Dieet van water.
+36
FireButterfly
Davinia
Kowalski
Mermaid
JustMeDaan
Inge
Poeke
silly-one
May
Rouge
Aziraphale
Lousanne
Lavendel
SoGood
blondje1313
Arwyn
Marin
Coco
Gizmo
Caramba
TNMN
Minx
Niekske
Linnie1985
Jerry
Tiana
Tazz
Ibbeltje
Bacio
Blond
Jeanette
Esperanza
_Nina
Vanilla Queen
Poubelle
Caribbeanlover
40 plaatsers
Pagina 8 van 18
Pagina 8 van 18 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 18
Re: Dieet van water.
Nois: ik verwacht van mijn diëtiste ook niet dat ik ineens Binge-loos ben. Mijn diëtiste heeft mij perfect geholpen en geadviseerd, maar een eetstoornis kan zij niet wegnemen, dat weet je zelf ook. Ik dacht dat ik het zélf wel onder controle had, maar helaas. Ik verwacht met deze uitspraak overigens geen medelijden, maar dat niet definitief omslaan van m'n voedingspatroon heeft bij mij een dus wel íéts meer diepliggendere reden.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Ik denk gewoon dat als je ooit overgewicht hebt gehad of obese bent geweest. Je levenslang hebt. Dat is ook het probleem van onze maatschappij. We zijn het te snel goed gaan krijgen. Er is genoeg eten. Dus iedereen overleeft. Het makkelijk opslaan van vergeten is nu een nadeel in plaats van voordeel geworden.
Maar zal ook zeker niet ontkennen dat het hebben van een goed eetpatroon belangrijk is. Alleen is daar die klote marketing die ons wil laten geloven dat sommige dingen gezond zijn terwijl dat pure marketing is. Daardoor kan het lijken dat je goed bezig bent terwijl het niet zo is.
Maar zal ook zeker niet ontkennen dat het hebben van een goed eetpatroon belangrijk is. Alleen is daar die klote marketing die ons wil laten geloven dat sommige dingen gezond zijn terwijl dat pure marketing is. Daardoor kan het lijken dat je goed bezig bent terwijl het niet zo is.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Hoeveel tussendoortjes is aan te raden, 3 toch?! Ik heb vandaag om 12.00 een bagel genomen, 1 helft met nutella en andere met roomkaas beide een dun laagje hoor. Rond 16.00 een bakje magere joghurt met 1 banaan en om 16.30 had ik nog trek en heb ik 1 volkoren cracotte met ham en 1 met pate genomen. Is dat oke?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=7769
Bagels zijn niet echt een aanrader als je op je voeding wilt letten.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Het mooiste is 5 of 6 kleine eetmomenten.
En het is yoghurt niet joghurt
Minx- Lady Post-a-lot
Kan beide hoor.
Caribbeanlover- Ratel
Aziraphale schreef:http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=7769
Eet ik alleen in het weekend, 1 zat. en 1 zondag. Moet toch kunnen? Vind het nou wel heel erg overdreven om ALLES te veranderen en heb al volkorenbrood ed ipv wit en qua tussendoortjes lukt het me ook tot nu toe.
Heb fruit in huis gehaald, eet geen chips en drink geen cola meer.
Caribbeanlover- Ratel
Neem 3 vaste maaltijdmomenten, bijv 9:00 ontbijt, 13:00-14:00 lunch en 18:00-19:00 avondeten. Op die momenten eet je gewoon goed, niet teveel, maar wel meer dan dat je bij een tussendoortje zou doen. En dan doe je rond 11:00, 15:00-16:00 en 's avonds rond 20:00-21:00 nog een tussendoortje. Dan weet je zeker dat je goed zit.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Ik moet hier zó hard om lachen.Statler schreef:Reva schreef:Je wordt kriegel van mensen die iemand anders een dieet aanraden, maar stelt zelf wel voor dat iemand troep als sultana's, halvarine, light enzo gaat eten? Daar word ik kriegel van.
Ik ben ook geen voorstander van een heel strikt dieet volgen, maar zoals Amber is geen dieet en juist een levensstijl. Bij weight watchers kun je ook je punten volproppen mbv chips (wat mensen ook echt doen om hun punten vol te maken) en leer je op zichzelf nog weinig over voeding en voedsel.
Met mate kan dat heus geen kwaad. Geen heel pakje sultana, maar één sultana. Halvarine raadde ik aan ipv de roomboter. Light frisdranken kunnen eens in de zoveel dagen geen kwaad, zolang je geen liters per dag drinkt. Het is in elk geval effectiever dan al die andere diëten, én daarbij heb ik die tips niet voor niets van een diëtiste gekregen, ik ga dan ook niet doen alsof ik het beter weet dan zij door die tips allemaal weg te wuiven. Zij heeft er immers voor geleerd, en nogmaals, ik ben met die tips 20 kilo afgevallen en als ik de afgelopen maanden me niet teveel had laten gaan met ongezond afhaaleten, dan waren al die kilo's er ook allemáál af gebleven. Dat valt met een dieet nog maar te bezien. Een dieet houdt na een bepaalde periode op, en dan, wat doe je dan met je eten? Dan val je weer terug. Misschien minder dan eerst, maar het gebeurt wel. Voila jojo-effect.
Gast- Gast
Whaaa, om deze post trouwens ook. Minx die spellingtips geeftMinx schreef:Het mooiste is 5 of 6 kleine eetmomenten.
Gast- Gast
Statler schreef:Neem 3 vaste maaltijdmomenten, bijv 9:00 ontbijt, 13:00-14:00 lunch en 18:00-19:00 avondeten. Op die momenten eet je gewoon goed, niet teveel, maar wel meer dan dat je bij een tussendoortje zou doen. En dan doe je rond 11:00, 15:00-16:00 en 's avonds rond 20:00-21:00 nog een tussendoortje. Dan weet je zeker dat je goed zit.
Dus 3 tussendoortjes tel ik. Meer is dus niet goed? Ik baal er zo van dat ze dan gelijk gezond moeten zijn en ik hoop dat ik het volhoud om dan steeds een saaie rijstwafel, stuk komkommer of fruit oid te eten.....................zucht:|
Caribbeanlover- Ratel
Smikkell schreef:Whaaa, om deze post trouwens ook. Minx die spellingtips geeftMinx schreef:Het mooiste is 5 of 6 kleine eetmomenten.
Heel af en toe zie ik ook een spelfout
Minx- Lady Post-a-lot
Ik at juist elke 2 uur wat. Dat hielp het mij veel beter vol te houden.
Statler, ik snap niet dat een diëtiste de tips geeft die jij geeft eigenlijk.
Statler, ik snap niet dat een diëtiste de tips geeft die jij geeft eigenlijk.
Gast- Gast
Ja soms hoor ik weleens tips van mensen die bij een diëtiste lopen dat ik ook denk, uit welke oertijd komt die? Zoals alles light nemen. Lezen die mensen nooit verpakkingen dan? Dat iets light is wil niet perse zeggen dat het beter is dan de gewone variant.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Gewone cola of light, daarin zit wel een verschil hoor.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Jawel maar in veel dingen die zogenaamd light zijn zitten veel meer suikers toegevoegd ipv vet waar iedereen zo bang voor is. Mensen eten vaak al te weinig vet en te veel suiker. En dan gaan mensen van de light variant vaak ook meer nemen dan ze anders zouden doen, omdat het toch light is.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
In heel veel light frisdranken zit dan minder toegevoegde geraffineerde suikers, maar dan proppen ze er wel glucose in. Nou en als je érgens dik van wordt is dat het wel. Dan kan je nog beter gewone frisdrank drinken alleen niet zo veel. Gewoon 1 glas per dag. In light dranken zit ook bijna altijd aspartaam.
Gast- Gast
Ik kreeg deze site gisteren als link. Heb nog niet alles gelezen, maar wie weet kunnen anderen er wat mee: http://suikerwijzer.nl/afvallen-zonder-dat-te-proberen/
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Aziraphale schreef:http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=7769
Eet ik alleen in het weekend, 1 zat. en 1 zondag. Moet toch kunnen? Vind het nou wel heel erg overdreven om ALLES te veranderen en heb al volkorenbrood ed ipv wit en qua tussendoortjes lukt het me ook tot nu toe.
Je vraagt zelf of dit goed was Eén bagel staat gelijk aan zo'n 4 volkoren boterhammen, dus nee, echt 'goed' is dat niet. Maar ik snap dat je jezelf niet alles wilt onthouden.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Caribbeanlover schreef:Kan beide hoor.
Nee hoor
(tenminste, als je het over de spelling van yoghurt hebt...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Luce schreef:In heel veel light frisdranken zit dan minder toegevoegde geraffineerde suikers, maar dan proppen ze er wel glucose in. Nou en als je érgens dik van wordt is dat het wel. Dan kan je nog beter gewone frisdrank drinken alleen niet zo veel. Gewoon 1 glas per dag. In light dranken zit ook bijna altijd aspartaam.
Nou 1 per dag lijkt me ook niet goed, gewoon niet of alleen in het weekend en dan wel beperkt
Caribbeanlover- Ratel
Aziraphale schreef:Caribbeanlover schreef:Aziraphale schreef:http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=7769
Je vraagt zelf of dit goed was ;) Eén bagel staat gelijk aan zo'n 4 volkoren boterhammen, dus nee, echt 'goed' is dat niet. Maar ik snap dat je jezelf niet alles wilt onthouden.
Nou dan vult het toch lekker. Iemand een tip om de saaie cracker, stuk komkommer ed weg te krijgen als tussendoortje. Hoop niet dat het gaat vervelen zulke simpele smaakloze tussendoortjes en dat ik geen terug val krijg.
Caribbeanlover- Ratel
Met die instelling houd je het inderdaad niet vol. Nogmaals sta je er 100% achter. Zo niet ga je het niet volhouden.
Minx- Lady Post-a-lot
Alles wat hier wordt aangedragen is geen verplichting hoor, het zijn alleen maar tips Je moet vooral de keuzes maken waar je jezelf goed bij voelt en zo zal iedereen het ook bedoelen
En over je houding/instelling ben ik het eens met Minx (in ieder geval de instelling die je lijkt te hebben, je reacties lezend)
En over je houding/instelling ben ik het eens met Minx (in ieder geval de instelling die je lijkt te hebben, je reacties lezend)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Pagina 8 van 18 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 18
Pagina 8 van 18
Permissies van dit forum: