Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

+6
Caro
Lavendel
Roze Roos
Sneeuwvlok
Pien
Lynn_
10 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:51

Mijn vriend en ik willen beiden graag een pup/hond in huis nemen. We hebben ons oog laten vallen op een Syberische Husky hond. Nu weet ik van verhalen dat niet de makkelijkste honden zijn. Ze hebben veel beweging nodig. Mijn vriend en ik werken ook beiden full-time.

Nu twijfel ik heel erg om een kleine pup te nemen vooral omdat we hele dagen werken. Ik hond moet je natuurlijk ook liefde en aandact geven dus zou het in ons geval alleen 's avonds kunnen.

Wat zouden jullie doen in z'n geval? Toch maar geen hond nemen of bv een assiel hond nemen? En zijn er meiden die een hond hebben en de hele dag werken. Ik hoor graag ervaringen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Lynn_ zo 23 jan 2011 - 0:52

Als het al niet de gemakkelijkste honden zijn moet je zéker in het begin heel veel aandacht schenken aan je hond. Daarnaast is een cursus ook zeker geen overbodige luxe. Ik zou geen puppy nemen als je alletwee fulltime werkt. Hoe jammer het ook is...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:53

Als je beiden fulltime werkt zal ik niet zo'n energie rijke hond nemen als een husky. Wij hebben altijd husky's gehad en het zijn echt super leuke honden. Maar ze hadden wel veel behoefte aan beweging ik fietste en wandelde altijd veel met ze.

En een pup als je beiden fulltime werkt zal mijn keus niet zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Pien zo 23 jan 2011 - 0:55

ik vind dat echt not done om een hond te nemen als je beide fulltime werkt. en al helemaal een pup, die hebben gewoon extra aandacht en beweging nodig en dat kun je dan echt niet bieden!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:56

Ik vind een hond, pup of niet, husky of niet, sowieso geen goed idee als je allebei fulltime werkt. Ook al zou zijn blaas het wel halen, ik vind ze gewoon teveel alleen dan. Een hond is een gezelschapsdier, geen ikheberindeavondwelzinin-dier. En ja, ze slapen misschien wel veel en ja ze kúnnen wel alleen, maar ik vind het niet de bedoeling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:56

Ik raad het je echt ten sterkste af. Husky's zijn honden met een sterk karakter waar je veel tijd en energie in moet steken. Ik zou het echt zielig vinden als je een puppy zou nemen als jullie beide hele dagen werken.


Laatst aangepast door Storm op zo 23 jan 2011 - 0:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Sneeuwvlok zo 23 jan 2011 - 0:59

Ik ben van mening dat je géén hond moet nemen als je fulltime werkt. Als een hond 5 dagen in de week de hele dag alleen moet zijn ( en zeker een pup! ) dan is die hond dus bijna meer alleen dan dat hij met jullie is. Het is anders als het maar gaat om 1 of 2 dagen, dan zou je het wel kunnen overwegen. Maar alleen als de hond wel smiddags uitgelaten wordt. Ik denk ook dat je moet kijken of je het zelf wel wil. Je moet dus voor je werk vroeg opstaan om eerst de hond een uur uit te laten. Dan kom je thuis na je werk, waarschijnlijk moe, en moet je dus eerste werk gelijk weer een heel eind met de hond gaan lopen. Ook als er iemand zal zijn die smiddags jullie hond uitlaat, vind ik ik het nog steeds zielig.
Een syberische husky heeft inderdaad erg veel beweging nodig. Dus dan zou ik eerder kiezen voor een wat luiere hond.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:01

Storm schreef:Ik raad het je echt ten sterktste af. Husky's zijn honden met een sterk karakter waar je veel tijd en energie in moet steken. Ik zou het echt zielig vinden als je een puppy zou nemen als jullie beide hele dagen werken.


Dank jullie wel voor jullie reacties. Hier was ik al bang voor. Dit is ook de reden dat ik twijfel hoor. Wil goed voor een hond kunnen zorgen en niet een paar uurtjes per dag. Ik weet ook dat Husky's hele levende honden zijn en echt veel beweging nodig hebben. En als pup zijnde kunnen we dit niet voor een beestje doen. Moeilijk dus!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Roze Roos zo 23 jan 2011 - 1:01

Lynn_ schreef:Als het al niet de gemakkelijkste honden zijn moet je zéker in het begin heel veel aandacht schenken aan je hond. Daarnaast is een cursus ook zeker geen overbodige luxe. Ik zou geen puppy nemen als je alletwee fulltime werkt. Hoe jammer het ook is...

+1! Los daarvan denk ik dat je je sowieso af moet vragen hoe dat voor een hond is, als jullie allebei fulltime werken en dus veel weg zijn!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:02

Cimic schreef:
Storm schreef:Ik raad het je echt ten sterktste af. Husky's zijn honden met een sterk karakter waar je veel tijd en energie in moet steken. Ik zou het echt zielig vinden als je een puppy zou nemen als jullie beide hele dagen werken.


Dank jullie wel voor jullie reacties. Hier was ik al bang voor. Dit is ook de reden dat ik twijfel hoor. Wil goed voor een hond kunnen zorgen en niet een paar uurtjes per dag. Ik weet ook dat Husky's hele levende honden zijn en echt veel beweging nodig hebben. En als pup zijnde kunnen we dit niet voor een beestje doen. Moeilijk dus!

Nee precies! Dan kun je beter een ander huisdier nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Lavendel zo 23 jan 2011 - 1:04

Cimic schreef:

Dank jullie wel voor jullie reacties. Hier was ik al bang voor. Dit is ook de reden dat ik twijfel hoor. Wil goed voor een hond kunnen zorgen en niet een paar uurtjes per dag. Ik weet ook dat Husky's hele levende honden zijn en echt veel beweging nodig hebben. En als pup zijnde kunnen we dit niet voor een beestje doen. Moeilijk dus!


Maar het is niet alleen zielig voor een pup, als hij ouder is heeft hij net zoveel beweging en aandacht nodig.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Lynn_ zo 23 jan 2011 - 1:05

Ik denk sowieso dat heel veel mensen niet goed nadenken voordat ze een hond nemen. Ik heb het bij mijn collega laatst nog gezien (ook een husky). Uiteindelijk hebben ze hem weg gedaan omdat hij niet handelbaar was. Tja, dan kun je jezelf wel afvragen wie daar schuldig aan is.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:06

Als beiden fulltime werken kun je gewoon geen hond nemen is mijn mening.

Ik wil ook heel graag een hond maar ik ben alleen en werk fulltime. Tja dat gaat dan gewoon niet, hoe erg ik het ook vind. Ik zou het nog erger vinden als m'n hond niet datgene zou krijgen wat'ie nodig heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:13

Het is ook niet dat wel zo even besluiten om een hond te nemen. Dit is iets waar we beiden goed over na moeten denken. Mijn vriend en ik zijn beiden gek op honden. Maar ik zal over een behoorlijke tijd pas minder gaan werken. Misschien hoe moeilijk het ook is, om dan te besluiten om eventueel een hond te nemen.

De 2de optie is een kat. Vinden we beiden ook leuk. Maar kun je deze beestjes wel de hele dag alleen laten dan?
En anders toch maar een stel goudvissen ben ik bang :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Roze Roos zo 23 jan 2011 - 1:14

Kat kun je rustig de hele dag alleen laten! Die van mij is ook regelmatig de hele dag alleen, soms wel sneu maar hij lijkt zich goed te vermaken! Werk onregelmatig dus ben ook niet altijd hele dagen van huis!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Lavendel zo 23 jan 2011 - 1:16

Roze Roos schreef:Kat kun je rustig de hele dag alleen laten! Die van mij is ook regelmatig de hele dag alleen, soms wel sneu maar hij lijkt zich goed te vermaken! Werk onregelmatig dus ben ook niet altijd hele dagen van huis!

Ik denk dat een kat beter alleen kan blijven dan een hond.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Caro zo 23 jan 2011 - 1:18

Ik vind de reacties hier een beetje kortzichtig. Er zijn andere opties hoor..

Wij hebben een jachthond, hebben ook veel beweging nodig en wij werken allebei fulltime. Ik heb het hier al vaker verteld maar wij hebben een hondenuitlaatservice hiervoor. Wij vertrekken in de ochtend om half acht, beestje wordt rond 11 uur opgehaald en rond een uur of drie is ze weer terug. En dan komen wij weer binnen om half zes.

Dus veel alleen is ze niet. Daarnaast plannen wij dingen met vrienden altijd zo dat er iemand thuis is bij haar, zeker door de week.

Dus ja: het kan. Maar dan moet je er ook wat voor over hebben. Zo kan ik wat minder kleren kopen bijvoorbeeld, of andere dingen.

Ik ben wel van mening dat je een hond niet de hele dag alleen moet laten. Maar je kan dus ook zoeken naar andere opties.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:20

In mijn optiek is het gewoonweg niet mogelijk om een hond te nemen als je allebei fulltime werkt. Een hond moet 3 a 4 keer per dag uitgelaten worden. Dus tenzij je naast je huis werkt en even tussendoor uit kan laten, is het gewoon echt geen optie. En daarnaast is het natuurlijk ook wel zielig als zo'n beestje de hele dag alleen is. Een kat is hier veel beter voor geschikt en dan nog vind ik het af en toe echt zielig dat ik m'n kat zo weinig zie (en ik werk niet eens fulltime).

edit: Oh ja Caro, een uitlaatservice is wel een goed idee. Maar als daar geen mogelijkheid voor is, is het gewoon niet te doen, lijkt me. Het beestje moet iig echt uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:23

Een hondenuitlaatservice is wel een goede ja!

Ik ben 3 dagen zo'n 7 uur van huis, maar tussendoor ben ik heel even thuis en dan laat ik ze even uit. Maar als ik fulltime zou werken, zou ik of een hondenuitlaatservice regelen of geen hond nemen.

Caro: hoeveel betaal je eigenlijk voor zo'n service?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Lynn_ zo 23 jan 2011 - 1:25

Ik ben ook benieuwd hoeveel je betaalt voor een hondenuitlaatservice. Wel een goede oplossing!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:26

Ik heb een keer gekeken voor een honduitlaat service en het goedkoopste wat ik kon vinden van € 12,50 per keer. Als je dat 5 dagen in de week moet doen ben je veel geld kwijt in een maand!

Maar goed, als je het kunt missen is het misschien wel een optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:27

We wonen in Limburg. Mijn vriend werkt in Weert en ik in Eindhoven. Dus jammer genoeg kan het beestje niet 's middags uitgelaten worden. Dat was misschien wel makkelijk geweest als ik idd dichter bij huis werkte. En ik ga niet mijn moeder vragen of ze 's middags de hond wil uitlaten. Zou zou wel ja zeggen dat is het probleem niet. Maar de hond is wel onze verantwoordelijkheid. Dit was ook de reden dat ik twijfel. Mijn vriend zit het niet zo als een probleem.

Een kitten/kat vinden we beiden ook erg leuk. En ik hoorde dat je deze beestjes goed alleen kan laten. We kunnen eventueel een kattenluikje laten maken zodat de kat ook eventueel naar buiten kan. Als ik zie hoe de buren dat doen. Hun katten zijn de hele dag buiten.

Het is heel goed nadenken dus voordat we uiteindelijk een beslissing zullen nemen. Op dit gebied ga ik echt niet impulsief handelen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:28

Marin schreef:In mijn optiek is het gewoonweg niet mogelijk om een hond te nemen als je allebei fulltime werkt. Een hond moet 3 a 4 keer per dag uitgelaten worden. Dus tenzij je naast je huis werkt en even tussendoor uit kan laten, is het gewoon echt geen optie. En daarnaast is het natuurlijk ook wel zielig als zo'n beestje de hele dag alleen is. Een kat is hier veel beter voor geschikt en dan nog vind ik het af en toe echt zielig dat ik m'n kat zo weinig zie (en ik werk niet eens fulltime).

Hier ben ik het geheel mee eens.


Laatst aangepast door Darcy op zo 23 jan 2011 - 1:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Caro zo 23 jan 2011 - 1:30

Marin schreef:

edit: Oh ja Caro, een uitlaatservice is wel een goed idee. Maar als daar geen mogelijkheid voor is, is het gewoon niet te doen, lijkt me. Het beestje moet iig echt uit.

Dat staat er toch ook? er staat volgens mij heel dudelijk dat je mijn inziens een hond niet de hele dag alleen moet laten. Maar mensen moeten ook gewoon eens verder kijken, en niet direct zeggen dat iets niet mogelijk is. Je kan altijd naar andere oplossingen zoeken.

Zo kan je misschien ook iemand vanuit de buurt vragen die zelf geen hond heeft maar zo wel een doel heeft om iedere dag even te lopen. Sommige mensen zitten depressief thuis, of hebben verder niks.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:33

Een vriendin van mij heeft dat ook, een pup terwijl ze beiden full-time werken. Een ontzéttend gedoe, en het valt ze best tegen. En dan hebben ze nog een goede uitlaatservice, werken ze relatief onregelmatig (zodat ze niet vaak alletwee weg zijn). Het is gewoon een ontzettend geregel. De uitlaatservice viel laatst uit door omstandigheden, dan heb je dus een probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum