Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

+6
Caro
Lavendel
Roze Roos
Sneeuwvlok
Pien
Lynn_
10 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Lynn_ zo 23 jan 2011 - 1:36

Ja precies lilith. En vergeet ook niet dat je de hond voor en na het werk ook weer direct uit moet laten. Er gaat stiekem heel veel tijd en geregel inzitten. Al krijg je er ook wel weer heel veel leuks voor terug; dat is natuurlijk de andere kant van het verhaal.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:42

Ik vind de reacties hier niet kortzichtig. Naar mijn idee is het gewoon zielig om een hond te nemen als je de hele dag werkt. Niet iedereen heeft de mogelijkheden om een uitlaatservice in te schakelen. Waarom neem je dan een hond vraag ik me af?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:45

Storm schreef:Ik vind de reacties hier niet kortzichtig. Naar mijn idee is het gewoon zielig om een hond te nemen als je de hele dag werkt. Niet iedereen heeft de mogelijkheden om een uitlaatservice in te schakelen. Waarom neem je dan een hond vraag ik me af?
Met je eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:47

Caro schreef:
Marin schreef:

edit: Oh ja Caro, een uitlaatservice is wel een goed idee. Maar als daar geen mogelijkheid voor is, is het gewoon niet te doen, lijkt me. Het beestje moet iig echt uit.

Dat staat er toch ook? er staat volgens mij heel dudelijk dat je mijn inziens een hond niet de hele dag alleen moet laten. Maar mensen moeten ook gewoon eens verder kijken, en niet direct zeggen dat iets niet mogelijk is. Je kan altijd naar andere oplossingen zoeken.

Haha ja dat bedoelde ik ook, wat jij zei. Ik had zelf niet aan een uitlaat service gedacht. Dus als dat kan, is dat een goede oplossing. Maar anders kan het gewoon niet. Jouw oplossing had ik dus nog niet aan gedacht. En als de TO haar moeder (of iemand anders) niet wilt inschakelen voor het uitlaten, dan lijkt dat me dat de enige oplossing.

Een kat is ook erg leuk hoor. Een kitten gaat wel in 't begin veel tijd in steken wat ook lastig is als je full time werkt, en mede daarom heb ik voor een wat oudere asiel kat gekozen. Ook echt geweldig, want ze is super lief, slaapt altijd bovenop me, en is af en toe net zo gek als een kitten, rent het hele huis rond en je lacht je suf om dat beest.




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:47

Als je iemand hebt om de hond uit te laten overdag, vind ik het wel een ander verhaal. Maar dan moet je wel iemand hebben die je kunt vertrouwen. Je buurvrouw kan nog zo lief zijn, je moet er wel van op aan kunnen dat ze het altijd doet en weet hoe ze met je hond (zeker met een husky) moet omgaan etc. Ik zou bijvoorbeeld met liefde de hond van de buren (hebben geen hond maar voor het idee) uitlaten, maar ik heb echt geen verstand van honden en al helemaal niet van speciale rassen. Dan kan je natuurlijk zeggen ach het is een rondje lopen en that's it, maar als die hond iets doet, geen idee wat ik dan moet doen! En wat als er iets gebeurt wat je niet wilde en je moet je buurvrouw daarop aanspreken. Doe je dat dan zonder schroom en doe je dat dan als buur of als een soort werkgever omdat je haar betaalt om je hond uit te laten.


Laatst aangepast door Darcy op zo 23 jan 2011 - 1:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:48

Mijn vriend heeft net gekeken voor een uitlaatservice en het goedkoopste was. 10.50 E voor een uurtje uitlaten. :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:48

Maar waarom zou je een hond nemen als je er zelf niet voor kan zorgen omdat je de hele dag werkt? En je wilt s' avonds of in het weekend ook wel een keer wat leuks doen neem ik aan? Dan zie je de hond amper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:51

Darcy schreef:Als je iemand hebt om de hond uit te laten overdag, vind ik het wel een ander verhaal. Maar dan moet je wel iemand hebben die je kunt vertrouwen. Je buurvrouw kan nog zo lief zijn, je moet er wel van op aan kunnen dat ze het altijd doet en weet hoe ze met je hond (zeker met een husky) moet omgaan etc. Ik zou bijvoorbeeld met liefde de hond van de buren (hebben geen hond maar voor het idee) uitlaten, maar ik heb echt geen verstand van honden en al helemaal niet van speciale rassen. Dan kan je natuurlijk zeggen ach het is een rondje lopen en that's it, maar als die hond iets doet, geen idee wat ik dan moet doen!


Ik zou dit persoonlijk dit niet aan de buren vragen. De buren hebben een Franse Bulldog pup, dus van honden houden ze. En de man is ook elke dag thuis. Maar wij zijn degene die een hond hebben. En dan is zoiets ook onze verandwoordelijkheid. Ik ga dus geen hond nemen om door andere uit te worden gelaten. Maar das mijn persoonlijk mening. Hoe geweldig ik ook die beesten vind. Misschien toch maar in de toekomst als ik minder ga werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:53


Tuurlijk is het opzich handig als je een buur hebt die het leuk zou vinden je beest uit te laten of toch al met zijn eigen exemplaar loopt. Maar buren kunnen ook verhuizen, dood, ziek worden, geen zin meer hebben, zelf gaan werken etc. Incidenteel een prima oplossing, niet voor elke dag.

Ik zou ook ontzettend graag een hond willen, maar probeer me er bij neer te leggen dat het gewoon niet kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:55

Maar Storm, wanneer kan je dan een hond nemen? Als de ene persoon helemaal niet werkt? Dan ziet de ander de hond toch ook alsnog niet? En wat als je 1 dag werkt? Waar ligt dan de grens? Ik zou het persoonlijk het belangrijkst vinden dat de hond genoeg beweging krijgt als ik er niet ben. Als dat dan betekent dat iemand anders 'm een keer per dag uitlaat, dan vind ik dat een goede compromis. Ik bedoel, er zijn toch best veel mensen die werken en een hond hebben? Zolang die hond dan zijn beweging krijgt, omdat je tussen de middag thuiskomt of dat iemand anders 'm aandacht geeft, lijkt mij dat wel okee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:57

Tja, Storm, waarom heb jij een kind? Jij brengt hem toch ook naar de oppas? Very Happy

Ik vind dat je best een hond kunt nemen als je full-time werkt, maar het is absoluut geen optie om die hond dan de hele dag in een bench te laten zitten tot je thuis bent, of overdag alleen 15 minuten uit te laten en verder op te sluiten. Dat is zielig. Maar die vriendn neemt haar hond ook weleens mee naar het werk (er is een soort opvang daar, op een boerderij) en dan zijn ze de hele dag buiten. Het kán dus best, maar het vraagt wel wat investering, want je moet er nog maar puf voor hebben als je 's avonds thuis komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 2:02

Nou Lillith ik zie mij nou niet echt mijn hond meenemen naar mijn werk haha. Maar soepel dat zoiets wel kan op het werk. En idd het kost veel energie maar die zou ik er graag voor over hebben.

We zijn nu even rustig verder aan het kijken en we zijn het beiden wel eens dat een hond echt NU geen optie is. We willen nu eventueel voor een kitten/kat kijken. Maar eerst even verdere info opvragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 2:03

Lilith schreef:Tja, Storm, waarom heb jij een kind? Jij brengt hem toch ook naar de oppas? Very Happy

Ik heb er 1. niet bewust voor gekozen en 2. ik werk niet fulltime Wink dus een hond met een kind vergelijken vind ik in mijn geval nergens op slaan.


Laatst aangepast door Storm op zo 23 jan 2011 - 2:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 2:04

Darcy schreef:Maar Storm, wanneer kan je dan een hond nemen? Als de ene persoon helemaal niet werkt? Dan ziet de ander de hond toch ook alsnog niet? En wat als je 1 dag werkt? Waar ligt dan de grens? Ik zou het persoonlijk het belangrijkst vinden dat de hond genoeg beweging krijgt als ik er niet ben. Als dat dan betekent dat iemand anders 'm een keer per dag uitlaat, dan vind ik dat een goede compromis. Ik bedoel, er zijn toch best veel mensen die werken en een hond hebben? Zolang die hond dan zijn beweging krijgt, omdat je tussen de middag thuiskomt of dat iemand anders 'm aandacht geeft, lijkt mij dat wel okee.
Ik vind persoonlijk dat er tenminste 1 iemand vaak genoeg thuis moet zijn om voor een hond te zorgen. Inderdaad voor de beweging, maar ook voor de band. Waarom neem je anders een hond? Ik begrijp dat gewoon niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 2:08

Dat snap ik wel, voor de band, maar wat is dan genoeg? Dat vind ik zelf namelijk moeilijk te bepalen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 2:09

Darcy schreef:Dat snap ik wel, voor de band, maar wat is dan genoeg? Dat vind ik zelf namelijk moeilijk te bepalen smile
Gewoon, dat je 2 of 3 dagen in de week werkt ofzo, of halve dagen. Ik vind het zelf natuurlijk ook moeilijk te bepalen, ik kan niet voor een ander denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 2:10

Storm schreef:
Darcy schreef:Maar Storm, wanneer kan je dan een hond nemen? Als de ene persoon helemaal niet werkt? Dan ziet de ander de hond toch ook alsnog niet? En wat als je 1 dag werkt? Waar ligt dan de grens? Ik zou het persoonlijk het belangrijkst vinden dat de hond genoeg beweging krijgt als ik er niet ben. Als dat dan betekent dat iemand anders 'm een keer per dag uitlaat, dan vind ik dat een goede compromis. Ik bedoel, er zijn toch best veel mensen die werken en een hond hebben? Zolang die hond dan zijn beweging krijgt, omdat je tussen de middag thuiskomt of dat iemand anders 'm aandacht geeft, lijkt mij dat wel okee.
Ik vind persoonlijk dat er tenminste 1 iemand vaak genoeg thuis moet zijn om voor een hond te zorgen. Inderdaad voor de beweging, maar ook voor de band. Waarom neem je anders een hond? Ik begrijp dat gewoon niet zo.

Ik ook niet. Zelf zou ik mijn hond wel onder werktijd kunnen uitlaten een keertje, maar vind dat gewoon geen optie. Dan nog is hij vanaf half 8 tot half 7 alleen (afgezien van het even uitlaten dan). Als ik thuis kom zou ik hem dan even moeten/kunnen uitlaten en daarna moet ik toch echt koken, douchen, even wat in huis doen en plof ik daarna op de bank of ga/moet ik er weer vandoor. Dan is de hond slechts een nar op afroep, gevoelsmatig Rolling Eyes dat wil ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Pannetoet zo 23 jan 2011 - 2:11

Als je fulltime werkt is het niet verstandig om een hond te nemen omdat een hond aandacht nodig heeft en alleen savonds en het weekend is niet genoeg.. het uitlaten is een ander punt want je kunt een hond zo trainen dat hij het de hele dag ophoud maar het gaat puur om de aandacht die je dan niet kan geven.. Wij hebben ook een hond gehad (Weliswaar geen husky maar een franse bulldog) en ik werk parttime waardoor hij 1 tot 2 dagen alleen zat en dat ging perfect! En dat kan ook heel goed is mijn mening en om nou helemaal niet te kunnen/mogen werken met een hond is in mijn ogen een beetje ver gezocht.. Je zou je hond ook uit kunnen laten door buren/familie/vrienden? Alleen dan moet je wel bij jezelf afvragen waarom je een hond wil; voor die leuke gezellige uurtjes savonds en in het weekend óf omdat je het gewoon leuk vind en je hond is méér bij anderen dan bij jullie...

Ik sluit mij trouwens helemaal aan bij de laatste reactie van Storm! Twee á drie dagen kan heel goed zolang het maar niet meer is dan 8uurtjes..


Laatst aangepast door Ik_zelf_87 op zo 23 jan 2011 - 2:13; in totaal 1 keer bewerkt
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 2:12

Storm schreef:
Darcy schreef:Dat snap ik wel, voor de band, maar wat is dan genoeg? Dat vind ik zelf namelijk moeilijk te bepalen smile
Gewoon, dat je 2 of 3 dagen in de week werkt ofzo, of halve dagen. Ik vind het zelf natuurlijk ook moeilijk te bepalen, ik kan niet voor een ander denken.

Ah ja, dat snap ik wel. Ik vroeg me gewoon af wat je dan wel acceptabel zou vinden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Yzma zo 23 jan 2011 - 2:18

Als je geregeld hebt dat je hond wel wordt uitgelaten en de nodige aandacht krijgt, dan kan je best een hond nemen als je fulltime werkt. Je moet er alleen wel rekening mee houden, dat je vrije tijd niet meer niet zo vrij is met een hond, als daarvoor: je moet toch altijd je hond uitlaten. En in geval van een husky betekent dat wel altijd een groot stuk wandelen. Sowieso zou ik niet voor dit ras gaan, omdat het bij dit ras hoort dat deze hond niet goed alleen kan zijn. (Haha, en maak voor jezelf ook de afweging of je zin hebt in al die haren... want die zitten echt overal en vaker stofzuigen, zal dan ook moeten)

Overigens, een andere optie naast de uitlaatservice is een soort van hondencreche waar je hem heen brengt. Je hond is daar dan de hele dag en kan spelen met ander honden. Een vriendinnetje van mij heeft dit gedaan en ik geloof dat ze zes euro per dag kwijt was.

Edit: als je een pup neemt, vind ik wel dat je zeker twee of drie weken vrij moet hebben, om de hond op te voeden.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Zwerver zo 23 jan 2011 - 2:29

Je titel lezen was al genoeg. Nee zou geen hond nemen als jullie beide fulltime werken.Ook geen hond uit het asiel. Ik vind het elke keer zo zielig dat mijn hondje de hele dagen alleen thuis is. Ik kan hier mijn hondje niet hebben omdat het niet mag en is dus mij mijn meoder. Zij is ook elke dag aan het werk. Die hond plast van eenzaamheid soms in de gang..zo sneu!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 2:39

Zo'n hondencreche klinkt best goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Yzma zo 23 jan 2011 - 2:47

Ja, dat kan ook best goed zijn, ja. Hoewel, in het geval van mijn vriendinnetje haar hond het echt verschrikkelijk vond. Die hond was echt veel gelukkiger thuis met de kat, alleen nu moest zij dus regelen dat ze thuis werd uitgelaten. En in geval van mijn buurhond: hij kon daar niet goed met andere honden. Of iig de honden niet met hem, waardoor hij daar weg moest nadat hij was aangevallen. Hij is toen naar een andere creche gegaan en daar ging het wel heel goed. Dus het kan ook zoeken worden naar de beste oplossing.
In het geval van de To'er, en husky kan heel goed met andere honden, maar kan wel heel dominant reageren op andere, waardoor het ook niet altijd goed gaat. Ook een punt om te overwegen.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:12

Zelf zou ik 't niet doen, tenzij je een goede uitlaatservice hebt of oppas waar je écht op kan bouwen. Ik wil niks liever dan een Rottweiler, als ik op mezelf woon, maar wil geen relatie waardoor ik zeker weten vast zit aan minstens 4 dagen werken... Hoe graag ik ook een hond wil; als 't niet kan, kan 't niet. Ik zou 't heel egoistisch vinden van mensen, als ze een hond nemen omdat ZIJ het zo graag willen, ook al werken ze 40 uur per week....

Maar goed, staat tegenover dat ik meerdere mensen ken, die hun hond hebben getraind zodat ze makkelijk van 10 tot 6 weg kunnen, zonder dat de hond er problemen mee heeft, in huis plast of ongelukkig wordt of zo. Zij laten de hond 's ochtends dik half uur uit, 6 uur kort rondje en 's avonds bijna een uur, nooit problemen mee... Ligt ook gewoon deels aan de hond denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 3:19

We zijn er ook overuit. Een hond is geen optie. Teminste nu niet. Wil z'n beest wel een goed thuis bieden. Omdat mijn vriend en ik ook van katten houden gaan we volgende week eens een kijkje nemen in een asiel om navraag te doen voor een lieve jonge kat. Die ook alleen kan zijn. Als ik mij tenminste kan inhouden om er niet gelijk eentje mee te nemen :P

Of zouden jullie dan ook geen kat nemen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt - Pagina 2 Empty Re: Pup/ hond als je beiden de hele dag werkt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum