Ik word daarom ook altijd een beetje kriegel als mensen diëten bij anderen aan gaan raden.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Je wordt kriegel van mensen die iemand anders een dieet aanraden, maar stelt zelf wel voor dat iemand troep als sultana's, halvarine, light enzo gaat eten? Daar word ik kriegel van.
Ik ben ook geen voorstander van een heel strikt dieet volgen, maar zoals Amber is geen dieet en juist een levensstijl. Bij weight watchers kun je ook je punten volproppen mbv chips (wat mensen ook echt doen om hun punten vol te maken) en leer je op zichzelf nog weinig over voeding en voedsel.
Ik ben ook geen voorstander van een heel strikt dieet volgen, maar zoals Amber is geen dieet en juist een levensstijl. Bij weight watchers kun je ook je punten volproppen mbv chips (wat mensen ook echt doen om hun punten vol te maken) en leer je op zichzelf nog weinig over voeding en voedsel.
Gast- Gast
Dat twee eieren per week is inmiddels ook weer achterhaald. Ze waarschuwen nog steeds wel. Diëten aanraden. Zou ook eerder aangeven gezond eten. Ik weet en kan dat ook. Vandaar dat ik in dat opzicht het niet erg vind om te diëten. Ben eerder veel afgevallen maar door stress enzo veel aangekomen. Vandaar nu even wat drastischer. Een dieet kan mits het goed opbouwt ook een goede leermeester zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld niets met het voedingscentrum dat werkt niet voor mij. En dat zal voor anderen misschien wel helpen.
Minx- Lady Post-a-lot
Reva schreef:Je wordt kriegel van mensen die iemand anders een dieet aanraden, maar stelt zelf wel voor dat iemand troep als sultana's, halvarine, light enzo gaat eten? Daar word ik kriegel van.
Met mate kan dat heus geen kwaad. Geen heel pakje sultana, maar één sultana. Halvarine raadde ik aan ipv de roomboter. Light frisdranken kunnen eens in de zoveel dagen geen kwaad, zolang je geen liters per dag drinkt. Het is in elk geval effectiever dan al die andere diëten, én daarbij heb ik die tips niet voor niets van een diëtiste gekregen, ik ga dan ook niet doen alsof ik het beter weet dan zij door die tips allemaal weg te wuiven. Zij heeft er immers voor geleerd, en nogmaals, ik ben met die tips 20 kilo afgevallen en als ik de afgelopen maanden me niet teveel had laten gaan met ongezond afhaaleten, dan waren al die kilo's er ook allemáál af gebleven. Dat valt met een dieet nog maar te bezien. Een dieet houdt na een bepaalde periode op, en dan, wat doe je dan met je eten? Dan val je weer terug. Misschien minder dan eerst, maar het gebeurt wel. Voila jojo-effect.
_Nina- Prater
Statler schreef:Reva schreef:Je wordt kriegel van mensen die iemand anders een dieet aanraden, maar stelt zelf wel voor dat iemand troep als sultana's, halvarine, light enzo gaat eten? Daar word ik kriegel van.
Met mate kan dat heus geen kwaad. Geen heel pakje sultana, maar één sultana. Halvarine raadde ik aan ipv de roomboter. Light frisdranken kunnen eens in de zoveel dagen geen kwaad, zolang je geen liters per dag drinkt. Het is in elk geval effectiever dan al die andere diëten, én daarbij heb ik die tips niet voor niets van een diëtiste gekregen, ik ga dan ook niet doen alsof ik het beter weet dan zij door die tips allemaal weg te wuiven. Zij heeft er immers voor geleerd, en nogmaals, ik ben met die tips 20 kilo afgevallen en als ik de afgelopen maanden me niet teveel had laten gaan met ongezond afhaaleten, dan waren al die kilo's er ook allemáál af gebleven. Dat valt met een dieet nog maar te bezien. Een dieet houdt na een bepaalde periode op, en dan, wat doe je dan met je eten? Dan val je weer terug. Misschien minder dan eerst, maar het gebeurt wel. Voila jojo-effect.
Dit bewijst dat jouw eetpatroon ook niet aangepast is, want anders zou je ook niet terugvallen en weer aankomen. Dit is ook het jojo-effect..
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Het verschil is wel dat dit bewust is en ik me bewust ben van het feit dat ik ongezond bezig ben. En na een dieet kom je vaak met gewoon normáál eten alweer aan. Ik vind dit dus niet bepaald met elkaar te vergelijken.Stylegirl schreef:Statler schreef:Reva schreef:Je wordt kriegel van mensen die iemand anders een dieet aanraden, maar stelt zelf wel voor dat iemand troep als sultana's, halvarine, light enzo gaat eten? Daar word ik kriegel van.
Dit bewijst dat jouw eetpatroon ook niet aangepast is, want anders zou je ook niet terugvallen en weer aankomen. Dit is ook het jojo-effect..
Plus dat er bij mij ook een eetstoornis meespeelt die ondanks al het afvallen blijft sluimeren.
_Nina- Prater
Statler: Hangt er ook net vanaf wat voor dieet je volgt en hoe je dat doet.
Ik heb de afgelopen weken ook het 17 dagen dieet ruwweg gevolgd, maar ik heb ook dagen gehad dat ik weer gewoon at (dus volkoren brood (dat at ik altijd al) en pasta bij het avondeten. Die dag ben ik stabiel gebleven, niks er bij, niks er af.
Dat je na een dieet standaard heel veel aankomt hoeft helemaal niet, tenzij je dan opeens allemaal fast food gaat eten, maar daar zou iedereen van aankomen.
Ben het trouwens wel met je eens dat het beste gewoon is om je levensstijl aan te passen hoor, maar het jojo effect hoeft dus niet perse, dat is niet hoe je er zelf mee omgaat.
Ik heb de afgelopen weken ook het 17 dagen dieet ruwweg gevolgd, maar ik heb ook dagen gehad dat ik weer gewoon at (dus volkoren brood (dat at ik altijd al) en pasta bij het avondeten. Die dag ben ik stabiel gebleven, niks er bij, niks er af.
Dat je na een dieet standaard heel veel aankomt hoeft helemaal niet, tenzij je dan opeens allemaal fast food gaat eten, maar daar zou iedereen van aankomen.
Ben het trouwens wel met je eens dat het beste gewoon is om je levensstijl aan te passen hoor, maar het jojo effect hoeft dus niet perse, dat is niet hoe je er zelf mee omgaat.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Denk je dat anderen zich er niet bewust van zijn dat ze ongezond bezig zijn (geweest) Statler? Maakt echt niet uit welk dieet je gevolgd hebt of welke voedingspatroon je hebt aangenomen om af te vallen en weer aan te komen. Immers ben jij ook weer aangekomen door slechte voeding. Is het niet? Dan kan die dietiste je wel zo geweldig hebben geholpen, jouw levensstijl is niet definitief omgeslagen, dus ik vind het nogal wat dat je commentaar hebt daarop.
Overigens mogen dietisten er dan voor geleerd hebben, ik zou iemand die light producten en sultana (1 koekje ervan) niet eens serieus nemen. Wat heb je aan 1 sultana koekje? Het vult niet, het doet niks voor je en door de suiker verlang je alleen maar meer naar die andere(n) die in het pakje zitten. Als je een dietist bent, hoor je in mijn ogen, een lekker en gezond alternatief op te geven, wat wel vult. Bijv. een schaaltje yoghurt met fruit, waarna je voldaan bent.
Begrijp mij niet verkeerd, het is prima om eens sultana te eten als je daar echt trek in hebt, maar om dat nu dagelijks als tussendoortje te nemen als je wilt afvallen? Nee.
Overigens mogen dietisten er dan voor geleerd hebben, ik zou iemand die light producten en sultana (1 koekje ervan) niet eens serieus nemen. Wat heb je aan 1 sultana koekje? Het vult niet, het doet niks voor je en door de suiker verlang je alleen maar meer naar die andere(n) die in het pakje zitten. Als je een dietist bent, hoor je in mijn ogen, een lekker en gezond alternatief op te geven, wat wel vult. Bijv. een schaaltje yoghurt met fruit, waarna je voldaan bent.
Begrijp mij niet verkeerd, het is prima om eens sultana te eten als je daar echt trek in hebt, maar om dat nu dagelijks als tussendoortje te nemen als je wilt afvallen? Nee.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Pagina 7 van 18 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 18
Pagina 7 van 18
Permissies van dit forum: