Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...
+54
Takkie
Zwerver
Lady4
Lejow
vlinder-19
Blond
SleepingBeauty
Gympie
Happydobby
Snoopy
joyce0606
JustMeDaan
Alex
Jerry
RYW
Aziraphale
Evalynn
Highway
Suus
Pompoen
Stuiterbal
jena
Marin
Bazinga
_Nina
Jilke
Zora
Monte
Pien
Jeanette
Beachgirl
kwak
nina
sanne-84
Raindrop
Antibes
norah
Shy
SnowWhite
MADDIE
Tinus
Star007
snoezel
Chocolate Cookie
Liadan
Mees
Japie
ijsjemeisje
Curious
Annemoontje
ekiaam87
Angela_1986
Arwyn
heartsdale
58 plaatsers
Pagina 6 van 6
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...
Plien84 schreef:Snoopy schreef:JustMeDaan schreef:Alleen een huisarts/arts mag dit inderdaad.
Maar weet niet hoe dat zit met ambu's enz. Die zien toch aan een vlakke lijn op de monitor ook dat er geen leven meer is.
Maar goed. Weet niet of dit iets wat er toe doet.
Feit blijft dat je het gewoon goed gedaan hebt.
Volgens mij zien ze die vlakke lijn niet, omdat ze naar mijn weten verplicht zijn om te blijven reanimeren tot een arts zegt dat ze mogen stoppen.
Ambu personeel mag gewoon stoppen met reanimeren, en uiteraard zien zij ene lijn op de monitor, anders kunnen ze hun werk niet uitvoeren. Een vlakke lijn dus ook. De arts moet het alleen even formeel vaststellen en op papier zetten.
Leek mij inderdaad ook. Als leek/bhv-er/verzorgende enz zijnde mag je niet zomaar stoppen omdat je dus niks kan zien.
Fijn dat je reactie heb gehad van die mensen en wat fijn dat je hem een waardige dood tussen zijn geliefden hebt kunnen geven. En dat hij nog contact heeft kunnen maken.
Denk dat dat enorm veel waard is!!!
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Wow Leaf wat fijn dat je zijn vriendin hebt kunnen vinden! En dat ze zo snel reageert!
Dan weet je in ieder geval dat jij het goed hebt gedaan en dankzij jou heeft hij nog een paar dagen met zijn familie gehad.
Hopelijk geeft dat rust. Ook als je er weer voorbij fietst.
Dan weet je in ieder geval dat jij het goed hebt gedaan en dankzij jou heeft hij nog een paar dagen met zijn familie gehad.
Hopelijk geeft dat rust. Ook als je er weer voorbij fietst.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Leaf, wat mooi dat je contact hebt gehad. Hopelijk kun je het voor jezelf ook wat afsluiten zo.
Gast- Gast
JustMeDaan schreef:Plien84 schreef:Snoopy schreef:JustMeDaan schreef:Alleen een huisarts/arts mag dit inderdaad.
Maar weet niet hoe dat zit met ambu's enz. Die zien toch aan een vlakke lijn op de monitor ook dat er geen leven meer is.
Maar goed. Weet niet of dit iets wat er toe doet.
Feit blijft dat je het gewoon goed gedaan hebt.
Volgens mij zien ze die vlakke lijn niet, omdat ze naar mijn weten verplicht zijn om te blijven reanimeren tot een arts zegt dat ze mogen stoppen.
Ambu personeel mag gewoon stoppen met reanimeren, en uiteraard zien zij ene lijn op de monitor, anders kunnen ze hun werk niet uitvoeren. Een vlakke lijn dus ook. De arts moet het alleen even formeel vaststellen en op papier zetten.
Leek mij inderdaad ook. Als leek/bhv-er/verzorgende enz zijnde mag je niet zomaar stoppen omdat je dus niks kan zien.
Fijn dat je reactie heb gehad van die mensen en wat fijn dat je hem een waardige dood tussen zijn geliefden hebt kunnen geven. En dat hij nog contact heeft kunnen maken.
Denk dat dat enorm veel waard is!!!
Een vlakke lijn betekent niet per definitie stoppen met reanimeren. Daar gaat een heel protocol aan vooraf, inclusief intuberen en medicatietoediening en vaak nog vervoer naar de SEH. Daarnaast bestaat er ook nog een ernstige hartritmestoornis, die tot reanimatie kan leiden. Die geeft juist geen strakke lijn maar een hele onregelmatige lijn.
Volgens mij mogen ambulanceverpleegkundigen niet zonder toestemming van een arts stoppen met reanimeren. Ik zal het mijn vriend eens vragen, die is ambulanceverpleegkundige.
Wat fijn Leaf, dat je een mailtje terug hebt gehad. Die man is zelfs nog bij bewustzijn geweest en heeft zo afscheid kunnen nemen van zijn geliefden. Een kleine troost in zo'n trieste situatie.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Lady4 schreef:
Een vlakke lijn betekent niet per definitie stoppen met reanimeren. Daar gaat een heel protocol aan vooraf, inclusief intuberen en medicatietoediening en vaak nog vervoer naar de SEH. Daarnaast bestaat er ook nog een ernstige hartritmestoornis, die tot reanimatie kan leiden. Die geeft juist geen strakke lijn maar een hele onregelmatige lijn.
Volgens mij mogen ambulanceverpleegkundigen niet zonder toestemming van een arts stoppen met reanimeren. Ik zal het mijn vriend eens vragen, die is ambulanceverpleegkundige.
Wat fijn Leaf, dat je een mailtje terug hebt gehad. Die man is zelfs nog bij bewustzijn geweest en heeft zo afscheid kunnen nemen van zijn geliefden. Een kleine troost in zo'n trieste situatie.
Volgens mij mag het wel, ik was laatst bij een reanimatie hier in het dorp, opgestart en toen de ambulance kwam is het door hen overgenomen.. maar daar was geen arts bij en uiteindelijk is de reanimatie wel gestopt..
Leef, vind het ook super dat je geholpen hebt en zo helder hebt kunnen denken in deze situatie! Ook fijn dat je die mail nog terug het gehad, hopelijk kun je het zo ook een beetje afsluiten..
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Je hebt denk ik gelijk, Paraplu. Ik was vorig jaar, tijdens mijn ambustage, aan het reanimeren in een fabriek. Een traumatische reanimatie van een jong persoon. Toen is uiteindelijk ook door de ambulanceverpleegkundige besloten tot stoppen. Dit aan de hand van het gebeurde, of eigenlijk het niet gebeurde, want er waren hele periodes niet gereanimeerd voordat wij kwamen. En op basis van het, zonder resultaat, doorlopen van een aantal blokken van het reanimatieprotocol. Toen de arts van de traumaheli arriveerde waren we al gestopt en die arts stond achter onze beslissing.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Weer iemand helpen..geld vragen, gewoon doen of nee zeggen?
» Gewoon even van me afschrijven...
» onwerkelijk gewoon...
» Ben ik nu dom of verbeeld ik het me gewoon?!
» Ik ben gewoon ziek
» Gewoon even van me afschrijven...
» onwerkelijk gewoon...
» Ben ik nu dom of verbeeld ik het me gewoon?!
» Ik ben gewoon ziek
Pagina 6 van 6
Permissies van dit forum: