Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Algemeen mama topic!

+58
woezel
Jazzlyn
SarahKey
Nijntje
MAS
LindaK
liesje
Smaragdje
Bloem86
Viva
Bruintje Beer
Sophiee
MissD
-Belle-
nillis
Teddyaapje
Laced
Jezzie
Papillio
Theezakje13
Issa
Liadan
Slakje
Twellie
Star007
Novalee
Stuiterbal
Fiwen
Puggle
Snack a Jack
Mida4you
M@niek
Lilypie
Monnie
Susan
Lejow
Steep
holaagirl
pindaatje
Jasmine
hellowkitty
Sanne
Shy
Mamsie
Linda
Thunder
Roos
Flower_L
PapillonRose
Parisienne
_Jet
-Ieniemienie-
studiebol
Pien
Happydobby
Tania
Printje
CCC
62 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 8:40

Wat leuk smile

Ik ben Razz, ben 28 jaar, heb een zoon van bijna 2 jaar en ben 4 jaar samen mijn mijn vriend (geregistreerdartnerschap) en we wonen in een groot appartement dat nu alweer bijna een jaar te koop staat in omgeving E'hoven. Sinds deze maand gaan we voor een tweede kindje wat ik enorm spannend vind! Verder werk ik 2 dagen in de week en verder ben ik lekker thuis bij onze zoon

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Pien zo 1 jul 2012 - 8:41

@Parel, dat is het hem idd... dat ik dacht dat ik er bijna was en toen nog weer 3 weken moest wachten! Ik was in eerste instantie vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie op 27 juni uitgerekend, uiteindelijk verzet naar 4 juli en dan pas op 25 juli beval je. Dat is echt heel bizar! Een heel gek idee dat mijn kleine meisje alweer bijna 1 wordt! Zojuist haar verjaardagscadeau besteld, een mooie poppenwagen! Verder krijgt ze een hobbelpaard die we zelf pimpen en krijgt ze die mooie nieuwe kleertjes met nieuwe schoentjes erbij!

KLeertjes heb ik via marktplaats, ik was opzoek naar een spijkerrokje in maat 74 of 80, E haar spijkerrokjes waren allemaal te klein en toen vond ik een link naar een vrouw die zelf rokjes maakte, daar zag ik deze tussen staan en was op slag verliefd. Het is een echt E rokje! Toen aan die vrouw gevraagd of ze een bijpassend shirtje kon maken, dus shirtje gekocht, opgestuurd en van de week kreeg ik dit als resultaat terug! Erg geslaagd vinden wij!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Thunder zo 1 jul 2012 - 8:43

Thanks Parel. Very Happy

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Pien zo 1 jul 2012 - 8:43

Hoe vinden jullie het trouwens om moeder te zijn? Is het wat jullie verwacht hadden?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Sanne zo 1 jul 2012 - 8:44

Leuk, al lijkt het me wel moeilijk bijhouden en ik vind het ook niet zo leuk om op een aantal wel en op een aantal niet te reageren. Maar als het een gezellig kletstopic wordt, doe ik lekker mee.

Ik ben Sanne, 26 jaar, woon samen met mijn vriend van 33.
Sinds maart een dochtertje, H. Ze gaat straks 3 dagen naar de opvang, mijn vriend en ik werken beide 4 dagen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Printje zo 1 jul 2012 - 8:45

Ik vind het geweldig, ontzettend bijzonder om te ervaren. Maar ik vind het niet alleen maar leuk, het is ook soms erg zwaar/moeilijk/ en je maakt je soms enorm veel zorgen.

Vooral de eerste maanden zijn me, in combi met mijn doodzieke man, enorm tegengevallen. Ik heb in het begin nooit een roze wolk gehad, alleen maar een pikzwarte. Ik was toen heel boos dat mensen het altijd zo ophemelen en heb altijd gezegd dat zelf nooit meer te zullen doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 8:46

Printje succes morgen bij de echo!

Pien ik vind het vooral erg vermoeiend. Er zijn echt dagen dat ik s'avonds helemaal gebroken op de bank lig. Moeder zijn is gewoon erg zwaar werk! Wel is het ontzettend leuk en gezellig zo'n ukkepuk in huis Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Flower_L zo 1 jul 2012 - 8:47

Printje, hoe kijkt jouw man tegen de komende bevalling aan? Voor hem eigenlijk de eerste keer toch? Althans, dat hij het helemaal meemaakt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Parisienne zo 1 jul 2012 - 8:49

Linda schreef:Parisienne, wat doe jij eigenlijk voor opleiding? Ben even nieuwsgierig. smile
Ik studeer Commerciële Economie. Heb de minor Strategische Marketingcommunicatie gevolgd, dus ik wil meer de marketingcommunicatie-kant op in plaats van de echt 'economische' kant. Ik ben meer van het creatieve denken dan de cijfertjes.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Parisienne zo 1 jul 2012 - 8:51

Ik vind het moeder zijn geweldig! Wij hebben ook genoeg zware tijden meegemaakt sinds ik erachter kwam dat ik zwanger was, maar deze wegen niet op tegen het mooie dat ik van mijn meisje terugkrijg. Er zijn nog steeds momenten waarbij ik met mijn handen in mijn haar sta en het echt even niet trek, hopelijk krijgen we daar binnenkort antwoorden op en wat hulp bij. Maar buiten dat had ik nooit verwacht dat de liefde voor een kind zo groot kan zijn!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Printje zo 1 jul 2012 - 8:52

Flower_L schreef:Printje, hoe kijkt jouw man tegen de komende bevalling aan? Voor hem eigenlijk de eerste keer toch? Althans, dat hij het helemaal meemaakt.

Hij wil het deze keer allemaal 'goed' doen. Hij vindt het zo erg hoe het vorige keer allemaal gegaan is terwijl hij daar uiteraard zelf ook nooit zo voor gekozen heeft. We zeggen ook voor de grap dat hij vanaf het moment dat ik een maand of 7 zwanger ben hij iedere week door een check-up gaat in het ziekenhuis zodat deze 'geintjes' niet meer kunnen gebeuren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  hellowkitty zo 1 jul 2012 - 8:54

ohh leuk zo heb je alle leeftijden zo'n beetje bij elkaar.

Ik ben moeder van J (02-01-2012) en ben 24jaar mijn (ger partner) is 37.
Ik heb momenteel geen werk maar ben wel zoekende.
En woon tussen Rotterdam en Leiden in.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Jasmine zo 1 jul 2012 - 8:56

Leuk idee, dit topic! Weet alleen niet of ik het allemaal bij kan houden als dit topic echt van de grond komt.

Ik ben Jasmine, 30, moeder van J.asmijn (21-09-2010) en getrouwd met M. (36). Wij wonen op de grens van G.elderland. Wij zijn nu ruim een jaar bezig voor een tweede kindje, maar zoals de meesten wel weten, zit dit allemaal een beetje tegen. Ik hoop snel weer zwanger te zijn en dan ook te blijven.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  pindaatje zo 1 jul 2012 - 8:59

Wat leuk dit topic!

Ik ben Pindaatje, 28 jaar, getrouwd, man is ook 28. We hebben samen 2 kinderen, een dochter van okt 2009 en een zoon van jan 2012.
Werk zelf onregelmatige diensten in de zorg.
Ik woon in het noorden van het land.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  holaagirl zo 1 jul 2012 - 9:00

Gezellie, maar inderdaad trek het ook niet om dit bij te houden !Man, er zijn al 3 pagina's bij in Notime!
maar Parel gewoon als algemen ontmoetingsplek is leuk:)!

Ben Holaagirl, 27jr en mama van N die eind augustus 2 wordt!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Steep zo 1 jul 2012 - 9:03

Leuk topic!

Ik ben Steep, moeder van R.uben (22 juli 2011). Ik ben 26 en mijn man is 28. We wonen in arnhem. Ik ben werkzoekende en mijn man werkt bij een bekend automerk en dan de vrachtwagen afdeling.


Laatst aangepast door Steep op zo 1 jul 2012 - 9:57; in totaal 1 keer bewerkt
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  CCC zo 1 jul 2012 - 9:07

Pien schreef:Hoe vinden jullie het trouwens om moeder te zijn? Is het wat jullie verwacht hadden?

Ik vind het echt super bijzonder! Maar vind het soms ook wel lastig, vooral nu in deze periode waarin ik nog alles een beetje moet ontdekken met haar. Ze is vrij makkelijk, maar soms heeft ze van die onverklaarbare huilmomenten... dan weet ik nog niet zo goed wat er nou aan de hand is... en ben dan het hele lijstje al afgegaan. Maar verder smelt ik elke dag, als ze naar me kijkt, als ze een beetje ligt te brabbelen... Zo bijzonder en zo mooi, dat dat ooit in mijn lichaam heeft gezeten en nu zo hier is... Elk moment is dus echt genieten hier!

Pien: ik zag het setje, echt superleuk zeg! En idd, lijkt me ook raar en vooral emotioneel om nu een jaar verder te zijn.. Al zit ik echt in mijn emo dagen hier lijkt het wel... haha!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Lejow zo 1 jul 2012 - 9:08

Steep schreef:Leuk topic!

Ik ben Steep, moeder van R.uben (22 juli 2012). Ik ben 26 en mijn man is 28. We wonen in arnhem. Ik ben werkzoekende en mijn man werkt bij een bekend automerk en dan de vrachtwagen afdeling.

Dat is knap Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Susan zo 1 jul 2012 - 9:10

Ik ben Susan, ik word morgen 33, ben getrouwd met Dion, 34, heb een zoontje Ezra van 4,5 en een dochtertje Yrsa van 2,5. Ik heb pedagogische wetenschappen gestudeerd, werk momenteel niet buiten de deur maar schrijf freelance doktersromans en sta op het punt om psychologie te gaan studeren.

Om de vraag van Pien te beantwoorden: nee, het is niet wat ik ervan had verwacht, maar dat is in onze situatie natuurlijk wel logisch. Je gaat er toch niet vanuit dat er iets met je kind aan de hand is en als dat dan zo is dan is alles nog net even wat nieuwer en meer onzeker, denk ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  CCC zo 1 jul 2012 - 9:15

Lejow schreef:
Steep schreef:Leuk topic!

Ik ben Steep, moeder van R.uben (22 juli 2012). Ik ben 26 en mijn man is 28. We wonen in arnhem. Ik ben werkzoekende en mijn man werkt bij een bekend automerk en dan de vrachtwagen afdeling.

Dat is knap Very Happy

Alleen jij bent altijd zo alert he :p

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Pien zo 1 jul 2012 - 9:26

Susan schreef:Om de vraag van Pien te beantwoorden: nee, het is niet wat ik ervan had verwacht, maar dat is in onze situatie natuurlijk wel logisch. Je gaat er toch niet vanuit dat er iets met je kind aan de hand is en als dat dan zo is dan is alles nog net even wat nieuwer en meer onzeker, denk ik.


Naief als ik ben heb ik idd nooit nagedacht over zoiets... Het lijkt mij zeker ook heel erg moeilijk om er mee om te gaan! Al denk ik dat als je in zo'n situatie komt je gewoon zonder al te veel nadenken handelt, je hebt ook weinig keuze natuurlijk. Wanneer zijn jullie er precies achter gekomen dat er wat met E is?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Printje zo 1 jul 2012 - 9:28

Ik heb door mijn beroep juist wel altijd een soort 'angst' gehad van stel dat hij dit..of dat heeft...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Susan zo 1 jul 2012 - 9:31

Pien schreef:
Naief als ik ben heb ik idd nooit nagedacht over zoiets... Het lijkt mij zeker ook heel erg moeilijk om er mee om te gaan! Al denk ik dat als je in zo'n situatie komt je gewoon zonder al te veel nadenken handelt, je hebt ook weinig keuze natuurlijk. Wanneer zijn jullie er precies achter gekomen dat er wat met E is?

Het begon toen hij niet ging praten met anderhalf, twee jaar. In het begin dacht ik dat hij daar gewoon laat mee was, tot je dan logopedie krijgt, wat niks uit lijkt te halen, tot er meerdere dingen gaan opvallen, dan komt langzaam steeds meer het idee dat er meer aan de hand is. De daadwerkelijke diagnose kwam niet echt als een schok, die schok hadden we eigenlijk eerder al gehad, in fases.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Pien zo 1 jul 2012 - 9:33

@Susan, ik kan me voorstellen dat je de schok in delen krijgt. Ik kan me er verder geen voorstelling van maken hoe het is in zo'n situatie. Je komt in ieder geval over als een hele lieve zorgzame moeder voor je beide kids!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Happydobby zo 1 jul 2012 - 9:37

@Sanne, hoe heet jou dochter? mag ook per PM Very Happy

Het moeder zijn valt me soms zwaar, het gaat wel makkelijk maar het brengt ook een hoop onzekerheden, gaat het wel goed met hem?, mankeert hij niks, is hij niet te mager. Wat als er iets met mij gebeurd. Dat spookt toch wel vaak door mijn hoofd. Ook mis ik mijn moeder, die is 3 jaar geleden overleden, als ik mijn tante zie met M. zo leuk had mijn moeder het ook gevonden maar dat kan dus niet meer. Cry

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 2 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum