Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In tas (laten) kijken in supermarkt

+19
Gizmo
Melis_je
Lejow
Toet
Rovine
TNMN
TukTuk
Sjaantje
Caribbeanlover
Arwyn
FireButterfly
Poubelle
RYW
Roza
Paper Crown
Rush
Ibbeltje
Shisha
Alex
23 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 3:16

Ze gaan er helemaal niet van uit dat je wat gestolen hebt, ze vermoeden het. Anders willen ze niet in je tas kijken.

En als mensen vermoeden dat ik wat gestolen heb dan bewijs ik echt met liefde het tegendeel. In mijn tas zit toch niks wat je niet mag zien. Ze mogen overigens niet zonder toestemming in je tas kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Alex wo 11 jul 2012 - 3:17

Nou ja, blijkbaar is het dus normaal om in je tas te laten kijken. Ik zou het in ieder geval ook weigeren.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Paper Crown wo 11 jul 2012 - 3:17

Alex schreef:
Paper Crown schreef:Alex? Jat jij wel eens wat, ofzo? haha! Geintje maar je komt zo fel over. Heb je dat daar ook gezegd? Dat je het niet normaal vond?

Nee, ik was er niet eens bij In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 394967 Maar gewoon het idee, dat iemand die niets verkeerd heeft gedaan zomaar de winkel uit wordt gezet en dat dat blijkbaar normaal is.

Maar ik 'haal' altijd boodschappen, zegt dat genoeg? Very Happy

Halen en betalen he! Anders willen ze ook in jouw tas kijken!
nee serieus, ik laat ze altijd in mijn tas kijken. Boeit me niets. En trouwens ik betrapte altijd dezelfde kleine lieve 80- jarige oma die lipstickjes jatte hoor!! Dan zei ze: mag ik even kijken? *mijn hersenen dachten: natuurlijk lief zacht helemaal wit harig omaatje!* maar ondertussen vroeg ze me andere dingen en draaide ik me om en als ik me weer richting haar draaide zag ik dr met de lipstick en al snel de winkel uit proberen te rennen. haha!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  RYW wo 11 jul 2012 - 3:18

Alex schreef:
Paper Crown schreef:Alex? Jat jij wel eens wat, ofzo? haha! Geintje maar je komt zo fel over. Heb je dat daar ook gezegd? Dat je het niet normaal vond?

Nee, ik was er niet eens bij In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 394967 Maar gewoon het idee, dat iemand die niets verkeerd heeft gedaan zomaar de winkel uit wordt gezet en dat dat blijkbaar normaal is.

Maar ik 'haal' altijd boodschappen, zegt dat genoeg? Very Happy

Ik vind juist het feit dat hij weigerde zijn boodschappentas te laten bekijken wel iets 'verkeerds' omdat het waarschijnlijk tegen de huisregels is om dat te weigeren, en nogmaals, waarom weigeren als je niets verkeerds gedaan hebt? Ik zou juist als ik in het openbaar me vals beschuldigd voel dat rechtgezet willen hebben door in mijn tas te laten kijken.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Roza wo 11 jul 2012 - 3:18

Maar Alex, jij vind het dan dus ook onzin dat bij festivals/concerten etc. je wordt gefouilleerd en je tas letterlijk binnenstebuiten wordt gekeerd? Want dan denken ze dus dat ik wapens heb of drugs ofzo..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 3:18

Paper Crown lol!

Ik laat ook gewoon mijn tas checken hoor, ik snap echt niet waarom je dat niet zou doen als ze het gewoon vragen. Privacy vind ik geen geldig antwoord Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  RYW wo 11 jul 2012 - 3:19

Forumster schreef:
Rush schreef:Bewaar je dat in je boodschappentas? :O
Ja, daar zal m'n moeder niet zo snel zoeken. In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 2474380249

Zoekt jouw moeder naar drugs, dildo's en zweepjes? :O
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Roza wo 11 jul 2012 - 3:19

Alex schreef:Nou ja, blijkbaar is het dus normaal om in je tas te laten kijken. Ik zou het in ieder geval ook weigeren.

Als je dat bij ons doet, duurt je uitje alleen maar langer. Want dan komt er een leidinggevende bij en mag je meelopen Wink Want door te weigeren maak je jezelf juist wél verdacht.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Alex wo 11 jul 2012 - 3:19

Roza schreef:Maar Alex, jij vind het dan dus ook onzin dat bij festivals/concerten etc. je wordt gefouilleerd en je tas letterlijk binnenstebuiten wordt gekeerd? Want dan denken ze dus dat ik wapens heb of drugs ofzo..

Nee, dat vind ik niet.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Rush wo 11 jul 2012 - 3:20

Forumster schreef:
Rush schreef:Bewaar je dat in je boodschappentas? :O
Ja, daar zal m'n moeder niet zo snel zoeken. In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 2474380249
Ja, dat is dan wel weer logisch, helemaal als je moeder erbij is tijdens de boodschappen. Dan zou ik ook weigeren idd! Twisted Evil
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Alex wo 11 jul 2012 - 3:21

Roza schreef:
Alex schreef:Nou ja, blijkbaar is het dus normaal om in je tas te laten kijken. Ik zou het in ieder geval ook weigeren.

Als je dat bij ons doet, duurt je uitje alleen maar langer. Want dan komt er een leidinggevende bij en mag je meelopen Wink Want door te weigeren maak je jezelf juist wél verdacht.

Dat zij dan maar zo, ik vind het onzin.

Aan de andere kant kan ik ook gewoon de caissière voor lul zetten en met een stralende lach mijn lege boodschappentas laten zien.

Ja, sorry hoor, maar ik kan daar dus gewoon echt niks mee. Wat een bull. En tegelijk ook jammer dat het blijkbaar nodig is.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  RYW wo 11 jul 2012 - 3:22

Roza schreef:
Alex schreef:Nou ja, blijkbaar is het dus normaal om in je tas te laten kijken. Ik zou het in ieder geval ook weigeren.

Als je dat bij ons doet, duurt je uitje alleen maar langer. Want dan komt er een leidinggevende bij en mag je meelopen Wink Want door te weigeren maak je jezelf juist wél verdacht.

Ja, precies. Ik zou dat echt heel naar vinden, als ik van zoiets verdacht werd en wordt weggeleid omdat ik koppig was en mijn tas niet wilde laten zien. Ik zou dan ook echt in het openbaar even willen laten zien dat ik inderdaad niets bij me heb
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 3:22

RYW schreef:Zoekt jouw moeder naar drugs, dildo's en zweepjes? :O
Ja, helaas wel. Ze is nieuwsgierig of ik net zo kinky ben aangelegd als zijzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 3:22

Alex schreef:
Roza schreef:
Alex schreef:Nou ja, blijkbaar is het dus normaal om in je tas te laten kijken. Ik zou het in ieder geval ook weigeren.

Als je dat bij ons doet, duurt je uitje alleen maar langer. Want dan komt er een leidinggevende bij en mag je meelopen Wink Want door te weigeren maak je jezelf juist wél verdacht.

Dat zij dan maar zo, ik vind het onzin.

Aan de andere kant kan ik ook gewoon de caissière voor lul zetten en met een stralende lach mijn lege boodschappentas laten zien.

Ja, sorry hoor, maar ik kan daar dus gewoon echt niks mee. Wat een bull. En tegelijk ook jammer dat het blijkbaar nodig is.

Daar zet je een cassiere toch niet mee voor lul? Je doet nu echt alsof ze er van uit gaan dat bij iedereen die ze controleren ze iets vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 3:23

Alex schreef:
Roza schreef:
Alex schreef:Nou ja, blijkbaar is het dus normaal om in je tas te laten kijken. Ik zou het in ieder geval ook weigeren.

Als je dat bij ons doet, duurt je uitje alleen maar langer. Want dan komt er een leidinggevende bij en mag je meelopen Wink Want door te weigeren maak je jezelf juist wél verdacht.

Dat zij dan maar zo, ik vind het onzin.

Aan de andere kant kan ik ook gewoon de caissière voor lul zetten en met een stralende lach mijn lege boodschappentas laten zien.

Ja, sorry hoor, maar ik kan daar dus gewoon echt niks mee. Wat een bull. En tegelijk ook jammer dat het blijkbaar nodig is.
Daar hebben zij geen boodschap aan In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 394967 en voor lul zetten...het is gewoon hun werk Alex, dat is niet om jou slecht te laten voelen ofzo, zo komt het wel op mij over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 3:23

Eens met Alex. Ik het zeer klantonvriendelijk dus ik shop tegenwoordig alleen maar bij de AH.

En volgens mij mag dit juridisch niet eens. Leuk dat de supermarkten het gewoon doen, maar dat wil niet zeggen dat het zomaar mag. Als klant sta je volgens mij gewoon in je recht als je weigert de inhoud van je tas te laten zien. Zeker als je nergens van verdacht wordt.

Edit: Volgende de KvK mag het dus niet, niet eens als je wél wordt verdacht:

http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid/inbraak-diefstallen-en-overvallen/winkelcriminaliteit/aanhouden-van-winkeldieven/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Alex wo 11 jul 2012 - 3:24

Ik voel me in zo'n geval persoonlijk beschuldigd en zou dan inderdaad laten merken dat ik er niet van gediend ben.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 3:24

Je kunt beter gewoon je tas laten zien, dan ben je sneller klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Rush wo 11 jul 2012 - 3:25

Alex schreef:Ik voel me in zo'n geval persoonlijk beschuldigd en zou dan inderdaad laten merken dat ik er niet van gediend ben.
Ik denk dat jij dan vooral degene bent die voor lul staat, aangezien het gewoon een standaard controle is.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Alex wo 11 jul 2012 - 3:27

Ja, en dan nog? Dan sta ik maar voor lul, ik vind het schandalig dat het blijkbaar geaccepteerd wordt. En nogmaals, ik vind het ook jammer dat het nodig is.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 3:28

Het is me in het verleden weleens gevraagd of ik de tas wilde optillen en/of ze even in mijn tas mochten kijken. Zolang ik niets te verbergen heb, mogen ze van mij gewoon in mijn tas kijken. Al krijg ik wel het gevoel dat ik van iets beticht word en begin me dan ook ontzettend ongemakkelijk te voelen. Want ze vragen het in willekeur, dus niet aan elke klant. pale

Voor zover ik weet mogen ze gewoon vragen of ze even in mijn tas mogen kijken. Maar of ik het ook verplicht ben? Geen idee.

Ik snap alleen niet waarom ze de man de winkel uitzette? Want als ze serieus dachten dat hij iets gestolen had, dan nemen ze hem toch mee naar hun kantoortje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Alex wo 11 jul 2012 - 3:29

Dit vind ik trouwens op internet:

U kunt altijd vragen of u een tas mag controleren. Dit kan nooit worden
afgedwongen als een klant weigert. Wanneer u de regel wel in uw
huisregels heeft opgenomen, kunt u een klant die weigert wel de toegang
tot uw winkel ontzeggen (eventueel voor 1 of 2 jaar).


Lekker makkelijk, even in de huisregels opnemen en dan mag je je klant de toegang ontzeggen. Ik vind het zeer klantonvriendelijk en zou er dus niet aan meewerken.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 3:29

Oh lees nu net dat het wel mag als er bij de entree duidelijk zichtbaar hangt dat ze dat kunnen vragen. Als je dan alsnog de winkel binnentreedt ga je akkoord met hun verkoopwaarden.

Maar dan nog vind ik het privacyschending. Ik wens niet bij voorbaat voor crimineel aangezien te worden en dat ik maar het tegendeel moet bewijzen aan een 16jarige snotsneus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Rush wo 11 jul 2012 - 3:29

Maura schreef:

Ik snap alleen niet waarom ze de man de winkel uitzette? Want als ze serieus dachten dat hij iets gestolen had, dan nemen ze hem toch mee naar hun kantoortje?
Ik denk dat daar dus gewoon geen sprake van was, het was gewoon controle.

Net als met een ID-kaart. Als je die niet wilt laten zien, kan je toch ook vertrekken?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Alex wo 11 jul 2012 - 3:30

Confusion schreef:Oh lees nu net dat het wel mag als er bij de entree duidelijk zichtbaar hangt dat ze dat kunnen vragen. Als je dan alsnog de winkel binnentreedt ga je akkoord met hun verkoopwaarden.

Maar dan nog vind ik het privacyschending. Ik wens niet bij voorbaat voor crimineel aangezien te worden en dat ik maar het tegendeel moet bewijzen aan een 16jarige snotsneus.

Dit dus. Ik begon me al bijna raar te voelen dat ik als enige zo denk In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 1270000679
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 3 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum