Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mentaliteit cassieres.

+36
*Lookie*
Cheesegirl
Summerlovin
Gympie
Happinaz
Tinus
Zora
Evalynn
Caramba
Burn
Benthe
Rush
June
Raindrop
Caresses
Middleme
kajaka88
Tiana
Alex
_Nina
silly-one
Dora
Lejow
Bazinga
Susan
SuperGrover
Atelier Madame
Blond
Jerry
Linnie1985
Arwyn
Kqip
Ibbeltje
SoGood
RYW
Caribbeanlover
40 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 Empty Re: Mentaliteit cassieres.

Bericht  Caresses zo 10 jun 2012 - 21:38

Tegenwoordig is het een stuk beter bij onze supermarkt.
Er was een tijdje dat de caissières constant met elkaar aan het praten waren en de klant niet eens aankeken. Toen moest ik altijd wel even m'n bon controleren omdat er minstens de helft van de keren wat fout is gegaan.
Een keer was het zo erg dat ik er wel wat van heb gezegd. De caissières waren weer eens met elkaar aan het kletsen zonder oog te hebben voor mij (en zonder terug groeten) en vervolgens had ik meerdere dingen die niet klopten. Vervolgens naar de klantenservice gegaan (om de fouten te laten corrigeren) die verbaasd was dat er zoveel fout was gegaan en die is toen naar de caissière gegaan en heeft haar flink op haar donder gegeven.

Daarna duurde het niet lang meer voor ik veel andere caissières zag en die zijn gelukkig wel een stuk beter in hun werk.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 21:54

Ik was een keer bij de h&m op een zaterdagmiddag, chaos dus.. Na een een kwartier in de rij te hebben gestaan bij de pashokjes sloot ik achteraan in de rij voor de kassa. Er waren 2 kassa's naast elkaar. Ik stond bij de linker. Toen ik aan de beurt was, zei 'mijn' cassiere tegen die naast haar: "vind je ook dat de klanten zo chagrijnig kijken? Ze mogen wel wat vrolijker zijn, want zo word ik ook helemaal chagrijnig".

Nou jaaaaa zeg! Ik ben helaas iemand die op zo'n moment helemaal dichtslaat, en pas naderhand allerlei gevatte opmerkingen weet te bedenken.. Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 394967

Gast
Gast

Bericht  Raindrop zo 10 jun 2012 - 22:54

Razz_ schreef:
PrinsesBo schreef:Beetje zuur om daarover te vallen..

Ach ja dit topic is zelf ook een beetje zuur en daar valt niemand over? ...

Als je dit topic zuur vindt, waarom post je dan wel? Als je het niks vindt blijf er dan lekker weg... Dat gezeik altijd.

CBL, ik kan me er ook aan ergeren als winkelpersoneel niet vriendelijk is. Ik heb zelf ook achter de kassa gezeten en het eerste wat ze me leerden was dat je altijd gedag moet zeggen en altijd vriendelijk moet zijn, of je nu je dag hebt of niet..
Hier in België is het over het algemeen nog erger en is in de meeste winkels de klantvriendelijkheid ver te zoeken.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  June zo 10 jun 2012 - 23:03

Break Of Day schreef:Ik was een keer bij de h&m op een zaterdagmiddag, chaos dus.. Na een een kwartier in de rij te hebben gestaan bij de pashokjes sloot ik achteraan in de rij voor de kassa. Er waren 2 kassa's naast elkaar. Ik stond bij de linker. Toen ik aan de beurt was, zei 'mijn' cassiere tegen die naast haar: "vind je ook dat de klanten zo chagrijnig kijken? Ze mogen wel wat vrolijker zijn, want zo word ik ook helemaal chagrijnig".

Nou jaaaaa zeg! Ik ben helaas iemand die op zo'n moment helemaal dichtslaat, en pas naderhand allerlei gevatte opmerkingen weet te bedenken.. Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 394967

Achteraf ben ik ook altijd een gevatte heldin Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 3079029344.

Net als meer mensen in dit topic word ik extreem aardig als ik slecht behandeld word. Heel overdreven overal voor bedanken, nog een ontzettend prettige dag toewensen, bedanken voor alle moeite etc. etc. Stiekem gemeen, want dan voelen ze zich vaak wel ongemakkelijk, maar ik vind het zo onvriendelijk om niet eens eventjes te groeten of gewoon door te praten met een collega. Ook leuk: allemaal ontzettend ingewikkelde vragen gaan stellen Twisted Evil.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Caribbeanlover ma 11 jun 2012 - 0:23

Caresses schreef:Tegenwoordig is het een stuk beter bij onze supermarkt.
Er was een tijdje dat de caissières constant met elkaar aan het praten waren en de klant niet eens aankeken. Toen moest ik altijd wel even m'n bon controleren omdat er minstens de helft van de keren wat fout is gegaan.
Een keer was het zo erg dat ik er wel wat van heb gezegd. De caissières waren weer eens met elkaar aan het kletsen zonder oog te hebben voor mij (en zonder terug groeten) en vervolgens had ik meerdere dingen die niet klopten. Vervolgens naar de klantenservice gegaan (om de fouten te laten corrigeren) die verbaasd was dat er zoveel fout was gegaan en die is toen naar de caissière gegaan en heeft haar flink op haar donder gegeven.

Daarna duurde het niet lang meer voor ik veel andere caissières zag en die zijn gelukkig wel een stuk beter in hun werk.

En terecht dat ze op haar kop kreeg!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover ma 11 jun 2012 - 0:24

Raindrop schreef:
Razz_ schreef:
PrinsesBo schreef:Beetje zuur om daarover te vallen..

Ach ja dit topic is zelf ook een beetje zuur en daar valt niemand over? ...

Als je dit topic zuur vindt, waarom post je dan wel? Als je het niks vindt blijf er dan lekker weg... Dat gezeik altijd.

CBL, ik kan me er ook aan ergeren als winkelpersoneel niet vriendelijk is. Ik heb zelf ook achter de kassa gezeten en het eerste wat ze me leerden was dat je altijd gedag moet zeggen en altijd vriendelijk moet zijn, of je nu je dag hebt of niet..
Hier in België is het over het algemeen nog erger en is in de meeste winkels de klantvriendelijkheid ver te zoeken.

Ik heb net een zure bom op, ik ben nu zuur vandaar deze zure topicMentaliteit cassieres. - Pagina 4 253468018

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 0:33

Ik heb zelf ook als cassiere gewerkt en bij de supermarkt waar ik werkte stond klantvriendelijkheid op nr1, maar ik praatte ook wel regelmatig met collega`s. Ik bedoel als je de hele dag goedemorgen, goedemiddagmiddag, wilt u pinnen? Zegeltjes? Bedankt en een fijne dag nog, wil je ook wel eens een leuk gesprek hebben (natuurlijk zitten er ook tussendoor wel klanten bij waar je iets meer tegen zegt) Maar deze gesprekken voerde wij dan meestal wel als onze kassa`s gesloten waren en we aan het poetsen o.i.d. waren. Of de balie de sigaretten bij aan het vullen. Of tussendoor als je op klanten moest wachten of er slechts 1 klant was.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 1:04

Ik vind het altijd zo irritant als een cassiere opeens fries tegen mij begint te praten. Ik vraag dan altijd of ze het even in het nederlands kan herhalen omdat ik het niet verstond. Ik versta het dondersgoed maar vind het gewoon raar dat ze er maar vanuit gaan dat iedereen fries spreekt.Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 878948377

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 1:14

Laatst hadden wij boodschappen gedaan en wilde mijn vriend nog sigaretten halen bij de servicebalie. Daar stond een jong meisje een gesprek tussen haar collega en een klant te volgen en na een tijdje (we hadden al een paar keer gedag gezegd) heeft mijn vriend voor haar gezicht gezwaaid met zijn handen, van joehoe!! Toen keek ze eindelijk om. Toen mijn vriend om een pakje Chesterfield vroeg, kreeg hij Marlboro. Daarna een klein pakje Chesterfield en daarna pas het goede pakje. En dit alleen maar omdat ze constant, met haar rug naar ons toe het gesprek van die andere mensen aan het volgen was.
Wij stonden elkaar echt aan te kijken van; waar hangen die verborgen camera's?
We hebben het toen ook aangegeven dat we dit erg onbeschoft vonden, en dit hoorde net haar leidinggevende die er aan kwam lopen. Toen heeft het meisje denk ik ook wel op haar donder gekregen want als we nu de supermarkt in komen lopen is ze altijd vreselijk beleefd en schiet ongeveer als een soldaat in de houding :P

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 11 jun 2012 - 1:14

yvonne schreef:Ik vind het altijd zo irritant als een cassiere opeens fries tegen mij begint te praten. Ik vraag dan altijd of ze het even in het nederlands kan herhalen omdat ik het niet verstond. Ik versta het dondersgoed maar vind het gewoon raar dat ze er maar vanuit gaan dat iedereen fries spreekt.Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 878948377
Dat vind ik ook aso.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Benthe ma 11 jun 2012 - 1:46

Rush schreef:
yvonne schreef:Ik vind het altijd zo irritant als een cassiere opeens fries tegen mij begint te praten. Ik vraag dan altijd of ze het even in het nederlands kan herhalen omdat ik het niet verstond. Ik versta het dondersgoed maar vind het gewoon raar dat ze er maar vanuit gaan dat iedereen fries spreekt.Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 878948377
Dat vind ik ook aso.

Ja? Waarom is dat aso? Daar snap ik niets van. Ik zit ook achter de kassa (bijbaan) en spreek ook tegen bijna iedereen Fries. Als ik merk dat ze het niet verstaan ga ik wel over naar het Nederlands. Maar waarom het perse in het Nederlands willen horen als je het wel verstaat? Principekwestie?
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  silly-one ma 11 jun 2012 - 1:51

Benthe schreef:
Rush schreef:
Dat vind ik ook aso.

Ja? Waarom is dat aso? Daar snap ik niets van. Ik zit ook achter de kassa (bijbaan) en spreek ook tegen bijna iedereen Fries. Als ik merk dat ze het niet verstaan ga ik wel over naar het Nederlands. Maar waarom het perse in het Nederlands willen horen als je het wel verstaat? Principekwestie?

Ik kon in Limburg mij er ook aan ergeren dat ik in het Limburgs werd aangesproken. Ik verstond het toen nog niet en ook al is het een dialect ik vind wel dat je gewoon Nederlands hoort te praten in NL. Natuurlijk als er bekende zijn aan de kassa, dan kan het nog wel in het Fries of ander dialect. Maar eigenlijk vind ik dat je gewoon je klanten in het NL aan dient te spreken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Rush ma 11 jun 2012 - 1:53

Benthe schreef:
Rush schreef:
Dat vind ik ook aso.

Je begint tegen iemand in het Nederlands (we wonen immers in Nederland en we zijn Nederlands) en als hij of zij Fries wil spreken dan merk je dat vanzelf en kan je dan wel overstappen op Fries eventueel. Gewoon maar in het Fries beginnen tegen Jan en allemaal vind ik echt niet kunnen. Dat heeft onder andere inderdaad te maken met principes, maar het is ook gewoon niet netjes om een klant in het Fries aan te spreken. Als iemand bij voorbaat in het Fries tegen mij begint, blijf ik stug Nederlands praten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  RYW ma 11 jun 2012 - 1:55

Je spreekt iemand toch gewoon aan in de taal waarvan het het meest waarschijnlijk is dat de klant het verstaat? En de kans dat iemand Nederlands verstaat maar geen Fries is groter dan dat iemand Fries verstaat maar geen Nederlands, lijkt me.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Benthe ma 11 jun 2012 - 1:56

Rush schreef:
Benthe schreef:
Rush schreef:
Dat vind ik ook aso.

Je begint tegen iemand in het Nederlands (we wonen immers in Nederland en we zijn Nederlands) en als hij of zij Fries wil spreken dan merk je dat vanzelf en kan je dan wel overstappen op Fries eventueel. Gewoon maar in het Fries beginnen tegen Jan en allemaal vind ik echt niet kunnen. Dat heeft onder andere inderdaad te maken met principes, maar het is ook gewoon niet netjes om een klant in het Fries aan te spreken. Als iemand bij voorbaat in het Fries tegen mij begint, blijf ik stug Nederlands praten.

Die mening deel ik echt helemaal niet. Ik zie ook niet in wat er asociaal is aan het spreken van een gewoon erkende minderheidstaal in Nederland. Daarbij verstaat meer dan 90 procent van de inwoners van de provincie de taal, dus de kans dat je iemand tegenkomt die het echt niet verstaat is erg klein. Ik vind juist de houding van de Friezen ten opzichte van hun eigen taal heel irritant en veel te bescheiden door altijd maar over te gaan op het Nederlands, maar ik ben dan ook erg pro-Fries. Maar goed, dat is een hele andere discussie.Maar ik zie gewoon echt niet in wat er niet netjes is om Fries te spreken tegen klanten.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 2:00

ja maar zo vind ik het zowiezo dubbel qua taal hier in Nederland: Als er hier mensen op vakantie komen of polen die hier werken e.d. praten hier gewoon duits/engels e.d. en wij passen ons dan aan hun aan. Maar als wij naar engeland, duitsland, frankrijk, ... gaan dan praat daar ook niemand nederlands en passen wij ons ook aan (hoop dat het duidelijk is wat ik wil zeggen maar dit zat ik me laatst zo eens te bedenken)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 2:08

Eigenlijk heb ik nooit veel problemen met de meiden achter de kassa. Meestal tref ik meiden, die nog naar school gaan en het baantje hebben aangenomen, omdat ze toch geld willen verdienen. Maar ze houden ook erg veel van vrije tijd.

Kleinere boodschapjes doe ik meestal laat op de avond. Dit, omdat het beter is i.v.m. parkeergelegenheid achter mijn woning en omdat het dan altijd lekker rustig is in de winkel. Het komt dus vaak voor dat ik een meid tref dat bijna vrij is. Ze heeft dan meer oog voor de klok en de leidinggevende, die ze graag wil zeggen dat haar kassa gesloten moet worden, dan voor mij en mijn boodschappen. Soms denk ik weleens:"Als je mij nu even helpt, heel snel, en dan op zoek gaat naar een leidinggevende, vind ik het ook goed, hoor", maar nee, het is praktisch altijd andersom.

En dan de laatste woorden, die nog uitgesproken moeten worden. "Heeft u flessen ingeleverd?" "Spaart u ook koopzegels?" "Wilt u de bon mee?" "Fijne avond", komen er dan niet meer uit. Dus dan zeg ik het altijd zelf maar. smile Maar zelfs dat hoorde de laatste helemaal niet meer. Ze stond dan ook sneller buiten de supermarkt, dan ik. Zal het wel druk hebben. Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 3079029344

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 2:18

Voor mij is het wel een principekwestie maar dat lijkt het vaak ook wel voor de (vaak wat oudere) cassieres. Mijn vriend komt niet uit Nederland. Dat is duidelijk te zien en toch blijven ze stug fries tegen hem praten omdat ze vinden dat hij het dan maar moet leren. (kreeg ik te horen toen ik vroeg waarom ze dat deed) Hij is tenslotte in Friesland. Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 394967

Gast
Gast

Bericht  Benthe ma 11 jun 2012 - 3:04

yvonne schreef:Voor mij is het wel een principekwestie maar dat lijkt het vaak ook wel voor de (vaak wat oudere) cassieres. Mijn vriend komt niet uit Nederland. Dat is duidelijk te zien en toch blijven ze stug fries tegen hem praten omdat ze vinden dat hij het dan maar moet leren. (kreeg ik te horen toen ik vroeg waarom ze dat deed) Hij is tenslotte in Friesland. Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 394967

Dat vind ik ook belachelijk hoor Yvonne, als ik merk dat iemand het niet verstaat dat spreek ik gewoon Nederlands. Maar ik ben het er niet mee eens dat de Nederlandse taal de voorkeur moet hebben en zeker niet omdat het Fries 'niet netjes' zou zijn.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Bericht  Burn ma 11 jun 2012 - 3:10

Benthe schreef:
Die mening deel ik echt helemaal niet. Ik zie ook niet in wat er asociaal is aan het spreken van een gewoon erkende minderheidstaal in Nederland. Daarbij verstaat meer dan 90 procent van de inwoners van de provincie de taal, dus de kans dat je iemand tegenkomt die het echt niet verstaat is erg klein. Ik vind juist de houding van de Friezen ten opzichte van hun eigen taal heel irritant en veel te bescheiden door altijd maar over te gaan op het Nederlands, maar ik ben dan ook erg pro-Fries. Maar goed, dat is een hele andere discussie.Maar ik zie gewoon echt niet in wat er niet netjes is om Fries te spreken tegen klanten.

Vraagje, kun jij aan het uiterlijk ruiken/zien waar mensen vandaan komen? Volgens mij hebben niet alle Friezen hetzelfde uiterlijk en kun je dus niet als ze bij je aan de kassa zien waar ze vandaan komen, toch?
Als ik nou aan de kassa kom, hoe kun je dat dan zien?

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  RYW ma 11 jun 2012 - 3:13

Lily schreef:ja maar zo vind ik het zowiezo dubbel qua taal hier in Nederland: Als er hier mensen op vakantie komen of polen die hier werken e.d. praten hier gewoon duits/engels e.d. en wij passen ons dan aan hun aan. Maar als wij naar engeland, duitsland, frankrijk, ... gaan dan praat daar ook niemand nederlands en passen wij ons ook aan (hoop dat het duidelijk is wat ik wil zeggen maar dit zat ik me laatst zo eens te bedenken)

Tsja, dat is een aloude discussie, maar dat is toch niet realistisch? Nederlands wordt maar in weinig landen op school geleerd, dus de kans dat mensen uit het buitenland het spreken is heel klein. Wij leren wel Engels en Duits, en dan kan je wel stug Nederlands gaan praten omdat je vindt dat zij zich ook eens aan moeten passen en omdat ze nou eenmaal in Nederland zijn, maar het enige dat je dan bereikt is een gigantische spraakverwarring.

Bovendien durf ik er zomaar op te gokken dat jij, als je naar Griekenland of Italië op vakantie gaat, ook geen Grieks en Italiaans gaat leren, maar het in het Engels probeert. Toch? Moet die Griek zich dan ook maar niet aanpassen?

Het doel is niet 'wie past zich aan', het doel is toch elkaar begrijpen? Zo ook met het Fries. Waarom zou je in vredesnaam als caissiere stug Fries willen spreken, je zit daar toch om caissiere te zijn (en daarbij hoort met mensen communiceren) en niet om voorvechtster te zijn van het Fries? En als je met mensen moet communiceren ga je dat dan toch niet doen in een minderheidstaal? Ik vind dat niet logisch. En vinden dat het je plek is om iemand te 'dwingen' Fries te leren vind trouwens al helemaal aanmatigend.

Verder vind ik het altijd wel mooi om te zien hoeveel respect buitenlandse mensen ervoor hebben dat Nederlanders proberen talen te leren en die te gebruiken. Zo zou je het ook kunnen zien.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 3:18

RYW: Well said! Mentaliteit cassieres. - Pagina 4 281626781

Gast
Gast

Bericht  Caramba ma 11 jun 2012 - 3:20

Mijn zwager, limburg, was hier eens in de supermarkt. Ze begonnen in het fries, hij had al een paar keer gezegd, ik begrijp je niet, toch bleven ze fries tegen hem praten. Mijn zwager heeft toen op zijn plat limburgs iets terug gezegd, en nog vertikte de cassiere het om nederlands tegen hem te spreken.

Als cassieres zo met elkaar praten, zonder oog voor de klant te hebben, daar zeg ik wel iets van ja, maar dat hoef ik hier niet te doen, zijn hier altijd even vriendelijk.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 3:22

Ik was laatst bij de Aldi en daar nam de cassiere haar eigen mobiel op toen ik aan de kassa stond.

Ging over de hond, die moest nog uitgelaten worden :P

Toen ik klaar was met betalen zei ze:"Sorry hoor, maar deze moest ik echt even nemen"

Vond het zo hillarisch laughcry .. Ik sta overduidelijk bij de ALDI Wink

Bij de AlbertHeijn XL hier zijn ze trouwens wel erg klantvriendelijk. Als je iets niet kan vinden brengen ze je echt naar het schap toe. Of als het op is gaan ze achter kijken of het er nog is. Of komen met iets terug wat er op lijkt of een vervangen.

(En dat zijn allemaal jonge mensen tussen de 16 en 20)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 3:23

Tijdens mijn werk heb ik veel telefonisch contact met mensen in Friesland. Natuurlijk vind ik het prettig om, als het kan, in het Fries te spreken, het is toch mijn moedertaal. Maar als iemand al in het Nederlands begint, dan ga ik geen Fries spreken, tenzij diegene halverwege zegt: 'Of kan het ook in het Fries?' Ik tast het altijd een beetje af.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: