Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Algemeen mama topic!

+58
woezel
Jazzlyn
SarahKey
Nijntje
MAS
LindaK
liesje
Smaragdje
Bloem86
Viva
Bruintje Beer
Sophiee
MissD
-Belle-
nillis
Teddyaapje
Laced
Jezzie
Papillio
Theezakje13
Issa
Liadan
Slakje
Twellie
Star007
Novalee
Stuiterbal
Fiwen
Puggle
Snack a Jack
Mida4you
M@niek
Lilypie
Monnie
Susan
Lejow
Steep
holaagirl
pindaatje
Jasmine
hellowkitty
Sanne
Shy
Mamsie
Linda
Thunder
Roos
Flower_L
PapillonRose
Parisienne
_Jet
-Ieniemienie-
studiebol
Pien
Happydobby
Tania
Printje
CCC
62 plaatsers

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Slakje ma 2 jul 2012 - 10:37

Louise gaat regelmatig uit logeren. Wij zijn nog heel jong met nog heel jonge vrienden die allemaal studeren en uitgaan, dus wij gaan nog af en toe mee. Soms willen we ook gewoon een avondje onder ons 2. Dan vind ik het praktischer dat Louise ergens blijft slapen ipv dat wij haar moeten gaan halen midden in haar slaap. En ze heeft er absoluut geen problemen mee. Ze slaapt zelfs beter op een ander.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 11:14

Maar wat is er niet goed/ fijn aan logeren? Ik zie dat echt niet. Over het algemeen vind ik het moederschap absoluut niet zwaar maar ik heb het toch wel nodig om eens uit te gaan. En nu heeft mijn zoon een leeftijd dat hij zelf zegt het ook graag te willen, dat scheelt natuurlijk wel smile maar ook als iniminie baby ging ie gewoon uit logeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  studiebol ma 2 jul 2012 - 17:53

Logeren was hier voor het eerst in februari, toen gingen wij carnaval vieren, de meiden zijn van oktober, en ze gingen toen meteen van vrijdag tot en met maandag logeren.

De eerste keer dat ze naar de oppas(opa en oma) gingen was toen ze drie weken thuis waren, mijn vriend en ik gingen toen ff een avondje uiteten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Issa ma 2 jul 2012 - 18:02

Bij mij is de oudste twee keer uit logeren geweest bij mijn ouders. De eerste keer toen hij een paar maanden was en ik een nachtje weg was, en de tweede keer was een paar maanden terug. Hij slaapt nog steeds niet door, en met periodes is het slapen echt drama met hem. De jongste is nog niet uit logeren geweest. Wel slapen we regelmatig bij mijn ouders, maar dan zijn we met zn drietjes. Dat is dan toch anders dan echt uit logeren gaan.
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  SarahKey ma 2 jul 2012 - 18:35

Hier is S ook nog niet uit logeren geweest. Niet nodig zó'n klein humpie.

Ik wou eerst een nachtje weg toen we 5 jaar getrouwd waren, als verrassing voor mijn man, maar had er wekenlang buikpijn van dus afgezegd. Kon het nog niet opbrengen en zolang ik dat nog niet kan blijft hij gewoon thuis slapen. Wel slaapt hij geregeld bij mijn moeder maar dan logeren wij er ook. Daar slaapt hij net zo goed dan als thuis gelukkig.

Uit logeren gaan vind ik trouwens niet erg hoor, als hij later wat groter is mag hij gerust een nachtje gaan logeren. Maar vind hem nu nog te klein.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 18:44

De oudste voor het eerst na de BV, na 13 maanden dus uit logeren geweest. Met 16 maanden zijn we weggeweest dus toen sowieso. De andere 2 nog nooit! Ik heb er niks op tegen maar wij vallen overdag altijd al terug op mijn ouders of broers, en dan vind ik het niet fijn om dat 's nachts ook nog te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Linda ma 2 jul 2012 - 19:15

Elodie schreef:Maar wat is er niet goed/ fijn aan logeren? Ik zie dat echt niet. Over het algemeen vind ik het moederschap absoluut niet zwaar maar ik heb het toch wel nodig om eens uit te gaan. En nu heeft mijn zoon een leeftijd dat hij zelf zegt het ook graag te willen, dat scheelt natuurlijk wel smile maar ook als iniminie baby ging ie gewoon uit logeren.

Onze dochter dronk amper uit een fles. En ze is totdat ze een jaar was nog minstens 3 keer per nacht voor een voeding gekomen. Dus dan wordt het lastig.
Ik ben in dat jaar wel eens een nacht weggeweest, maar dan had man echt een drama nacht.

Nu slaapt ze meestal door, maar het in slaap vallen duurt minstens een uur. Dat lijkt me voor de oppas erg vervelend. Daarnaast lijkt het me voor dochter ook niet fijn. Ze is het gewend om naast 1 van ons in slaap te vallen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 19:54

Mijn oudste was anderhalf toen hij voor het eerst ging logeren, wij hadden toen een bruiloft. Hij ging toen naar mijn ouders. Samen hebben ze bij mijn ouders gelogeerd toen de jongste bijna 7 maanden was. We hadden feest van mijn schoonouders, en die wonen 1,5 uur rijden vanaf ons. We hebben toen in een hotel geslapen, omdat mijn man het niet zag zitten om 's nachts terug te rijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  MAS ma 2 jul 2012 - 20:08

Parel schreef:Poeh, Mas, dat is pittig, zoveel werken!
Je vriend dan, van jou vind ik het meevallen.
Wat doet hij voor werk dat hij zoveel werkt?
Eigen bedrijf?

Hij werkt in een autobedrijf, die ook op zaterdag open is. En hij vindt zijn werk blijkbaar zo leuk dat hij met plezier elke zaterdag gaat werken. Mijn ouders wonen een eindje hier vandaan, dus dan heb ik tijd om gewoon leuke dingen te doen (bijv naar mijn ouders gaan).

@Flower, ik heb informatiekunde gestudeerd. Dus ben niet echt heel technisch. Op dit moment hebben we pas een nieuwe systeem voor de website gekocht en schrijf ik veel requirements en help ik mensen hun secties op zetten in het nieuwe systeem. Ook heb ik trainingen gegeven. Ik werk eigenlijk als IT-er op de communicatie afdeling, maar ik doe helemaal niks met communicatie. Ik help de mensen die moeten communiceren met alle systemen er omheen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is hahaha.

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Parisienne ma 2 jul 2012 - 20:15

Over het weggaan: ik ga geregeld nog wel weg. Ik heb het dan ook wel makkelijk wat dat betreft want waar ik dan heenga zit hier even verderop in de straat (2 min. lopen) en mijn vaste oppas is de bovenbuurvrouw. Bij haar kan ik altijd de babyfoon neerzetten. Ik ga vaak dus even, al is het maar voor een uurtje, een drankje doen met vrienden. Mijn vriend en ik gaan samen ook nog wel eens weg. N. gaat dan meestal uit logeren, zodat we niet op de tijd hoeven te letten. Ook komen mijn zusjes hier bij ons thuis soms wel eens oppassen en tegelijk slapen. Gaan ze er de volgende ochtend met N. ook uit.. heerlijk!

Over het logeren: N. was een maand of 3 - 4 toen ze voor het eerst ging logeren. Het ging vanaf het eerste moment altijd goed (perfect slapen deed ze niet, maar dat deed ze thuis al helemaal niet) en het komt dus vaak voor dat ze gaat logeren. In het begin was het voor ons om een nacht eens goed door te kunnen slapen, mijn ouders namen met liefde een gebroken nacht van ons over. Nu N. ouder is vindt ze het gewoon leuk om bij haar opa's en oma's (mijn ouders en stiefouders) te logeren. Met name het bad dat zij beiden wel hebben en wij niet: daar is ze dol op! Het is voor haar altijd gezellig en een echt feestje, voor ons een bijkomend voordeel dat we een avondje samen hebben en kunnen bijslapen. Win-win-situatie! Dus ja, N. gaat vanaf jongs af aan al geregeld logeren bij mijn vader & stiefmoeder en mijn moeder & stiefvader. Ergens anders liever nog niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Sanne ma 2 jul 2012 - 20:41

Het is hier nog niet zo uitgekomen dat wij een hele nacht weg zijn (en dat zie ik ook niet zo snel gebeuren), dus het zal wel even duren voordat dochter gaat logeren. Ik denk eigenlijk dat ze pas gaat logeren als ze dat zelf wil en vraagt of ze een nachtje bij opa en oma mag slapen. Geen idee hoe oud ze dan is.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Jazzlyn ma 2 jul 2012 - 20:43

Ik doe ook mee!

Ik ben Jazzlyn, heb 2 heerlijke zoontjes april 2010 en maart 2012. Beiden kindjes zijn prematuur geboren en we hebben de nodige problemen achter de rug (en nog steeds Algemeen mama topic! - Pagina 7 394967 ). Voor mijn verlof werkte ik 18 uur, maar helaas ben ik per 1 augustus werkloos. Dus zo weer op zoek!

Logeren: Hier is de oudste 2 keer uit logeren gegaan (helaas, want wij willen dat liever niet). Eerste keer was op de avond dat ik ben opgenomen met weeën, het was te onzeker voor mijn man om weg te gaan. Tweede keer was 2 dagen later, ik was toen net bevallen van onze tweede zoon via KS. En het hele gebeuren had best wat spanningen teweeg gebracht dus bleef mijn man ook.

Verder gaan ze nooit Embarassed
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Jazzlyn ma 2 jul 2012 - 20:44

Sanne schreef:Het is hier nog niet zo uitgekomen dat wij een hele nacht weg zijn (en dat zie ik ook niet zo snel gebeuren), dus het zal wel even duren voordat dochter gaat logeren. Ik denk eigenlijk dat ze pas gaat logeren als ze dat zelf wil en vraagt of ze een nachtje bij opa en oma mag slapen. Geen idee hoe oud ze dan is.
+1 hier gaan ze pas als ze er zelf om gaan vragen. OF hij nu 4 of 10 is, maakt mij niet uit!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  woezel ma 2 jul 2012 - 21:43

Gezellig, ik ben woezel, bijna 32 en moeder van M 5,5 C 3,5 en E van 14 maanden.
Wij wonen in nh en momenteel ben ik fultime thuis bij de kinderen.

Hier gaan we weinig weg samen. Hier gaan de jongens nu geregeld uit logeren omdat ze dat zelf graag willen. E is nu 1x uit logeren geweest omdat we een feestje hadden.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Nijntje ma 2 jul 2012 - 22:18

van mij hoeft ze ook nog niet te gaan logeren hoor. Ze slaapt redelijk goed, alleen vroeg wakker... Maar we hadden het oma beloofd dat ze er een keer mocht slapen. Dus zo gedaan. In september is het een keer nodig, dan is ze bijna 2. Maar voor de rest is het wanneer ze zelf aangeeft dat ze het wel wilt.

Maar hoe doen jullie dat dan als je 's avonds ergens bent. Zorg je dan dat je op tijd weg gaat zodat je kinderen thuis kunnen slapen of leg je e daar in bed? Wij proberen altijd wel te zorgen dat ze 's avonds in haar eigen bedje kan gaan slapen, wat dus betekend dat je altijd wel op tijd weg bent.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 23:07

LindaK schreef:Het is alleen al leuk om van iedereen wat te lezen :-)


+1! smile

Ik ben _Nera_, 29 jaar, (bijna) 5 jaar getrouwd en mijn man is 33. Samen hebben we een zoon van 20 maanden en verwachten over een maandje een dochter! Ik woon in Gelderland en werk 24 uur in het voortgezet speciaal onderwijs.

Over het logeren: B. is al geregeld uit wezen logeren (wel altijd bij mijn ouders), en dan niet eens zozeer omdat wij een feestje ofzo hadden, maar meer zodat wij eens een nacht konden doorslapen. Vaak werkt het ergens anders slapen juist goed, dan is het net of dat gebroken nachtritme wordt 'verbroken' en slaapt ie daarna wel weer (tijdelijk) door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 0:25

Onze dochter is nog niet uit logeren gegaan. Uitgaan tot diep in de nacht deed ik sowieso al zelden, en als één van ons nu eens een avondje weg wil dan blijft de ander thuis bij haar of we gaan samen. Zolang ze nog regelmatig voor nachtvoedingen komt wil ik ook niet dat ze uit logeren gaat, dat lijkt me zo'n gedoe voor een oppas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Parisienne di 3 jul 2012 - 1:04

@ Nijntje: ik heb altijd geroepen dat ik een best makkelijk in dit soort dingen wil zijn en ze dus op bijvoorbeeld verjaardagen 's avonds ergens op bed/in een campingbed wil leggen. In dat opzicht heb ik mijn mening bijgesteld, want dat doen we eigenlijk nooit. N. is een heel slecht slaper, altijd al geweest. Daarom wilde we het voor haar niet nog rommeliger maken dan dat het al was. Ze was bekend met haar kamer bij mijn ouders en stiefouders en daar slapen is geen probleem, maar in een vreemde kamer leg ik haar zeker niet graag te slapen. Dan blijft ze maar wat langer op of toen ze jonger was sliep ze lekker op schoot of in de kinderwagenbak, maar ik ga haar niet met een heel 'bedritueel' ergens op bed leggen om haar vervolgens er weer uit te plukken. Veel te verwarrend en vermoeiend voor haar. Misschien als ze ouder is, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer. Als we verjaardagen hebben van vrienden bijvoorbeeld gaan we vaak samen en zorgen we voor oppas. Bij familieverjaardagen gaat ze gewoon mee en zien we wel hoe lang ze het volhoudt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Earane di 3 jul 2012 - 5:31

Wat een leuk topic!

Ik ben 'Earane', 28 jaar en 7 jaar samen met mijn man van bijna 29, waarvan ruim 7 maanden getrouwd. Sinds 25 maart 2012 zijn wij de trotse ouders van onze dochter A. Op dit moment zit ik in het laatste jaar van mijn hbo-opleiding en loop ik stage op een school voor speciaal basisonderwijs.

Wat betreft het logeren. Ik heb er best behoefte aan om een keer met mijn man 's avonds wat te ondernemen, maar het lijkt me niks om A. uit logeren te doen nu ze nog zo jong is. Al denk ik dat het best goed zal gaan, aangezien ze goed doorslaapt. Eerst maar eens beginnen met een avondje...
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Puggle di 3 jul 2012 - 6:12

Woehoee L.oïs is vandaag uit het ziekenhuis gekomen! Alles gaat goed en ze ligt heerlijk bij mij te slapen. Tot nu toe is ze zo zoet en zo lief I love you

Zo dat moest er even uit Very Happy
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  PapillonRose di 3 jul 2012 - 6:19

Wat heerlijk Puggle! Geniet van je meisje, fijn dat ze thuis is!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Issa di 3 jul 2012 - 6:23

Wow wat fijn Puggle! Geniet er maar van!
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 6:37

Fijn, Puggle!
Geniet maar even van de rust nu ze slaapt Algemeen mama topic! - Pagina 7 1578173417

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 6:45

Jee, hier gaat het ook al zo snel... Ik zal geen fanatieke meeschrijver worden hoor, als het steeds zo snel gaat haha. Dat kan ik niet bijhouden.

Hier gaan ze vrijwel overal mee naar toe.
H. vanaf het begin af aan maar dat was ook wel een hele makkelijke slaper.
Ze sliep nog wel als je haar op de grond zou leggen haha. Denk dat ze daardoor de energie heeft opgedaan die ze nu (meestal teveel) heeft.
A. hebben we in het begin nergens mee naar toe genomen. We waren al blij als hij uberhaupt sliep. Dat hij makkelijker daarin is, is sinds de vakantie. Toen sliep hij zelfs buiten in een bedje. Erg fijn was dat!

Fijn Puggle, lekker thuis waar ze hoort!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Nijntje di 3 jul 2012 - 6:50

wat fijn puggle, lekker veel knuffelen nu:D
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 7 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum