Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat ben je liever?

+24
Snoes
Ibbeltje
bolus26
Parisienne
SuperGrover
litllejoy
M@niek
Minx
Lavendel
Shisha
Jeanette
Blond
Antibes
Benthe
loura
Lady4
Sugarfall
Alex
Raindrop
Jade
Atelier Madame
Rush
Twellie
Pussycat
28 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat ben je liever? - Pagina 4 Empty Re: Wat ben je liever?

Bericht  Antibes di 26 jun 2012 - 23:03

Rush schreef:
Antibes schreef:
Elodie schreef:
Powerbabe schreef:De rest van mijn leven veel te dik zijn lijkt me echt enorm klote. Je bent dan zoveel bewegingsvrijheid kwijt denk ik. Dus dan rook ik liever. Dat doe ik al op zon- en feestdagen dus ongezond ben ik toch al ;-).

+1

Bewegingsvrijheid ben je met een bmi van 33 nog niet echt kwijt hoor. Je conditie zal minder zijn, maar dat is het met roken ook.
Maar ligt dat ook niet aan je lengte? Ik ben maar klein en kan soms nu al amper fatsoenlijk uit de auto komen. Als ik meer dan 15 kilo aankom ben ik dat stukje bewegingsvrijheid echt wel kwijt. Wat ben je liever? - Pagina 4 394967

Ik ben er al bijna, maar voel me nergens in beperkt hoor.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 23:03

Antibes schreef:
Powerbabe schreef:Alleen, nu gaan jullie wel in beide gevallen uit van het slechtste. Ja roken is slecht voor je, maar ik ken ook mensen die al jaren een pakje per dag roken en niet meteen aan de zuurstof hoeven. En dik zijn kan ook ongezond zijn, maar het hóeft niet.

Dus als je in beide gevallen van het slechtst uit gaat. Dus als je voor een bmi van 33 kiest: veel vet rond je buik, dus ongezond voor je organen, slechte conditie, weinig bewegingsvrijheid, mensen die naar je kijken en wijzen, opmerkingen van 'zou je dat nou wel doen', zweterig, smetplekken bij overhangend vel, schurende benen, pijnlijke knieen? En als je voor roken kiest: gele tanden, vieze handen, lelijke huid, slechte conditie, slechte longfunctie, misschien zelfs wel kanker?

Wat kies je dan?

Ik denk dat het grootste deel van de dingen die jij noemt bij een bmi van 33 nog niet echt spelen, dan moet je wel richting de 40. Maar ok, slecht scenario: vet rond middel, bloeddruk hoog (maar dan bij roken ook), hoog bloedsuiker. Dat is wel ernstig, maar ik denk alsnog dat roken slechter is. Vandaar dat ik ook al aangaf dat het dan een ander verhaal wordt. Terwijl roken zelfs bij pakje per dag al wel direct slecht is voor longen, kanker en hart/vaatziekten.

Ja dat is waar.. Maar ik vind toch dat je voor een vergelijkbaar scenario dan van een hoger bmi uit moet gaan, als je moet kiezen tussen wat er ongezonder is. Maar dat is natuurlijk eigenlijk de vraag niet. Ik vind het wel een interessante discussie.

Gast
Gast

Bericht  Antibes di 26 jun 2012 - 23:05

Powerbabe schreef:
Antibes schreef:
Elodie schreef:
Powerbabe schreef:De rest van mijn leven veel te dik zijn lijkt me echt enorm klote. Je bent dan zoveel bewegingsvrijheid kwijt denk ik. Dus dan rook ik liever. Dat doe ik al op zon- en feestdagen dus ongezond ben ik toch al ;-).

+1

Bewegingsvrijheid ben je met een bmi van 33 nog niet echt kwijt hoor. Je conditie zal minder zijn, maar dat is het met roken ook.

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe je er uit ziet met een bmi van 33..

Ik zou er met 10kg meer al zijn en 5kg varieer ik sowieso al zonder dat je dat ziet. En dan heb ik nog weinig spiermassa, dus als je redelijk zou sporten zou je gespierder en dus slanker kunnen zijn bij dat gewicht

Laatst aangepast door Antibes op di 26 jun 2012 - 23:09; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes di 26 jun 2012 - 23:08

Maar als je het bmi zo ver door zou trekken tot het qua ongezond-zijn vergelijkbaar is met het roken, dan zou er geen dilemma meer zijn. Als beide even ongezond was, was denk ik iedereen liever slank en ongezond dan dik en ongezond.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 23:11

Ja, oke. En ik vind jou niet dik.

Maar als ik naar mezelf kijk, bij een BMI van 33 zou ik 109 kilo moeten wegen. Ik ben nu 68, dus dat scheelt 40 kilo. 40 kilo dan zou ik echt wel dik zijn, ik heb nu al mollige benen en billen. En ik vind roken af en toe lekker dus dan is de keuze snel gemaakt. Al vind ik een pakje per dag roken wel weer smerig en ongezond. Maar ik denk dat ik me bij 110 kilo ook niet fit zal voelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 23:12

Antibes schreef:Maar als je het bmi zo ver door zou trekken tot het qua ongezond-zijn vergelijkbaar is met het roken, dan zou er geen dilemma meer zijn. Als beide even ongezond was, was denk ik iedereen liever slank en ongezond dan dik en ongezond.

Nouja weet ik niet, er zijn toch zat mensen die roken echt enorm smerig vinden? En andere mensen die weer liever niet dik zijn..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 23:23

whoo ik zou 97.5 moeten wegen bij een bmi van 33 Neutral is bijna 40 kg meer!

Neee ik ga zeker weten voor het roken Razz

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover di 26 jun 2012 - 23:24

Easy, roken en slank! Gezondheidsrisico's interesseren me niet echt, je kunt ook morgen onder een bus komen. Bovendien, bij roken weet je niet zeker of je gezondheidsklachten krijgt, terwijl ik zeker weet dat ik ongelukkig ben met een bmi van 33.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parisienne di 26 jun 2012 - 23:39

Ik ga ook voor roken en slank.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  bolus26 di 26 jun 2012 - 23:42

ik heb een bmi van 30 en zou zeker voor het eerste gaan.Ik ben 1 van die mensen die er echt niks aan kan doen dat ze dikker is maar vind het echt vreselijk. dus easy choice for me!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Minx wo 27 jun 2012 - 0:13

Lavendel schreef:
Minx schreef:Liever de tweede, bij roken komt ook nog eens behoorlijk wat stress kijken. Heb je sigaretten bij je enz enz

Bij de tweede ook Wink Ik kan geen leuke kleding vinden, ik durf niet in bikini, als ik zo zit ziet iedereen mijn vetrol enz enz

Mijn bmi zit op dit moment weer tegen de 32, en als ik eerljk ben ik kom liever een paar kg aan dan dat ik slank ben en moet gaan roken.

Ook ik heb de gevolgen van roken gezien. En ook die van obesitas. En als ik dan moet kiezen kies ik toch liever voor overgewicht.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 0:21

Ik zou dan voor roken kiezen. Hoe anti ik ook ben. Maar met overgewicht zou ik me gigantisch onzeker voelen.

Gelukkig heb ik beide niet. Ik rook niet en heb ook geen overgewicht. En dat wil ik graag zo houden smile

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 27 jun 2012 - 0:22

Ik heb een BMI gehad van 28 en voelde me toen echt vreselijk ongelukkig. Laat staan als daar nog veel meer kilo's bij zouden komen. Nee, vreselijk. Een vriendin van me heeft een BMI van 39 gehad (en is nu afgevallen tot een BMI van 28) en dat lijkt me echt living hel.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 0:53

Rush schreef:
Dijn82 schreef:

Inderdaad. Ik heb een bmi van 33 gehad en ik was kerngezond. Hoefde van de huisarts ook niet per se af te vallen als ik daar zelf geen behoefte aan had. En mensen met overgewicht vragen zich niet per definitie af of andere mensen ze wel mooi vinden. Dat heeft met eigenwaarde en zelfvertrouwen te maken, niet met je gewicht.
Mensen die roken hebben ook niet per definitie een slecht uithoudingsvermogen, gele tanden en vieze handen en ze liggen ook niet allemaal wakker van een leeg pakje sigaretten.

Het gaat erom wat JIJ liever hebt en dat gewicht zou er wel voor zorgen dat mijn zelfvertrouwen enorm daalt. Dus dan heeft het zeker wel met m`n gewicht te maken. Ik zou mezelf echt niet mooi vinden als ik 90 kilo weeg. Dan kan je me rollen. :O

Met 90 kilo is je bmi ook wel iets hoger dan 33 denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 0:55

Dijn82 schreef:

Uh nee, want dat heb ik juist op Google opgezocht voor dit topic. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 0:56

Powerbabe schreef:Alleen, nu gaan jullie wel in de optie die je niet kiest uit van het slechtste geval . Ja roken is slecht voor je, maar ik ken ook mensen die al jaren een pakje per dag roken en niet meteen aan de zuurstof hoeven. En dik zijn kan ook ongezond zijn, maar het hóeft niet.

Dus als je in beide gevallen van het slechtst uit gaat. Dus als je voor een bmi van 33 kiest: veel vet rond je buik, dus ongezond voor je organen, slechte conditie, weinig bewegingsvrijheid, mensen die naar je kijken en wijzen, opmerkingen van 'zou je dat nou wel doen', zweterig, smetplekken bij overhangend vel, schurende benen, pijnlijke knieen? En als je voor roken kiest: gele tanden, vieze handen, lelijke huid, slechte conditie, slechte longfunctie, misschien zelfs wel kanker?

Wat kies je dan?

Dan moet je bmi wel heel wat hoger zijn dan 33 om die klachten te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 0:59

Rush schreef:
Dijn82 schreef:

Dat ligt ook aan je lengte natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:01

Ik ben maar 1,60 meter, dus als ik 85 kilo weeg, zit ik al op een bmi van ruim 33.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 1:01

Dijn82 schreef:
Rush schreef:
Dijn82 schreef:

Ja, maar kleiner dan dat ik ben, zijn er ook niet zoveel. Punk'd moet geloof ik zelf 109 kilo wegen voor een BMI van 33, omdat ze langer is.

Dus voor de meeste mensen zal 90 kilo geen hoger BMI dan 33 zijn.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 1:03

Dijn82 schreef:Ik ben maar 1,60 meter, dus als ik 85 kilo weeg, zit ik al op een bmi van ruim 33.
Dat klopt dan wel, want ik zou met een paar cm groter op 90 kilo zitten met een BMI van 33.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade wo 27 jun 2012 - 1:19

Met een BMI van 33 zou ik 105 kg wegen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:26

Rush schreef:
Dijn82 schreef:
Rush schreef:
Dijn82 schreef:

Ja, maar kleiner dan dat ik ben, zijn er ook niet zoveel. Punk'd moet geloof ik zelf 109 kilo wegen voor een BMI van 33, omdat ze langer is.

Dus voor de meeste mensen zal 90 kilo geen hoger BMI dan 33 zijn.

Ik 98, Powerbabe idd 109!

haha doen we maar niet Wink

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 1:28

Ohja PB was het! Wat ben je liever? - Pagina 4 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:48

Ik ben dan liever dik.

Ik heb gelukkig zelf nooit gerookt, maar ben wel mijn moeder van net 45 verloren aan longkanker tgv het roken, en ik kan vertellen dat het een verschrikkelijke lijdensweg is geweest en een vreselijke dood.Cry

Als ik mensen met een sigaret zie, krijg ik de neiging om die uit hun mond te trekken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 2:14

Dijn82 schreef:
Powerbabe schreef:Alleen, nu gaan jullie wel in de optie die je niet kiest uit van het slechtste geval . Ja roken is slecht voor je, maar ik ken ook mensen die al jaren een pakje per dag roken en niet meteen aan de zuurstof hoeven. En dik zijn kan ook ongezond zijn, maar het hóeft niet.

Wat kies je dan?

Dan moet je bmi wel heel wat hoger zijn dan 33 om die klachten te krijgen.

Je kunt mij echt niet vertellen dat ik bij 110 kilo kerngezond ben, misschien niet alle klachten die ik noem en zo heftig maar ik ben dan echt niet topfit. Overgewicht is gewoon niet gezond.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: