Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

+6
Caro
Lavendel
Roze Roos
Sneeuwvlok
Pien
Lynn_
10 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:27

Katten kunnen volgens mij prima alleen zijn hoor! Wij hebben al 20 jaar katten, alleen wel altijd 2 tegelijk zegmaar. Eerst hadden we Mobi en Taxi, 2 poezen, zusjes, die mijn moeder nam omdat ze alleen was. Maar ze werkte wel 50 uur per week... Ging altijd goed!

Zelf heb ik Frits gekregen voor kerst, toen had ik wel 2 weken vrij, om 'm op te voeden zegmaar, beetje duidelijk te maken waar-ie nu terecht is gekomen en wie z'n baas is Wink Nu is ie 4 en is 't een superlief en beleefd katje! Hij is regelmatig dagen alleen, maar dan slaapt-ie of speelt-ie met Zusje, onze poes van bijna 3. Hij krijgt wel alles om hem bezig te houden, zodat-ie zich niet verveelt als wij er niet zijn en niet dingen gaat slopen of zo! Wink Daarom hebben wij Zusje er ook bij genomen en heeft-ie een grote krabpaal, speeltjes, mandjes, kussentjes, kartonnen dozen om zich in te verstoppen en in te spelen etc etc... En verder merk ik dat-ie wel vervelender is, als ik niet per dag half uurtje met 'm speel! (heb 't serieus bijgehouden voor een week)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:27

Een kat kan beter alleen zijn dan een hond, je kunt ook overwegen om er twee te nemen, dan kunnen ze elkaar gezelschap houden. Bedenk dan alleen wel dat twee kittens enórm druk kunnen zijn (1 ook al maar 2 dubbel :P). Voor de rest verschilt het erg per kat. Er zijn katten die wegkwijnen alleen en katten die juist liever alleen zijn. Mijn eerste keus zou het ook niet zijn om een kat alleen te laten als je allebei fulltime werkt, ik wil er zelf 1 (en door omstandigheden écht geen twee) en ik twijfel heel erg, maar heb alles afgewogen en ik denk dat wij toch ook voor eentje gaan. In ieder geval om mee te beginnen, hebben daarna wel de intentie om er een tweede bij te nemen, als alles goed gaat.

Edit: en ook bij een kitten is het inderdaad verstandig om een paar weken vrij te nemen als ze er net zijn smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:37

Darcy schreef:Een kat kan beter alleen zijn dan een hond, je kunt ook overwegen om er twee te nemen, dan kunnen ze elkaar gezelschap houden. Bedenk dan alleen wel dat twee kittens enórm druk kunnen zijn (1 ook al maar 2 dubbel :P). Voor de rest verschilt het erg per kat. Er zijn katten die wegkwijnen alleen en katten die juist liever alleen zijn. Mijn eerste keus zou het ook niet zijn om een kat alleen te laten als je allebei fulltime werkt, ik wil er zelf 1 (en door omstandigheden écht geen twee) en ik twijfel heel erg, maar heb alles afgewogen en ik denk dat wij toch ook voor eentje gaan. In ieder geval om mee te beginnen, hebben daarna wel de intentie om er een tweede bij te nemen, als alles goed gaat.

Edit: en ook bij een kitten is het inderdaad verstandig om een paar weken vrij te nemen als ze er net zijn smile

Als wij voor een kat gaan zal het geen kitten worden. Dit idd door onze omstandigheden. Misschien dat er in de toekomst er wel een kitten of een hond kan bij komen maar laten we maar rustig beginnen. Ik zit nu een beetje rond te kijken om internet op verschillende assiel bij ons in de buurt en dan kom je op katjes uit die tussen de 7 maanden en 3 jaar zijn. Super lief en verschillende katjes kunnen goed alleen blijven. Volgende week eerst maar even wat info opvragen smile

Edit idd 2 katten is ook geen slecht idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:42

Ooh ik dacht te lezen dat jullie voor een kitten wilden gaan Wink Nou een oudere kat kan zéker goed alleen zijn als je 'm daarop uitzoekt. Bij het asiel kan je je daar heel goed laten voorlichten. Alleen zou ik dan weer niet een kat nemen die helemaal geen andere huisdieren tolereert, als je in jullie geval misschien wel een ander dier wilt in de toekomst. Maar daar zijn ook genoeg katten die zelfstandig zijn en goed alleen kunnen zijn. Wel even updaten dan he, als je er eentje hebt gevonden Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:47

Darcy schreef:Ooh ik dacht te lezen dat jullie voor een kitten wilden gaan Wink Nou een oudere kat kan zéker goed alleen zijn als je 'm daarop uitzoekt. Bij het asiel kan je je daar heel goed laten voorlichten. Alleen zou ik dan weer niet een kat nemen die helemaal geen andere huisdieren tolereert, als je in jullie geval misschien wel een ander dier wilt in de toekomst. Maar daar zijn ook genoeg katten die zelfstandig zijn en goed alleen kunnen zijn. Wel even updaten dan he, als je er eentje hebt gevonden Very Happy


Nee in eerste instantie wilde mijn vriend toch voor een kitten gaan. Hij wil het liefste het beestje zelf opvoeden en eigen maken. Maar hij ziet ook wel in dat het niet handig is. Vandaar toch de assielpoes/kat

Update gaat goedkomen zodra ik onze nieuwe bewoner mag verwelkomen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:48

Ik vind 't altijd leuk als mensen besluiten voor een ouder beestje te gaan dan de schattige kittens van 8 weken. Die vinden hun plekkie wel! Maar de pubers van anderhalf alweer lastiger... En die zijn ook heel leuk! Ik vind Frits nu zelfs leuker dan dat-ie kittentje was...

Hoewel-ie toen ook wel héél erg cute was hoor....

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 142505751_5_anfW

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:52

Oooh *smelt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:57

*Smelt* Wat een mooie kitten! Damn wil nu gaan kijken haha. Heb net een leuk filmpje gevonden van een 2 jarige zwart/witte kat. Eens kijken of ik deze kan plaatsen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:59

Ik weet niet of het werkt Maar deze kat zit ook in het assiel bij ons in de buurt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:03

Wat leuk dat ze filmpjes maken zeg! Leuke kat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:07

Sorry ik grijp meteen de kans even aan om Frits te spammen:

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 142506352_5_JH1S

Ook kittentje tijd! Maar kijk hij wordt gewoon bijna leuker naarmate-ie ouder wordt! Hier is ie een maand of.. 7? (Ja hij is klein van stuk, hij oogt groot, maar Fritsie is eigenlijk een compact katertje zeg maar Very Happy Laag op de pootjes, klein staartje... Gewoon compact mannetje Very Happy )

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 143253372_5_TbmG

En zie hier 't kleine staartje:

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 142505749_5_YyGN

En hier is-ie een jaartje:

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 142505750_5_Ulf6

En hier is-ie gewoon 't leukst! Goed opgevoed, superlief, sociaal, nog wel heeeel speels en actief, maar niet gordijnenhangenactief... Én hij is hier al 3 jaar oud en voor mij gewoon 't allerleukst, leuker dan dat-ie een kittentje was...

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 812993417_5_hykY

Op die foto zit-ie luid te spinnen, zó lief!

Oh en dit is een magisch tasje; http://fritszonneveldfans.hyves.nl/album/48706569/Frits_Fans/qnxQ64kY/video/790235859/0/6XH6/

Frits kwispelt Very Happy Serieus, hij kwispelt gewoon, niet dat-ie dan boos wordt of zo, hij kwispelt gewoon als-ie blij is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:08

Cimic schreef: Ik weet niet of het werkt Maar deze kat zit ook in het assiel bij ons in de buurt.

Wat leeeuk!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:44

Aaahhw, Frits. Dat knuffel varkentje zo naast hem. Hoe lieef Very Happy

Ik heb een katje uit het asiel gehaald van 10 maanden (al zeiden ze dat ze tussen de 4 en 6 jaar was). Ze is heel speels en super lief! Niet echt een schoot kat maar is wel altijd waar wij ook zijn.

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 164335_183913861633438_100000444752941_589232_7358362_n


Ik heb haar alleen, maar het gaat prima. Ze heeft genoeg dingen om mee te spelen en als ze voor het raam zit kijkt ze haar ogen uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:46

Brennus heb je in het assiel ook nog tips en tools voor deze kat meegekregen. Hoelang duurde het voordat je de kat meekreeg. Want kan me wel voorstellen dat ze de kat niet gelijk meegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:52

Meestal kan je een kat meteen meenemen hoor. Je kunt ze vaak ook reserveren en er nog even over nadenken, een week ofzo. Alleen jonge kittens mogen soms niet meteen mee omdat ze dan hun entingen nog niet hebben gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:09

Cimic schreef:Brennus heb je in het assiel ook nog tips en tools voor deze kat meegekregen. Hoelang duurde het voordat je de kat meekreeg. Want kan me wel voorstellen dat ze de kat niet gelijk meegeven.

Ik kreeg haar direct mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:23

Wat leuk! En moet je ook betalen dan. Beetje rare vraag misschien maar lijkt mij logisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:26

Ja het kost wel wat geld, maar dat verschilt per asiel. Soms krijg je dan (als het een jonge kat betreft) de sterilisatie- of castratiekosten vergoed. Maar denk wel aan een euro of 75 (soms meer, soms minder).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:41

Ik heb in oktober mijn kat in het asiel gehaald. Ik zat al maanden op de website van het asiel te kijken naar m'n favorieten en was helemaal zenuwachtig toen ik er heen ging. Ik had al een mandje mee, zodat m'n uitgekozen kat direct mee kon. Daar mocht ik rustig de kattenkamers in (bij het asiel waar ik was hadden ze 5 kattenkamers met elk 8 katten ongeveer er in) en heb gewoon rustig een rondje gelopen en gekeken welke katten ik mooi vond, leuk vond, lief vond en met name welke katten mij ook leuk vonden. Sommige katten waren enorm aan het mauwen, anderen renden weg, en anderen interesseerde het helemaal niet of er iemand binnen kwam. M'n favorieten kon ik overigens niet vinden. Let er op dat zo'n website misschien niet altijd up to date is (al beloven die filmpjes wel veel goeds). Toen kwam ik de laatste katten kamer in en daar sprong een katje direct naar me toe, en in 1 oogopslag wist ik het: Dit was mijn Mitzi. Ze stond helemaal nog niet op de website dus ik had haar nog nooit gezien. En ze was gewoon zo lief, ze kwam knuffelen, en elke keer dat ze even weg liep, kwam ze weer terug naar me toe. Het was gewoon direct een klik. Ja klinkt heel stom, maar zo werkt het in de praktijk toch gewoon denk ik.

Daarna moest ik een medewerker van het asiel er bij halen en zij haalde de map met informatie te voorschijn, dus even de ins en outs van de kat vertellen. Sommige katten in het asiel hebben een geschiedenis, sommige hebben een dieet, anderen vertonen speciaal gedrag of hebben wat extra's nodig. Dus dat leggen ze je dan heel goed uit. Overigens hingen in de kattenkamers bij ons ook kleine papiertjes met informatie, over of de kat een mannetje of vrouwtje is, hoe oud ze zijn, of ze van spelen houden, of ze naar binnen of buiten kunnen, of ze bang, rustig, lief, speels, aanhankelijk, etc zijn. Ze kunnen je dus echt wel helpen bij het vinden van een kat die bij jouw 'eisen' past.

Daarna kreeg ze nog wat medicijnen (weet niet eens meer wat) en ik deed de financiele afhandeling. Ik geloof dat het 85 euro kostte. Wel veel, maar dan krijg je wel een kant en klare kat die gesteriliseerd, gevaccineerd en ontwormd enzo is. Nou en toen mocht ze dus gewoon mee en binnen tien minuten was ze thuis gewend! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:53

Mijn vriend en ik hebben het hier ook eens over gehad. Maar wij zijn van mening dat je geen hond moet nemen als je de hele dagen werkt. Je hebt er dan veel te weinig tijd voor en het beestje krijgt dan veel te weinig aandacht. Ik heb dit zelf ook gezien bij een familielid van mij en dat hondje ontspoorde compleet. Zo zielig!
Wij hebben wel besloten om een kat te nemen, dit omdat die zijn of haar gang wel gaat en die kan je alleen laten. Die red zich wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:57

Bedankt voor de uitgebreide info Marin. Ik ga in de loop van de week ook kijken en ook ik was vanplan om rustig rond te kijken en ook te kijken welke kat mij ook leuk vindt. Dat ik ervoor moet betalen vind ik geen probleem. Wat ik nu ook van dit assiel weet is dat de katten netjes ingeent zijn, ontwormt etc. Ik zal ook niet gelijk een kat meenemen wil eerst orienteren. Zal moeilijk zijn, maar kom liever 3 x terug en dat ik dan de beslissing neem dan dat ik een kat gelijk meeneem

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 6:01

Cimic schreef:Bedankt voor de uitgebreide info Marin. Ik ga in de loop van de week ook kijken en ook ik was vanplan om rustig rond te kijken en ook te kijken welke kat mij ook leuk vindt. Dat ik ervoor moet betalen vind ik geen probleem. Wat ik nu ook van dit assiel weet is dat de katten netjes ingeent zijn, ontwormt etc. Ik zal ook niet gelijk een kat meenemen wil eerst orienteren. Zal moeilijk zijn, maar kom liever 3 x terug en dat ik dan de beslissing neem dan dat ik een kat gelijk meeneem

Daar zou ik wel mee oppassen. Over 't algemeen reserveren asielen geen katten, omdat mensen toch niet altijd terug komen. En als je dan toch eentje leuk vindt, en je denkt er nog over na, dan heb je de kans dat de volgende keer de kat toch al weg is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 6:28

Marin schreef:
Cimic schreef:Bedankt voor de uitgebreide info Marin. Ik ga in de loop van de week ook kijken en ook ik was vanplan om rustig rond te kijken en ook te kijken welke kat mij ook leuk vindt. Dat ik ervoor moet betalen vind ik geen probleem. Wat ik nu ook van dit assiel weet is dat de katten netjes ingeent zijn, ontwormt etc. Ik zal ook niet gelijk een kat meenemen wil eerst orienteren. Zal moeilijk zijn, maar kom liever 3 x terug en dat ik dan de beslissing neem dan dat ik een kat gelijk meeneem

Daar zou ik wel mee oppassen. Over 't algemeen reserveren asielen geen katten, omdat mensen toch niet altijd terug komen. En als je dan toch eentje leuk vindt, en je denkt er nog over na, dan heb je de kans dat de volgende keer de kat toch al weg is.

Bij het asiel hier deden ze dat wel hoor smile Maar niet zo heel lang. Maar dat kan je natuurlijk wel altijd vragen, of vantevoren even bellen (spaart je een teleurstelling als je een fantastische kat ziet en ze niet aan reserveringen doen).

Oh en meestal hebben ze ook wel een clausule dat als de kat niet bevalt of als het toch niet klikt, je binnen twee weken de kat kunt terugbrengen smile Dan krijg je niet al je geld terug,maar wel een groot deel. Maar dat is ook iets om na te vragen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 7:23

Als ik op de site kijke zie ik wel al katten gereserveerd staan. Voor hoelang kan ik niet zien. De kans bestaat dus wel dat ik kan reserveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Raindrop zo 23 jan 2011 - 9:20

Voor een hond zou ik ook niet gaan als je allebei fulltime werkt. Natuurlijk is een uitlaatservice een optie maar daar moet je ook het geld voor hebben.
Verder is het wel een optie dat familie en vrienden het doen maar die moeten het dan wel altijd doen.
Ik ken trouwens wel mensen die een hond hebben en fulltime werken, zo heeft iemand een Chow Chow (heel eigenwijze beesten) en die kan wel alleen zijn en kan ook naar buiten. Als het sneeuwt of vriest moet hij wel binnen blijven en dan houdt hij zijn plas ook op maar dan eet of drinkt hij ook niet, vind dat zelf niet echt goed.

Mijn vriend en ik hebben laatst wel een kitten gehaald.
Hij was in het begin gigantisch schuw maar nu vertrouwt hij mijn vriend en mij wel helemaal maar andere mensen nog niet.
Mijn vriend en ik werken allebei fulltime maar mijn vriend werkt onregelmatig dus heel veel is onze kitten niet alleen.
Het liefst wil ik nog een katje maar mijn vriend is daar niet voor. Ik merk tot nu toe niet dat onze kat zich alleen voelt. Vaak als ik thuiskom van het werk komt hij al gapend binnenlopen dus ik neem aan dat hij grotendeels van de tijd gewoon ligt te slapen.
Ik had onze kat trouwens gevonden op het internet, hij verbleef bij een opvanggezin (dat ging uit van een dierenasiel).
Ik heb gewoon gebeld en we konden dezelfde week nog gaan kijken. We hebben hem die dag ook meegenomen. De eerste dag zat hij de hele tijd achter wasmachine en ook miauwde hij heel veel.
Ik raadt jullie zeker een kat aan!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 3 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum