Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond/puppy wanneer je werkt.

+18
Silver
pippeloentje
Just me
JD
Caroow
Amelie
Blond
La Senza
Benthe
Verona
Steep
Annie24
Blue flower
sanne-84
Ster
Fortissimo
Sam
SleepingBeauty
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  SleepingBeauty ma 11 maa 2013 - 20:50

Toch ondanks dat we beide werken, willen we zooo graag een hond!

We hebben er goed over na gedacht. Alle voors en tegens weg gestreept.

Ik werk 4 vaste dagen. Mijn man werkt wisselende dagen.
Dus meestal komt het erop neer dat we 3 dagen beide hele dag weg zijn.
Mijn moeder woont in de buurt en wil eventueel wel oppassen, ze hebben zelf ook een hond.
Ik werk 5 min hier vandaan en kan als het moet heen en weer om de hond uit te laten tussen door, als hij/zij niet bij mijn moeder is.

Voor mijn man zou het fijn zijn om wat meer in beweging te komen en we zijn allebei een hond gewend uit onze jeugd. Hij wandelt graag, maar niet zonder reden... En beetje beweging kan voor hem ook geen kwaad Wink
Hij sport verder ook niet echt. Ik ga zelf wel hardlopen en tennissen enz.
Het enige nadeel voorzie ik nu is de puppy tijd. We kunnen het in onze vakantie tijd doen, maar weet niet of dat genoeg is...

Mijn man en ik zijn ons beide ervan bewust dat het heel veel tijd gaat kosten, maar denk dat we er veel voor terug krijgen en dat we er allebei wat voor over hebben.

Sommige mensen zijn er zo pertinent op tegen als je beiden werkt, maar m.i. is het wel afhankelijk van de situatie. Wij werken niet 5 dagen in de week. Mijn moeder woont 5 min. verder op en wil wel oppassen, ze moet toch haar hond uitlaten. Tijdens vakanties passen wij op hun hond, dus we weten wat het is om langer een hond in huis te hebben.

Toch twijfel ik dan soms nog of ik niet wat over het hoofd zie....
We willen toch graag een labrador, andere hond is geen optie volgens mijn man Wink
We zijn allebei ook labrador van thuis uit gewend en weet dat ze veel beweging nodig zijn.
En we willen ook graag een puppy omdat het qua opvoeden enz. makkelijker is denk ik...

Zijn hier ook mensen die beiden werken en toch er voor hebben gekozen een hond te nemen??
En hoe bevalt het??
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Sam ma 11 maa 2013 - 20:56

In jullie geval zou ik nooit aan een pup beginnen.
Is niet fair tov de hond m.i.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Fortissimo ma 11 maa 2013 - 20:57

Ik voel me al onwijs schuldig als ik de kat achter laat, 4 dagen in de week. Laat staan een hond.. Ik zou het niet zo snel doen, hoe graag ik ook een hondje wil. Het zijn echte gezelschapsdieren en lijkt me niet dat dat beestje er happy van wordt als hij alle dagen alleen in huis zit. Je zegt dat jouw moeder wel wil oppassen, maar waarom heb jij dan een hond? Voor de paar uurtjes dat je wel thuis bent?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Ster ma 11 maa 2013 - 21:20

Wij zitten met hetzelfde probleem, maar hebben besloten dat we er toch voor gaan. Wij werken nu beide fulltime, maar ik heb nog heel veel verlofdagen, dus vanaf dat de pup er is, ga ik minimaal twee middagen vrij pakken. Mijn vriend werkt dichtbij en zal tussen de middag naar huis gaan. We hebben wel een beetje in ons achterhoofd dat we eind dit jaar ook voor een kindje willen gaan, dus mocht het ons gegund zijn, we dan ook veel meer thuis zijn. Wij komen beide van een boerderij en missen echt iets om ons heen. Weet je al wat voor hond je wil? En hebben jullie een tuin, waar de hond eventueel overdag los zou kunnen lopen?

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  sanne-84 ma 11 maa 2013 - 21:23

Wij hebben ook een hond, man werkt gewoon 5 dagen overdag en ik (tot voor kort fulltime) onregelmatige diensten. Dus hij zit niet 5 hele dagen alleen, maar ook niet heel vaak mn et gezelschap.
We hebben de hond als pup aangeschaft, wel in een week vakantie.
Ons mam kan er ook wel heen, doen we alleen als t echt lang duurt. We zujn namelijk van mening dat een hond er ooj aan went (niet negatief/verwaarloosd bedoelt!) We zijn dol op de hond eb zouden t zo weer doen.
Nu ik verlof heb en dus thuis zit merk ik ook weinig verandering aan de hond
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Blue flower ma 11 maa 2013 - 23:44

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar wij werkte ook allebei fulltime toen we aan een hondje begonnen, en ik mocht haar van mijn werkgever meenemen zolang ze de opvoeding nodig had als pup zijnde. Maar uiteindelijk heb ik haar elke dag mee mogen nemen, werkgever had zelf ook een hond die meeging. Was echt super.

Maar een pp heeft nu eenmaal wel heel veel aandacht nodig en zou dus nooit een hondje aanschaffen als ik er niet veel mee bezig zou kunnen zijn.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Annie24 di 12 maa 2013 - 0:41

Wij werken beiden 36 uur, maar wisselen elkaar netjes af waardoor de hond alleen op dinsdag van 11 tot 18 uur alleen zit.

Mijn vriend en ik vinden dat de hond (nu 6) bij ons gezin hoort en wij gaan dus niet met het vliegtuig op vakantie, maar huren een huisje van CenterParcs zodat de hond ook mee kan. Wij hebben zelf de keuze voor een hond gemaakt en moeten daar ook de consequenties van inzien en willen haar niet naar een pension oid brengen.

Waar je wel goed over na moet denken is wat er met de hond gebeurd mocht je zwanger raken.
Voordat we Y. hadden ging de hond overal mee naar toe (op visite, voetbal e.d.) maar nu laat ik haar bv al thuis als ik naar de voetbal ga: een kind in de gaten houden Ă©n een hond vasthebben gaat niet zo goed samen heb ik gemerkt. Als mijn vriend en ik samen zijn is het geen probleem, maar zodra 1 van ons alleen weggaat met Y. blijft de hond automatisch thuis.

Ik moet eerlijk zeggen dat het soms behoorlijk zielig is Embarassed

Edit; we hebben trouwens een Franse Bulldog en een ontzettende slaapkop (altijd al zo geweest) Ze ligt het liefst de hele dag in haar mandje of op de bank.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Steep di 12 maa 2013 - 0:49

Daarom hebben wij gekozen voor een hond uit het asiel. Naar mijn mening moet je een pup wekenlang laten wennen en dingen aanleren. Dat is met een weekje niet gepiept.

Ik zou je goed verdiepen in wat je moet doen de eerste weken dat je een pup hebt. Die worden ook 's nachts wakker omdat ze moeten plassen, ze je missen of eenzaam zijn.

Ik werk zelf onregelmatig 20 uur in de week en mijn man werkt fulltime. Dat gaat goed. Als we fulltime zouden werken zouden we het niet hebben gedaan tenzij er thuiswerk mogelijkheden zouden zijn. Nu mag onze hond soms mee naar mijn man zijn werk (als ik 4 dagen moet werken en hij een zaterdagdienst draait) kan hij spelen met de monteurs en zware dingen slepen.

Edit: als we het over konden doen had ik graag eerst kinderen gewild en daarna pas een hond.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Verona di 12 maa 2013 - 1:06

Wij hebben toen gekozen voor een pup, maar dat komt meer omdat onze honden eigenlijk nauwelijks alleen zitten. Als ik moet werken is hij thuis en andersom. Het komt hooguit voor dat ze 4 uur alleen zitten. Voor de tweede hond hebben we nu voor een herplaatser gekozen. Dat gedoe met er 20x op een dag naar buiten gaan en alles, ik moet er nu echt niet aan denken. Een pup hebben is echt zwaar, vergeet dat echt niet. En het is enorm lastig om een pup goed zindelijk te krijgen als je samen werkt. Ik zou kijken of er een hond is van bijvoorbeeld een jaar die jullie een goed huisje kunnen geven. En het ras is heel belangrijk! Kijk goed naar je levensstijl, wat past bij jou en wat niet. Als je 3 dagen in de week werkt dan zou ik niet voor een hyperactieve hond gaan die eigenlijk 4x per dag anderhalf uur uit moet. Wij hebben gekozen voor een Franse Bulldog. Ze zijn lui als ze daar zin in hebben, maar kunnen ook makkelijk anderhalf a 2 uur wandelen. Ideaal voor ons dus! Zij kunnen ook prima alleen thuis blijven, ze gaan samen lekker slapen en af en toe spelen ze wat.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Benthe di 12 maa 2013 - 1:22

Ik denk dat als je onregelmatig werkt, een goede oppas hebt en vlak bij je werk woont dat er eigenlijk geen bezwaar is om een hond te nemen. De hond hoeft dan niet vaak alleen thuis te zijn en kan vaak genoeg uitgelaten worden. Ik zou alleen wel goed nadenken over het nemen van een puppy want dat vond ik wel heel intensief. Ze moeten alles nog leren en vooral het zindelijk worden kost wel wat energie en ook tijd. Dat heb je niet allemaal voor elkaar in een weekje. Als je echt een puppy wilt dan zou ik dat eerder doen in je vakantie of zo, zodat je echt een paar weken met de hond alleen bent.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  La Senza di 12 maa 2013 - 2:06

Ster schreef:Wij zitten met hetzelfde probleem, maar hebben besloten dat we er toch voor gaan. Wij werken nu beide fulltime, maar ik heb nog heel veel verlofdagen, dus vanaf dat de pup er is, ga ik minimaal twee middagen vrij pakken. Mijn vriend werkt dichtbij en zal tussen de middag naar huis gaan. We hebben wel een beetje in ons achterhoofd dat we eind dit jaar ook voor een kindje willen gaan, dus mocht het ons gegund zijn, we dan ook veel meer thuis zijn. Wij komen beide van een boerderij en missen echt iets om ons heen. Weet je al wat voor hond je wil? En hebben jullie een tuin, waar de hond eventueel overdag los zou kunnen lopen?
Vind je dit nou wel slim? Wat als je kindje allergisch is voor honden? Of als je hond een bijtertje is?
En als het jullie niet gegund is, dan ben je dus niet meer thuis dan dat je in de planning had met een kindje, dat is toch ook niet fair t.o. de hond?
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  SleepingBeauty di 12 maa 2013 - 4:07

Fortissimo schreef:Ik voel me al onwijs schuldig als ik de kat achter laat, 4 dagen in de week. Laat staan een hond.. Ik zou het niet zo snel doen, hoe graag ik ook een hondje wil. Het zijn echte gezelschapsdieren en lijkt me niet dat dat beestje er happy van wordt als hij alle dagen alleen in huis zit. Je zegt dat jouw moeder wel wil oppasssen, maar waarom heb jij dan een hond? Voor de paar uurtjes dat je wel thuis bent?

Ik zei dat ik zelf 4 dagen werk mijn werkt wisselend, we zijn max 3 dagen samen aan het werk. Daarnaast heeft hij ook veel avonnddienst waardoor hij dud ook niet een hele dag alleen is. Mijn moeder kan voor nood evt dagje oppassen, dan is hij amper alleen.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Blond di 12 maa 2013 - 4:38

Ik vind het echt onwijs zielig, maar ik heb ook gezien hoe een (inmiddels niet meer) vriendin het deed. Ze was eenzaam in haar nieuwe flat dus nam ze een puppy, en het moest en zou een Dalmatiër worden. Ze woonde toen nog alleen en werkte bijna fulltime. Ze nam die hond niet op het moment dat ze vakantie had, maar gewoon toen het haar uitkwam. Overdag liep haar moeder geloof ik 1 keer met dat arme beest. Rest van de dag zat hij in de bench. Gevolg: het beest poepte en plaste na 3/4 jaar nog met grote regelmaat binnen. En was ook totaal niet opgevoed.
Maar zij had ook geen zin om er tijd in stoppen. Grote honden hebben veel beweging nodig, en zij had geen zin als het koud was om lang met hem naar buiten te gaan. Dan mocht hij even buiten poepen en moest hij weer mee. Toen ze later een vriend had werd dat beestje te pas en te onpas bij haar ouders gedumpt omdat ze leuke dingen ging doen en daar geen hond bij kon gebruiken.


Je leest dus vanuit mij een hoop ergernis. Ik zou in jullie geval, als je al voor een hond kiest, voor een hond uit het asiel gaan. Daar zitten vast ook leuke honden die echt een tweede kans verdienen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Ster di 12 maa 2013 - 5:12

Blond schreef:Ik vind het echt onwijs zielig, maar ik heb ook gezien hoe een (inmiddels niet meer) vriendin het deed. Ze was eenzaam in haar nieuwe flat dus nam ze een puppy, en het moest en zou een Dalmatiër worden. Ze woonde toen nog alleen en werkte bijna fulltime. Ze nam die hond niet op het moment dat ze vakantie had, maar gewoon toen het haar uitkwam. Overdag liep haar moeder geloof ik 1 keer met dat arme beest. Rest van de dag zat hij in de bench. Gevolg: het beest poepte en plaste na 3/4 jaar nog met grote regelmaat binnen. En was ook totaal niet opgevoed.
Maar zij had ook geen zin om er tijd in stoppen. Grote honden hebben veel beweging nodig, en zij had geen zin als het koud was om lang met hem naar buiten te gaan. Dan mocht hij even buiten poepen en moest hij weer mee. Toen ze later een vriend had werd dat beestje te pas en te onpas bij haar ouders gedumpt omdat ze leuke dingen ging doen en daar geen hond bij kon gebruiken.


Je leest dus vanuit mij een hoop ergernis. Ik zou in jullie geval, als je al voor een hond kiest, voor een hond uit het asiel gaan. Daar zitten vast ook leuke honden die echt een tweede kans verdienen.
Dit is inderdaad zielig, maar dit klinkt ook als een impuls aankoop. In het verhaal van SleepingBeauty lees ik dat ze er over nahebben gedacht en zelfs nu nog twijfelen. Tuurlijk kost een puppy erg veel tijd, maar ik denk dat als het een weloverwogen beslissing is, het echt wel goed komt.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Amelie di 12 maa 2013 - 6:39

Wij hebben ruim vier jaar geleden ook gekozen voor een pup. Wij werken beiden, toen beiden onregelmatig, wij stemden het zo op elkaar af dat we niet dezelfde diensten draaiden, misschien niet zo gezellig, maar wel het beste voor de hond.
Zo nu en dan paste en past mijn moeder op en heel soms gaat hij mee met de hondenuitlaatservice.
Nu werk ik regelmatig, maar ik heb gewoon speciaal voor onze hond een gatenkaas rooster, ik kan dus tussen de middag naar huis voor de hond, en mijn vriend werkt in 3 ploegen.
Verder gaat hij het liefste over al mee naar toe en wij hebben ook vrienden/familie met honden, dus dat zijn ook leuke uitjes.
Wij houden in alles veel rekening met de hond, dat was een voorwaarde, hij gaat ook altijd mee op vakantie.
Wij hebben overigens geen kinderen en ik denk ook niet dat dit in de toekomst wel zo zal zijn. Onze hond is wel echt gek op kinderen, hij rolt op zijn zij door de straat om maar aandacht van kinderen te krijgen Very Happy
Amelie
Amelie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 20
Registratiedatum : 15-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Bolleke wo 13 maa 2013 - 0:26

Ik heb er 2 en ik studeer. Toen ik mijn eerste hondje nam heb ik gevraagd of ik voor 2 weken halve dagen mocht werken, toen werkte ik nog. En dat was geen probleem, sowieso werkte ik maar 26 uur, dus hij was niet veel alleen.
Nu heb ik er sinds 2 jaar een tweede bij en zijn ze denk ik gemiddeld 4 dagen een paar uurtjes alleen. Als ze langer alleen zijn omdat ik lange dagen heb door projecten laten mijn buren ze uit. Ze zijn eigenlijk vanaf het begin gewend dat er niet altijd iemand thuis is en dat gaat prima. Zolang ze 's morgens hun ochtend wandeling hebben gehad vinden ze het prima. Ze moeten wel goed uitgerend zijn, want een hond die moe is gaat slapen, en zich dus niet vervelen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  SleepingBeauty wo 13 maa 2013 - 7:00

Bolleke schreef:Ik heb er 2 en ik studeer. Toen ik mijn eerste hondje nam heb ik gevraagd of ik voor 2 weken halve dagen mocht werken, toen werkte ik nog. En dat was geen probleem, sowieso werkte ik maar 26 uur, dus hij was niet veel alleen.
Nu heb ik er sinds 2 jaar een tweede bij en zijn ze denk ik gemiddeld 4 dagen een paar uurtjes alleen. Als ze langer alleen zijn omdat ik lange dagen heb door projecten laten mijn buren ze uit. Ze zijn eigenlijk vanaf het begin gewend dat er niet altijd iemand thuis is en dat gaat prima. Zolang ze 's morgens hun ochtend wandeling hebben gehad vinden ze het prima. Ze moeten wel goed uitgerend zijn, want een hond die moe is gaat slapen, en zich dus niet vervelen.

Dat zie ik bij mijn vriendin inderdaad ook. Zij gaat 's ochtends ook een eind met hem lopen en laat hem uitrazen. Hij blijft ook de hele dag in zijn kennel door, waar hij goed de ruimte heeft.

Ik denk dat het bij ons ook heel erg mee zal vallen hoe veel ze alleen zijn. Mijn man gaat straks een dag studeren en werkt dan een dag minder. En hij studeert op mijn vrije dag.

Ik laat alles nog eens op mij in werken en we zullen er nog eens over denken...
En zoals ster zegt, denk ik ook wel als je er allebei volledig achter staat dat het ook wel goed komt. En ik zie het probleem niet zo zeer als hij 1 of 2 dagen/dagdelen naar mijn moeder gaat, waar hij dan ook met hun hond kan dollen....
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Caroow wo 13 maa 2013 - 7:14

Een hond is gewoon nog minder flexibel dan een kind :O Ik zie het mezelf mijn baas al vragen, of ik mijn kind mag meenemen zolang deze opvoeding nodig heeft Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Vanilla Queen wo 13 maa 2013 - 12:45

Ik woon alleen en heb ook een hond (een "herplaatser", was al 3 jaar toen ik hem kreeg). Ik werk 5 dagen in de week en dan is mijn hond bijna 7 uur lang alleen. Hij loopt gewoon los in huis, want ik vind een bench maar niks. Of ik nou 5 minuten weg ben of 7 uur, hij is net zo enthousiast als ik weer binnen kom. Naar mijn idee heeft mijn hond er niet heel veel van als ik wegga en weer thuis kom, hij legt gewoon te maffen als ik weg ben. Verder laat ik hem 4 keer per dag uit en in het weekend gaat hij overal met mij mee naar toe waar ik ook heen ga.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  JD wo 13 maa 2013 - 13:19

Wij hebben onze hond 2 jaar geleden uit het asiel gehaald, een schat van een golden retriever van toen 8 jaar oud.
Mijn ex (toen dus vriend) werkte 's avonds en ik overdag, dus hij was hooguit 1 uurtje per dag alleen, perfect dus.

Maar ja....toen ging het uit.
Ik heb de hond gehouden, en nu is hij dus opeens veel vaker alleen thuis. Ik werk 3 dagen en ga 1 dag naar school, dus hij is 4 dagen alleen.
Mijn moeder gaat dan elke dag naar hem toe, laat hem uitgebreid uit, eet een broodje in mijn huis, speelt even met hem in de tuin, laat hem dan nog even plassen, en gaat dan weer weg.
Ik werk van 7 tot 4, en mijn moeder is er meestal van 11 tot 1 ofzo.
Ik ben blij dat ik het zo heb kunnen regelen, want als mijn moeder dit niet had gewild had ik het ook echt ontzettend zielig gevonden....

Als ik om 4 uur thuis kom is het overigens echt uitgebreid tijd voor de hond, meestal ga ik dan richting bos of strand, even lekker uitgebreid rennen en z'n energie kwijt.

Ik zou in jullie geval ook voor een asiel hond gaan. Natuurlijk is een pup leuk, maar er zitten zulke schatjes in het asiel. Ik dacht ook dat 99% van de asielhonden problemen/moeilijkheden hadden, maar ik vraag me tot op de dag van vandaag nog steeds af waarom onze goedzak in het asiel is belandt.

hou gewoon www.ikzoekbaas.nl eens een tijdje in de gaten. het hoeft niet overhaast toch? Wie weet komt er over een paar weken opeens een leuke labrador op te staan, dan kun je eens vrijblijvend contact opnemen en kijken hoe en wat toch?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  JD wo 13 maa 2013 - 13:26

even een indruk van de schatjes die ik vond op ikzoekbaas.nl
(ja ik verveel me, en ja ik probeer je over te halen om voor een asielhond te kiezen Embarassed )


Hond/puppy wanneer je werkt. Dierfoto
Hond/puppy wanneer je werkt. Dierfoto
Hond/puppy wanneer je werkt. Dierfoto
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Bolleke wo 13 maa 2013 - 19:33

Ik vind de reacties vaak overdreven dat het zo zielig is als je werkt om een hond te nemen. Dan zouden er toch erg veel honden in het asiel zitten als werkende mensen geen hond mochten nemen. Belangrijk is alleen dat ze lekker gerend hebben, lekker gegeten en niet iedere dag hele dagen alleen zitten.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Just me wo 13 maa 2013 - 20:33

Ik werk 30 uur per week maar kan het zo indelen dat hij niet langer dan 3,5 uur alleen zit, een hond is een roedeldier die hoort ook geen hele dag alleen te zitten
Just me
Just me
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 38
Registratiedatum : 31-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  pippeloentje wo 13 maa 2013 - 20:58

[quote="Annie24"]

Mijn vriend man en ik vinden dat de hond (nu 6) bij ons gezin hoort en wij gaan dus niet met het vliegtuig op vakantie, maar huren een huisje van CenterParcs zodat de hond ook mee kan. Wij hebben zelf de keuze voor een hond gemaakt en moeten daar ook de consequenties van inzien en willen haar niet naar een pension oid brengen.

pippeloentje
pippeloentje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 83
Punten : 95
Registratiedatum : 01-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 22:11

Ik denk dat het wel kan. Alleen zijn er wel een paar punten waar je rekening mee moet houden. Het is -vooral in het begin- ontzettend veel werk en een omschakeling, daar moet je je absoluut niet op verkijken (denk aan uitlaten/zindelijkheid/training, eventueel verlatingsangst/slopen/janken etc).

Daarnaast is het belangrijk dat je een hond/ras kiest die bij je past. Hier gaat het echt heel vaak op mis, wat juist de grootste problemen veroorzaakt. Mensen kiezen te snel op uiterlijke kenmerken. Wat wil je met de hond gaan doen? Heb je nog andere dieren in huis? Hoe groot is het huis en kan de hond de tuin in? Hoe vaak en hoe lang blijft de hond alleen? Kijk naar jullie energielevel en dat van de hond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond/puppy wanneer je werkt. Empty Re: Hond/puppy wanneer je werkt.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum