Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Algemeen mama topic!

+58
woezel
Jazzlyn
SarahKey
Nijntje
MAS
LindaK
liesje
Smaragdje
Bloem86
Viva
Bruintje Beer
Sophiee
MissD
-Belle-
nillis
Teddyaapje
Laced
Jezzie
Papillio
Theezakje13
Issa
Liadan
Slakje
Twellie
Star007
Novalee
Stuiterbal
Fiwen
Puggle
Snack a Jack
Mida4you
M@niek
Lilypie
Monnie
Susan
Lejow
Steep
holaagirl
pindaatje
Jasmine
hellowkitty
Sanne
Shy
Mamsie
Linda
Thunder
Roos
Flower_L
PapillonRose
Parisienne
_Jet
-Ieniemienie-
studiebol
Pien
Happydobby
Tania
Printje
CCC
62 plaatsers

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Puggle di 3 jul 2012 - 6:56

Bedankt meiden! Dat knuffelen komt wel goed, gaan de dagen even in halen smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  studiebol di 3 jul 2012 - 7:05

Fijn puggle! lekker knuffelen!

Hier gaan ze tot nu toe savonds nog mee, als we bijv een verjaardag hebben. Vaak bel ik van te voren even na de gene die de verjaardag viert. Vraag of het kan dat ze daar boven ergens slapen en als dat kan neem ik ze mee. Heb ik hier in het dorp een verjaardag, dan zet ik de babyfoon bij de buren en blijf ik niet zo lang, omdat ik niet wil dat de buren voor me opblijven.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  piene1983 di 3 jul 2012 - 21:33

Ook ik meld mij hier. Op 8 juni van dit jaar bevallen van onze heerlijke zoon B.oaz, alweer bijna vier weken geleden! Wat gaat dat ontzettend hard...

Ik ben Piene1983, 28 jaar en woon in de mediastad samen met mijn vriend en nu ook ons zoontje. Ook hebben wij 2 katten die langzaam aan hun nieuwe huisgenoot beginnen te wennen. Na mijn zwangerschapsverlof ga ik drie dagen werken als intern begeleider op een basisschool. Van origine ben ik leerkracht en orthopedagoge. Op dit moment bevalt het zwangerschapsverlof mij erg goed, heerlijk weer en sinds ik de borstvoeding aan de wilgen heb gehangen heb ik een heerlijk tevreden ventje die overal mee naar toe kan. Langzaamaan word ik steeds verliefder op mijn kleine man, houden van deed ik al vanaf het eerste moment dat ik hem voelde schoppen in mijn buik maar het verliefde gevoel heeft moeten groeien. Mede ook door het feit dat B. niet tevreden was met de borstvoeding en ontzettend is afgevallen in de eerste twee weken. Huilen/schreeuwen/krijsen was het resultaat. Nu op de fles en het gaat veel en veel beter, eigenlijk voel ik me schuldig over het feit dat ik het zolang heb aangekeken terwijl mijn ventje gewoon schreeuwde van de honger ondanks het vele aanleggen. Verder valt het moederschap mij aan alle kanten mee, alleen de late avondvoeding ( 23.00/0.00 uur) bevalt me slecht eigenlijk...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  _Lana_ di 3 jul 2012 - 21:44

Parisienne schreef:@ Nijntje: ik heb altijd geroepen dat ik een best makkelijk in dit soort dingen wil zijn en ze dus op bijvoorbeeld verjaardagen 's avonds ergens op bed/in een campingbed wil leggen. In dat opzicht heb ik mijn mening bijgesteld, want dat doen we eigenlijk nooit. N. is een heel slecht slaper, altijd al geweest. Daarom wilde we het voor haar niet nog rommeliger maken dan dat het al was. Ze was bekend met haar kamer bij mijn ouders en stiefouders en daar slapen is geen probleem, maar in een vreemde kamer leg ik haar zeker niet graag te slapen. Dan blijft ze maar wat langer op of toen ze jonger was sliep ze lekker op schoot of in de kinderwagenbak, maar ik ga haar niet met een heel 'bedritueel' ergens op bed leggen om haar vervolgens er weer uit te plukken. Veel te verwarrend en vermoeiend voor haar. Misschien als ze ouder is, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer. Als we verjaardagen hebben van vrienden bijvoorbeeld gaan we vaak samen en zorgen we voor oppas. Bij familieverjaardagen gaat ze gewoon mee en zien we wel hoe lang ze het volhoudt.

Dit riepen wij ook altijd. Nu hebben we uiteindelijk een tweeling gekregen, dus dan gaat dat al minder makkelijk.
Maar sowieso denk ik nu ook vaak: Wat hebben die kinderen daar aan? En wat heb ik er uiteindelijk aan? Je bent toch met je kindjes bezig: Slapen ze wel, liggen ze lekker, hoor ik nu wat? Enz.
Bij mijn ouders vind ik trouwens wel anders. We hebben het nog niet gedaan, maar mijn moeder heeft 2 campingbedjes, waar we ze in kunnen leggen.
Maar voorlopig is dit nog niet aan de orde.

We hebben ze ook nog niet uit logeren gebracht.
Wel een avondje weggebracht naar mijn zus, om te kijken hoe dat zou gaan en dat ging echt heel erg goed.
Binnenkort gaan we ze een dagje bij mijn ouders brengen en daarna maar eens een nachtje proberen. Nu nog doen, haha, ik heb er zin in, maar zie er ook wel tegenop Embarassed .
Als we nu oppas nodig hebben, komen mijn ouders bij ons.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  _Lana_ di 3 jul 2012 - 21:45

@ Puggle: Wat goed!!!! Ga maar eens heeeeeerlijk wat knuffels inhalen!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  _Lana_ di 3 jul 2012 - 21:47

Beetje stomme vraag hoor, maar zijn jullie erg 'knuffelig' met jullie kindjes?
Wij wel, af en toe denk ik wel eens, jeetje wat zijn wij 'erg' haha.
Ook qua kusjes geven, we gaan de hele dag maar door. We zeggen wel eens gekscherend, als er toch een tellertje op die wangetjes zou zitten.... Laughing .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  studiebol di 3 jul 2012 - 22:02

Algemeen mama topic! - Pagina 8 561177 Haha lana.. het is niet zo dat ik ze de hele dag knuffel, maar als ik even gezellig bij ze zit als ze aan het spelen zijn, pak ik ze wel is vast en knuffel ff flink met ze en dan krijgen ze ook wel een lading kusjes
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 22:04

Puggle, wat fijn!!

Lana, wij staan hetzelfde erin als jullie. Sowieso omdat de oudste snel overprikkeld was is dat zo gegroeid, maar ook bij de tweede vroeg ik me altijd af, wat heeft zij eraan om mee te gaan en wat hebben wij eraan, wat voegt het toe. En vaak dus niks. Hier gaan de kinderen dus niet mee meestal (overdag wel) want inderdaad, wij zitten niet lekker en zij ook niet. Nu bij de oudste kan daar wel vanaf geweken worden hoor maar als ze nog heel klein zijn niet.
En ik ben ook heel knuffelig. Geniet er nog maar van hoor, als ze wat ouder zijn zijn ze niet meer zo gewillig meestal Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Pien di 3 jul 2012 - 22:29

Puggle, wat fijn zeg!! Geniet maar heerlijk van jullie kleine dame!!

Lana, wij zijn ook heel knuffelig! Sowieso zijn wij soms best overdreven, althans, als zij iets nieuws doet, staan wij als ouders naast haar te lachen/ springen/ handen klappen. Zijn heel enthousiast richting haar...



@All, vorig jaar was vandaag mijn uitgerekend datum van E haar zwangerschap. raar idee hoor dat dat al weer een jaar geleden is! wat hebben wij toen 3 weken in spanning gezeten zeg....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Novalee di 3 jul 2012 - 22:32

Puggle, super! Geniet lekker van je meisje thuis!

Lana, hier wordt N. bedolven onder kusjes. Soms kan ik gewoon niet stoppen Embarassed Mijn vriend is iets minder erg maar ook van hem krijgt ze er ontzettend veel. Mijn moeder en schoonmoeder zijn ook erg knuffelig. Ik maak me nu geen zorgen dat het teveel is, meer of ik het ooit kan afwennen en dat ik niet nog op het schoolplein sta voor een laatste kus tegen de tijd dat ze 16 is...
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Nijntje wo 4 jul 2012 - 0:31

er is toch ook niets fijners dan knuffelen met je kleine spruit? Embarassed heerlijk, ik kan er echt van genieten. Nu komt ze tegenwoordig zelf naar je toe, pakt je vast, armpjes om je nek met een heerlijke knuffel. Net nog in de winkel een heerlijke dikkke knuffel gehad en zo van genoten Very Happy
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Stuiterbal wo 4 jul 2012 - 0:37

Ik knuffel ook heel veel. En zelf is S ook een echte knuffelaar. Hij kan echt op de meest onverwachte momenten alles uit zijn handen laten vallen, naar me toe komen en me een knuffel geven en kusjes. I love you
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Lejow wo 4 jul 2012 - 0:41

Wow Pien, de tijd gaat inderdaad echt ZO hard!!
Alweer een jaar, en inderdaad, wat hebben jullie in spanning gezeten...
Hoe gaat het nu met jou? Heb je alles een beetje een plekje kunnen geven?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  LindaK wo 4 jul 2012 - 0:42

Puggle, wat heerlijk joh!!

Lana, wij zijn ook wel knuffelig hoor :-) heerlijk!
J.ulia vindt alles prima, haha, maar vindt het helemaal leuk als ze kusjes krijgt.
D.aan is ook echt een knuffelkont. Regelmatig komt 'ie vragen of hij met me mag knuffelen. Dan wordt z'n knuffelschaap gezocht en komt 'ie op schoot...heerlijk! En als we ergens zijn, kan het zomaar zijn dat D.aan zegt: ohhh mama, ik moet J.ulia even een kusje geven! Lief!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  SarahKey wo 4 jul 2012 - 1:13

Wij hebben S 1 keer meegenomen naar een verjaardag. Was bij mijn broer. Wagenbak mee zodat hij kon slapen boven na de fles.

Nou drama. Op een gegeven moment was hij helemaal overprikkeld. Ook al zat hij bij mij op schoot, de visite teut wel door.

Kind was niet stil te krijgen na de fles. We hebben bijna een uur boven met een krijsend kind gezeten.

Doen we dus niet meer, zo zitten wij in de stress, zitten we 1 uur van de paar uur dat je erbent boven en mijn kind is van de rel.



Knuffelen: I love it. I love you Niets liever dan mijn neus in die 2 beginnen haartjes steken en heerlijk zijn geurtje opsnuiven❤ Kusjes, knuffels, S komt niets te kort op dat gebied:lol:
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  _Lana_ wo 4 jul 2012 - 1:27

Heerlijk hè al dat geknuffel. En ik ben blij dat ik in 1x 2 kindjes gekregen heb, want mijn man is ook zo'n knuffelkont, haha.

Wat een lieve verhalen allemaal. En ook van de wat oudere kindjes.
Haha Arden, ik geniet er zeker nog maar van, want voor je het weet gaan ze je wegduwen ;-). Al hoop ik natuurlijk van niet!

En wat vertel je dat lief Sarahkey! Ik dacht ook niet dat S te kort zou komen hoor ;-).

Echt heerlijk dat je al je liefde kwijt kan bij zo'n klein schatje!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  studiebol wo 4 jul 2012 - 1:57

Nu hier toch ook wat mama's zitten met oudere kinderen..

Ik heb binnenkort een verjaardag van het kindje van een vriendin van mij die wordt twee! Het is een meisje, wat is leuk om te geven? Vriendin van mij had het over een dokterssetje? Waar zou ik die kunnen vinden, een leuke? Ik mocht ook zelf iets verzinnen, liep net al in de intertoys maar ik weet het gewoon ff niet. Iemand een idee voor mij?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 2:20

Dokterssetje kun je ook bij de speelgoedwinkel kopen! Mijn dochter was rond die tijd helemaal gek op houten insteekpuzzels, dat is ook altijd wel leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  SarahKey wo 4 jul 2012 - 3:50

lana nee haha zei je ook niet. IS idd fijn om veel liefde bij je kleintje kwijt te kunnen. I love you

Ik geef bij een tweede verjaardag vaak ondergoed setjes. Is meestal het jaar dat kindjes zindelijk gaan worden en dan vinden ze een ondergoed setje erg stoer.

Ons nichtje word twee en we hebben zo'n buggy achtig iets gekocht bij de blokker. Was afgeprijsd van 40 euro naar 15. En dan een ondergoed setje.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Pien wo 4 jul 2012 - 3:57

Lejow schreef:Wow Pien, de tijd gaat inderdaad echt ZO hard!!
Alweer een jaar, en inderdaad, wat hebben jullie in spanning gezeten...
Hoe gaat het nu met jou? Heb je alles een beetje een plekje kunnen geven?

Het gaat met mij erg goed eigenlijk hoor.... Heb in zoverre alles een plekje kunnen geven. Het enige wat ik niet verwerkt krijg is het slechte handelen van het ziekenhuis en E haar start. Ik heb nu heerlijk vakantie en merk wel dat ik meer tijd heb om over dingen na te denken en dus wel wat meer terug dnek nu. Logisch ook aangezien we over 3 weken haar verjaardag vieren! Ik heb steeds een grote angst gehad voor als ik ooit weer zwanger zou zijn en ik moet zeggen, nu het steeds dichterbij komt dat we er echt weer helemaal voor gaan, word die angst ook minder... Ik kan het steeds beter relativeren gelukkig! Bij beide word de wens steeds groter naar een klein humpydumpy, dan besluiten we er voor te gaan maar begin ik te twijfelen, dan is mijn twijfel weg, twijfeld mijn man weer. Zo wisselen we elkaar af. Nu hebben we besloten om het maar even zo te laten en na E haar verjaardag weer verder te denken!

Heb jij alles rondom B al een plekje kunnen geven?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Novalee wo 4 jul 2012 - 4:12

Studiebol, vorig jaar werd mijn nichtje 2 en we hebben haar een dokterssetje, Dora-rugzak en setje met van die kraaltjes met een pootje eraan die je in een wit raster steekt (lastig te omschrijven, een soort ministeck maar dan voor kleinere kindjes). Het waren alledrie suggesties van de ouders en alles, vooral de Dorarugzak, viel in de smaak bij de jarige job!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  studiebol wo 4 jul 2012 - 4:44

Ik was dus vanmiddag bij de intertoys op zoek naar zo'n dokterssetje maar ik zag alleen maar eentje die mij niet zo leuk leek, zat geen stetoscoop en zo bij, maar meer zo'n operatie jas en muts.. maar het is toch juist leuk als er zo'n stetoscoop bij zit, zo'n ding om in je oren enzo te kijken? Dat versta ik onder een dokterssetje of heb ik dan iets anders voor me?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Novalee wo 4 jul 2012 - 5:21

Wij hebben hem bij Blokker gekocht, misschien kun je daar eens kijken? Voor zover ik me herinner zat er wel een stethoscoop bij, en ook een echt doktersbrilletje nerd
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Aagje! wo 4 jul 2012 - 5:38

ik wil me ook wel aanmelden bij dit topic!

Ik ben Annie, en ik ben 26, mijn man is 28. Samen hebben wij een dochter D van ruim 2 nu. Heerlijk meisje, en een leuke periode dit (daarvoor natuurlijk ook Wink ) ze gaat nu echt kletsen, zinnetjes, en verhaaltjes tegen pop oid. Erg leuk dus!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 5:47

Ik wil ook wel een poging wagen om mee te kletsen Wink

Jetje, 29 jaar. Getrouwd, mijn man is 32. Ons zoontje J.esper is 3 juni 3 geworden en eind van het jaar ben ik uitgerekend van ons tweede kindje.

Ik werk vier dagen, maar heb deze week met mijn man besproken dat ik na de komst van beeb 2 3 dagen ga werken. Het geeft me zo'n goed gevoel. Sowieso heb ik het niet naar mijn zin in mijn huidige functie en hopelijk gaat dat straks goedkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 8 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum