Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond als je allebei werkt....

+3
PluDan
ekiaam87
SleepingBeauty
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Hond als je allebei werkt....

Bericht  SleepingBeauty wo 18 jan 2012 - 8:07

Wij willen allebei graag een hond.
Alleen wat ons nog tegen houdt is dat we allebei werken....
We werken onregelmatig dus zijn opzich nog best vaak wisselt weg, wat inhoudt dat de hond niet veel alleen thuis zou zijn. Ik werk niet fulltime 20uur vast in de week en voorlopig nog geen uitzicht op meer. Vul dit nu zoveel mogelijk aan met oproepwerk.
Mochten we wel samen werken, dan zou de hond bij mijn ouders kunnen blijven zij hebben ook een hond en willen hem wel erbij uitlaten.

De eerste maanden zullen wel intensief zijn, daar zijn we ons wel van bewust en ook wel om er voor te gaan.

Ben benieuwd of hier ook mensen zijn die allebei werken en toch een hond hebben????

Ik ben eigenlijk met honden om me heen opgegroeid en vindt het heel mooi om te wandelen en lekker met de honden in de bos te spelen. Daarnaast zou ik graag via de hondenclub bij ons, met activiteiten mee gaan doen.
Als we een hond nemen, dan zullen we net als mijn ouders voor een labrador gaan.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 8:13

Wat is het probleem? Als de hond bijna niet alleen is, wat houdt jullie dan tegen?

Mijn man en ik zijn overdag beide niet thuis, dus wij willen om die reden geen hond. Als we andere werktijden hadden, dan hadden we er zeker weten ook voor gekozen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 8:15

Ik denk dat het prima kan als je ouders bij springen. Als ik het zo lees zal hij niet veel alleen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 9:03

Youandi schreef:Wat is het probleem? Als de hond bijna niet alleen is, wat houdt jullie dan tegen?

Mijn man en ik zijn overdag beide niet thuis, dus wij willen om die reden geen hond. Als we andere werktijden hadden, dan hadden we er zeker weten ook voor gekozen Hond als je allebei werkt.... 561177

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 9:17

Wil je perse een pup?
Anders weet ik wel een mooie en lieve labrador teef.
Het is dat mn vriend geen 2e hond wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  ekiaam87 wo 18 jan 2012 - 10:18

Wij werken allebei en hebben een puppie van 7 maanden.
Ze kwam een week voordat ik weer moest gaan werken bij ons (onderwijs).
Vanaf dat ik moest gaan werken was ze op maandag & dinsdag bij m'n schoonouders (daar wonen het broertje & de moeder van onze pup)
Woensdag & vrijdag ben ik zelf thuis en donderdag liet ik haar tussen de middag uit.
Nu werk ik maandag & dinsdag niet meer en ben ik thuis, ga vaak met haar en een goede vriendin + hond wandelen.
Donderdag gaat ze nu naar m'n schoonouders en woensdag is ze vaak bij m'n vriendin.
Zou haar voor geen goud willen missen en ben blij dat we zulke opvang hebben voor haar. Ze heeft het zo naar haar zin!!
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  PluDan wo 18 jan 2012 - 11:06

Wil je een pup dan of een wat oudere uit het asiel bijv?
Wij hebben sinds een paar maand een hond geadopteerd vanuit Spanje en wij werken allebei fulltime.
We hebben om deze reden wel gekozen voor een hond die al ouder is omdat we op dit moment voor een pup te weinig tijd hebben.
Wel werk ik onregelmatig dus eigenlijk is het vrij goed te combineren.
Als het een keer voorkomt dat ze de hele dag alleen zit dan gaat ze naar mijn schoonouders (die zijn dolgek met haar) of zoals vandaag een dagje met mijn vriend mee naar de zorgboerderij.

Als ik dan zie waar die arme schat vandaan komt en hoe die asielen er daar uit zien dan ben ik blij dat wij haar hebben, (dat ze zo vrolijk is en blij is en gek is met onze katten) dan heb ik liever dat ze soms alleen is dan dat ze daar in dat stink hok moest blijven zitten vol poep en pies.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  SarahKey wo 18 jan 2012 - 19:06

Zo te lezen hebben jullie het al goed bekeken en er over nagedacht.
Hier ook een hondje en nu ben ik veel thuis maar toen we net samenwoonden niet.
Ze was sowieso al gewend om 3 dagen alleen te zijn. Als ze vanaf het begin aan een paar dagen alleen wennen, dan is er niets aan de hand. Nu heb ik ook een makkelijke hond die prima alleen kan zijn. Sloopt niets, blaft niet en slaapt gewoon heerlijk. Enige wat ze niet deed was eten. Dus dat haalde ze in als 1 van ons dan thuis was na het werk. Voor het werk en na het werk ging ik een half uur/uur wandelen zodat ze wel haar beweging kreeg. (Mijn man was eerder thuis die liet haar dan even snel uit)
Ze hoeven niet elke dag ergens onder gebracht te worden. Maar fulltime alleen thuis is ook te gek natuurlijk.
Als je in je vrije tijd maar genoeg aandacht aan een hond wil besteden.
zo lopen wij bijna elke zondag in het bos omdat mevrouw dat zo leuk vind Laughing Momenteel is dat even minder ivm de laatste loodjes, maar dat willen we straks wel weer gaan doen. Voor jezelf goed en voor de hond net zo.


Succes met de keuze!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 19:12

Wij krijgen eind van dit jaar waarschijnlijk een pup, als de dekking goed gaat enzo.
Ik ben zelf nu heel veel thuis, maar mocht ik weer aan het werk zijn is de gastouder bij ons thuis. En mochten wij op vakantie gaan dan mag de hond naar mijn moeder.
Dus als je inderdaad veel thuis bent, waarom zou je het niet doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  SleepingBeauty vr 20 jan 2012 - 4:41

Dank voor jullie reacties...we gaan er nog even goed over denken en kijken voorzichrig eens rond, maar dan wordt je wel snel verliefd hihi

Nog meer meiden met hond?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  Suus vr 20 jan 2012 - 4:45

Het klinkt alsof het bij jullie prima kan Hond als je allebei werkt.... 561177
Ik heb helaas geen hond, mijn vriend en ik willen er allebei wel een, maar we zijn nu beide fulltime van huis weg, dus dat gaat gewoon niet. Over een paar jaar hopelijk Hond als je allebei werkt.... 561177
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  JD vr 20 jan 2012 - 4:53

Wij hebben sinds maart '11 een superlieve golden retriever, uit het asiel gehaald.
Ik werk overdag, en mijn vriend 's avonds, waardoor de hond maximaal 2 a 3 uurtjes alleen is, en het dus prima te doen is bij ons.

Wat ik je wel wil adviseren is om misschien te gaan voor een oudere hond? een pup is denk ik wel echt intensief....
Kijk eens op de websites van een asiel; daar zitten heel veel superlieve honden tussen, die al getraind zijn en gewend zijn om alleen thuis te zijn...en ze verdienen echt een goed thuis!

Het was voor ons ook echt even wennen, we wilden eerst ook een pup, maar wat ben ik blij met onze 10jarige bejaarde asielhond! smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 6:00

Wij hebben trouwens ook een hond en werken beide fulltime.
Geweldig vind ik het niet, maar t is nu ff niet anders.
Zou graag een vriendin voor dr willen, maar daar wil mn vriend nog niet aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  Kruidkoek vr 20 jan 2012 - 7:14

Mijn vriend en ik hebben ook een hond, kruizing boxer x ???

http://7.media.hyves-static.net/1389361950/6/D06F/0/img1389361950.jpeg

Ze komt ook uit Spanje en heeft het daar niet leuk gehad. Ze is in beslag genomen en daarna opgevangen door een stichting. Toen ze was hersteld/aangesterkt is ze via diezelfde stichting bij ons geplaatst.

Ze is nog jong, geschat op net een jaar. In het begin was ze erg onzeker en extreem bang voor mannen. Gelukkig was met een week de meeste angst weg en nu is ze alleen nog afwachtend naar mannen die ze niet kent. Verder is ze ontzettend lief, speels en nieuwsgierig, vertoond echt pup gedrag.

Ik werk onregelmatige diensten, mijn vriend werkt wel op regelmatige tijden en is om 17:00 thuis. Als ik dienst heb ga ik om 15:00 van huis dus dan is ze maar 2 uur alleen. Komt ook voor dat ik slaapdienst heb, mijn vriend laat haar dan voor zijn werk goed uit en gaat om 07:15 naar zijn werk. Ik ben dan om 11:00 weer thuis dus dat gaat ook prima.

Als we wel lang van huis zijn dan gaat ze naar de ouders van mijn vriend of naar mijn zusje, die zijn ook helemaal gek met haar. Ik vind eigenlijk dat een hond noet langer dan maximaal 5 tot 6 uur achter elkaar alleen thuis mag zijn.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond als je allebei werkt.... Empty Re: Hond als je allebei werkt....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum