Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mentaliteit cassieres.

+36
*Lookie*
Cheesegirl
Summerlovin
Gympie
Happinaz
Tinus
Zora
Evalynn
Caramba
Burn
Benthe
Rush
June
Raindrop
Caresses
Middleme
kajaka88
Tiana
Alex
_Nina
silly-one
Dora
Lejow
Bazinga
Susan
SuperGrover
Atelier Madame
Blond
Jerry
Linnie1985
Arwyn
Kqip
Ibbeltje
SoGood
RYW
Caribbeanlover
40 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Mentaliteit cassieres. - Pagina 3 Empty Re: Mentaliteit cassieres.

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 7:42

Youandi schreef:
Razz_ schreef:
PrinsesBo schreef:Beetje zuur om daarover te vallen..

Ach ja dit topic is zelf ook een beetje zuur en daar valt niemand over? ...

Daar is al lang en breed over gevallen, zoals in de meeste topics gebeurt die CBL opent. Dát vind ik veel zuurder dan het woord 'kassamiep'.

Mijn reactie is ook anders bedoeld. Maar we hebben geen sarcastisch kijkende smiley helaas.. Maargoed dit topic krijgt nu een andere draai dus ik hou er over op nu

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Arwyn zo 10 jun 2012 - 7:42

Die 4 jaar die ik in totaal achter de kassa heb gewerkt noemden we onszelf ook altijd kassamiepjes hoor.
Niet zo vallen over zulke kleine dingen..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 8:22

Wat ik wel tenenkrommend vind is dat je die mensen in functie met 'je' aanspreekt. Zo spreek je mensen in functie niet aan tenzij ze dat aangeven. Het is ook gewoon een functie en ik zou niet zonder kunnen leven.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 10 jun 2012 - 9:06

Jop schreef:Lejooooooooow

popcorn

angel
Lejow kan beter in zwijgmodus blijven geloof ik whaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 9:10

Lejow schreef:

popcorn

angel
Anders moet je van de moraalridders weer in de hoek en je krijtjes zijn bijna op inmiddels denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 9:13

CBL, je zou een keer naar de Primark moeten gaan! Daar gebeurd dit in het kwadraat!

Als caissières mij niet groeten, of andere dingen belangrijker vinden, ga ik juist overdreven groeten of haar gedrag kopiëren.

Maar verder meen ik dat jij hier al eens eerder een topic hebt over geopend? Dan moet het je wel héél dwars zitten. Of ben ik nu abuis?

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 10 jun 2012 - 9:25

Francaise schreef:
Lejow schreef:

popcorn

angel
Anders moet je van de moraalridders weer in de hoek en je krijtjes zijn bijna op inmiddels denk ik.

Ja Sad Al is mijn hoekje wel al mooi! :cheering:
Misschien kan ik nog ergens posters vandaan halen.. Of bloemetjes slingers.. Ook leuk!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 9:37

Lejow schreef:
Francaise schreef:
Lejow schreef:

popcorn

angel

Ja Sad Al is mijn hoekje wel al mooi! :cheering:
Misschien kan ik nog ergens posters vandaan halen.. Of bloemetjes slingers.. Ook leuk!
Als ze maar niet oranje zijn. En post eens een foto. Als ik het leuk vind ga ik ook in de hoek proberen te komen.

Gast
Gast

Bericht  Dora zo 10 jun 2012 - 10:31

Weet je wat ook heel vervelend is?
Dat mensen denken dat je dom bent als je achter de kassa staat/zit. En dat je dan door de klanten heel denigerend wordt behandeld. Nou dan is het een kunst an sich om de klant netjes en respectvol te blijven bejegenen.
En voor de duidelijkheid, ik ben caissiere/site assistant.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  silly-one zo 10 jun 2012 - 10:59

Je moet blij zijn dat er mensen willen zitten om jou te helpen met je boodschappen. Hun zorgen er voor dat jij sneller buiten staat, hoe onvriendelijk ze je ook behandelen in jou ogen.
We kunnen wel weer 50 jaar terug in de tijd gaan, waarbij de buurtsuper bestond uit een winkeltje zo groot als de winkel van mevrouw Bolle uit Samson en Gert Mentaliteit cassieres. - Pagina 3 Babysitten1
Mentaliteit cassieres. - Pagina 3 3259215_o
Dan kan je een dag uittrekken voor de boodschappen van nu, omdat het dan langer duurt voordat je wordt geholpen. Dus het is kiezen of delen, dan maar een onvriendelijkere behandeling aan de kassa in jou ogen maar snel worden geholpen of langzaam worden geholpen maar een vriendelijke lach en een goed verhaal van de eigenaar.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  _Nina zo 10 jun 2012 - 11:05

Ik trek de laatste tijd direct mn mond open in zulke situaties. Ook niet altijd even handig, soms kan ik het beter laten gaan.

Ik ben zelf trouwens jarenlang caissiere geweest, vond mezekf echt heel sociaal en klantvriendelijk. Toch heb ik echt één enorme foute pmerking gemaakt toen een klant een gebroken stokbrood terug kwam brengen: "Ach mevrouw, u krijgt hem toch niet heel naar binnen."

Euh, tsja... Embarassed
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Alex zo 10 jun 2012 - 11:10

Statler schreef:Ik trek de laatste tijd direct mn mond open in zulke situaties. Ook niet altijd even handig, soms kan ik het beter laten gaan.

Ik ben zelf trouwens jarenlang caissiere geweest, vond mezekf echt heel sociaal en klantvriendelijk. Toch heb ik echt één enorme foute pmerking gemaakt toen een klant een gebroken stokbrood terug kwam brengen: "Ach mevrouw, u krijgt hem toch niet heel naar binnen."

Euh, tsja... Embarassed

lol!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Tiana zo 10 jun 2012 - 15:09

Ik heb er een tijdje terug wel wat van gezegd, ze scande mijn boodschappen terwijl ze aan het praten was en toen ik zei dat ik graag wilde pinnen, zat ze omgedraaid op haar stoel.. Heb toen iets gezegd in de trant van dat het wel netjes is om je klanten fatsoenlijk te helpen en dat ze maar moeten kletsen als er niemand is of als het pauze is. Rolling Eyes Toen kreeg ik een grote mond terug, maar dat kon me even niet zoveel schelen. :P
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Caribbeanlover zo 10 jun 2012 - 19:34

Birgit schreef:Misschien had ze haar dag niet, heb jij zeker nooit last van?
Jij verwacht een perfecte wereld, neem er toch gewoon genoegen mee dat het ook maar mensen zijn.
Bovendien weet je niet wat er bij een ander speelt.

Wat heeft dat er mee te maken? Als dat zo was, dan had ze er geen moeite mee om met haar collega te praten en zo zielig zag ze er niet uit als er wat aan de hand zou zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover zo 10 jun 2012 - 19:36

Jerry schreef:Als dat bij mij gebeurt ga ik altijd heel overdreven groeten :P

Hahah dat kan ook zo van ''jij OOK goedemiddag'' zoiets dus het brengen alsof diegene mij al heeft begroet wat niet zo is. Wellicht gaan ze dan nadenken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  _Nina zo 10 jun 2012 - 19:40

Caribbeanlover schreef:
Birgit schreef:Misschien had ze haar dag niet, heb jij zeker nooit last van?
Jij verwacht een perfecte wereld, neem er toch gewoon genoegen mee dat het ook maar mensen zijn.
Bovendien weet je niet wat er bij een ander speelt.

Wat heeft dat er mee te maken? Als dat zo was, dan had ze er geen moeite mee om met haar collega te praten en zo zielig zag ze er niet uit als er wat aan de hand zou zijn.
Er hoeft niet altijd wat te zijn om je dag niet te hebben. Jij bemt bijvoorbeeld elke dag grumpy, mag zij ook eens een dagje?
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Caribbeanlover zo 10 jun 2012 - 19:43

Susan schreef:Ik ben net terug uit Frankrijk en ik vond de caissières bij de Carrefour nou niet direct hartelijker, beleefder of aardiger dan de caissières hier. Af en toe kom je eens een rare, onbeschofte of chagrijnige tegen, maar meestal zijn ze wel aardig.

Mijn raarste ervaring is overigens met een oudere winkelier, een lampenwinkel destijds bij mij om de hoek. Ik ging voor een vriend van mij vragen wat zo'n notarislamp kost, zijn antwoord was: 'Heel veel weekjes zakgeld.' Ik was allang volwassen, ik dacht echt, wat ís dit? Mentaliteit cassieres. - Pagina 3 878948377

Nou echt wel dat ik daar wat van had gezegd hoor! Ik ben wel eens aangesproken met meisje op of zo manier behandeld alsof ik 12 zou zijn ofzo. Toen heb ik toch wel even tegen die mw gezegd dat ik er niet van gediend was dat zij op zo'n manier tegen mij praatte aangezien ze mijn leeftijd niet wist en ik er ouder uit zie dan dat ik ben.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 10 jun 2012 - 19:46

Stylegirl schreef:Ik heb er een tijdje terug wel wat van gezegd, ze scande mijn boodschappen terwijl ze aan het praten was en toen ik zei dat ik graag wilde pinnen, zat ze omgedraaid op haar stoel.. Heb toen iets gezegd in de trant van dat het wel netjes is om je klanten fatsoenlijk te helpen en dat ze maar moeten kletsen als er niemand is of als het pauze is. :roll: Toen kreeg ik een grote mond terug, maar dat kon me even niet zoveel schelen. :P

Wat zei je toen? Ik had de manager willen spreken, serieus!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 10 jun 2012 - 19:47

Sogood, niet alle AH's hebben zo scanapparaat he.

Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 10 jun 2012 - 19:50; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 10 jun 2012 - 19:50

Ik heb ook wel eens het tegen overgestelde gehad hoor. Een jongen had het met z'n collega over een bepaalde musical en betrok mij in het gesprek (zo kan het ook en vind ik niet erg). Hij vroeg of ik die musical kende en of we dan samen konden gaan/met hem mee wilde. Overigens viel die jongen duidelijk op mannen gezien zijn houding en stem, maar dat geeft niks.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  kajaka88 zo 10 jun 2012 - 20:21

Soms is het echt moeilijk vriendelijk te blijven tegenover klanten. En nee ik wil het niet groeten echt niet goed praten, je hoort gewoon te groeten. Maar ik denk dat 40% van de klanten niet eens groet. Ik zit niet veel meer achter de kassa spring alleen bij in drukke periodes maar als ik zit voel ik me soms meer een machine dan een mens; klanten die blijven bellen wanneer ze aan de beurt zijn, klanten die onderling praten en mij niet eens opmerken maar gewoon gaan inpakken en doorpraten en zonder ook maar te zeggen dát ze willen pinnen de pas in het apparaat steken, voordat je kan groeten direct benadrukken dat iets in de aanbieding is..
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Middleme zo 10 jun 2012 - 20:27

kajaka88 schreef:Soms is het echt moeilijk vriendelijk te blijven tegenover klanten. En nee ik wil het niet groeten echt niet goed praten, je hoort gewoon te groeten. Maar ik denk dat 40% van de klanten niet eens groet. Ik zit niet veel meer achter de kassa spring alleen bij in drukke periodes maar als ik zit voel ik me soms meer een machine dan een mens; klanten die blijven bellen wanneer ze aan de beurt zijn, klanten die onderling praten en mij niet eens opmerken maar gewoon gaan inpakken en doorpraten en zonder ook maar te zeggen dát ze willen pinnen de pas in het apparaat steken, voordat je kan groeten direct benadrukken dat iets in de aanbieding is..

Deze dingen klinken bekend ja! 9 van de 10 dingen staan in het systeem of moeten we doen ivm onze voorraad, maar toch meteen melden.

Maar inderdaad, groeten hoort er als cassiere gewoon bij, punt uit.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Caribbeanlover zo 10 jun 2012 - 20:32

kajaka88 schreef:Soms is het echt moeilijk vriendelijk te blijven tegenover klanten. En nee ik wil het niet groeten echt niet goed praten, je hoort gewoon te groeten. Maar ik denk dat 40% van de klanten niet eens groet. Ik zit niet veel meer achter de kassa spring alleen bij in drukke periodes maar als ik zit voel ik me soms meer een machine dan een mens; klanten die blijven bellen wanneer ze aan de beurt zijn, klanten die onderling praten en mij niet eens opmerken maar gewoon gaan inpakken en doorpraten en zonder ook maar te zeggen dát ze willen pinnen de pas in het apparaat steken, voordat je kan groeten direct benadrukken dat iets in de aanbieding is..

Dat kan ook niet wat zulke klanten doen. Ik had gister 2 producten waar notabene een rode sticker op stond met heel groot € 2, 00 erop. Kijk ik de bon naar heeft die muts het niet gerekend en daarvoor moest ik maar naar de klantenservice kan ik het zelf ook nog eens gaan regelen. Eigenlij had ik moeten zeggen ''door het praten met je collega's let je duidelijk niet op'' zoiets. Soms moeten ze gewoon ff voelen dat ze verkeerd bezig zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  _Nina zo 10 jun 2012 - 21:13

Caribbeanlover schreef:

Dat kan ook niet wat zulke klanten doen. Ik had gister 2 producten waar notabene een rode sticker op stond met heel groot € 2, 00 erop. Kijk ik de bon naar heeft die muts het niet gerekend en daarvoor moest ik maar naar de klantenservice kan ik het zelf ook nog eens gaan regelen. Eigenlij had ik moeten zeggen ''door het praten met je collega's let je duidelijk niet op'' zoiets. Soms moeten ze gewoon ff voelen dat ze verkeerd bezig zijn.
voelen? En dat bepaal jij? Hoe kun je van een caissiere verlangen dat ze jou beleefd behandelt als jij er het liefst al direct zwaar aanvallend er bovenop duikt? Zo krijgt een caissiere niet eens de kans om het goed te doen. Een beleefde doch dringende aanpak van jouw kant zou netter zijn. Wie goed doet, goed ontmoet.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 21:15

Middleme schreef:

Deze dingen klinken bekend ja! 9 van de 10 dingen staan in het systeem of moeten we doen ivm onze voorraad, maar toch meteen melden.

Dat doe ik ook hoor, ik heb al vaak zat meegemaakt dat de kassa bijv. de bonus niet scande en dat ik daar achteraf achter kom. Loop je toch korting mis...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: