Mentaliteit cassieres.
+36
*Lookie*
Cheesegirl
Summerlovin
Gympie
Happinaz
Tinus
Zora
Evalynn
Caramba
Burn
Benthe
Rush
June
Raindrop
Caresses
Middleme
kajaka88
Tiana
Alex
_Nina
silly-one
Dora
Lejow
Bazinga
Susan
SuperGrover
Atelier Madame
Blond
Jerry
Linnie1985
Arwyn
Kqip
Ibbeltje
SoGood
RYW
Caribbeanlover
40 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Mentaliteit cassieres.
Ik sta er steeds vaker van te kijken hoe onklantgericht (is dat een woord?) ze kunnen zijn. Laatst in de AH was de cassiere druk in gesprek met een collega die naast de kassa's stond. Het ging erover dat veel geen gedag meer zeggen en dat zij dat maar onbeleefd vond ed. Ze merkte mij niet op zei geen gedag, niks!
Ik vind dat ik als klant zijnde niet als eerste gedag hoef/hoor te zeggen, want als ik aan kom lopen vind ik het wel zo horen dat een cassiere je iig opmerkt en begroet.
Terwijl zij mij producten scande bleef ze maar doorlullen en dan ineens kunnen ze wel praten als ze vragen of je de bon wilt.
Zulk personeel kijk ik al geen eens meer aan en als ze zoiet vragen mompel ik kort ''ja'' of ''nee''. Ik was best pissig en wilde op dat moment iets zeggen als ''nou over onbeleefdheid gesproken, u merkt mij totaal niet op en blijft heel onbeleefd doorpraten met uw collega dus bent u net zo onbeleefd bezig.
Mijn ervaring is dat als ze al zo druk ik gesprek zijn als ik aankom en ik ze begroet dat ze toch niks zeggen dus dat heb ik opgegeven.
Daarnet ben ik ook naar de AH geweest en gebeurde weer hetzelfde. De jongedame merkte mij totaal niet op en had het met haar collega's die vlakbij stonden erover wanneer iedereen pauze had (blijkbaar werken ze voor de pauzes lijkt het wel).
Dus toen ze vroeg of ik de bon en voetbalplaatjes wilde zei ik ''ja'' en bij zulke mensen zeg ik ook echt geen gedag als ik weg ga.
Ik word hier zo moe van. Telkens denk ik op het moment zelf ''ik wil er wat van zeggen'', maar doe het dan niet. Nou er komt een keer dat ik m'n mond eens open trek, maar wel zo dat het niet grof is ofzo.
Ik vind dat ik als klant zijnde niet als eerste gedag hoef/hoor te zeggen, want als ik aan kom lopen vind ik het wel zo horen dat een cassiere je iig opmerkt en begroet.
Terwijl zij mij producten scande bleef ze maar doorlullen en dan ineens kunnen ze wel praten als ze vragen of je de bon wilt.
Zulk personeel kijk ik al geen eens meer aan en als ze zoiet vragen mompel ik kort ''ja'' of ''nee''. Ik was best pissig en wilde op dat moment iets zeggen als ''nou over onbeleefdheid gesproken, u merkt mij totaal niet op en blijft heel onbeleefd doorpraten met uw collega dus bent u net zo onbeleefd bezig.
Mijn ervaring is dat als ze al zo druk ik gesprek zijn als ik aankom en ik ze begroet dat ze toch niks zeggen dus dat heb ik opgegeven.
Daarnet ben ik ook naar de AH geweest en gebeurde weer hetzelfde. De jongedame merkte mij totaal niet op en had het met haar collega's die vlakbij stonden erover wanneer iedereen pauze had (blijkbaar werken ze voor de pauzes lijkt het wel).
Dus toen ze vroeg of ik de bon en voetbalplaatjes wilde zei ik ''ja'' en bij zulke mensen zeg ik ook echt geen gedag als ik weg ga.
Ik word hier zo moe van. Telkens denk ik op het moment zelf ''ik wil er wat van zeggen'', maar doe het dan niet. Nou er komt een keer dat ik m'n mond eens open trek, maar wel zo dat het niet grof is ofzo.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Mentaliteit cassieres.
Misschien zei ze dat zo demonstratief tegen haar collega omdat jij niet groette?
Nevertheless, het is inderdaad niet netjes als cassieres blijven doorlullen met collega's, heb ik ook een hekel aan. Maar ik groet wel altijd als eerste.
Nevertheless, het is inderdaad niet netjes als cassieres blijven doorlullen met collega's, heb ik ook een hekel aan. Maar ik groet wel altijd als eerste.
Gast- Gast
CBL... Doe jezelf een lol en laat deze sluiten. Dit gaat je weer een paginalange discussie met veel grapjes, le-zen en gedonder opleveren, en geen andere conclusie dan de vorige 5 topics over winkelpersoneel..
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Zolang ik niet lang hoef te wachten vind ik het nooit zo erg. Die meiden zitten ook maar de hele dag hetzelfde suffe werkje doen. Ik kan me voorstellen dat je aandacht soms verslapt. Wat altijd wel helpt is zelf vriendelijk gedag zeggen, vind ik.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
RYW schreef:CBL... Doe jezelf een lol en laat deze sluiten. Dit gaat je weer een paginalange discussie met veel grapjes, le-zen en gedonder opleveren, en geen andere conclusie dan de vorige 5 topics over winkelpersoneel..
He verdorie, net nu ik eens bewust forumpolitiek correct reageer!
Gast- Gast
Charlie schreef:Misschien zei ze dat zo demonstratief tegen haar collega omdat jij niet groette?
Zeg jij er dan wel eens iets van? Als ze dat idd zei omdat ik niks zei is ze net zo goed onbeleefd bezig aangezien zij ook niks zei. Ze hadden het over collega's dat als ze op het werk komen dat ze niet groeten.
Caribbeanlover- Ratel
Ik heb er niet zo'n last van. Collega's daar lullen wel met elkaar maar als ik aan de beurt ben wordt er wel begroet en zo.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Sogood schreef:Zolang ik niet lang hoef te wachten vind ik het nooit zo erg. Die meiden zitten ook maar de hele dag hetzelfde suffe werkje doen. Ik kan me voorstellen dat je aandacht soms verslapt. Wat altijd wel helpt is zelf vriendelijk gedag zeggen, vind ik.
Kom op zeg, ze kiezen zelf voor dat werk dan mag je als klant wel verwachten dat zij je groeten.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Charlie schreef:Misschien zei ze dat zo demonstratief tegen haar collega omdat jij niet groette?
Zeg jij er dan wel eens iets van? Als ze dat idd zei omdat ik niks zei is ze net zo goed onbeleefd bezig aangezien zij ook niks zei. Ze hadden het over collega's dat als ze op het werk komen dat ze niet groeten.
Ik zeg er niks van nee, zo assertief ben ik nou ook weer niet vrees ik. Bovendien kan ik andere mensen toch niet veranderen dus dat is zinloze energieverkwisting vaak. Maar ik ga als ik er zin in heb juist extreem vriendelijk doen zodat ze zich (hopelijk) lullig voelen.
Gast- Gast
Charlie schreef:RYW schreef:CBL... Doe jezelf een lol en laat deze sluiten. Dit gaat je weer een paginalange discussie met veel grapjes, le-zen en gedonder opleveren, en geen andere conclusie dan de vorige 5 topics over winkelpersoneel..
Charlie, hoe lang kom je hier nou? Als jij het niet doet, doet een ander het wel...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ibbeltje schreef:Ik heb er niet zo'n last van. Collega's daar lullen wel met elkaar maar als ik aan de beurt ben wordt er wel begroet en zo.
Kijk zo kan het ook. Dat ze met elkaar praten vind ik niet erg, maar groet een klant op zijn minst even een kleine moeite al zeg ik het zelf. Ze kunnen dan best even ophouden en daarna lullen ze maar verder bovendien zijn daar de pauzes oa ook voor.
Caribbeanlover- Ratel
RYW schreef:Charlie schreef:RYW schreef:CBL... Doe jezelf een lol en laat deze sluiten. Dit gaat je weer een paginalange discussie met veel grapjes, le-zen en gedonder opleveren, en geen andere conclusie dan de vorige 5 topics over winkelpersoneel..
Charlie, hoe lang kom je hier nou? Als jij het niet doet, doet een ander het wel...
Fijn te weten dat niet iedereen mij ziet als de instigator .
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Ibbeltje schreef:Ik heb er niet zo'n last van. Collega's daar lullen wel met elkaar maar als ik aan de beurt ben wordt er wel begroet en zo.
Kijk zo kan het ook. Dat ze met elkaar praten vind ik niet erg, maar groet een klant op zijn minst even een kleine moeite al zeg ik het zelf. Ze kunnen dan best even ophouden en daarna lullen ze maar verder bovendien zijn daar de pauzes oa ook voor.
Ja maar ze hebben niet allemaal tegelijk pauze he
Trouwens als niet begroeten, wat eigenlijk dus niet zo is, begroet ik wel gewoon en dan krijg ik ook antwoord wel terug.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik zou aan mijn conditie werken als je daar al moe van wordt. Lijkt me niet gezond.
Gast- Gast
Bij mij is dat niet altijd aangezien hun gesprek dan zo boeiend is blijkbaar.
Caribbeanlover- Ratel
Bij de AH hier word ik ook niet begroet als ik niet zelf als eerst hallo zeg. Nja dan niet..ik pak mn boodschappen op, betaal en ben weg. Tja je kan je er druk om maken maar daar bereik je toch ook niks mee. En er iets van zeggen lijkt mij de taak van hun baas. Je zet jezelf er enorm mee voor emmer ook.. maar als je er zo een moeite mee hebt zoek je toch een andere supermarkt waar ze je wel groeten
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Misschien had ze haar dag niet, heb jij zeker nooit last van?
Jij verwacht een perfecte wereld, neem er toch gewoon genoegen mee dat het ook maar mensen zijn.
Bovendien weet je niet wat er bij een ander speelt.
Jij verwacht een perfecte wereld, neem er toch gewoon genoegen mee dat het ook maar mensen zijn.
Bovendien weet je niet wat er bij een ander speelt.
Gast- Gast
Anyway..
Het is sowieso niet netjes van die caissières. Ik ban jarenlang caissière geweest en mij is toch altijd voorgehouden dat je als personeel de klant als eerste behoort te groeten. Het is gewoon onderdeel van je werk, net zoals je niet altijd stront chagrijnig moet kijken (zo een hebben we hier bij de AH, dus zit altijd met een super verveeld hoofd en veel te lange nagels waarmee ze niet fatsoenlijk kan scannen en geld uit de la kan pakken.. ).
Het is sowieso niet netjes van die caissières. Ik ban jarenlang caissière geweest en mij is toch altijd voorgehouden dat je als personeel de klant als eerste behoort te groeten. Het is gewoon onderdeel van je werk, net zoals je niet altijd stront chagrijnig moet kijken (zo een hebben we hier bij de AH, dus zit altijd met een super verveeld hoofd en veel te lange nagels waarmee ze niet fatsoenlijk kan scannen en geld uit de la kan pakken.. ).
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Je moet op flakkee komen wonen, daar begroeten mensen elkaar zelfs als je een rondje aan het fietsen bent.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Als dat bij mij gebeurt ga ik altijd heel overdreven groeten
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Caribbeanlover schreef:Sogood schreef:Zolang ik niet lang hoef te wachten vind ik het nooit zo erg. Die meiden zitten ook maar de hele dag hetzelfde suffe werkje doen. Ik kan me voorstellen dat je aandacht soms verslapt. Wat altijd wel helpt is zelf vriendelijk gedag zeggen, vind ik.
Kom op zeg, ze kiezen zelf voor dat werk dan mag je als klant wel verwachten dat zij je groeten.
Moet ze toch zelf weten, je betaalt voor je boodschappen, niet voor de vriendelijkheid van de cassiere. Dan moet je naar de AH gaan met zo'n scanapparaatding.
Best relaxed eigenlijk dat je je hier druk om kan maken! Toen ik net mijn boodschappen aan het afrekenen was zat ik met mijn hoofd bij alles wat ik nog gedaan moest hebben vandaag en wat ik volgende week allemaal gedaan moet krijgen, kan mij het schelen dat zij daar met een chagrijnige rotkop de tijd af zat te tellen. Lijkt mij dat zij ook wel wat leukers kan bedenken om te doen dan de hele dag boodschappen scannen.
Dat het niet klantvriendelijk is lijkt me duidelijk.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik kan me daar ook aan ergeren. Inderdaad met een chagrijnige kop achter die kassa zitten, je niet groeten of met collega's praten terwijl ze met jou bezig zouden moeten zijn. En ik zie het steeds vaker inderdaad. Niet klantvriendelijk en dat verwacht ik wel, ook in een supermarkt. Heb zelf veel kassawerk gedaan en of ik nou een slechte bui had of niet, tegen de klant was ik altijd vriendelijk en (enigszins) opgewekt.
Gast- Gast
Ik kan me er niet aan ergeren, maar netjes is het niet. In 'mijn' AH heb ik dat trouwens nog nooit meegemaakt.
Laatst was ik bij de Ici Paris XL in Arnhem en daar werken wel echt omhooggevallen trutten.
Laatst was ik bij de Ici Paris XL in Arnhem en daar werken wel echt omhooggevallen trutten.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Afgelopen donderdag waren we op de veluwe geweest. Er was een schoolreis van kinderen van 14/15 jaar. Er stond een jongen van datzelfde schoolreis voor ons bij de kassa, die een flesje bier ging afrekenen en de caissière (volgens mij was ze nog nieuw ook, want ze vroeg eerder aan haar collega dingen die ze niet wist) de caissière dus vroeg niet eens om legitimatie! Mn ma brutaal als ze is, zei er gewoon wat van, die caissière zei helemaal niks.
Dat vind ik veel fouter dan het niet begroeten van klanten!
Dat vind ik veel fouter dan het niet begroeten van klanten!
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Jeetje mina CBL zij hebben hun frustraties en jij hebt je frustraties. Laat dit toch rusten joh. Het is toch nooooit goed bij bepaalde mensen en je wordt er alleen maar opgefokt van. Dat is het niet waard toch??
Gast- Gast
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 1 van 7
Permissies van dit forum: