Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mentaliteit cassieres.

+36
*Lookie*
Cheesegirl
Summerlovin
Gympie
Happinaz
Tinus
Zora
Evalynn
Caramba
Burn
Benthe
Rush
June
Raindrop
Caresses
Middleme
kajaka88
Tiana
Alex
_Nina
silly-one
Dora
Lejow
Bazinga
Susan
SuperGrover
Atelier Madame
Blond
Jerry
Linnie1985
Arwyn
Kqip
Ibbeltje
SoGood
RYW
Caribbeanlover
40 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 Empty Re: Mentaliteit cassieres.

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 6:18

Raindrop schreef:
Razz_ schreef:
PrinsesBo schreef:Beetje zuur om daarover te vallen..

Ach ja dit topic is zelf ook een beetje zuur en daar valt niemand over? ...

Als je dit topic zuur vindt, waarom post je dan wel? Als je het niks vindt blijf er dan lekker weg... Dat gezeik altijd.

Ja spuit 11.. Heb je dit topic wel verder doorgelezen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  June ma 11 jun 2012 - 10:58

Lily schreef:ja maar zo vind ik het zowiezo dubbel qua taal hier in Nederland: Als er hier mensen op vakantie komen of polen die hier werken e.d. praten hier gewoon duits/engels e.d. en wij passen ons dan aan hun aan. Maar als wij naar engeland, duitsland, frankrijk, ... gaan dan praat daar ook niemand nederlands en passen wij ons ook aan (hoop dat het duidelijk is wat ik wil zeggen maar dit zat ik me laatst zo eens te bedenken)

Praat jij in Frankrijk altijd Frans ja? Ik praat gewoon overal Engels en ik zie dat dan een beetje als de universele taal. Ik vraag vooraf wel eventjes of iemand het spreekt, maar dat gaat vaak vrij aardig. Ik hoor vaak dat Fransen daar stug in zijn, maar ik merk daar eigenlijk nooit wat van. Het niveau van hun Engels is niet zo hoog, maar ik kom er altijd wel uit hoor. Dan pas ik me aan, maar zij dus ook. Als jij naar Polen gaat, praat jij echt geen Pools hoor, dat weet ik zeker.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Bazinga ma 11 jun 2012 - 17:39

Youandi schreef:''Had u de bon nog meegewild?''

''Spaart u ook zegeltjes?''

Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 281626781 Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 281626781 Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 281626781

Bonuskaart of aaaairmiiles... :dance:
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Happinaz ma 11 jun 2012 - 20:03

PurpleSparkle schreef:Ik kocht trouwens een maandje ofzo geleden twee blikjes passoa jus. De cassiére keek me heel moeilijk aan en deed heel lang over het afrekenen, terwijl ze de klanten daarvoor heel vlot hielp en duidelijk ervaren was.
Dus ik vroeg: "Zie ik er jonger dan 20 uit?" Werd ze rood.

Dus toen zei ik doodleuk: "Ik ben 30, wil je mijn paspoort nog even zien?" Nee, dat was toch niet echt nodig. Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 394967

Ik heb ook 7 jaar bij AH gewerkt, voornamelijk achter de counter. Geweldige werkgever overigens, echt super leuke jaren gehad en goed verdiend. Maar goed on-topic:

Ik ben niet op mijn mondje gevallen, maar ik vond het vragen naar legitimatie ook altijd zó genant. 9 van de 10 x zat ik inderdaad ook fout met inschatten. Mijn werkgever gaf mij toen de tip dat ik het dan gewoon bij iedereen moest vragen dan hoefde ik die afweging niet te maken. Zo braaf als ik was, werd dat mijn volgende actie. Dus ik heb toen vrolijk aan iemand van 40+ gevraagd of ik zijn legitimatie mocht zienMentaliteit cassieres. - Pagina 6 827601 . Dat voelde toch ook wel gek en die blik van die man! Whaha....
Nouja, in ieder geval heb jij het denk ik goed opgelost PS. Het blijft toch een lastige vraag om te stellen. Dat arme kind vond de vraag al genant en toen werd ze ook nog rood....agos! Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 1578173417
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gympie ma 11 jun 2012 - 21:01

Haha, ja legitimatiecontrole...dan heb je aan mij een foute. Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 394967 Ik word er echt chagrijnig dan. Kijk, als ik nou alleen drank zou komen halen met een zak chips, en ja ik zie er jong uit voor mijn leeftijd, dan snap ik het nog wel. Maar als ik gewoon mijn boodschappen haal, normale dingen zoals brood en avondeten, en ik koop daarbij een 3-pack desperados, dan vind ik het ronduit irritant dat iemand mij om legitimatie vraagt.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Happinaz ma 11 jun 2012 - 22:45

Gympie_ schreef:Haha, ja legitimatiecontrole...dan heb je aan mij een foute. Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 394967 Ik word er echt chagrijnig dan. Kijk, als ik nou alleen drank zou komen halen met een zak chips, en ja ik zie er jong uit voor mijn leeftijd, dan snap ik het nog wel. Maar als ik gewoon mijn boodschappen haal, normale dingen zoals brood en avondeten, en ik koop daarbij een 3-pack desperados, dan vind ik het ronduit irritant dat iemand mij om legitimatie vraagt.

Ik heb zelf ook een beetje een babyface en ik vind het ook heel irritant. Al heb ik tegenwoordig vaak de kinderen bij me en dan vragen ze het toch minder snel.
De pest is gewoon dat als het niet goed te zien is en ze twijfelen en er staat toevallig zo'n stiekem persoon met concrole functie in de winkel je echt een probleem hebt en het ook geld gaat kosten.
Dus tja....Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 253468018
Er komt vast een moment waarop we het jammer vinden dat mensen ons niet jong schatten haha.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 22:48

Die mensen moeten gewoon om legitimatie vragen, hoort bij hun werk. Is in principe een goede zaak. Dus ik vraag me af hoeveel moeite het is eventjes dat bewijs te laten zien.

Gast
Gast

Bericht  Gympie ma 11 jun 2012 - 22:55

Charlie schreef:Die mensen moeten gewoon om legitimatie vragen, hoort bij hun werk. Is in principe een goede zaak. Dus ik vraag me af hoeveel moeite het is eventjes dat bewijs te laten zien.

Ja, dat snap ik. Maar dan kan ik het nog wel vervelend vinden.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 22:58

Gympie_ schreef:
Charlie schreef:Die mensen moeten gewoon om legitimatie vragen, hoort bij hun werk. Is in principe een goede zaak. Dus ik vraag me af hoeveel moeite het is eventjes dat bewijs te laten zien.

Vervelend vinden is een ding, maar chagrijnig worden en 'een foute aan je hebben' vind ik gewoon best sneu, zeker als je van jezelf weet dat je er jong uitziet. Vind ik echt zielig voor die kassameisjes. Sad

Gast
Gast

Bericht  Gympie ma 11 jun 2012 - 23:01

Charlie schreef:
Gympie_ schreef:

Vervelend vinden is een ding, maar chagrijnig worden en 'een foute aan je hebben' vind ik gewoon best sneu, zeker als je van jezelf weet dat je er jong uitziet. Vind ik echt zielig voor die kassameisjes. Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 1371890812

O, nou, ik bedoel het niet zo dreigend als het misschien op jou overkomt. Maar ik laat wel merken ja, dat ik dat vervelend vind. En dat zielig zal wel meevallen, ik sla ze de hersens niet in. Oja, soms laat ik het gewoon gaan hoor, ik ben geen zuurpruim. Maar na een lange dag is mijn lontje wel eens wat korter en kan ik chagrijnig reageren.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 23:17

Gympie_ schreef:
Charlie schreef:
Gympie_ schreef:

Vervelend vinden is een ding, maar chagrijnig worden en 'een foute aan je hebben' vind ik gewoon best sneu, zeker als je van jezelf weet dat je er jong uitziet. Vind ik echt zielig voor die kassameisjes. Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 1371890812

O, nou, ik bedoel het niet zo dreigend als het misschien op jou overkomt. Maar ik laat wel merken ja, dat ik dat vervelend vind. En dat zielig zal wel meevallen, ik sla ze de hersens niet in. Oja, soms laat ik het gewoon gaan hoor, ik ben geen zuurpruim. Maar na een lange dag is mijn lontje wel eens wat korter en kan ik chagrijnig reageren.

Laughing

Gast
Gast

Bericht  Summerlovin ma 11 jun 2012 - 23:20

Ik heb een keer meegmaakt dat iemand keihard zijn sixpack (alleen dan geen blikjes maar flesjes) stuk gooide op de band omdat hij zo boos was dat zijn vriend ook legitimatie moest laten zien. Glas sprong alle kanten op ( ik zat op kassa 4 en waar het gebeurde was kassa 5) pff, dat was echt een overdreven reactie..Zowel mijn collega als ik zijn toen heel erg geschrokken.
Ik werk sinds 1 juni niet meer in de supermarkt maar bij ons zijn alle meiden echt heel erg sociaal. Het verschilt heel erg per supermarkt.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gympie ma 11 jun 2012 - 23:25

O nee, dat zou ik nooit doen. Dat is heel asociaal. Ik heb zelf bij een warenhuis gewerkt en daar sloegen klanten wel eens met vuisten op de balie als het te langzaam ging volgens hen. Rolling Eyes
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Cheesegirl ma 11 jun 2012 - 23:33

Leuk om dit topic te lezen, zeker als je zelf cassiére bent en je dus een heleboel dingen herkent. Ik vind het ook regelmatig moeilijk om in te schatten of ik om ID moet vragen of niet. 9 van de 10 keer heb ik wel goed geschat en is die persoon tussen de 16 en 18 jaar. Tot 20 jaar ben je verplicht dus, dan zit ik nog niet eens zo vaak fout. Laughing

Ik vind ook dat sommige cassiéres asociaal zijn, ik probeer ze hierop te wijzen maar ze luisteren er ook vaak niet naar. Als ik zelf boodschappen doe let ik er ook altijd (onbewust) op hoe een cassiére zich gedraagd.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  *Lookie* ma 11 jun 2012 - 23:36

Ja, ik merk dit ook vaak, en vind het zo irritant. Ik snap best dat je eens even met collega's wil kletsen maar doe dat dan als je geen klant hebt! Ik heb bij een callcenter gewerkt, als het daar druk was kletsten we soms dagen haast niet met collega's (ja, bij de koffieautomaat in de pauze..), echt niet dat we de klant lieten wachten!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Atelier Madame di 12 jun 2012 - 0:02

Haha dat legitimatie vragen komt me bekend voor, voelde me ook altijd zo super voor lul als je dan weer is een 30 jarige te pakken hebt. Maar ook wel eens van die meisjes van 15 die dan drank willen halen 'ja ik ben echt al 16 hoor, ben alleen mijn legitimatie vergeten.' Waarop ik aangaf, jullie zien er jonger uit dan 20, volgens mij zijn jullie niet eens 16, dus ik geef jullie de drank niet mee. Ooh boos dat ze werden.. die waren nog niet eens droog achter de oren Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 3920004554
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Caribbeanlover di 12 jun 2012 - 0:35

Punk'd schreef:Ik was laatst bij de Aldi en daar nam de cassiere haar eigen mobiel op toen ik aan de kassa stond.

Ging over de hond, die moest nog uitgelaten worden :P

Toen ik klaar was met betalen zei ze:"Sorry hoor, maar deze moest ik echt even nemen"

Vond het zo hillarisch :laughcry: .. Ik sta overduidelijk bij de ALDI ;)

Bij de AlbertHeijn XL hier zijn ze trouwens wel erg klantvriendelijk. Als je iets niet kan vinden brengen ze je echt naar het schap toe. Of als het op is gaan ze achter kijken of het er nog is. Of komen met iets terug wat er op lijkt of een vervangen.

(En dat zijn allemaal jonge mensen tussen de 16 en 20)

Dat vind ik absoluut niet kunnen dat ze sowieso tijdens het werk hun mobiel mogen opnemen!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover di 12 jun 2012 - 0:36

Powerbabe schreef:Ik had laatst aan cassiere die iets wat ik kocht afzeek hahahaha, dat vond ik ook best grappig.

Ze vond het smerig, maar ik vond het hartstikke lekker kwam ik later achter. Ze zag er ook niet uit alsof wij dezelfde smaak hebben, maar dacht ja straks is het inderdaad smerig, haha.

Dat jij dat grappig vind ik vind dat niet kunnen en dat hoort ook echt niet naar de klant toe.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover di 12 jun 2012 - 0:38

PurpleSparkle schreef:Ik kocht trouwens een maandje ofzo geleden twee blikjes passoa jus. De cassiére keek me heel moeilijk aan en deed heel lang over het afrekenen, terwijl ze de klanten daarvoor heel vlot hielp en duidelijk ervaren was.

Dus toen zei ik doodleuk: "Ik ben 30, wil je mijn paspoort nog even zien?" Nee, dat was toch niet echt nodig. Mentaliteit cassieres. - Pagina 6 394967

Hahaha goede zet van je, laat zo iemand het maar voelen haha

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lenthe di 12 jun 2012 - 0:43

Caribbeanlover schreef:

Hahaha goede zet van je, laat zo iemand het maar voelen haha

Euh, hoezo moet iemand 'het maar voelen' als ze hun werk goed proberen uit te voeren? Het is niet dat ze de politie erbij halen om je te laten fouilleren hoor.. scratch
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Caribbeanlover di 12 jun 2012 - 0:44

Summerlovin schreef:Ik heb een keer meegmaakt dat iemand keihard zijn sixpack (alleen dan geen blikjes maar flesjes) stuk gooide op de band omdat hij zo boos was dat zijn vriend ook legitimatie moest laten zien. Glas sprong alle kanten op ( ik zat op kassa 4 en waar het gebeurde was kassa 5) pff, dat was echt een overdreven reactie..Zowel mijn collega als ik zijn toen heel erg geschrokken.
Ik werk sinds 1 juni niet meer in de supermarkt maar bij ons zijn alle meiden echt heel erg sociaal. Het verschilt heel erg per supermarkt.

Kan me voorstellen dat je dat schrikt. Wat is er aan die mensen gedaan, heeft de manager ingegrepen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover di 12 jun 2012 - 0:46

*Lookie* schreef:Ja, ik merk dit ook vaak, en vind het zo irritant. Ik snap best dat je eens even met collega's wil kletsen maar doe dat dan als je geen klant hebt! Ik heb bij een callcenter gewerkt, als het daar druk was kletsten we soms dagen haast niet met collega's (ja, bij de koffieautomaat in de pauze..), echt niet dat we de klant lieten wachten!

Het is niet zo dat ze bij de AH mij laten wachten, maar gaan gewoon door met praten terwijl ze scannen en ze kunnen ineens wel tegen me praten als ze vragen of ik de bon wil. Nou die kunnen de dan in hun reet steken!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Mermaid di 12 jun 2012 - 1:41

Ik vind vaak het gedrag van de klanten asocialer dan dat van de caissières hoor.
Vanmorgen ook, was het een beetje druk bij de kassa's dus een extra kassa open. Een vrouw die achter ons stond er meteen heen rennen vlak voor een andere vrouw en die andere vrouw keek zo boos... Ik snap die haast niet hoor.

Verder maak ik me nooit zo druk of een cassiere wel of niet gedag zegt of druk is met andere dingen, zolang ze haar werk maar doet.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 3:51

Caribbeanlover schreef:
*Lookie* schreef:Ja, ik merk dit ook vaak, en vind het zo irritant. Ik snap best dat je eens even met collega's wil kletsen maar doe dat dan als je geen klant hebt! Ik heb bij een callcenter gewerkt, als het daar druk was kletsten we soms dagen haast niet met collega's (ja, bij de koffieautomaat in de pauze..), echt niet dat we de klant lieten wachten!

Het is niet zo dat ze bij de AH mij laten wachten, maar gaan gewoon door met praten terwijl ze scannen en ze kunnen ineens wel tegen me praten als ze vragen of ik de bon wil. Nou die kunnen de dan in hun reet steken!

Persoonlijk vind ik dat écht niet kunnen hoor. Een bon in je reet steken.

Beter voor het milieu is dat ze het dan als wc papier gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 13 jun 2012 - 3:54

Whahaha, ik ging laatst sigaretten kopen, vroeg die griet achter de kassa ook om mijn legitimatie. Toen zei ik; "ik ben 26 en heb een zoon van 8, wil je mijn paspoort nog zien of moet mijn vader mijn sigaretten afrekenen?" Hij was toevallig mee, en kwam niet meer bij van het lachen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: