Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een hond als je werkt

+3
SoGood
Le Chat Noir
SuzieQ
7 plaatsers

Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Een hond als je werkt

Bericht  SuzieQ ma 8 okt 2012 - 1:25

Mijn vriend en ik zouden heel graag een hond(je) willen hebben. Maar we doen het niet, omdat ik 40 uur (plus 2 avonden) werk en hij ook fulltime werkt (hij werkt voor zichzelf en is dus soms een (halve) dag thuis, maar soms ook hele dagen weg. Daarom denken we dat we niet genoeg aandacht aan een hondje kunnen geven. Ik zou het graag willen, omdat ik sowieso gek ben op dieren, we zelf ook een hond hadden vroeger en omdat ik veel (alleen) buiten (hard)loop en ik het fijn zou vinden dan een hond mee te kunnen nemen.

Een grote hond kan sowieso niet, omdat we een vrij kleine tuin hebben. Ik zou het liefst een ruwharige teckel willen (kunnen die wel hardlopen eigenlijk?) of een medium maatje soort jachthond (formaat beagle maar dan een iets minder eigenwijs ras).

Hebben jullie een hond en hoeveel uur zijn jullie van huis?

Ik heb overigens wel een kat gehad, maar hij verloor zo ontzettend veel haar, dat was echt niet grappig meer. Ik vind nu nog steeds soms kattenharen onder de bank (en ik heb hem al een jaar of 3 niet meer).

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Le Chat Noir ma 8 okt 2012 - 1:36

Als ik het zo lees, zou ik jullie toch een hond afraden...

Ten eerste zijn jullie wel heel veel van huis. Mijn man werkt normaal fulltime en ik 24 uur. Werkte eerder 32 uur en eigenlijk is dat ook al vrij veel met een hond... je merkte dan echt wel dat ze eind van de werkweek toch onrustiger was ofzo. Terwijl wij er s avonds en in het weekend veel mee doen en ze vaak meegaat.
Qua uitlaten kan ze het inmiddels wel heel lang ophouden, maar het eerste jaar dus niet.

Verder verhaart een hond ook veel hoor. Onze kat verhaart hele jaar door, maar onze hond twee keer per jaar HEEL erg...dwz plukken haar + hier en daar net zo goed haartjes.

Een teckel kan niet mee hardlopen. Ze hebben een zwakke rug, gevoelig voor hernia's. Dan zou zo'n jachthond beter zijn, maar omdat die heel actief zijn, zullen ze wel veel beweging nodig hebben...

Je zou misschien nog een iets oudere hond kunnen nemen die gewend is aan alleen zijn? Hoe lang ben je van huis, incl reistijd? Is er een mogelijkheid om tussen de middag thuis te komen? Of nog beter; zoek een dagopvang of hondenuitlaatservice als je het echt heel graag wil.

Kun je niet beter een hond van iemand 'lenen' zo af en toe?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  SuzieQ ma 8 okt 2012 - 1:40

Dat was idd ook mijn dilemma, vroeger thuis hadden we jachthonden en die spreken me heel erg aan,maar ze hebben wel heel veel beweging nodig. Ik ben van huis van ca 7.40 tot 18.00 uur. Tussen de middag thuis komen is geen optie (dit kon met mijn vorige werk wel, maar ik heb helaas een andere baan moeten zoeken). Een uitlaatservice of opvang vind ik ook weer zowat, dan kan je beter geen hond nemen.

Ik zou sowieso voor een oudere kiezen, we hebben de tijd niet om hem helemaal op te voeden, dus hij zou wel al gewend moeten zijn aan thuis zijn, uitgelaten worden, enz. Maar hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik overtuigd raak dat ik het niet moet doen. En eigenlijk was ik dat al, ik zou het alleen zo gezellig vinden smile (zeker nu ik heel zielig alleen ziek thuis zit Wink)

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Le Chat Noir ma 8 okt 2012 - 1:42

Ja ik begrijp je heel goed smile! Honden zijn gewoon leuk/lief!
Maar wie weet kan het over een aantal jaren wel toch? Ga anders naar het asiel en vraag of je eens een hond uit mag laten Laughing . Haha weet niet of je daar dan weer op zit te wachten.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  SuzieQ ma 8 okt 2012 - 1:44

Le Chat Noir schreef:Ja ik begrijp je heel goed Een hond als je werkt 561177! Honden zijn gewoon leuk/lief!
Maar wie weet kan het over een aantal jaren wel toch? Ga anders naar het asiel en vraag of je eens een hond uit mag laten Laughing . Haha weet niet of je daar dan weer op zit te wachten.

Haha als ik een hond ga uitlaten neem ik hem mee naar huis...
Ging een keer met mijn vriend naar het asiel (om de kat te halen) en toen belde zijn vader, zegt mijn vriend dat we naar het asiel gingen, roept zijn vader "en je neemt GEEN HOND mee!!", haha. hij had met zijn ex al een hond gekocht en die woonde dus bij zijn ouders.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  SoGood ma 8 okt 2012 - 1:44

[quote="SuzieQ"]Ik zou het graag willen, omdat ik sowieso gek ben op dieren, we zelf ook een hond hadden vroeger en omdat ik veel (alleen) buiten (hard)loop en ik het fijn zou vinden dan een hond mee te kunnen nemen.
quote]

Als je echt gek bent op dieren overweeg je het niet eens om een hond te nemen. Zeker geen jachthond die veel beweging nodig heeft. Zo'n beest kan helemaal niet de hele dag binnen zitten. En omdat JIJ het gezellig vindt? Kom nou, het gaat niet alleen om jou hoor.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 1:45

Ik zou sowieso geen hond meenemen met hardlopen. Honden zijn geen beesten die goed aan duurloop kunnen doen, eerder geschikt voor korte afstanden rennen (bij jagen bijvoorbeeld met apporteren). Een jachthond is wel erg leuk als je van lange wandelingen in het bos houdt, maar dat moet je dan eigenlijk wel elke dag tot minstens paar keer per week doen. En sowieso minstens 3 x per dag uitlaten natuurlijk.

Als je tussen de middag niet thuis kan komen en geen uitlaatservice wilt regelen, lijkt het me sowieso geen mogelijkheid om een hond te nemen. Dat houdt het gewoon op.

Ik kan niet wachten tot wij over een paar jaar ook genoeg ruimte hebben om een hond te nemen en hopelijk vlakbij het bos wonen. Ik wil heel graag een Australische herder, m'n vriend een Duitse (maar die vind ik eng).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 1:45

SuzieQ schreef: Een uitlaatservice of opvang vind ik ook weer zowat, dan kan je beter geen hond nemen.

Beter dan de hond een hele dag alleen thuis te laten toch? Die moet ook gewoon plassen, daar is die uitlaatservice toch voor? Als je dat niet voor je hond over hebt, kun je juist beter geen hond nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 1:46

Marin, mijn schoonouders hebben een duitse herder en die is helemaal niet eng, die komt op schoot liggen en is een loebas I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 1:48

Pippa schreef:Marin, mijn schoonouders hebben een duitse herder en die is helemaal niet eng, die komt op schoot liggen en is een loebas I love you

Haha ja ik weet dat ze heel lief zijn, maar ik vind die snuit altijd een beetje eng. Australische herders zijn zo veel fluffier en hebben zulke mooie kleuren smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  SuzieQ ma 8 okt 2012 - 1:49

[quote="Sogood"]
SuzieQ schreef:Ik zou het graag willen, omdat ik sowieso gek ben op dieren, we zelf ook een hond hadden vroeger en omdat ik veel (alleen) buiten (hard)loop en ik het fijn zou vinden dan een hond mee te kunnen nemen.
quote]

Als je echt gek bent op dieren overweeg je het niet eens om een hond te nemen. Zeker geen jachthond die veel beweging nodig heeft. Zo'n beest kan helemaal niet de hele dag binnen zitten. En omdat JIJ het gezellig vindt? Kom nou, het gaat niet alleen om jou hoor.

Als het alleen om mij ging, had ik natuurlijk allang een hond gekocht. Beetje rare reactie dit.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  SoGood ma 8 okt 2012 - 2:01

Sorry. Misschien was ik idd wat fel, maar ik ben van mening dat teveel mensen zonder nadenken een hond/kat nemen. Ik word daar altijd een beetje verdrietig van. Een hond als je werkt 1371890812
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 2:03

Het feit dat mijn vriend en ik niet genoeg thuis zijn om voor een hondje te zorgen is de reden dat wij er geen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Kruidkoek ma 8 okt 2012 - 2:11

Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en hebben wel een hond.

Alleen ik werk met onregelmatige uren en vaak van 12:00 tot 21:00 of van 16:30 tot de volgende dag 08:30 uur.

Mijn vriend werkt dagelijks van 7:30 tot 16:30 en als wij beide moeten werken is de hond hooguit 6 uur alleen thuis (van 11:00 tot 17:00) Wij wonen in het bos, stappen letterlijk de deur uit en kunnen meteen aan een flinke boswandeling beginnen. Ze is nu 1 jaar en heeft dus nog veel energie, wil lekker rennen/spelen/gek doen en is daarna is huis rustig. Voordat ik om 11:00 uur weg ga, loop of fiets ik een heel stuk zodat ze lekker kan rennen en energie kwijt kan. Mijn vriend doet dit bij thuis komst ook meteen en zo gaat het prima.

Op dagen dat ik thuis ben zoals vandaag loopt ze los in en om het huis en vermaakt zich in de tuin, natuurlijk laat ik haar tussendoor ook geregeld uit.

6 uur dat ze alleen is, is voor ons de max, als dit langer wordt omdat ik bijvoorbeeld locatiedag/teamoverleg heb (1x per maand) dan gaat ze naar mijn schoonouders of laat mijn vriend haar tussendoor uit (hij werkt hier 10 minuten met de auto vandaan) Als we allebei wel op kantoortijden hadden gewerkt was ik niet aan een hond begonnen.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  SleepingBeauty ma 8 okt 2012 - 4:12

Wij willen ook super graag een hond. Maar ook het feit dat we beiden werken weerhoudt ons nog.
Ik ben ook echt gek op honden!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 9:00

Powerbabe schreef:Het feit dat mijn vriend en ik niet genoeg thuis zijn om voor een hondje te zorgen is de reden dat wij er geen hebben.

+1, zou graag willen, maar het kan gewoon niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Printje ma 8 okt 2012 - 9:03

Wij zouden aan de ene kant ook heel graag een hondje hebben maar we werken allebei en daarnaast een peuter, een baby in januari erbij EN een puppy....ik kan heel veel aan maar dat....hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een hond als je werkt Empty Re: Een hond als je werkt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum