In tas (laten) kijken in supermarkt
+19
Gizmo
Melis_je
Lejow
Toet
Rovine
TNMN
TukTuk
Sjaantje
Caribbeanlover
Arwyn
FireButterfly
Poubelle
RYW
Roza
Paper Crown
Rush
Ibbeltje
Shisha
Alex
23 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: In tas (laten) kijken in supermarkt
Paper Crown schreef:Trouwens, mag niet? mag niet? Je mag ook niet jatten, dat doen ze toch ook?
Ja, val even over elk woordje.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Megara schreef:Ibbeltje schreef:
Ja maar waarom laat je niet in je tas kijken dan als je toch niks gejat hebt? Dan weiger je dat toch niet?
Privacy?
Privacy in je boodschappentas? Beetje raar.. Daar zitten toch geen persoonlijke spullen in?
Handtassen mogen ze NOOIT controleren. Alleen politie mag dit (en de security bij festivals e.d.)
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Ze kunnen het maar beter standaard invoeren, net als ID controle. Problem solved.Alex schreef:Forumster schreef:ik zou in eerste instantie ook nee zeggen.Ibbeltje schreef:Ja maar waarom laat je niet in je tas kijken dan als je toch niks gejat hebt? Dan weiger je dat toch niet?
Ik ook. Ik vind het schandalig dat er überhaupt gevraagd wordt of er in mijn tas gekeken mag worden, blijkbaar wordt er dan gedacht dat ik iets gestolen zou hebben. Jammer dat ik me dan juist verdacht maak, ik vind dat gewoon schending van je privacy.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Als je niks te verbergen hebt, snap ik niet waarom iemand niet gewoon meewerkt en een minuutje de cassiére in de tas laat kijken ipv een hele discussie te voeren over privacy...
Gast- Gast
Van mij mag iedereen in mijn tas kijken, hoor. Ik kan me geen enkele reden voorstellen waarom ik dat niet goed zou vinden als ik niets te verbergen heb, behalve als het heel bot van 'hier die tas' gaat, maar ik vul even in dat dat niet het geval was.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Mermaid Forest schreef:Megara schreef:Ibbeltje schreef:
Ja maar waarom laat je niet in je tas kijken dan als je toch niks gejat hebt? Dan weiger je dat toch niet?
Privacy?
Privacy van wát? Boodschappen? Ik vind het belachelijk dat die man een hele stennis schopte omdat ie niet wilde dat iemand in zijn boodschappentas kijkt. Eigen schuld.
Precies! Als ik niets zou hebben dan mag iedereen in mijn tas kijken. Heerlijk om dan die gezichten te zien.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Dildo's, zweepjes, drugs. Dat hoeft niet iedereen te zien hoor.Mermaid Forest schreef:
Privacy van wát? Boodschappen?
Gast- Gast
Mermaid Forest schreef:Megara schreef:Ibbeltje schreef:
Privacy?
Privacy van wát? Boodschappen? Ik vind het belachelijk dat die man een hele stennis schopte omdat ie niet wilde dat iemand in zijn boodschappentas kijkt. Eigen schuld.
Het gaat zo'n caissière toch geen reet aan wat er in die tas zit? Ik vind het juist belachelijk dat je blijkbaar niet eens normaal boodschappen kunt doen zonder dat er in je tas gekeken moet worden omdat je misschien wel wat gestolen hebt. Kom nou.
Alex- Ratel
Forumster schreef:Dildo's, zweepjes, drugs. Dat hoeft niet iedereen te zien hoor.Mermaid Forest schreef:
Dat bedoel ik.
Alex- Ratel
Forumster schreef:Dildo's, zweepjes, drugs. Dat hoeft niet iedereen te zien hoor.Mermaid Forest schreef:
Jij wint.
Gast- Gast
Alex schreef:Mermaid Forest schreef:Megara schreef:Ibbeltje schreef:
Privacy?
Het gaat zo'n caissière toch geen reet aan wat er in die tas zit? Ik vind het juist belachelijk dat je blijkbaar niet eens normaal boodschappen kunt doen zonder dat er in je tas gekeken moet worden omdat je misschien wel wat gestolen hebt. Kom nou.
Ik vind dat dus echt overdreven serieus, hoe erg is het nou wat mensen zien wat je in je boodschappentas hebt? Dat zien ze toch ook als je het op de band legt?
Gast- Gast
Alex schreef:Forumster schreef:ik zou in eerste instantie ook nee zeggen.Ibbeltje schreef:Ja maar waarom laat je niet in je tas kijken dan als je toch niks gejat hebt? Dan weiger je dat toch niet?
Ik ook. Ik vind het schandalig dat er überhaupt gevraagd wordt of er in mijn tas gekeken mag worden, blijkbaar wordt er dan gedacht dat ik iets gestolen zou hebben. Jammer dat ik me dan juist verdacht maak, ik vind dat gewoon schending van je privacy.
Je vat het veel te zwaar op. Wat is er precies zo moeilijk aan het openen van je boodschappentas? Is het tegenwoordig al privacy wat je vanavond eet? En daarbij, ze controleren het bij iedereen. Daarmee ben je nog geen potentiële dief.
Roza- Kletskop
Alex? Jat jij wel eens wat, ofzo? haha! Geintje maar je komt zo fel over. Heb je dat daar ook gezegd? Dat je het niet normaal vond?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik zou het als winkeleigenaar niet echt waarderen als iemand drugs meenam mijn zaak in, dat ten eerste. En dildo's en zweepjes? Ik heb die doorgaans niet in mijn boodschappentas zitten hoor (drugs ook niet ) Volgens mij is nog het meest genante dat je kan aantreffen een doosje diarreeremmers of een tube aambeienzalf. Shocking Voor mij niet echt een reden om zo'n heisa te maken.
RYW- Ratel
Het gaat er niet om dat mensen zien wat ik in mijn tas zou hebben, het gaat erom dat er bij voorbaat al vanuit gegaan wordt dat je iets gestolen zou kunnen hebben.
Alex- Ratel
Ik gok zomaar dat die in je handtas zitten en niet in je boodschappentas.. Ze controleren alleen je boodschappentas..
Roza- Kletskop
Bewaar je dat in je boodschappentas?Forumster schreef:Dildo's, zweepjes, drugs. Dat hoeft niet iedereen te zien hoor.Mermaid Forest schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
Alex schreef:Het gaat er niet om dat mensen zien wat ik in mijn tas zou hebben, het gaat erom dat er bij voorbaat al vanuit gegaan wordt dat je iets gestolen zou kunnen hebben.
Iedereen kan iets gestolen hebben, voor de cassiére dus ook jij, ondanks dat je een lief gezicht hebt en een kindje bij je hebt. Dat maakt hen niks uit.
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Alex? Jat jij wel eens wat, ofzo? haha! Geintje maar je komt zo fel over. Heb je dat daar ook gezegd? Dat je het niet normaal vond?
Nee, ik was er niet eens bij Maar gewoon het idee, dat iemand die niets verkeerd heeft gedaan zomaar de winkel uit wordt gezet en dat dat blijkbaar normaal is.
Maar ik 'haal' altijd boodschappen, zegt dat genoeg?
Alex- Ratel
Mermaid Forest schreef:Alex schreef:Het gaat er niet om dat mensen zien wat ik in mijn tas zou hebben, het gaat erom dat er bij voorbaat al vanuit gegaan wordt dat je iets gestolen zou kunnen hebben.
Iedereen kan iets gestolen hebben, voor de cassiére dus ook jij, ondanks dat je een lief gezicht hebt en een kindje bij je hebt. Dat maakt hen niks uit.
Zeg, laat mijn kind erbuiten!
Alex- Ratel
Ja, iedereen kan iets gestolen hebben, dat is toch niets persoonlijks. Er wordt zoveel gestolen, ik zou het wel snappen als ze dat meer gaan controleren.Alex schreef:Het gaat er niet om dat mensen zien wat ik in mijn tas zou hebben, het gaat erom dat er bij voorbaat al vanuit gegaan wordt dat je iets gestolen zou kunnen hebben.
Rush- Lady Post-a-lot
Alex schreef:Het gaat er niet om dat mensen zien wat ik in mijn tas zou hebben, het gaat erom dat er bij voorbaat al vanuit gegaan wordt dat je iets gestolen zou kunnen hebben.
Het is helaas nodig Alex.. Anders gebeurde het niet. Het is geen doelbewuste actie op jou. Het is niet dat ze jou er uit pikken omdat je er als een dief uitziet. Het is gewoon controle. Controle omdat er ontzettend veel gejat wordt. En je kunt niet aan iemands neus zien of diegene wat jat helaas. Dus vandaar dat ze iedereen controleren.
Roza- Kletskop
Er wordt ook gewoon heel veel gestolen, en dat is een enorme verliespost voor winkeliers. En als ze bij iedereen grote boodschappentassen controleren en van de 50 mensen die ze controleren zit er 1 dief bij, dan is het toch voor die overige 49 geen enkel probleem om mee te werken die verliespost voor zo'n winkel zo klein mogelijk te houden?
Plus, zo'n kassameisje kent jou toch niet? Waarom zou ze ervan uit moeten gaan dat jij niks kan stelen? Jij kan dat toch net zo goed als ieder ander?
RYW- Ratel
Ja, daar zal m'n moeder niet zo snel zoeken.Rush schreef:Bewaar je dat in je boodschappentas?
Gast- Gast
Alex schreef:Mermaid Forest schreef:Alex schreef:Het gaat er niet om dat mensen zien wat ik in mijn tas zou hebben, het gaat erom dat er bij voorbaat al vanuit gegaan wordt dat je iets gestolen zou kunnen hebben.
Zeg, laat mijn kind erbuiten!
Even een voorbeeld he maar ze hebben bij jou je tas toch niet gecheckt. Misschien had die vent serieus wel wat gejat en wilde hij daarom zijn tas niet laten zien, dan vind ik het meer dan terecht dat ie niet meer terug mag komen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» alleen laten in de supermarkt?
» Discussie in de supermarkt
» Welke supermarkt?
» Biologische supermarkt
» Sinterklaas muziek in de supermarkt
» Discussie in de supermarkt
» Welke supermarkt?
» Biologische supermarkt
» Sinterklaas muziek in de supermarkt