Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

+54
Takkie
Zwerver
Lady4
Lejow
vlinder-19
Blond
SleepingBeauty
Gympie
Happydobby
Snoopy
joyce0606
JustMeDaan
Alex
Jerry
RYW
Aziraphale
Evalynn
Highway
Suus
Pompoen
Stuiterbal
jena
Marin
Bazinga
_Nina
Jilke
Zora
Monte
Pien
Jeanette
Beachgirl
kwak
nina
sanne-84
Raindrop
Antibes
norah
Shy
SnowWhite
MADDIE
Tinus
Star007
snoezel
Chocolate Cookie
Liadan
Mees
Japie
ijsjemeisje
Curious
Annemoontje
ekiaam87
Angela_1986
Arwyn
heartsdale
58 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Beachgirl vr 15 jun 2012 - 10:56

Smikkell schreef:Nou, ik was (ben) vandaag heel de dag in de woonplaats van Leaf én was in de stad bij een ongeval, vandaar! Reden goedgekeurd?



Ik had de reden niet eens hoeven weten Wink Ik had dezelfde vraag kunnen stellen want heb vanavond wel 5 reanimaties gehad... dus had ook zo die persoon kunnen zijn die gereanimeerd is door Leaf.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Curious vr 15 jun 2012 - 10:57

Daar gaan we weer....

kan er nou geen enkel topic zijn waar gewoon iets wordt 'aangenomen', en niet 'verantwoord' hoeft te worden of er 'verwijten' over en weer gaan?!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 10:58

Smikkell schreef:Nou, ik was (ben) vandaag heel de dag in de woonplaats van Leaf én was in de stad bij een ongeval, vandaar! Reden goedgekeurd?

Ah okee! Het was in de Wagenstraat, Chinatown.

Op 112meldingen.nl kun je de melding vinden om 16 over 6 meen ik, alleen staat daar de Gedempte Gracht op, deze kruist met de Wagenstraat. Succes met zoeken PrinsesBo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Antibes vr 15 jun 2012 - 10:58

Blijkbaar niet; blijkbaar zijn er mensen hier drukker met andermans leven dan hun eigen..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 11:00

Werk jij in DH beachgirl? De man is naar het W.esteinde gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 11:01

Moet zeggen dat ik ook liever had gelezen dat leaf gewoon in haar bed lag.. Wink

Ander ongeval, eerder op de dag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Beachgirl vr 15 jun 2012 - 11:03

_Leaf_ schreef:Werk jij in DH beachgirl? De man is naar het W.esteinde gegaan.

Nee werk niet in Den Haag, ik werk in L.eiden. Dacht al dat hij naar het Westeinde gegaan zou zijn, dat is het dichtstbij.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 11:07

Wat denk je eigenlijk PrinsesBo, dat ik de boel zit te verzinnen? Echt zo beledigend.

Ga het lekker controleren. Wil je mijn naam hebben, kun je ook meteen even checken of mijn vader wel echt dood is en ik wel een hond heb. Bahbah.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Antibes vr 15 jun 2012 - 11:13

Laat maar gaan Leaf, gewoon een triest meisje die PB.

Ga slapen, wij gingen allebei goede nacht maken en beter worden wist je nog?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 11:16

Wat een reacties hier ineens! Waar is het voor nodig?

Leaf, ik vind het goed van je dat je te hulp bent geschoten.
Sterkte en beterschap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 11:28

Ik mag hopen dat er mensen als Leaf in mijn omgeving zijn als mij wat mocht overkomen.

Toen ik werd aangereden waren de mensen nog net niet te beroerd om om mee heen te rijden! Maar stoppen deed bijna niemand...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Monte vr 15 jun 2012 - 11:50

Smikkell schreef:Ik mag hopen dat er mensen als Leaf in mijn omgeving zijn als mij wat mocht overkomen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Erg dapper van je Leaf, zeker omdat je ook nog ziek bent. Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als ik zoiets zou meemaken. Misschien moeten ze iedere Nederlander een reanimatiecursus geven, want ik weet het alleen van de plaatjes en dan ook niet precies. Is het nou 15x drukken en dan 2x blazen of iets? (weet het echt niet meer).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Zora vr 15 jun 2012 - 19:34

Best goed idee Monte. Helemaal nog niet zo'n gek idee lijkt me!

Hoe voel je je nu Leaf? Hoop dat je de nacht een beetje rustig bent doorgekomen, en dat je inmiddels iets beter bent.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Jilke vr 15 jun 2012 - 21:01

Ik vind het knap van je, en sterkte met het verwerken van deze ervaring.

Heb zelf ook al een paar jaar BHV, maar vraag me altijd af hoe ik in zo'n situatie zou reageren. Ik heb altijd het gevoel, dat ik niet zou weten wanneer ik moet beginnen met reanimeren. Lijkt me dat ik zo strak sta van de adrenaline dat ik niet goed kan voelen of iemand nog ademt bv, of dat ik ineens niet meer weet wat ik moet doen.

Heel stom, want ik weet het theoretisch zo allemaal prima op te noemen. Hoop maar dat ik net zo kan reageren zoals ik reageer op kleinere ongevalletjes. Dan handel ik altijd zoals het hoort gelukkig, en weet ik alles helder.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 21:09

Antibes schreef:
PrinsesBo schreef:Ik dacht dat jij gisteren zo ziek was?
Knap hoor.

PrinsesBo schreef:Gelukkig maar dat jij er was, want anders.. Je moet er toch niet aan denken he?
Leeft hij nog??

PrinsesBo schreef:Ik vind t een heel raar verhaal..

Wisselvallig (of eigenlijk bedoel ik hypocriet) typetje ben jij.

Sarcasme.. Ken je dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 21:12

_Leaf_ schreef:Wat denk je eigenlijk PrinsesBo, dat ik de boel zit te verzinnen? Echt zo beledigend.

Ga het lekker controleren. Wil je mijn naam hebben, kun je ook meteen even checken of mijn vader wel echt dood is en ik wel een hond heb. Bahbah.

Ik geloof natuurlijk wel dat je vader dood is, maar ik vind gewoon een raar verhaal.
Als t wel echt waar is, waar ik dannu maar vanuit ga, dan vind ik t knap van je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  _Nina vr 15 jun 2012 - 21:13

PrinsesBo schreef:Ik vind t een heel raar verhaal..
en ik vind jou een raar meisje. Cirkeltje compleet.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Beachgirl vr 15 jun 2012 - 21:36

Monte schreef:
Smikkell schreef:Ik mag hopen dat er mensen als Leaf in mijn omgeving zijn als mij wat mocht overkomen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Erg dapper van je Leaf, zeker omdat je ook nog ziek bent. Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als ik zoiets zou meemaken. Misschien moeten ze iedere Nederlander een reanimatiecursus geven, want ik weet het alleen van de plaatjes en dan ook niet precies. Is het nou 15x drukken en dan 2x blazen of iets? (weet het echt niet meer).

Inmiddels is het bijgesteld naar 30x hartmassage en 2x beademen. (ook voor kinderen) Maar als je maar iets probeert dan ben je al goed bezig en verhoog je de overlevingskans van de persoon.

Dus niet twijfelen als je het niet weet, gewoon doen!!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Bazinga vr 15 jun 2012 - 21:44

Beachgirl_24 schreef:
Monte schreef:
Smikkell schreef:Ik mag hopen dat er mensen als Leaf in mijn omgeving zijn als mij wat mocht overkomen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Erg dapper van je Leaf, zeker omdat je ook nog ziek bent. Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als ik zoiets zou meemaken. Misschien moeten ze iedere Nederlander een reanimatiecursus geven, want ik weet het alleen van de plaatjes en dan ook niet precies. Is het nou 15x drukken en dan 2x blazen of iets? (weet het echt niet meer).

Inmiddels is het bijgesteld naar 30x hartmassage en 2x beademen. (ook voor kinderen) Maar als je maar iets probeert dan ben je al goed bezig en verhoog je de overlevingskans van de persoon.

Dus niet twijfelen als je het niet weet, gewoon doen!!

Ik begrijp PrinsesBo wel, door bovenstaande en 't feit dat Leaf gister nog doodziek op bed lag met kans op meningitis etc etc, lijkt een reanimatie me heel moeilijk en kan ik me voorstellen dat men het een vreemd verhaal vind.

Maar goed, ik hoop dat de man 't wel overleefd heeft en vind ook dat iedereen van 14 jaar en ouder, eigenlijk een soort basis-reanimatie zou moeten kunnen..kennen..doen... Of zo. Moeten kunnen, denk ik.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Marin vr 15 jun 2012 - 21:51

Pff nee het zou wat zijn, dat Leaf ziek binnen moest blijven en geen pijnstillers ging halen. Of dat ze op straat ziek liep om die pijnstillers te halen, dit zag gebeuren, en dacht: Ach ik ben ziek, ik ga maar niet reanimeren..

Natuurlijk is het gewoon echt gebeurd, ik vind er niks raars aan.

Ik vind het echt een top actie! Je mag trots op jezelf zijn.


Laatst aangepast door Marin op vr 15 jun 2012 - 21:53; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Angela_1986 vr 15 jun 2012 - 21:53

Jop schreef:
Ik begrijp PrinsesBo wel, door bovenstaande en 't feit dat Leaf gister nog doodziek op bed lag met kans op meningitis etc etc, lijkt een reanimatie me heel moeilijk en kan ik me voorstellen dat men het een vreemd verhaal vind.


Maar moet je dan voorbij lopen en zeggen 'Ja sorry, ik kan wel reanimeren maar ik ben ziek en ben m'n bed alleen maar uitgekomen om paracetamol *of wat ze dan ook ging halen* te gaan kopen dus helaas, ik sla deze keer over. Volgende keer beter!'? Dat lijkt me nou ook niet echt 'n optie!

Denk dat adrenaline veel met je kan doen en dat je op dat moment even vergeet dat je 'n half uur eerder nog ziek op je bed lag.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Monte vr 15 jun 2012 - 22:25

Angela_1986 schreef:
Jop schreef:
Ik begrijp PrinsesBo wel, door bovenstaande en 't feit dat Leaf gister nog doodziek op bed lag met kans op meningitis etc etc, lijkt een reanimatie me heel moeilijk en kan ik me voorstellen dat men het een vreemd verhaal vind.


Maar moet je dan voorbij lopen en zeggen 'Ja sorry, ik kan wel reanimeren maar ik ben ziek en ben m'n bed alleen maar uitgekomen om paracetamol *of wat ze dan ook ging halen* te gaan kopen dus helaas, ik sla deze keer over. Volgende keer beter!'? Dat lijkt me nou ook niet echt 'n optie!

Denk dat adrenaline veel met je kan doen en dat je op dat moment even vergeet dat je 'n half uur eerder nog ziek op je bed lag.
Precies, volgens mij knap je dan gelijk op(alleen dat moment natuurlijk, daarna voel je je waarschijnlijk nog zieker dan ervoor). Dat vind ik een beetje hetzelfde als je ziek bent en bijv een zeer belangrijke afspraak hebt. Dan voel je je nog steeds beroerd en ben je flink ziek, maar wel wat minder dan dat je thuis zou blijven. Gewoon omdat het dan moet en je adrenaline krijgt, die je even ''oppept''. (dit is mijn eigen ervaring)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 22:27

Statler schreef:
PrinsesBo schreef:Ik vind t een heel raar verhaal..
en ik vind jou een raar meisje. Cirkeltje compleet.

thumbup

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 22:28

Waarom zou je dit verzinnen?
Tuurlijk is 30 keer reanimeren zwaar maar Leaf geeft toch ook aan dat iemand het van hart overgenomen heeft?
Beademen hoeft niet eens perse, hartritme is het belangrijkst.

Goed dat je het gedaan hebt Leaf! Ik ben ook BHV-er maar het lijkt me erg heftig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  jena vr 15 jun 2012 - 22:35

Ook ik snap niet wat er raar zou moeten zijn aan dit verhaal.
Je loopt over straat, ziet iemand die gereanimeerd moet worden, je kunt reanimeren, je doet het. End of story.
Deze gebeurtenissen komen elke dag meerdere malen voor.

Ontopic: Leaf, goed dat je het gedaan hebt en niet een blokje om bent gelopen (zoals waarschijnlijk wel wat mensen zouden doen). Snap dat het de gebeurtenissen rondom je vader weer naar boven brengt en het is logisch dat je het daar moeilijk mee hebt. Daarnaast ben je nog ziek ook, dus: wees lief voor jezelf de komende dagen en doe het rustig aan!
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 3 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum