Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Algemeen mama topic!

+58
woezel
Jazzlyn
SarahKey
Nijntje
MAS
LindaK
liesje
Smaragdje
Bloem86
Viva
Bruintje Beer
Sophiee
MissD
-Belle-
nillis
Teddyaapje
Laced
Jezzie
Papillio
Theezakje13
Issa
Liadan
Slakje
Twellie
Star007
Novalee
Stuiterbal
Fiwen
Puggle
Snack a Jack
Mida4you
M@niek
Lilypie
Monnie
Susan
Lejow
Steep
holaagirl
pindaatje
Jasmine
hellowkitty
Sanne
Shy
Mamsie
Linda
Thunder
Roos
Flower_L
PapillonRose
Parisienne
_Jet
-Ieniemienie-
studiebol
Pien
Happydobby
Tania
Printje
CCC
62 plaatsers

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Lejow zo 1 jul 2012 - 20:04

Ik ben Lejow en woon samen met mijn vriend R. in Rotterdam. Op 30 januari zijn wij de ouders geworden van B.enthe. Die, zoals jullie weten, een behoorlijk beetje vroeger kwam dan gepland.
Tot nu toe vind ik het moederschap nog niet zwaar, maar dat komt waarschijnlijk omdat B. echt een belachelijk makkelijke baby is!
Door alles wat er is gebeurd heeft het heel erg lang geduurd voor mijn moedergevoelens voor haar naar boven kwamen, wat ik soms erg moeilijk vond. Zeker als ik dan weer de verhalen hoorde als 'ze werd op mijn buik gelegd, en ik was meteen verliefd'. Ik had dat niet, en ook de weken erna niet,waardoor ik me soms wel eens afvroeg of er iets mis was met me...
Gelukkig is dat nu goedgekomen, ik ben vreselijk trots op hoe goed ze het doet en hou heel veel van haar!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Star007 zo 1 jul 2012 - 20:05

Issa schreef:Ik ben Issa, moeder van D.aniel (augustus '09) en M.attias (sept '11). Met z'n drietjes wonen we in Noord-Holland. D. heeft aan de lopende band oorontstekingen, van de week eindelijk een afspraak met de kno-arts.

Ik had me niet echt een beeld voor ogen toen ik voor het eerst moeder werd, maar ik vind het ontzettend leuk en genieten. Af en toe ook ontzettend pittig en gewoon zwaar, vooral om het alleen te doen.

Dat lijkt me inderdaad pittig, met 2 van die kleintjes ! Ben je al lang uit elkaar met de vader van de kinderen? of ben je een Bewust alleenstaande mama? ( kan natuurlijk ook ! Wink )
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Linda zo 1 jul 2012 - 20:26

CCC, wat dat feestje betreft, bel anders de organisatoren even. Waarschijnlijk kan je wel even op het EHBO plekje kolven.

Lust je dochter de melk niet op kamer temperatuur? Want dat kan ook gewoon, je hoeft bv niet perse op te warmen.
Verder eens met Arden. Probeer het gewoon een keertje.
Ik zonderde me vaak even af. In de auto, pashokje, achterin het cafe enz.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  nillis zo 1 jul 2012 - 20:33

Ik ben Nillis ben 30 jaar al bijna 13 jaar samen met mijn vriend die ook 30 is. Sinds 27-10-2010 zijn we trotse ouders van dochter T.ess. Ik werk 28 uyur p. week als begeleidster op een woonlocatie voor kinderen en jongeren met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblematiek. Wij willen heel graag een tweede kindje en zitten nu in ronde 8. Ik vind het moederschap helemaal geweldig.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Lejow zo 1 jul 2012 - 20:39

Ik vergeet er bij te zeggen dat ik 26 ben en mijn vriend is 22 en we zijn bijna 7 jaar samen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  -Belle- zo 1 jul 2012 - 20:44

Ik ben Belle 25 en al bijna 5 jaar getrouwd met mijn man 27. En hebben sinds 16 november 2010 een lieve dochter A. Wij hebben een eigen bedrijf (schip) en varen door heel Nederland, Belgie en Duitsland. Ook geen vaste woonplaats dus. Binnenkort willen we heel graag voor een tweede kindje gaan.
-Belle-
-Belle-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 438
Punten : 446
Registratiedatum : 06-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  CCC zo 1 jul 2012 - 20:49

Arden: thnx voor je uitgebreide antwoord! Je hebt ook wel gelijk, het is ook meer dat ik soms zo onzeker word van alle mensen om me heen. Er is zoveel negativiteit over openbaar voeden en zaterdag zat ik op een verjaardag waar weer iemand daarover begon, dan voel ik me al bijna bezwaard dat ik al borstvoeding geef. Zo stom dta ik zo onzeker kan worden daarover, slaat ook echt nergens op eigenlijk. Normaal word ik trouwens hlemaal niet onzeker van dit soort dingen, is echt nu gekomen sinds de zwangerschap. Ik heb even nagedacht en er zit om de hoek een restaurant bij het festivalterrein dus miss. kan ik daar even rustig gaan kolven/ voeden (mijn vriend wilt wel een keer met haar langskomen)... Ik heb ook besloten dat ik aankomende week gewoon ga voeden als ik naar een vriendin ga, ook dat is een behoorlijke drempel voor me... maar moet me er even overheen zetten en denk dat N. dan ook een stuk rustiger is als ik haar gewoon kan voeden. Dit is ook niks inderdaad...

Linda: thnx voor de tip! Helemaal niet overnagdacht! Ik kan alleen helemaal geen contact gegevens vinden van het festival, dus ik loop anders gewoon even naar de EHBO post en dan vraag ik het even. En anders ga ik gewoon naar dat restaurant, houd ik dat als optie achter de hand.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Happydobby zo 1 jul 2012 - 21:14

@ccc, ik vond voeden in het openbaar in het begin ook een beetje eng, gaf dan ook vaak een flesje, later gebruikte ik een dekentje of sjaal. Toen M 4 maanden was ging ik het makkelijk vinden en gewoon voeden, het is gewoon een kwestie van wennen.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  MissD zo 1 jul 2012 - 21:27

Hallo,

Ik denk/weet niet of ik hier veel mee ga schrijven... Maar zal me wel even voorstellen.

Ik ben MissD, 24 jaar, mijn man (2010 getrouwd) is 26. We wonen nu 4 jaar in een klein dorpje op zo'n 10 minuten van Roosendaal en 20 min. van Breda. In januari dit jaar zijn we ouders geworden van een prachtige dochter T. Een lief klein meisje met een eigen willetje.
Vanaf mei dit jaar ben ik voor 20 uur per week aan het werk als verpleegkundige in de wijk. Met name de avonden en om het weekend, waardoor ik enorm veel tijd heb om met onze dochter door te brengen.

CCC; Ik vond borstvoeding geven in het openbaar ook hartstikke eng. Bleef daardoor best veel thuis, of kolfde voeding voor T. zodat ik dat gewoon uit een flesje kon geven. Overigens bij hele goede vrienden vond ik het niet erg haar te voeden met b.v. een dekentje over/om haar heen zodat er niets te zien was.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Sophiee zo 1 jul 2012 - 21:39

Leuk topic! Ik ben meer een lezer dan een schrijver, maar zal mezelf toch even voorstellen. Ik ben Sophiee, 26 jaar oud. Woon bijna 5 jaar samen met mijn vriend, hij is 29 jaar. Samen zijn we sinds 8 juni 2012 ouders van onze prachtige dochter L.ize. Ik ben pedagoog van beroep en werk 24 uur per week in de Jeugdzorg. Het moederschap bevalt me uiterst goed, we genieten volop!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 22:14

Ik ben 'Elodie' en moeder van een drukke maar hele lieve knul van bijna 5 jaar. De eerste 3 jaar heb ik hem alleen opgevoed. Ik ben 27 jaar en mijn vriend is 29 jaar. Hij werkt fulltime en tot voor kort was ik ook meer dan fulltime aan de slag maar nu heb ik even vakantie. Voor na de vakantie heb ik -zoals het er nu uitziet- een baan gevonden waarbij werk en gezin meer in balans zijn.
We zijn net verhuisd maar in dezelfde stad in Brabant blijven wonen. Toch gaat mijn zoon na de vakantie naar een nieuwe school en dat vind ik best spannend omdat het op de oude school net lekker liep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 22:21

Over de borstvoeding in het openbaar.. Ik heb eerst een keer thuis uitgeprobeerd hoe discreet mogelijk ik het kon doen en daarna gewoon gedaan. Het hoeft echt niet op te vallen. Ik heb vaak zat meegemAakt dat mensen het pas door hadden als ze helemaal bij me hingen om naar dat schattige baby'tje te kijken.
Wellicht is het wel wat lastiger als je een flinke voorgevel hebt? Daar heb ik geen ervaring mee;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Bruintje Beer zo 1 jul 2012 - 22:46

Ik ben bruintje beer. Ik ben 30 jaar. Ik ben mama van S.arah van bijna 3 jaar en van D.avid van ruim 1 jaar. Ik woon nu alweer bijna 5 jaar op de Veluwe met mijn man van 30 jaar. Zelf kom uit de buurt van Rotterdam. Ik werk bij demente ouderen als verzorgende IG/begeleider. Dit doe ik 24 uur p.w.
De kinderen gaan op vrijdag naar een gastouder en de rest vangen we zelf op.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 22:55

chococupcake schreef:Voor de mensen die BV geven, misschien kan ik dat hier even vragen (maak meteen even gebruik van dit topic)... Ik heb volgende week zondag een feestje en dan ga ik zonder N. ik zorg dat ik voed voordat ik wegga of mijn borsten zoveel mogelijk leeg kolf voordat ik wegga. Maar als ik langer dan 5 uur doorloop krijg ik dus natte plekken, dus ik moet ergens kolven... maar het is een outdoor festival dus waar ga ik dat doen? Lijkt me niet echt chill in een dixi Algemeen mama topic! - Pagina 5 253468018 en dan heb ik het nog niet eens over de hygiene... Dus... Hoe doen de moeders die BV geven dat?

Oh en ik ben ook wel heel benieuwd hoe jullie de eerste maanden het allemaal deden met het slaapgebrek. Ik doe hier alle voedingen (op 1 fles na per dag zodat mijn vriend dat ook kan doen met afgekolfde voeding).... maar de nachten beginnen me een beetje op te breken. Nu merk ik ook dat mijn vriend echt heel snel moe is nu, en meer slaapt dan ik... Vind ik ergens niet zo erg, want hij werkt en ik heb verlof, maar op dit moment word iok echt niet gezelliger doordat ik te weinig uren slaap... Ik wil ergens een soort van ritme erin krijgen iets van hij de laatste voeding en ik eerder naar bed ofzo en ik de nachtvoeding... maar weet nog niet zo goed hoe en wat ik dat wil...

Ga je met de auto naar het feestje? Laatst had ik een bruiloft en heb ik me in de auto even afgezonderd om te kolven.

En slaapgebrek... wat dat betreft vond ik de eerste periode gewoon ook erg zwaar. Mijn man slaapt heel diep en was écht niet wakker te krijgen. Bovendien had ik ook de gedachte dat hij gewoon moest werken de volgende dag terwijl ik gewoon thuis was. Ga je overdag nog wel eens liggen? Tot een paar weken geleden sliep ik 's middags vaak ook nog even. Onze dochter slaapt of bij ons in bed, of in de co-sleeper. Op die manier vind ik de nachtvoedingen erg goed te doen - zowel dochter als ik hoeven niet echt wakker te worden voor een voeding en slapen na het aanleggen gewoon weer lekker door.

Even voorstellen: Ik ben 'Tiramisu', ruim 4,5 maand mama van T.irza. Ik ben 23 jaar, mijn man 29. Hij werkt fulltime, ik ben thuis bij onze dochter. We wonen in de buurt van Utrecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Viva zo 1 jul 2012 - 23:01

Leuk idee, maar of ik dit bij ga kunnen houden weet ik niet!

Ik ben Viva, 21 jaar, bijna 3 jaar getrouwd, man is 22 jaar.
Hij werkt fulltime, ik werk partime.
Onze dochter is 3.5jr en ik ben nu zwanger van onze 2e die in November waarschijnlijk geboren wordt. smile
Ohja, wonen dichtbij Amersfoort.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  nillis ma 2 jul 2012 - 1:04

Oja nog vergeten te vertellen. Ik woon in het mooie Twente.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Bloem86 ma 2 jul 2012 - 1:25

Ook ik ben niet zo goed in het bijhouden van dit soort topic, maar vind het wel leuk me even voor te stellen en mee te lezen!

Ik ben "Bloem86". Ben 26 jaar en mijn vriend is 31 jaar! We zijn bijna 6 jaar samen. We hebben 2 mooie dochters: I.se (8 juni 2010) & N.ina (10 mei 2012). We wonen in het oosten van Gelderland.

Het moederschap ging me bij de eerste wel makkelijk af eigenlijk. Maar moet ook zeggen dat we echt verwend zijn toen met een makkelijk kindje. De 2e huilt een stuk meer. Veel krampjes, slecht in slaap komen, etc. Dus vind het nu soms wat zwaarder. Vooral omdat ik zelf meer moe ben nu!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Smaragdje ma 2 jul 2012 - 1:38

Leuk dit topic! Ik zal straks eens even lezen. Aangezien ik toch vakantie heb, kan ik mooi af en toe wat lezen als mijn man werkt en mijn zoontje slaapt.

Ik ben Smaragdje. Ik ben 23 jaar en ben sinds ruim 1,5 jaar getrouwd met mijn man (30 jaar). Wij hebben een zoontje van bijna 15 maanden.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  liesje ma 2 jul 2012 - 2:40

hallo allemaal, leuk idee parel!!!!

ik ben liesje ben 29 jaar en mijn man is 31 jaar. ik woon op voorne-putten. samen hebben wij 2 kindjes N.oëlle van september 2010 en T.obias van december 2011. ik werk per 1 juni 20 p week in de zorg en als ik dagdienst heb gaan de kindjes naar mijn ouders
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  LindaK ma 2 jul 2012 - 3:13

Het is alleen al leuk om van iedereen wat te lezen :-)

Ik ben 'LindaK', 27 jaar en woon samen met mijn vriend. Hij is 38. In augustus zijn we 5 jaar samen.
In 2009 is D.aan geboren en afgelopen februari J.ulia.
Ik werk in het basisonderwijs, ga na de vakantie 2 dagen in groep 4 werken.
Omdat D.aan 12 weken te vroeg kwam, was dat een hele heftige periode. Vanaf het moment dat hij thuis is, is het een heel stuk makkelijker :-) J.ulia is een supermakkelijk meisje, dus ik geniet ontzettend van m'n kinderen.
Maar...ik heb af en toe ook echt een baaldag en tijd nodig voor mezelf :-)
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  MAS ma 2 jul 2012 - 4:07

Ik ben MAS, 26 jaar. Ik ben alweer 10 jaar samen met mijn vriend (ook 26) en verwachten in November onze kleine meid!!
Wij wonen in de buurt van Utrecht. Ik ben werkzaam in de ICT. Op dit moment werk ik fulltime, maar na mijn zwangerschapsverlof ga ik 32 uur werken. Mijn vriend werkt 6 dagen en tot nu is hij van plan dit ook te blijven doen als de baby er is.

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 4:15

Poeh, Mas, dat is pittig, zoveel werken!
Je vriend dan, van jou vind ik het meevallen.
Wat doet hij voor werk dat hij zoveel werkt?
Eigen bedrijf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  studiebol ma 2 jul 2012 - 5:31

Wat is het hier al druk, nu maar hopen dat ik het bij kan houden!

Ik vind het moederschap leuk, maar op een bepaalde manier ook wel vermoeiend. Niet dat de meiden nou hele dag heel vermoeiend zijn. Maar ik merk dat ik aan het einde van de dag gewoon op ben. Ik baal echt al weer als de wekker gaat sochtends/ of als ik wakker wordt van de meiden.. en dan denk ik elke keer je moet is eerder naar bed gaan.

Ik vind het momenteel echt even opletten want L, die schuift nu vooruit(jaja ze heeft ontdekt dat dat ook kan) de hele kamer door en ik vind haar best al snel, dus als ik denk ooh daar is ze nog niet, is ze er zo ineens Algemeen mama topic! - Pagina 5 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Flower_L ma 2 jul 2012 - 5:34

@ mas, ben benieuwd wat je doet in it sector.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 7:03

Studie, wat goed al van L. zeg!

Heb soms inderdaad ook dat ik s'ochtends denk pfffffff, daar gaan we weer! Maar het cliché is waar, als ik boven haar bed sta en ze begint te lachen, tja, dan vind ik het niet erg meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Algemeen mama topic! - Pagina 5 Empty Re: Algemeen mama topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum