Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Algemeen mama topic!

+58
woezel
Jazzlyn
SarahKey
Nijntje
MAS
LindaK
liesje
Smaragdje
Bloem86
Viva
Bruintje Beer
Sophiee
MissD
-Belle-
nillis
Teddyaapje
Laced
Jezzie
Papillio
Theezakje13
Issa
Liadan
Slakje
Twellie
Star007
Novalee
Stuiterbal
Fiwen
Puggle
Snack a Jack
Mida4you
M@niek
Lilypie
Monnie
Susan
Lejow
Steep
holaagirl
pindaatje
Jasmine
hellowkitty
Sanne
Shy
Mamsie
Linda
Thunder
Roos
Flower_L
PapillonRose
Parisienne
_Jet
-Ieniemienie-
studiebol
Pien
Happydobby
Tania
Printje
CCC
62 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 9:39

Idd Susan, ik neem mijn petje af hoe goed jullie alles benaderen. Natuurlijk doe je het, hoe dan ook, maar dat betekend niet dat jullie geen complimenten verdienen.

Mamsie, ik snap je wel hoor! Denk dat dat met meerdere van de 'oude garde' (zoals bijv Knets) zo is, jij hebt alles al meegemaakt. Niettemin vind ik het leuk om over je mannen te lezen.

Pien, ga misschien binnenkort wel eens marktplaatsen zie ik alweer!
Ik vind het moederschap fantastisch leuk, maar ook erg zwaar, vermoeiend en onberekenbaar. Wel ben ik ontzettend trots dat ons zoiets gegund is! En naarmate ze groter wordt wordt het ook wel leuker vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Pien zo 1 jul 2012 - 9:40

@Happydobby, vervelend is dat he? dat je zo onzeker wordt! hier ken ik het. E is nog zo smalletjes en qua gewicht laag! Van de week met haar thuis op de weegschaal gestaan en toen kwam ze op net 8200 gram. Qua lengte gok ik haar nu op een cm of 74.

Kan snappen dat je je moeder nu extra mist! En dan heb je ook geen goede band met je schoonmoeder he? Dat lijkt me dan extra jammer, niet dat zij je moeder kan vervangen hoor!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Pien zo 1 jul 2012 - 9:42

@Parel, ik ben verslaafd aan marktplaatsen!! vind het zo leuk om koopjes te scoren en ook dus op zulk soort dingetjes uit te komen. We betaalden voor het rokje, het shirtje oppimpen én de verzendkosten 15euro! Echt een lachertje vonden wij...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Monnie zo 1 jul 2012 - 9:44

Ik ben monnie, 27 jaar, 4 jaar getrouwd met mijn man die 31 is. Wij hebben 2 kinderen, N.oah van juli 2010 en S.aar van mei 2012. Wij wonen in de provincie Overijssel. Ik heb nu nog lekker verlof, maar vanaf half augustus pak ik mijn werk weer op. Ik werk op een woonvorm voor mensen met een lichamelijke beperking. Ik hoop eigenlijk snel ander werk te vinden, vindt het niet zo heel geweldig meer. Helaas is dat in deze tijd niet zo makkelijk.

Ik geniet heel erg van het moederschap, maar op het moment vind ik het zwaar. Het loopt allemaal nog niet zo lekker met S. en in combinatie met de gebroken nachten ben ik vreselijk prikkelbaar. Slecht voor mijn kinderen en mijn relatie Algemeen mama topic! - Pagina 3 1371890812 Hopelijk gaat het dus snel wat beter.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Happydobby zo 1 jul 2012 - 9:49

Pien schreef:@Happydobby, vervelend is dat he? dat je zo onzeker wordt! hier ken ik het. E is nog zo smalletjes en qua gewicht laag! Van de week met haar thuis op de weegschaal gestaan en toen kwam ze op net 8200 gram. Qua lengte gok ik haar nu op een cm of 74.

Kan snappen dat je je moeder nu extra mist! En dan heb je ook geen goede band met je schoonmoeder he? Dat lijkt me dan extra jammer, niet dat zij je moeder kan vervangen hoor!!


M. woog nu 9 kilo en 76 cm. op zich wel goed maar door de lengte is hij smal. De weegschaal van ons weegt niet goed denk ik want M weeg thuis een halve kilo minder dan op het CB.

Met mijn schoonmoeder gaat het wel beter maar ze kan mijn moeder niet vervangen en we zullen denk ik nooit een hele goede band krijgen.

Ik zag het setje voor E. op de foto, erg leuk. ik moet deze week ook maar beginnen met de voorbereidingen voor M zijn verjaardag.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Lilypie zo 1 jul 2012 - 9:49

Hoi ik ben rups83.
Wij komen uit noord-limburg en ik ben 29 jaar en mijn dochterje word in september 3.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  M@niek zo 1 jul 2012 - 9:51

Ik doe ook mee!

moniek 28 jaar kom uit r.oosendaal en mama van F.elice die morgen 2 jaar wordt!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Mamsie zo 1 jul 2012 - 9:56

Ja idd Parel. Ik heb gewoon niet zo veel meer te bespreken over baby/dreumes dingen. De jongste is dan nog maar 22 maanden maar die draait gewoon mee in het gezin en ja wat je zegt ik heb het allemaal al meegemaakt. Ik zit nu met dingen als "Na onze vakantie vertellen we de oudste dat de goed heilig man niet bestaat".
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Mida4you zo 1 jul 2012 - 9:56

Ik ben Mirjam4you 25 jaar, geregistreerd partnerschap sinds juli 2010 met mijn man 29 jaar. Wij zijn trotse ouders van Zoë ( 3 aug. 2010 ) Wij wonen in een dorp in Drenthe. Zelf werk ik in een woonwinkel voor 20 uur per week. Daarnaast gaat mijn dochter naar de kinderopvang hier in het dorp waar ze het ontzettend naar haar zin heeft smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Steep zo 1 jul 2012 - 9:57

Heb het aangepast! Thnx Laughing
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 9:58

Alvast gefeliciteerd met je dochter m@niek!

HD ; lijkt mij verschrikkelijk je moeder te moeten missen. Hoop dat je ook maar ooit een beetje fijn gevoel bij je schoonmoeder krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Mida4you zo 1 jul 2012 - 9:58

Razz_ schreef:Printje succes morgen bij de echo!

Pien ik vind het vooral erg vermoeiend. Er zijn echt dagen dat ik s'avonds helemaal gebroken op de bank lig. Moeder zijn is gewoon erg zwaar werk! Wel is het ontzettend leuk en gezellig zo'n ukkepuk in huis Very Happy

Ik ben het met je eens Razz_. Mama zijn is zwaar, ik heb er soms ook dagen bij zitten dat ik helemaal kapot ben. Maar als ik dan weer kijk naar mijn lieve mooie meid weet ik waar ik het voor doe smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Snack a Jack zo 1 jul 2012 - 10:00

Leuk! Ik ben niet zo bekend maar ik ga proberen mee te schrijven.

Ik ben Snack a Jack, 28, geregistreerd partnerschap met S, 26. Ik ben sinds 9 mei 2012 mama van L.evi. Ik woon in een plaats net onder Amsterdam en ik ben doktersassistente in een academisch ziekenhuis. Na mijn verlof ga ik 24 uur per week werken. L.evi gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf en mijn schoonmoeder gaat 1 dag per week oppassen.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Lilypie zo 1 jul 2012 - 10:01

Pien schreef:@Parel, dat is het hem idd... dat ik dacht dat ik er bijna was en toen nog weer 3 weken moest wachten! Ik was in eerste instantie vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie op 27 juni uitgerekend, uiteindelijk verzet naar 4 juli en dan pas op 25 juli beval je. Dat is echt heel bizar! Een heel gek idee dat mijn kleine meisje alweer bijna 1 wordt! Zojuist haar verjaardagscadeau besteld, een mooie poppenwagen! Verder krijgt ze een hobbelpaard die we zelf pimpen en krijgt ze die mooie nieuwe kleertjes met nieuwe schoentjes erbij!

KLeertjes heb ik via marktplaats, ik was opzoek naar een spijkerrokje in maat 74 of 80, E haar spijkerrokjes waren allemaal te klein en toen vond ik een link naar een vrouw die zelf rokjes maakte, daar zag ik deze tussen staan en was op slag verliefd. Het is een echt E rokje! Toen aan die vrouw gevraagd of ze een bijpassend shirtje kon maken, dus shirtje gekocht, opgestuurd en van de week kreeg ik dit als resultaat terug! Erg geslaagd vinden wij!

@pien. o dat setje is echt super zou je mij eventueel ook de link kunnen sturen? Very Happy
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Pien zo 1 jul 2012 - 10:06

De link naar haar advertentie´s is:

klik hier!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Thunder zo 1 jul 2012 - 10:07

Susan schreef:Om de vraag van Pien te beantwoorden: nee, het is niet wat ik ervan had verwacht, maar dat is in onze situatie natuurlijk wel logisch. Je gaat er toch niet vanuit dat er iets met je kind aan de hand is en als dat dan zo is dan is alles nog net even wat nieuwer en meer onzeker, denk ik.
Helemaal gelijk aan mijn antwoord op het moederschap! Maar ondanks dat dit allemaal nieuw en onzeker is, geniet ik toch ook wel echt. We zijn trouwens tegelijk jarig, Susan Yes .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Lilypie zo 1 jul 2012 - 10:08

Dankjewel!
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  M@niek zo 1 jul 2012 - 10:08

Parel schreef:Alvast gefeliciteerd met je dochter m@niek!

HD ; lijkt mij verschrikkelijk je moeder te moeten missen. Hoop dat je ook maar ooit een beetje fijn gevoel bij je schoonmoeder krijgt.

dank je wel!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 10:13

Ik ben yvonne. 28 jaar. 3 zonen. N.asim zou nu 8 jaar zijn. N.ali is 3 en Z.ryan is 3 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Puggle zo 1 jul 2012 - 10:18

Leuk! Ik doe ook mee smile ik ben Puggle. 27 jaar oud en vorig jaar juni getrouwd. Mijn man is ook 27. Ik werk als manager bij een opticien en heb nu lekker verlof natuurlijk, maar ga hierna 3 dagen werken (24 uur)
Afgelopen maandag ben ik mama geworden van een hele mooie dochter L.oïs en zoals parel al zei spreek je dit uit als Lo-is Laughing
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 10:18

Ik ben Watermeloen, dochter H. is 2 en zoontje A. is 7 maanden.
Ik werk de ene week 14u en de andere week 21u.

@ Pien: Voor een goort deel is het wat ik er van had gedacht/verwacht/gehoopt.
Maar er zijn ook zeker momenten dat ik denk: Uuuh, is dit het nu?
Dagen dat ik alleen maar puin loop te ruimen, aan het wassen ben, moet koken, stofzuigen, badkamer poetsen, boodschappen doen, kinderen douchen en op bed leggen... Dat heb ik meestal in de week dat 3 dagen werk.
Dan heb ik echt het idee dat ik achter de feiten aanloop en geen tijd heb voor de kinderen.
En ik heb een behoorelijke angst qua verliezen van de kindjes. Dat maakt het soms dat ik niet kan genieten.

@ Yvonne: Hoe is het met Z en zijn hartje? Merk je nu iets? Of heeft hij nergens last van?

@ [email=M@niek]M@niek[/email]: alvast gefeliciteerd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Fiwen zo 1 jul 2012 - 10:19

Leuk leuk leuk!

Ik ben Fiwen, 25 jaar en sinds januari 2010 getrouwd met T. Manlief is 36 en we hebben een dochter J.uultje en zij is 22 maanden (25 augustus 2010).
We hebben een moeilijke periode gehad toen J.uultje net geboren was door een depressie van mijn man en het vele huilen, allergie en slechte slapen van J.uultje. Het gaat nu stukken beter en we voelen stiekem zelfs wat kriebels voor een 2e kindje terwijl we ruim 1,5 jaar geroepen hebben dat we het absoluut bij 1 kindje zouden houden.

Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en hoop eind december eindelijk echt verloskundige te zijn. (Een aantal van jullie weten me al te vinden maar ook voorde rest geldt: bij vragen over zwanger worden, zwanger zijn en bevallen stuur een PM en ik probeer zo snel en zo uitgebreid mogelijk te antwoorden)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Stuiterbal zo 1 jul 2012 - 10:22

Leuk idee maar of ik het ga bijhouden is vraag 2 laughcry

Ik ben Stuiterbal 26 jaar en heb een zoontje van bijna 3 jaar. Ik werk nu nog als pedagogisch medewerkster maar vanaf aug ga ik de opleiding tot verpleegkundige doen. Deze duurt 4 jaar waarvan de eerste 8 maanden naar school en dan 3 jaar in de praktijk. Oh en ik ben nog altijd alleen staande mama.

Om op de vraag van Pien terug te komen.

Nee het is helemaal niet wat ik ervan verwacht had. Ik had vooral verwacht een gelukkig gezin te zijn en te blijven en de opvoeding elke dag te delen. En als de een het even niet meer trok dat de ander het overneemt.
De peuter pubertijd vind ik echt met momenten zwaar en vermoeiend. En het feit dat ik hem dan even niet uit handen kan geven op zo'n moment maakt het er niet makkelijker op.
Verder is de liefde wel echt overweldigend. En dat had ik ook niet verwacht dat het zo heftig kon zijn !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 10:23

Ik merk eigenlijk niks.. Af en toe lijkt hij het wat benauwd te hebben maar dat kan ook komen omdat hij al 12 weken verkouden is.. Over 3 weken hebben we weer een controle bij de cardioloog om te kijken of hij goed groeit enzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Shy zo 1 jul 2012 - 10:24

Happydobby allereerst hug ik ben ook mijn moeder verloren. Het is nu extra hard om haar te missen en te beseffen dat mijn zoontje haar nooit zal kennen. Maar wat ga ik hem straks veel vertellen over haar!
Mijn man heeft zijn moeder nog wel maar dat is toch absoluut niet hetzelfde al kan ik het wel goed met haar vinden.

Het mama zijn is niet wat ik verwacht had, ik vindt het geweldig en wist niet dat ik zoveel van iemand kan houden.

Vindt het wel lastig om er op uit te gaan, dan loop ik te stressen hoe dat dan moet als hij moet eten of een schone luier. Ook zou ik het leuk vinden om gewoon lekker naar de stad te gaan, maar doe het niet. Dan moet ik met de bus en wat als hij gaat huilen? Haha kan mij dan zo opgelaten voelen. En hoe doen andere mensen dat, als je moet plassen maar je bent met ze 2en? Waar laat je je kind dan?
Kortom ik maak mij te druk Embarassed
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 3 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum