Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch stoppen met borstvoeding?

+7
Clapperdie
Fiwen
Linda
June
_Lana_
Happydobby
Sanne
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Toch stoppen met borstvoeding? - Pagina 2 Empty Re: Toch stoppen met borstvoeding?

Bericht  Linda ma 11 jun 2012 - 2:49

Ik herinner me trouwens dat mijn dochter ook periodes had dat ze maar heel kort dronk. Ik bood ook altijd maar 1 borst aan, want die tweede hoefde ze toch niet.

Misschien wordt je dochter wel gewoon boos als je haar je borst aanbied omdat ze gewoon geen honger / behoefte heeft aan de borst.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch stoppen met borstvoeding? - Pagina 2 Empty Re: Toch stoppen met borstvoeding?

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 2:57

Ze is de laatste 2,5 week 300 gram gegroeid, eerst groeide ze meer dan 300 gram per week. Dus het gaat wel een stuk minder hard.
Ze poept en plast ook wel voldoende, dus wat dat betreft gaat het ook goed. En toch zit het me niet lekker. Ze wordt zo ontzettend jengelig op den duur, dan merk ik dat ze moe is, maar als ik haar in bed leg, sabbelt ze driftig op haar handen (die in de Puckababy zitten verstopt, maar toch lukt het haar), en als ik haar er dan nog even uithaal om te drinken, wil ze niet. Als ze dan uiteindelijk in slaap valt, is ze binnen een uur weer wakker, sabbelt ze weer driftig, maar ook dan drinkt ze niet (of hooguit 1 minuut) en zo raken we in een heel vervelend cirkeltje.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda ma 11 jun 2012 - 3:04

Heb je al eens de groeicurve online ingevuld?

http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

Als je je zo'n zorgen maakt dan zou ik toch de LK raadplegen. Ik kan niet voelen hoe jij je voelt. Maar wat ik lees is in mijn ogen niet iets geks, maar ik kan niet door een beeldscherm kijken.

Mijn dochter heeft een heel lange tijd overdag hooguit 3 kwartier a een uur achter elkaar geslapen. Kindjes moeten leren om langer te slapen. Na een uur vallen ze in de volgende slaapfase en daar worden ze in het begin wakker van.

Wil ze niet lekker bij je in een draagdoek/zak slapen?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Fiwen ma 11 jun 2012 - 4:01

Heeft de lactatiekundige het met je gehad over Saliethee? Salie(thee) remt namelijk de borstvoeding enigszins en helpt vaak goed bij een hyperlactatie. Beginnen met 1 kopje per dag, misschien als er wat minder voeding ineens uit komt ze ook rustiger aan de borst kan drinken?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Lana_ ma 11 jun 2012 - 5:29

Linda schreef:Maar is het sabbelen niet gewoon het ontdekken van de handjes?

Nou dit wilde ik dus net gaan typen. Hier sabbelen ze echt heeel veel op de handjes, dus dat is niet altijd een teken van honger.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Clapperdie ma 11 jun 2012 - 5:38

T.ies sabbelt heel de dag op zijn handjes. Dus dat is volgens mij niet echt een teken van honger. Verder kan ik je geen advies gegeven.

Sterkte er mee!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  *Lookie* ma 11 jun 2012 - 7:26

Ik heb het ook gehad alleen was het bij mij juist dat de borst te leeg was. De laatst week is het ook niet altijd even super met drinken, 's morgens gaat meestal goed maar 's middags, als ik wat minder productie heb, dan zet hij het ook op een krijsen dus nu geef ik hem 's middags maar een flesje met afgekolfde melk. Want als hij na 3 minuten al begint te krijsen, zit ik op een gegeven moment ook echt niet meer ontspannen en slaat het helemaal dicht.

Maar goed, daar heb jij niks aan want jouw probleem is juist het tegenovergestelde. Maar om je even een hart onder de riem te steken: ik heb dit eerder gehad (mijn zoon is inmiddels ruim 6 maanden) en toen ging het wel weer over. Maar ondanks dat voel ik me ook enorm afgewezen, ik herken je gevoel wat dat betreft helemaal.

Ik zou zeker de lactatiedeskundige nog een keer uitnodigen als ik jou was, ik heb ook meerdere keren gedacht (bij andere problemen overigen) dat ze me vast niet meer kon helpen maar ze redde me steeds uit de brand met supertips.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Aimee ma 11 jun 2012 - 9:33

Ik zeg het maar weer eens; heeeeel herkenbaar! De eerste drie maanden zijn rommelig. Je hebt regelmatig regeldagen, je moet voedingssignalen leren kennen en zodra je ze kent gaan ze hun handjes ontdekken en betekend sabbelen niet meer altijd honger, je moet vertrouwen krijgen in je eigen lichaam en ook in je kindje. Er zijn kindjes die lang drinken, er zijn kindjes die kort drinken. Er zijn kindjes die elke 2 uur willen drinken, en er zijn kindjes die om de 4 uur willen drinken. Niets is raar en alles kan! Ik begrijp heel goed dat dat je onzeker maakt, maar probeer het een beetje los te laten.
Luuk wilde rond die leeftijd ook ineens een stuk minder drinken. Omdat ik dat niet prettig vond probeerde ik hem steeds aan te leggen. Gevolg: huilend en overstrekkende baby aan de borst, waardoor de 'voedingen'(al dronk hij niet eens) echt een gevecht werden. Probeer mee te gaan in het ritme van je dochtertje en het wordt ECHT makkelijker! Laat haar lekker sabbelen op haar handjes, dat hoort allemaal bij de ontwikkeling en bewustwording van haar eigen lichaampje smile Probeer te letten op andere voedingssignalen en als je er niet uit komt gaat ze echt wel huilen als ze écht honger heeft (klinkt een beetje hard, maar ze laat zichzelf echt niet verhongeren en laat echt wel weten als ze drinken wil).

Probeer vertrouwen te hebben in jouw lichaam, je kindje en jullie samenwerking wbt borstvoeding en dan komt het echt wel goed hug
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 21:03

Bedankt voor jullie reacties.
De LK komt vanmiddag langs, maar ik vraag me serieus af of dat nog zin heeft. Ze vond zelf ook al dat het af en aan gaat, de ene keer wat beter dan de andere keer. H. heeft gisteren erg weinig gedronken en heeft de hele dag de linkerborst geweigerd. De kleine beetjes die ze gedronken heeft, wilde ze alleen rechts drinken.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Linda ma 11 jun 2012 - 21:38

Sanne, ik vraag me echt af op de spruw wel helemaal weg is.

Zie je de bv zelf nog wel zitten? Of ben je er een beetje klaar mee?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 21:54

Linda, dat vraag ik me ook af. Maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet herkennen. H. heeft een heel lichte aanslag op haar tong. Volgens de huisarts is dat normaal en is dat geen spruw meer. Ik heb voor de zekerheid gentiaan violet besteld. Ik hoop dat ik dat morgen binnen heb.
Ik wil heel graag borstvoeding blijven geven. Ik ben ook nog wel gemotiveerd om door te gaan, maar het wordt wel steeds moeilijker. Ik voel me soms zo verschrikkelijk machteloos als het weer zo moeizaam gaat. En als de LK dan zegt 'tja, ik wil op zich wel langskomen, maar het gaat al tijden zo af en aan...', dan voel ik me helemaal rot en heb ik het idee dat borstvoeding gewoon niet voor mij is weggelegd. Ik kan er in ieder geval niet echt van genieten, het voelt wel een beetje als een strijd af en toe.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Linda ma 11 jun 2012 - 22:02

Goed dat je gentiaan hebt besteld! Het klinkt mij echt in de oren alsof de spruw nog niet over is. Toen wij spruw hadden was het ook niet zichtbaar, maar we hadden het wel.
Hoe heb je het de vorige keer bestreden?

Wat jammer dat je LK niet zo meegaand is. Dat is nou niet echt een opmerking om enthousiast van te worden... Misschien een andere lk raadplegen? Is het een IBCL gecertificeerde lk?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 22:16

Heb jij toen ook Gentiaan gebruikt? Ik heb in totaal drie Nystatinekuren gehad voor H., maar ik vond zelf dat het niet afdoende hielp. Er schijnt ook een gel te zijn van Daktarin, maar die mag niet meer gegeven worden aan jonge baby's omdat ze die gel niet goed kunnen doorslikken en erin kunnen stikken.

Ik weet trouwens niet of de LK gecertificeerd is. Dit gaat via het CB en de thuiszorgorganisatie. Het CB heeft haar naar mij toe gestuurd dus.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 11 jun 2012 - 22:20

Heel veel succes met de LK!!
En misschien dat het inderdaad de spruw nog is?

Ik hoop dat het snel beter gaat. En denk om jezelf hè. Je kan al heel erg trots op jezelf zijn.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 22:32

Ik zou een andere lk langs laten komen. Even een frisse blik en iemand waar je wèl een goed gevoel bij hebt. Sterkte!

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* ma 11 jun 2012 - 23:41

freakielief schreef:Ik zou een andere lk langs laten komen. Even een frisse blik en iemand waar je wèl een goed gevoel bij hebt. Sterkte!

Mee eens, je lk moet je toch juist vertrouwen kunnen geven! En het is voor haar heel eenvoudig om even te kijken of er nog spruw aanwezig is. Overigens kan d ehuisarts dat ook zien. Ik heb destijds wat sterkers gekregen om d spruw te behandelen. Het ging in eerste instantie ook niet snel over en achteraf heb ik er toen wel meer dan een maand mee gezeten.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 23:47

*Lookie* schreef:
freakielief schreef:Ik zou een andere lk langs laten komen. Even een frisse blik en iemand waar je wèl een goed gevoel bij hebt. Sterkte!

Mee eens, je lk moet je toch juist vertrouwen kunnen geven! En het is voor haar heel eenvoudig om even te kijken of er nog spruw aanwezig is. Overigens kan d ehuisarts dat ook zien. Ik heb destijds wat sterkers gekregen om d spruw te behandelen. Het ging in eerste instantie ook niet snel over en achteraf heb ik er toen wel meer dan een maand mee gezeten.

Ik wacht het vanmiddag even af. Ik heb eerder ook een keer een telefonisch en digitaal consult gehad bij twee andere lactatiekundigen. Dat beviel al helemaal niet. Ik vond het al een opluchting dat er eindelijk iemand langs kwam en toen constateerde dat het spruw is.

Lookie, de huisarts wil hier niets meer geven, omdat spruw ook vanzelf over kan gaan. De huisarts geeft alleen Nystatine als het kindje er last van heeft. En omdat H. alleen een lichte aanslag in haar mond heeft, zegt de huisarts dat het zo weinig is, dat ze er geen last van kan hebben. Vandaar maar gentiaan besteld.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 0:49

Heb je ook al kokosolie geprobeerd?

Gast
Gast

Bericht  Sanne di 12 jun 2012 - 2:14

De LK is langs geweest. Het is toch nog steeds spruw Toch stoppen met borstvoeding? - Pagina 2 1371890812
Ik ga de huisarts niet meer vragen om Nystatine, maar ga (hopelijk) morgen beginnen met Gentiaan Violet. Ik heb toch al geen vertrouwen meer in de Nystatine (en ook niet in de huisarts...).

Verder heeft ze me aangeraden om niet te gaan blokvoeden, omdat mijn borsten dan teveel op spanning komen. Als ik met één borst voed en de ander is te vol, moet ik die een klein beetje afkolven totdat die borst weer goed aanvoelt. Als het lukt, moet ik proberen om wel beide borsten aan te bieden. Maar dat gaat een beetje moeilijk als H. maar paar minuutjes drinkt. Dan zou ik haar na 2-3 minuten al moeten afkoppelen en ik ben bang dat ze dan niet meer verder wil drinken aan de andere kant. Het valt te proberen natuurlijk.

En ik moest er iets relaxter mee omgaan (zoals een aantal van jullie ook al heeft gezegd...). H. groeit goed, plast en poept goed en ziet er prima (en goed doorvoed) uit. Dus wat dat betreft is er niets aan de hand. Ze heeft dus kennelijk genoeg aan 3-5 minuten drinken per keer. Ik moet daar meer op vertrouwen en niet zo in mijn hoofd gaan zitten steeds. Ik ga m'n best doen Toch stoppen met borstvoeding? - Pagina 2 561177

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  ekjir@M di 12 jun 2012 - 6:33

Wat jij beschrijft hebben we hier ook een paar weken gehad. Ook ik heb hyperlactatie en daardoor kreeg ze alleen de voormelk. Die is goed voor de dorst maar vult niet.

Ik zou de lk vragen of het een idee is om een kop saliethee te drinken. Daar is bij mij de productie aardig mee genormaliseerd. Ik lek niet veel meer, alleen nu ze 's nachts doorslaapt heb ik last van stuwing maar verder is de bv hier nu weer leuk.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 6:34

hopelijk gaat het beter als de spruw toch weg is!

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje wo 13 jun 2012 - 0:05

Heb je de gentiaan violet al binnen? Wat ik trouwens ook nog even zou doen is de huisartsbellen met de mededeling dat de laktatiekundige wel degelijk spruw heeft geconstateerd en daarbij zou ik hem bedanken voor het bijna om zeep helpen van de borstvoeding. Met zulke dingen kan ik echt een bitch zijn!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Sanne wo 13 jun 2012 - 0:11

Teddyaapje schreef:Heb je de gentiaan violet al binnen? Wat ik trouwens ook nog even zou doen is de huisartsbellen met de mededeling dat de laktatiekundige wel degelijk spruw heeft geconstateerd en daarbij zou ik hem bedanken voor het bijna om zeep helpen van de borstvoeding. Met zulke dingen kan ik echt een bitch zijn!

Haha, dat heb ik (nog) niet gedaan, maar die neiging heb ik wel. Ik ben alleen niet zo'n held wat dat soort dingen betreft.
De gentiaan violet komt vandaag binnen als ik mijn e-mail mag geloven. Ik vind het best eng om te gebruiken eigenlijk, omdat ik nu dus op eigen houtje de spruw ga aanpakken (zo voelt het tenminste). Straks reageert H. er compleet verkeerd op en dan heb ik dat veroorzaakt...

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje wo 13 jun 2012 - 0:26

Heb je het er ook nog met de LK over gehad? Was die bekend met het gebruik van gv? Bij ons werkte de nystatine destijds gelukkig goed. Ik zou de ha wel bellen, maar zou het wel op een iets aardigere manier brengen als hoe ik het hierboven typte Very Happy Ik vind dat hij hier best op gewezen mag worden en wie weet helpt het je in de toekomst wel (als hij je misschien weer ergens niet in 'gelooft')
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  _Lana_ wo 13 jun 2012 - 0:44

Ik ben het wel met Teddyaapje eens. Maar dan zou ik het inderdaad iets genuanceerder brengen Laughing , haha.
Hoe is het vannacht en vandaag gegaan?

Ik kan me wel voorstellen dat je het 'spannend' vindt, maar je doet toch het beste voor je kindje.
Is die Gentiaan op natuurbasis? Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat.
Succes!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: