Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

+54
Takkie
Zwerver
Lady4
Lejow
vlinder-19
Blond
SleepingBeauty
Gympie
Happydobby
Snoopy
joyce0606
JustMeDaan
Alex
Jerry
RYW
Aziraphale
Evalynn
Highway
Suus
Pompoen
Stuiterbal
jena
Marin
Bazinga
_Nina
Jilke
Zora
Monte
Pien
Jeanette
Beachgirl
kwak
nina
sanne-84
Raindrop
Antibes
norah
Shy
SnowWhite
MADDIE
Tinus
Star007
snoezel
Chocolate Cookie
Liadan
Mees
Japie
ijsjemeisje
Curious
Annemoontje
ekiaam87
Angela_1986
Arwyn
heartsdale
58 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Snoopy di 19 jun 2012 - 18:21

JustMeDaan schreef:Alleen een huisarts/arts mag dit inderdaad.
Maar weet niet hoe dat zit met ambu's enz. Die zien toch aan een vlakke lijn op de monitor ook dat er geen leven meer is.
Maar goed. Weet niet of dit iets wat er toe doet.

Feit blijft dat je het gewoon goed gedaan hebt.

Volgens mij zien ze die vlakke lijn niet, omdat ze naar mijn weten verplicht zijn om te blijven reanimeren tot een arts zegt dat ze mogen stoppen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Happydobby di 19 jun 2012 - 19:55

Ik heb zelf mijn ehbo maar je hoopt toch het niet nodig te hebben, heftig lijkt het me wel.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gympie di 19 jun 2012 - 21:07

Leaf, kun je het ziekenhuis niet bellen om er naar te vragen?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  SleepingBeauty di 19 jun 2012 - 21:25

Knap hoor! Je hebt zeker goed gehandeld, je kan jezelf niks kwalijk nemen.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 23:18

PrinsesBo schreef:
PurpleSparkle schreef:

PrinsesBo, zeer ongepaste reacties.

Jaja spuit11..

Ach, op je tere zieltje getrapt? Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 394967

Groetjes, spuit11

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Bazinga di 19 jun 2012 - 23:30

PurpleSparkle schreef:
PrinsesBo schreef:
PurpleSparkle schreef:

PrinsesBo, zeer ongepaste reacties.

Jaja spuit11..

Ach, op je tere zieltje getrapt? Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 394967

Groetjes, spuit11

Je kan 't ook overdrijven, serieus. Nou is iedereen er weer klaar mee en kom jij 't nog even opruien. Waar slaat dat op? Je bent weinig online; bemoei je dan ook weinig met discussies.

@Leaf; is zoiets idd niet op te vragen in't ziekenhuis? Ik heb toen aantal jaar geleden zelfs een Spaans ziekenhuis gevraagd, met dat gedoe toen met dat gekke mens, dat zogenaam zelfmoordpoging gedaan zou hebben, weet je nog? Die gaven wel gewoon antwoord.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Jerry di 19 jun 2012 - 23:36

Jop schreef:
PurpleSparkle schreef:
PrinsesBo schreef:
PurpleSparkle schreef:

PrinsesBo, zeer ongepaste reacties.

Jaja spuit11..

Ach, op je tere zieltje getrapt? Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 394967

Groetjes, spuit11

Je kan 't ook overdrijven, serieus. Nou is iedereen er weer klaar mee en kom jij 't nog even opruien. Waar slaat dat op? Je bent weinig online; bemoei je dan ook weinig met discussies.

@Leaf; is zoiets idd niet op te vragen in't ziekenhuis? Ik heb toen aantal jaar geleden zelfs een Spaans ziekenhuis gevraagd, met dat gedoe toen met dat gekke mens, dat zogenaam zelfmoordpoging gedaan zou hebben, weet je nog? Die gaven wel gewoon antwoord.

Ik kan me niet voorstellen dat er zomaar patiënteninformatie (want daar gaat 't hier om) gegeven wordt als je belt...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Bazinga di 19 jun 2012 - 23:38

Maar als je de zaak uitlegt, heb je dan niet érgens recht op? iig weten of hij nog leeft?

Paar jaar geleden kwam er in mijn vriendenkring opeens een verhaal, dat iemand zelfmoordpoging gedaan zou hebben in Spanje, Leaf werkte toen nog bij de A.nwb en kon meldingen opvragen en die had geen informatie, maar ik ben toen wel gaan verder zoeken en heb zelfs een kennis gevraagd, die Spaans sprak, te bellen naar ziekenhuizen in die omgeving, daar gaven ze niet veel informatie, alleen wel of Persoon A was opgenomen of binnengekomen.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gympie di 19 jun 2012 - 23:41

Het valt te proberen...als je het verhaal uitlegt, ik bedoel je hebt misschien zijn leven gered, wil er misschien wel een aardig iemand zitten die je wat informatie geeft.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Jerry wo 20 jun 2012 - 0:08

Jop schreef:Maar als je de zaak uitlegt, heb je dan niet érgens recht op? iig weten of hij nog leeft?

Sowieso heb je geen 'recht' daar iets over te horen... Ik snap heel goed hoor, dat ze graag wat informatie wil, dat zou ik zelf ook willen. Maar waar ligt dan de grens van het ziekenhuispersoneel qua 'welke informatie wel en welke info niet delen'?

Misschien werkt er hier een forumster in het ziekenhuis die weet of dit soort informatie gegeven wordt?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Bazinga wo 20 jun 2012 - 0:09

Dat is wel een goed punt ja.. Ik bedoelde ook meer, ze hoeft geen geboortedatum of achternaam, maar op z'n minst de status van leven of dood :P
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Blond wo 20 jun 2012 - 0:31

Volgens mij mag een ziekenhuis die info niet geven.

Maar Leaf, ik vind het zo goed van je dat je zo snel en goed hebt gehandeld. Ik was versteend toen alles gebeurde met mijn oma, en ik was zo blij dat er wel mensen waren die direct te hulp schoten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 1:22

Jop schreef:
PurpleSparkle schreef:
PrinsesBo schreef:
PurpleSparkle schreef:

PrinsesBo, zeer ongepaste reacties.

Jaja spuit11..

Ach, op je tere zieltje getrapt? Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 394967

Groetjes, spuit11

Je kan 't ook overdrijven, serieus. Nou is iedereen er weer klaar mee en kom jij 't nog even opruien. Waar slaat dat op? Je bent weinig online; bemoei je dan ook weinig met discussies.


Jop: Als je het tegen mij hebt: ik maak zelf wel uit waar ik me mee bemoei. Jij bemoeit je nu toch ook met mij?
Verder kom ik hier vrijwel dagelijks kijken, maar reageer ik niet altijd en log ook niet altijd in.
Ik geloof ook dat het voor een reactie niet van belang is hoe vaak iemand hier komt, wel?

( Sorry Leaf, ik wilde verder niet offtopic gaan dus ik zal hierna dan ook niet meer offtopic reageren. )

Het zou idd fijn zijn, als je te weten zou kunnen komen hoe het is afgelopen met die persoon!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 1:38

Ik had vrijdag het ziekenhuis nog gebeld en de situatie uitgelegd. Ik weet zijn naam en ook zijn geboortedatum. Maar helaas, ze mochten die info niet geven...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  vlinder-19 wo 20 jun 2012 - 1:54

Als je zijn naam en geboortedatum hebt zou je kunnen opzoeken of er een rouwadvertentie van hem is...dan weet je misschien iets meer. Op de site menselinq kun je dat opzoeken.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gympie wo 20 jun 2012 - 1:54

Wat jammer is dat zeg.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 1:59

vlinder-19 schreef:Als je zijn naam en geboortedatum hebt zou je kunnen opzoeken of er een rouwadvertentie van hem is...dan weet je misschien iets meer. Op de site menselinq kun je dat opzoeken.

Gedaan, maar geen hits. Ik heb hem wel op Twitter gevonden, maar daar is hij niet zo aftief...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 6:29

Ik ben er via google achtergekomen dat hij nog enkele dagen geleefd heeft, maar toen toch is overleden. Via een condoleance site kon ik zijn vriendin een mailtje sturen en dat heb ik zojuist gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Lejow zo 1 jul 2012 - 6:33

Heftig Leaf!!
Goed dat je haar een berichtje gestuurd hebt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Lady4 zo 1 jul 2012 - 8:10

Heftig Leaf. Maar mede dankzij jou heeft hij toch nog enkele dagen geleefd (niet meer bij bewustzijn waarschijnlijk) en hebben zijn vriendin en andere naasten afscheid van hem kunnen nemen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Zwerver zo 1 jul 2012 - 8:11

Ik ben heel benieuwd of je ook een reactie terug krijgt!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Takkie ma 2 jul 2012 - 0:04

Zwerver schreef:Ik ben heel benieuwd of je ook een reactie terug krijgt!

Ik ook!
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 11:39

Ik heb een heel lief mailtje teruggehad, dat ze heel blij was dat ik contact heb opgenomen en ik word uiteraard heel erg bedankt.

Eenmaal in het ziekenhuis heeft hij weer een hartstilstand gehad en de dagen erna weer. Hij is tussendoor nog een beetje bij geweest en heeft toen zelf aangegeven niet meer te willen. Hij is temidden van zijn familie overleden.

Het is goed zo. Ik ben blij te weten dat hij niet zo op straat gestorven is, ik kom daar dagelijks langs en daar had ik echt een rotgevoel bij. Nu voelt het alsof ik hem toch nog een waardige dood temidden van zijn familie heb kunnen geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Sjaantje ma 2 jul 2012 - 11:50

Wat fijn dat je deze reactie hebt gehad, dat je weet hoe het verhaal is afgelopen en er dus waarschijnlijk makkelijker vrede mee kunt hebben.

Dikke knuffel, ik ben trots op je! hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Plien84 di 3 jul 2012 - 3:05

Snoopy schreef:
JustMeDaan schreef:Alleen een huisarts/arts mag dit inderdaad.
Maar weet niet hoe dat zit met ambu's enz. Die zien toch aan een vlakke lijn op de monitor ook dat er geen leven meer is.
Maar goed. Weet niet of dit iets wat er toe doet.

Feit blijft dat je het gewoon goed gedaan hebt.

Volgens mij zien ze die vlakke lijn niet, omdat ze naar mijn weten verplicht zijn om te blijven reanimeren tot een arts zegt dat ze mogen stoppen.

Ambu personeel mag gewoon stoppen met reanimeren, en uiteraard zien zij ene lijn op de monitor, anders kunnen ze hun werk niet uitvoeren. Een vlakke lijn dus ook. De arts moet het alleen even formeel vaststellen en op papier zetten.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd... - Pagina 5 Empty Re: Ik heb net gewoon iemand gereanimeerd...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum