Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In tas (laten) kijken in supermarkt

+19
Gizmo
Melis_je
Lejow
Toet
Rovine
TNMN
TukTuk
Sjaantje
Caribbeanlover
Arwyn
FireButterfly
Poubelle
RYW
Roza
Paper Crown
Rush
Ibbeltje
Shisha
Alex
23 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Melis_je wo 11 jul 2012 - 8:45

Mag het niet in handtassen? Bij de C1000 is me dat weleens gevraagd.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 8:46

Ik werd laatst ook gecontroleerd bij de supermarkt. Was echt even overdonderd. Ik had een plastic tas in mijn hand die ik liet zien, daar keek ze in. Toen zei ze "En die tas om je schouder?" Dus ik zei "Dat is een laptoptas" en toen vroeg ze niet verder. Ik was ook niet van plan om die tas open te maken voor haar. Maar ik voelde me wel even ongemakkelijk hoor. Later hoorde ik dat ze instructies hadden gekregen om weer steekproefsgewijs tassen te controleren daar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 8:48

Melis_je schreef:Mag het niet in handtassen? Bij de C1000 is me dat weleens gevraagd.

Jawel, alleen met een goede reden en toestemming van de klant

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Roza wo 11 jul 2012 - 8:49

Melis_je schreef:Mag het niet in handtassen? Bij de C1000 is me dat weleens gevraagd.

Zover ik weet niet. Tenzij er echt aanwijzingen tot diefstal zijn. Handtas valt onder privacybeleid namelijk..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Melis_je wo 11 jul 2012 - 8:51

Razz_ schreef:
Melis_je schreef:Mag het niet in handtassen? Bij de C1000 is me dat weleens gevraagd.

Jawel, alleen met een goede reden en toestemming van de klant

Het was gewoon steekproef, de hele rij werd gevraagd, iedereen die wilde afrekenen. Ik vind het niet erg, maar wist niet dat het onder een ander beleid viel.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 8:56

@ Roza, even zo want ik kan geen kleine stukken quoten op m'n telefoon

Maar ik heb in 3 verschillende winkels gewerkt en daar mocht je wel in iemand handtas kijken. En ik krijg intern ook trainingen waar het ook zo wordt uitgelegd. Want wat valt er onder een handtas? Er zijn onderhand handtassen die bijna net zo groot zijn als een shopper. Er wordt dus geen verschil gemaakt want de inhoud van een plastic tas of shopper is net zo prive als een handtas en in een handtas kunnen net zo goed gestolen artikelen zoals een pakje batterijen of een lippenstift

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 9:21

Lejow, wat een akelig verhaal. Slechte zaak hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gizmo wo 11 jul 2012 - 9:27

Dat mensen zich zo beschuldigd voelen zeg. Werk gewoon ff mee, dan ben je er zo vanaf, en wek je niet nog meer argwaan.
Het gaat vaak niet eens om jou als persoon, maar om de soort tas die je mee hebt. Rugtassen worden volgens mij het meest gecontroleerd. Waarom daar niet gewoon aan meewerken, beter dat dan hem in een kluisje moeten doen omdat die niet mee naar binnen mag zoals bij de Mediamarkt...
Vind dit eigenlijk beetje onder hetzelfde vallen als even je ID kaart laten zien als de cassiëre twijfelt over je leeftijd.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 9:37

Zo ingeburgerd is het blijkbaar nog niet. Ik zou het ook raar vinden als het mij gevraagd werd.
Bij een festival vind ik het heel normaal om mijn tas aan de beveiliging te laten zien, maar in een supermarkt is dat net even iets anders. Gewoonweg omdat ik het niet ken dat je zoiets op die plek moet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  RYW wo 11 jul 2012 - 9:46

Megara schreef:Zo ingeburgerd is het blijkbaar nog niet. Ik zou het ook raar vinden als het mij gevraagd werd.
Bij een festival vind ik het heel normaal om mijn tas aan de beveiliging te laten zien, maar in een supermarkt is dat net even iets anders. Gewoonweg omdat ik het niet ken dat je zoiets op die plek moet doen.

Maar in wezen is het hetzelfde. Waarom zou je jezelf inde supermarkt als winkeldief en crimineel behandeld voelen terwijl je je bij een festival ook niet als terrorist, aggressief of drugsdealer behandeld voelt als je je tas moet laten zien?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 9:50

RYW schreef:

Maar in wezen is het hetzelfde. Waarom zou je jezelf inde supermarkt als winkeldief en crimineel behandeld voelen terwijl je je bij een festival ook niet als terrorist, aggressief of drugsdealer behandeld voelt als je je tas moet laten zien?

Zit ook wat in. Puur omdat ik de vraag niet verwacht denk ik? Bij een festival accepteer ik het, maar dat zal uiteindelijk bij een supermarkt ook wel gebeuren als ze er vaker naar vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Roza wo 11 jul 2012 - 9:52

Razz_ schreef:@ Roza, even zo want ik kan geen kleine stukken quoten op m'n telefoon

Maar ik heb in 3 verschillende winkels gewerkt en daar mocht je wel in iemand handtas kijken. En ik krijg intern ook trainingen waar het ook zo wordt uitgelegd. Want wat valt er onder een handtas? Er zijn onderhand handtassen die bijna net zo groot zijn als een shopper. Er wordt dus geen verschil gemaakt want de inhoud van een plastic tas of shopper is net zo prive als een handtas en in een handtas kunnen net zo goed gestolen artikelen zoals een pakje batterijen of een lippenstift

Ja, i know.. Waar leg je de grens. Dat vraag ik mij ook altijd af. Als ik naar mijn eigen handtas kijk.. Dat is een compleet hutkoffer Wink
In handtassen mogen wij alleen kijken als het alarm af gaat. De andere tassen altijd. Zo wordt het ons ook uitgelegd op cursussen/trainingen.. Raar dat daar verschil in zit! Zo krijg je ook geen duidelijkheid bij klanten. Zoiets moet overal hetzelfde zijn..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  RYW wo 11 jul 2012 - 9:54

Waarschijnlijk is dat het. En natuurlijk is het vervelend dat het uberhaupt nodig is, maar op dezelfde manier is het vervelend dat het nodig is dat je je fiets op slot zet, de deur op het nachtslot doet en je tas dicht. Maar toch doen we dat allemaal ook, omdat het anders gejat wordt. Dat is inmiddels ook normaal.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  RYW wo 11 jul 2012 - 9:59

Roza schreef:
Razz_ schreef:@ Roza, even zo want ik kan geen kleine stukken quoten op m'n telefoon

Maar ik heb in 3 verschillende winkels gewerkt en daar mocht je wel in iemand handtas kijken. En ik krijg intern ook trainingen waar het ook zo wordt uitgelegd. Want wat valt er onder een handtas? Er zijn onderhand handtassen die bijna net zo groot zijn als een shopper. Er wordt dus geen verschil gemaakt want de inhoud van een plastic tas of shopper is net zo prive als een handtas en in een handtas kunnen net zo goed gestolen artikelen zoals een pakje batterijen of een lippenstift

Ja, i know.. Waar leg je de grens. Dat vraag ik mij ook altijd af. Als ik naar mijn eigen handtas kijk.. Dat is een compleet hutkoffer Wink
In handtassen mogen wij alleen kijken als het alarm af gaat. De andere tassen altijd. Zo wordt het ons ook uitgelegd op cursussen/trainingen.. Raar dat daar verschil in zit! Zo krijg je ook geen duidelijkheid bij klanten. Zoiets moet overal hetzelfde zijn..

Wat betreft dat soort bevoegdheden... Volgens mij zit het zo: een caissiere mag niet in je tas kijken. Ze mogen ernaar vragen, en je mag weigeren. Het gevolg is wel dat ze je inderdaad de toegang tot de winkel mogen ontzeggen. Als ze echt aanwijzingen hebben dat je gestolen hebt omdat ze dat gezien hebben bijvoorbeeld, dan mogen ze je aanhouden en vasthouden voor de politie.

De politie is wel bevoegd om, indien er voldoende aanwijzingen zijn dat je inderdaad een misdrijf hebt gepleegd, in je tas te kijken. Ook mogen ze dit zonder reden doen in een gebied waar er een verhoogd veiligheidsrisico geldt en dat door de burgemeester is aangewezen als gebied waarin preventief gefouilleerd mag worden. Daar moet je gewoon aan meewerken.

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij zit het zo.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 10:13

Melis_je schreef:
Razz_ schreef:
Melis_je schreef:Mag het niet in handtassen? Bij de C1000 is me dat weleens gevraagd.

Jawel, alleen met een goede reden en toestemming van de klant

Het was gewoon steekproef, de hele rij werd gevraagd, iedereen die wilde afrekenen. Ik vind het niet erg, maar wist niet dat het onder een ander beleid viel.
Maar als iemand je gewoon vraagt of ze in je tas mogen kijken, dat mag iedereen. Dat mag kees op straat ook aan truus vragen en als jij ja zegt dan geef je daar gewoon toestemming toe. Of jij ja of nee zegt in de winkel en wat er gebeurt is als je nee zegt is meer van belang haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Tania wo 11 jul 2012 - 10:43

Mermaid Forest schreef:Je kunt beter gewoon je tas laten zien, dan ben je sneller klaar.

Nou zo lang hoeft het niet te duren als je weigert, dan laat je gewoon je booschappen staan en je gaat weg. Ze mogen je niet zomaar aanhouden en je bent ook niet verplicht om op de politie te wachten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  RYW wo 11 jul 2012 - 10:50

Tania schreef:
Mermaid Forest schreef:Je kunt beter gewoon je tas laten zien, dan ben je sneller klaar.

Nou zo lang hoeft het niet te duren als je weigert, dan laat je gewoon je booschappen staan en je gaat weg. Ze mogen je niet zomaar aanhouden en je bent ook niet verplicht om op de politie te wachten.

Wel bij een redelijk vermoeden van schuld, dan mag je als burger ook aanhouden en zal je wel op de politie moeten wachten.

Maar nogmaals, ik zou het echt enorm gênant vinden om in het openbaar zo'n scène te trappen als ik weet dat ik niks in mijn tas heb. Als er al een eventuele verdenking is, is medewerking toch verreweg de makkelijkste manier om dat uit de wereld te helpen?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 11:13

Haha, wat een discussie. Het zal mij echt een worst wezen wie er allemaal in m'n tas willen kijken. Ik heb één keer een (boodschappen)tas even moeten openen voor een cassière. Vind ik geen probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Tania wo 11 jul 2012 - 19:47

RYW schreef:
Tania schreef:
Mermaid Forest schreef:Je kunt beter gewoon je tas laten zien, dan ben je sneller klaar.

Nou zo lang hoeft het niet te duren als je weigert, dan laat je gewoon je booschappen staan en je gaat weg. Ze mogen je niet zomaar aanhouden en je bent ook niet verplicht om op de politie te wachten.

Wel bij een redelijk vermoeden van schuld, dan mag je als burger ook aanhouden en zal je wel op de politie moeten wachten.

Maar nogmaals, ik zou het echt enorm gênant vinden om in het openbaar zo'n scène te trappen als ik weet dat ik niks in mijn tas heb. Als er al een eventuele verdenking is, is medewerking toch verreweg de makkelijkste manier om dat uit de wereld te helpen?

Ja als ze echt denken dat je wat gestolen hebt wel, maar als ze gewoon controleren omdat je eruit gepikt wordt dan kunnen ze je niet aanhouden.

Ik zou ook geen scene trappen en waarschijnlijk gewoon m'n tas laten zien hoor. Ik heb wel wat beters te doen dan ruzie maken met het supermarkt personeel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:16

Hier doen ze het ook nagenoeg overal, soms steekproefsgewijs, maar in Lidl en Aldi, standaard bij íedereen.

Ze hebben onlangs ergens eens een plaat op de deur gehangen waarom ze dat weer hadden ingevoerd, ik dacht bij Lidl. Daar was in 1 maand voor tigduizend euro aan spullen verdwenen, echt een enorm bedrag.

Buiten dat ik het niet privacyschendend vind als iemand in mijn tas kijkt, denk ik ook dat dit een noodzakelijke maatregel is geworden, want wat moet je dan als winkelier? Elke week voor duizend euro spullen afschrijven omdat van de 10 klanten er 1 denkt dat het gratis meeneemdag is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Caribbeanlover wo 11 jul 2012 - 21:23

Volgens mij mogen ze die man helemaal niet de toegang weigeren zoals ik de openingspost. Hij heeft niks gestolen, niemand geslagen oid. Het is een openbare gelegenheid en als ik die man was zou ik er schijt aan hebben.

Wel flauw dat ze niet mochten kijken van hem. Hier bij de Lidl staat het duidelijk aangegeven en het is mij ook een keer overkomen. Ik open dan gewoon mijn tas en doe niet moeilijk aangezien ik niks te verbergen heb. Wat maakt het uit, de ene keer ben ik het en dan weer een ander.

Daarna is het mij nooit meer overkomen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Caribbeanlover wo 11 jul 2012 - 21:25

Paper Crown schreef:je mag er in kijken als winkelbediende maar NOOIT iets eruit pakken. Altijd een bon vragen.
Toen ik nog in een winkel werkte had een man het hele Chanel schap leeggejat. Ik vroeg of ik in de tas mocht kijken, eerst weigerde hij maar toen de beveiliger kwam stemde hij toch toe. We hebben hem toen gevraagd alles uit te halen en weg te gaan. Dit deed hij niet, toen is de politie gebeld. Hij bleek in zijn tas een bulk bonnen te hebben met allemaal chanelproducten. Dus je raadt het al, hij zou het 1 voor 1 terugbrengen bij winkels en zijn 'geld' terugkrijgen

Dus als ik het goed begrijp kreeg hij de kans alles terug te geven zonder dat ze aangifte zouden doen? Zo ja, dat is zeer schappelijk en die man zou dan niet moeten zeiken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:32

Ik doe daar ook nooit moeilijk over als ze in m`n tas willen kijken. En al helemaal niet in m`n boodschappentas komop zeg, boodschappen liggen ook op de band en dan is de tas leeg dus ik doe daar niet moeilijk over.
Ik las hier iemand die had wel problemen met haar boodschappentas laten zien maar weer geen problemen met haar tas laten zien op een festival. Dit vind ik dan weer heel krom, in een tas die ik mee naar een concert/festival meeneem zitten veel persoonlijk spullen e.d. en in m`n boodschappentas niks speciaals.
Ook is het zo dat het hier streekproefsgewijs gevraagd wordt, het is niet zo dat ik dan beschuldigd wordt van diefstal maar dat ze ook aan de mede klanten kunnen laten zien dat er wel gecontroleerd wordt op diefstal, of dat nu bij mij is of bij een andere klant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:36

Maar op een festival word iedereen gecontroleerd. Dat vind ik een heel ander gevoel dan als je als enige in een hele rij mensen eruit gepikt wordt om je tas te laten zien.

In de Aldi til ik ook gewoon mijn tas/maxi cosi op om te laten zien dat er niks onder ligt. Dat vragen ze aan iedereen dus dat vind ik heel anders dan dat ik dat als enige zou moeten doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Snoes wo 11 jul 2012 - 22:06

RYW schreef:Van mij mag iedereen in mijn tas kijken, hoor. Ik kan me geen enkele reden voorstellen waarom ik dat niet goed zou vinden als ik niets te verbergen heb, behalve als het heel bot van 'hier die tas' gaat, maar ik vul even in dat dat niet het geval was.
Eens.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In tas (laten) kijken in supermarkt - Pagina 6 Empty Re: In tas (laten) kijken in supermarkt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum