Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Contractvraagje - mag dit gewoon?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Contractvraagje - mag dit gewoon? Empty Contractvraagje - mag dit gewoon?

Bericht  JD vr 23 sep 2011 - 10:57

even een vraagje...

ik werk nu 3 maanden bij een organisatie, waar ik een ziektevervaning doe. Ik heb bij aanvang een jaarcontract gekregen. Wel stond erin dat, mocht degene die ik vervang terugkeren, mijn uren worden teruggedraaid naar een 0-urencontract. Logisch, want ik vervang haar nu eenmaal.....

Nu komt zij niet terug, maar is er mij een baan aangeboden binnen dezelfde organisatie, alleen bij een andere vestiging. Aangezien dit meer uren zijn, heb ik deze baan met beide handjes aangenomen, en start ik er 1 oktober.

Nu dacht ik dus dat ze, aangezien het dezelfde organisatie is, mijn huidige contract zouden aanpassen. dus dat ze gewoon de uren en standplaats veranderen op mijn huidige contract.

Maar ze geven met dus een heel nieuw contract, welke geld als mijn 1e jaar contract. terwijl ik dus al 3 maanden voor de organisatie werk, onder contract..... en nu krijg ik dus eigenlijk een 2e contract, maar zij zeggen da het nu mijn eerste is.

Eigenlijk zou mijn jaarcontract dus 1 juli aflopen, maar dit is nu dus 1 oktober.....

is er iemand die weet of dit zomaar mag???

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contractvraagje - mag dit gewoon? Empty Re: Contractvraagje - mag dit gewoon?

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 11:01

Ik weet zo niet of dat mag of niet, maar wat maakt het eigenlijk uit?

Gast
Gast

Bericht  JD vr 23 sep 2011 - 11:07

ach ja, stomme reden, maar toch.....mijn vriend en ik hadden afgesproken dat ik zou stoppen met de pil zodra ik mijn eerste contract door was....en nu moet ik dus nog 3 maanden langer wachten haha!!

en sowieso....ze flikken in die 3 maanden elke keer rare dingen, dat ik t een beetje zat wordt, en nu wel eens op mijn strepen wil gaan staan.

zo ben ik ook teruggeschaald toen ik hier ging werken, dit hoorde ik 10 minuten voor mijn eerste werkdag begon.
en de vacature waarop ik solliciteerde (in juli) was 24 uur, en toen ik voor aanvang van mijn eerste werkdag ging tekenen, werd het opeens 16 uur....

en nu weer dit....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Minx vr 23 sep 2011 - 11:56

Mag niet, je hebt daar al een contract gehad wat telt als het eerste contract. Ze kunnen het tweede contract niet laten tellen als eerste contract want dat is het niet. Het is dan een verlenging, met 3 maanden. De eerste dus.

Zou wel heel makkelijk zijn als het zo ging. werknemer heeft een contract die moet eigenlijk een vast contract krijgen, maar nee we geven de functie een iets andere naam passen het aan en hoppa opnieuw een eerste contract. Dan zouden mensen nooit een vast contract krijgen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD vr 23 sep 2011 - 13:36

ja zo brengen ze het dus ook eigenlijk...dat mijn eerste contract dus een contract is voor 15 maanden ipv 12 maanden....ze tellen die 3 maanden erbij op. maar heb dus in juli een contract getekend, en heb nu een heel nieuw contract moeten tekenen van 1 okt 2011 tot 1 okt 2012....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 vr 23 sep 2011 - 19:29

Dat is dan je 2e arbeidsovereenkomst, je blijft voor dezelfde werkgever werken alleen op een andere vestiging en daar hadden ze geeneens een nieuw contract voor hoeven te maken, konden ze ook met een annex doen.

Staat er in je 2e overeenkomst niet dat je al per 1 juli 2011 in dienst bent? Ze kunnen de 1e niet zomaar laten vervallen, je bent vanaf die datum indienst.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 19:42

Toch mag het soms wel....dat was hier ook zo....moet je even je cao op naslaan. Soms staat er dat tijdelijke contracten niet meetellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 sep 2011 - 2:46

Ach zo, nou dat is helemaal geen stomme reden. Drie maand is best lang als je een kinderwens hebt, vooral als je al eventjes wacht. Misschien kun je de afspraak met je vriend aanpassen? Werkgevers kunnen ook een intentie tot verlenging afgeven (wat eerder of misschien nu nog ook wel eens werd gegeven voor een hypotheekaanvraag), daar zou je al lang voor afloop van contract om kunnen vragen. Dan maakt het precieze eindpunt van je contract ook minder uit.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: