Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gestopt met de pil in Augustus!

+19
Muppetje
Tiara
Phileine
nisavi
Susan
Limburg85
VeryCherry
Océane
smooch
chocolate
Annie24
mimikske2
Summergirl
joyce0606
DeniseT
zjam26
Fiebje
sweetgirl27.
_Sneeuwwitje_
23 plaatsers

Pagina 25 van 44 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 34 ... 44  Volgende

Ga naar beneden

Gestopt met de pil in Augustus! - Pagina 25 Empty Re: Gestopt met de pil in Augustus!

Bericht  joyce0606 zo 5 dec 2010 - 23:58

tja, dat is meer zelfberscherming.

ik snap het wel dat je niet zo lang zou kunnen wachten, maar ik denk dat er ook eerst iets moet gebeuren om je even weer met beide benen op de grond te zetten!
ik ben ook niet meer zo nieuwgierig en ethousiast om te testen, ik zie het wel, ik ben het vertrouwen ene beetje kwijt, dat komt wel weer, als eenmaal weer zover is...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gestopt met de pil in Augustus! - Pagina 25 Empty Re: Gestopt met de pil in Augustus!

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:19

Hey meiden!! Ben ik weer eens een keertje.. Beauty addict gefeliciteerd! smile

Even over mij (ik heb echt geen tijd voor het forum, sorry daarvoor!!)

Ik weet nog steeds niet waar ik aan toe ben. Ik heb enorme pijn in mijn buik, het is gewoon een pijn waar ik van in een duik. Ik was vanmorgen naar de huisarts, die heeft gevoeld en het is gelukkig geen buiten baarmoederlijke zwangerschap, zegt ze, thank god.. maar ze vond het vreemd dat het zoveel pijn deed, het is echt de pijn die je ook voelt als je ongesteld moet worden, zo'n trekkende zeurende pijn. Ze heeft dus gezegd dat ik 2 dingen kan doen, of een verloskundige praktijk bellen om langs te gaan of afwachten tot 14 december want dan moet ik toch naar het ziekenhuis naar de gyn. Verlies ook telkens elke morgen wat bloed.. weinig maar wel zorgelijk omdat het elke dag is. Het streepje op de test (ik heb er nu wel 5 gedaan) wordt niet donkerder maar blijft hetzelfde.. Ik ben misselijk en moe.. doooooooooooodmoe! Ik heb besloten om te wachten, ik wil mezelf gewoon niet registeren bij een VK-praktijk als het mis blijkt te zijn. Daarbij zei de huisarts, dat als ik zou bellen en mijn klachten zou voorleggen, ze toch geen afspraak meteen maken en waarschijnlijk na 14december aan de beurt zou zijn.. Kan ik net zo goed wachten. Waar ik het mee eens ben.

Ik heb ook zo'n vaag ongeloof in mezelf. Een stemmetje die steeds zegt: Dit zit niet goed.. heel raar!!!

Nahja, tot dusver een update.. meer na 14december, denk ik. Want ik weet simpelweg niet meer wat ik moet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:24

@CKC: Meisje toch... hug
Weet gewoon niet wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte en hou je ons zo nu en dan op de hoogte?
Je streepje wordt niet donkerder zeg je, maar ook niet lichter?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:24

CKC, goed dat je naar de huisarts bent gegaan smile Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt, either way, want dit is ook niks! hug

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:32

Beauty Addict schreef:@CKC: Meisje toch... hug
Weet gewoon niet wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte en hou je ons zo nu en dan op de hoogte?
Je streepje wordt niet donkerder zeg je, maar ook niet lichter?

Thanks!
Ik praat er eigenlijk bijna niet over, ook niet met mijn man want ik merk aan hem dat hij het erg moeilijk heeft als ik zeg maar steeds mijn eigen 'onzekerheid' naar hem toe uit. Ookal zegt hij dat het hem niets uitmaakt, hij staat net zoals ik compleet machteloos.

Nee, wordt ook niet lichter. Blijft gewoon hetzelfde. Duurt heeeel lang voordat het verschijnt ook. Pff.. raar!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:32

Darcy schreef:CKC, goed dat je naar de huisarts bent gegaan smile Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt, either way, want dit is ook niks! hug
Thnx doll!!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:36

CKC meis... wat verschikkelijk moeilijk! Wat zal die week nog lang duren tot het de 14e is...
Maar de huisarts kan je dus niet verder helpen? Zij zegt dat alles goed is zover zij het kan zien? Dat is wel alvast wat... druppels bloed wil niet altijd zeggen dat het mis is he? Ik duim voor je dat alles goed is! hug Ik hoop dat ze je de 14e op je afspraak kunnen helpen... maar goed dat je toen die afspraak alvast gemaakt hebt, dan hoef je nu niet meer zo lang te wachten. Wat naar meis... knuffel!

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 6 dec 2010 - 0:40

Ik denk ook niet dat je voor 14 december terecht kan bij een verloskundige, dus ik zou ook het bezoek aan de gynaecoloog afwachten. Echt rot dat je zo onzeker bent.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik vooral toen ik de eerste keer zwanger was ook een licht streepje hield dus daar zou ik me niet te bang door laten maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:41

Kruumel schreef:CKC meis... wat verschikkelijk moeilijk! Wat zal die week nog lang duren tot het de 14e is...
Maar de huisarts kan je dus niet verder helpen? Zij zegt dat alles goed is zover zij het kan zien? Dat is wel alvast wat... druppels bloed wil niet altijd zeggen dat het mis is he? Ik duim voor je dat alles goed is! hug Ik hoop dat ze je de 14e op je afspraak kunnen helpen... maar goed dat je toen die afspraak alvast gemaakt hebt, dan hoef je nu niet meer zo lang te wachten. Wat naar meis... knuffel!
De huisarts zegt dat ze het niet raar vindt dat ik bloed heb, maar bloed icm die verschrikkelijke pijn, dat vindt ze zorgelijk. Ik zag aan haar dat ze het moeilijk vond de woorden te vinden want ze ziet toch een jonge meid voor d'r die iets wil.. ik heb toen tegen haar gezegd dat ze gewoon eerlijk moet zijn. Waarop zij zei: ik heb zelden zoveel pijn gezien en dat het een zwangerschap goed gaat.... Ik kreeg ook een paar keer een pijnsteek en ik trek dan blijkbaar helemaal wit weg.. Ik grapte nog, nou als een wee erger is, dan wil ik echt nu al een ruggeprik haha!

Ps. de pijn is niet elke dag even erg, maar elke dag aanwezig. Vandaag moest ik om half 9 daar zijn en was al om 6 uur wakker en 2.5 uur lang geen pijn! En dan begint het weer.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:45

Susan schreef:Ik denk ook niet dat je voor 14 december terecht kan bij een verloskundige, dus ik zou ook het bezoek aan de gynaecoloog afwachten. Echt rot dat je zo onzeker bent.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik vooral toen ik de eerste keer zwanger was ook een licht streepje hield dus daar zou ik me niet te bang door laten maken.
Zei de huisarts ookal inderdaad. Ze zei, sommige testen worden nou eenmaal niet heel erg donker een teststreep wel omdat die niet reageert op hormoon.
Maar goed, we wachten af tot 14 december. Het is alweer 6 dus nog iets meer dan een weekje.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:52

@ CKC, wat vervelend voor je die onzekerheid. Die pijn in combinatie met bloedverlies zou mij ook niet lekker zitten, maar wie weet valt het toch mee.
Ik heb dat afgelopen keer ook gehad, begon rond de eisprong, en was pas over rond de 8 weken zwangerschap. Veel meer pijn dan bij een menstruatie, maar wat het geweest is weten we niet. Kan bij mij door de dubbele eisprong zijn gekomen, maar dat is niet zeker. Ik had dan geen bloedverlies, maar dus wel erge pijn (heb toen zelfs een topic geopend, wist niet dat ik zwanger was toen) Bij mij zat het gelukkig wel goed, dus hopelijk bij jou ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:56

@ Mamarosa, bedankt voor je woorden, stelt gerust!
Ik probeer ook niet veel op het forum rond te hangen. Er is zoveel verschil in ervaringen. En helaas ben ik geneigd om alle negatieve dingen te geloven en de postieve een beetje te benaderen als: pff dat is bij mij echt niet zo.. Mad

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 ma 6 dec 2010 - 1:03

CKC schreef:Hey meiden!! Ben ik weer eens een keertje.. Beauty addict gefeliciteerd! smile

Even over mij (ik heb echt geen tijd voor het forum, sorry daarvoor!!)

Ik weet nog steeds niet waar ik aan toe ben. Ik heb enorme pijn in mijn buik, het is gewoon een pijn waar ik van in een duik. Ik was vanmorgen naar de huisarts, die heeft gevoeld en het is gelukkig geen buiten baarmoederlijke zwangerschap, zegt ze, thank god.. maar ze vond het vreemd dat het zoveel pijn deed, het is echt de pijn die je ook voelt als je ongesteld moet worden, zo'n trekkende zeurende pijn. Ze heeft dus gezegd dat ik 2 dingen kan doen, of een verloskundige praktijk bellen om langs te gaan of afwachten tot 14 december want dan moet ik toch naar het ziekenhuis naar de gyn. Verlies ook telkens elke morgen wat bloed.. weinig maar wel zorgelijk omdat het elke dag is. Het streepje op de test (ik heb er nu wel 5 gedaan) wordt niet donkerder maar blijft hetzelfde.. Ik ben misselijk en moe.. doooooooooooodmoe! Ik heb besloten om te wachten, ik wil mezelf gewoon niet registeren bij een VK-praktijk als het mis blijkt te zijn. Daarbij zei de huisarts, dat als ik zou bellen en mijn klachten zou voorleggen, ze toch geen afspraak meteen maken en waarschijnlijk na 14december aan de beurt zou zijn.. Kan ik net zo goed wachten. Waar ik het mee eens ben.

Ik heb ook zo'n vaag ongeloof in mezelf. Een stemmetje die steeds zegt: Dit zit niet goed.. heel raar!!!

Nahja, tot dusver een update.. meer na 14december, denk ik. Want ik weet simpelweg niet meer wat ik moet.

slik...me hart gaat even tekeer, dit klinkt zo verdomd bekend....vooral het testen het van binnen het gevoel t ehebben dat het niet goed zit!
het klinkt niet echt goed, ik hoop voor jouw dat het allemaal loos alarm is! sterkte de komende tijd. je mag me als pb-en
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 1:11

@CKC: Streepje hoeft ook niet donkerder te worden, als het maar niet lichter wordt. En het is verschillende per test hoe snel je iets ziet. Heb test gedaan waar ik het binnen 40 sec zag en bij andere na 5 min pas.
Kan me voorstellen dat je je voor je man groot wil houden om het voor hem minder moeilijk te maken, maar maak je het dan voor jezelf niet alleen maar zwaarder?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 1:16

joyce0606 schreef:

slik...me hart gaat even tekeer, dit klinkt zo verdomd bekend....vooral het testen het van binnen het gevoel t ehebben dat het niet goed zit!
het klinkt niet echt goed, ik hoop voor jouw dat het allemaal loos alarm is! sterkte de komende tijd. je mag me als pb-en

Dit is me al eerder opgevallen en ik ga het toch zeggen!

Weet je, ik hoef echt geen geruststellende woordjes van niemand en ik ben de eerste die eerlijkheid waardeert, maar heb je wel eens je post teruggelezen? Je bent zo erop gefocust dat het bij jou fout is gegaan, en dan voel ik in je posts altijd een ondertoon van: Bij mij was het mis met/door deze symptomen, dus bij jou zal het ook wel misgaan..

Dit doe je bij Kruumel ook omdat je weet dat ze zwanger is, en nu dus bij mij ook.. Ik snap wel dat een miskraam een behoorlijk impact heeft op je gemoedstoestand en dat het natuurlijk zwaar klote is om zoiets mee te maken maar pas op dat je niet te snel je eigen ervaring deelt met meiden en ze nog onzekerder maakt dat ze al zijn. Ik weet dat je het misschien allemaal niet zo bedoeld,hoor.. want je bent een lieve meid maar probeer gewoon wat meer jezelf te verplaatsen in een ander.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 ma 6 dec 2010 - 1:30

CKC schreef:
joyce0606 schreef:

Weet je, ik hoef echt geen geruststellende woordjes van niemand en ik ben de eerste die eerlijkheid waardeert, maar heb je wel eens je post teruggelezen? Je bent zo erop gefocust dat het bij jou fout is gegaan, en dan voel ik in je posts altijd een ondertoon van: Bij mij was het mis met/door deze symptomen, dus bij jou zal het ook wel misgaan..

Dit doe je bij Kruumel ook omdat je weet dat ze zwanger is, en nu dus bij mij ook.. Ik snap wel dat een miskraam een behoorlijk impact heeft op je gemoedstoestand en dat het natuurlijk zwaar klote is om zoiets mee te maken maar pas op dat je niet te snel je eigen ervaring deelt met meiden en ze nog onzekerder maakt dat ze al zijn. Ik weet dat je het misschien allemaal niet zo bedoeld,hoor.. want je bent een lieve meid maar probeer gewoon wat meer jezelf te verplaatsen in een ander.

en ik zou me niet kunnen verplaatsen in een ander in deze situatie?
oke het is jouw mening, en die moet ik resepecteren, zoals jij mij mening zou moeten resepteren. als je dit soort commentaar niet wenst, dan zou ik ook maar niet je verhaal doen op een forum waar weet ik hoe veel mensen een eigen mening hebben, en mensen ook naar "vragen" anders zat je niet op een forum toch?! waarom zet je anders je verhaal neer?!

bespaar verder je "begrip" want ik denk niet dat je weet waar je het over heb.
ik ben eerlijk, en dit is hoe ik het beleef en ervaar. en als mijn bericht niet in jouw straatje valt, negeer dan lekker.

daarbij buig ik mijn berichten altijd af naa rik hoop dat alles goed is, en het hoeft niet altijd te zijn, maar houd er rekening mee want ik spreek uit ervaring.

weetje ik stop met dit bericht, want ik kan nog wel een bak stront open trekken, maar dit verdien ik niet.

ik heb genoeg ellende meegemaakt om terughoudend en persimitisch te zijn maar ik ben wel een doorzetter wat dit compenseerd
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 1:33

CKC, dat gevoel heb ik ook.
Joyce ik heb het nooit tegen je gezegd omdat ik het lastig vind... ik snap namelijk heel goed dat je heel erg verdrietig bent doordat het bij jou is misgegaan. Die opmerking die je tegen mij maakte madat ik dat rozige afscheiding had daar heb ik me dagenlang rot om gevoeld. Je hebt me echt onzeker gemaakt. Ik heb er niks van gezegd, omdat ik ergens toch te veel met je meeleef omdat jij de pech hebt gehad dat het bij jou misging, maar nu iemand anders het aansnijdt wil ik het toch even kwijt. Je hebt het zelf denk ik ook al gemerkt, want meer dan gefeliciteerd kon er niet af, en daar heb je later zelf ook nog op regeageerd, dus ik neem aan dat je het zelf in de gaten had. Dat vind ik goed van je. Je kan andere meiden erg onzeker maken met je opmerkingen, ik hoop dat je dat in de gaten hebt.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 1:41

joyce0606 schreef:
CKC schreef:
joyce0606 schreef:

en ik zou me niet kunnen verplaatsen in een ander in deze situatie?
oke het is jouw mening, en die moet ik resepecteren, zoals jij mij mening zou moeten resepteren. als je dit soort commentaar niet wenst, dan zou ik ook maar niet je verhaal doen op een forum waar weet ik hoe veel mensen een eigen mening hebben, en mensen ook naar "vragen" anders zat je niet op een forum toch?! waarom zet je anders je verhaal neer?!
Dit bovenstaande is wel een beetje een dooddoener.. natuurlijk besef ik me erg goed dat hier talloze mensen zijn met allemaal hun eigen ervaringen en hun eigen mening, tuurlijk.

bespaar verder je "begrip" want ik denk niet dat je weet waar je het over heb.
Oh dus nu beschuldig je mij ervan dat ik mezelf niet kan verplaatsen in iemand die verdriet heeft om een miskraam?
ik ben eerlijk, en dit is hoe ik het beleef en ervaar. en als mijn bericht niet in jouw straatje valt, negeer dan lekker.
Het heeft niets met mijn straatje te maken, als mij misschien hetzelfde staat te wachten als jij.. ik hoef niets te negeren, ik zeg je wat mij opvalt.

daarbij buig ik mijn berichten altijd af naa rik hoop dat alles goed is, en het hoeft niet altijd te zijn, maar houd er rekening mee want ik spreek uit ervaring.
Maar dit doe je altijd, nadat je hebt gezegd: oh nou.. dit had ik ook en kijk bij mij is het mis. Dus, maar ik hoop echt dat het bij jou wel goed is. Snap je wat ik bedoel??

weetje ik stop met dit bericht, want ik kan nog wel een bak stront open trekken, maar dit verdien ik niet.
Nou nou nou, je bent wel een beetje een drama-queen aan het spelen, he? Bak stront? Over wat dan?

ik heb genoeg ellende meegemaakt om terughoudend en persimitisch te zijn maar ik ben wel een doorzetter wat dit compenseerd
En net zoals jij hebben wij ook allemaal zo onze eigen problemen en onzekerheden. Zeg nou eens eerlijk, als jij vanmorgen bij de dokter vandaan kwam en je bent je meer dan ooit bewust dat het leven en dood zo dichtbijelkaar zit vervolgens is je hart gewoon leeg omdat je niet weet wat je nou moet verwachten en je in echt onzekerheid zit, al meer dan een week. Denk je dan dat het leuk is om te horen: AII klinkt niet goed hoor..want ik had het ook en bij mij was het mis

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 ma 6 dec 2010 - 1:42

Kruumel schreef:CKC, dat gevoel heb ik ook.
Joyce ik heb het nooit tegen je gezegd omdat ik het lastig vind... ik snap namelijk heel goed dat je heel erg verdrietig bent doordat het bij jou is misgegaan. Die opmerking die je tegen mij maakte madat ik dat rozige afscheiding had daar heb ik me dagenlang rot om gevoeld. Je hebt me echt onzeker gemaakt. Ik heb er niks van gezegd, omdat ik ergens toch te veel met je meeleef omdat jij de pech hebt gehad dat het bij jou misging, maar nu iemand anders het aansnijdt wil ik het toch even kwijt. Je hebt het zelf denk ik ook al gemerkt, want meer dan gefeliciteerd kon er niet af, en daar heb je later zelf ook nog op regeageerd, dus ik neem aan dat je het zelf in de gaten had. Dat vind ik goed van je. Je kan andere meiden erg onzeker maken met je opmerkingen, ik hoop dat je dat in de gaten hebt.

en waarom hoor ik dat nu pas. zijn we kleine kinderen ofzo? had het meteen gezegt, in plaats van een aanval op mij nu.

weetje ik wens jullie oprecht het alle beste toe!

ik ga dit afsluiten, niet dat ik ervoor weg ren, maar omdat deze stress me dit niet waard is. sommige van jullie zal dit vast opvatten alsof ik geen kritiek aan kan, maar geloof me er zijn meer dingen waar ik op dit moment mee moet dealen (niet zwanger gerelateerd).

en sorry kruumel dat ik hier niet op de tafel zat te dansen van geluk omdat je zwanger bent. ik heb je gefeliciteerd. en wat anders had ik moeten zeggen dan "gefeliciteerd" ?! aangezien dat dat wel de lading dekt.

doeg
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 1:46

Joyce, meis, probeer het niet te zien als aanval!! Dat is niet zo, al voelt het voor jou op het moment misschien wel zo.
Als je een tijdje rust wil nemen moet je dat ook zeker doen, maar hoop wel dat je terug komt bij 'ons' omdat ik voor mijn gevoel toch een band heb met de meiden hier, en daar hoor jij ook helemaal bij!!
hug

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 1:47

joyce0606 schreef:

en waarom hoor ik dat nu pas. zijn we kleine kinderen ofzo? had het meteen gezegt, in plaats van een aanval op mij nu.

ik ga dit afsluiten, niet dat ik ervoor weg ren, maar omdat deze stress me dit niet waard is. sommige van jullie zal dit vast opvatten alsof ik geen kritiek aan kan, maar geloof me er zijn meer dingen waar ik op dit moment mee moet dealen (niet zwanger gerelateerd).

en sorry kruumel dat ik hier niet op de tafel zat te dansen van geluk omdat je zwanger bent. ik heb je gefeliciteerd. en wat anders had ik moeten zeggen dan "gefeliciteerd" ?! aangezien dat dat wel de lading dekt.

doeg
Iemand legt dus net haar hart open, zegt tegen je eerlijk dat ze zich dagen rot heeft gevoeld door jouw opmerking en jij zegt: Zijn we kleine kinderen ofzo? Nou zeg maar Joyce, ben je een klein kind? Ze zegt dat ze het niet zei tegen je omdat ze je situatie wil begrijpen en het respect heeft om zich in te houden om jou te 'besparen'.

Dit zegt echt alles over je eigen verdriet. En geloof me, meiden die zwanger willen worden, meiden die het al zijn en die het ten koste van alles willen blijven HOEVEN niet perse hetzelfde als jij meegemaakt te hebben om te weten dat jij je superkut voelt. Dit heet medeleven. Dat toon je wel in woorden, maar je ondertoon verraadt je wel.

Je hoeft niet weg te gaan om wat ik heb gezegd, want zo aanvallend was mijn post (in mijn ogen) niet.
Maar desondanks wil ik je toch zeggen dat als je je aangevallen voelt, hierbij mijn excuses!

Gast
Gast

Bericht  nisavi ma 6 dec 2010 - 2:03

CKC schreef:
joyce0606 schreef:

doeg
Iemand legt dus net haar hart open, zegt tegen je eerlijk dat ze zich dagen rot heeft gevoeld door jouw opmerking en jij zegt: Zijn we kleine kinderen ofzo? Nou zeg maar Joyce, ben je een klein kind? Ze zegt dat ze het niet zei tegen je omdat ze je situatie wil begrijpen en het respect heeft om zich in te houden om jou te 'besparen'.

Dit zegt echt alles over je eigen verdriet. En geloof me, meiden die zwanger willen worden, meiden die het al zijn en die het ten koste van alles willen blijven HOEVEN niet perse hetzelfde als jij meegemaakt te hebben om te weten dat jij je superkut voelt. Dit heet medeleven. Dat toon je wel in woorden, maar je ondertoon verraadt je wel.

Je hoeft niet weg te gaan om wat ik heb gezegd, want zo aanvallend was mijn post (in mijn ogen) niet.
Maar desondanks wil ik je toch zeggen dat als je je aangevallen voelt, hierbij mijn excuses!

Ik vond jouw post op haar wel wat fel, maar ik vind dat jij soms sowieso fel over kan komen. Wel netjes dat je dan nog je excuses aanbied terwijl jij jezelf niet fel vond.

Het komt wel vaker voor dat er iets wordt gezegd zonder na te denken wat het effect bij een ander kan zijn. Dat hoort bij een forum. De toon kan trouwens ook verkeerd opgevat worden. Denk aan mensen die na 2 keer ongesteld worden al praten over lang duren voordat ze zwanger zijn, of praten over dat ze bang zijn niet zwanger te kunnen raken (welke reden dan ook) na één keer ongesteld worden. Is niets mee, je moet daarover kunnen praten. Maar dat kan bij anderen ook verkeerd vallen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden denk ik.

Maar als het iemand dwars zit mag dat zeker gezegd worden, maar om dan pas wat te zeggen als een ander dat doet. Tja vind ik ook een beetje laat. Had ze best eerder kunnen melden, desnoods via een pb.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  joyce0606 ma 6 dec 2010 - 2:04

ik zit nog een bericht je neer.

iets wat in jouw ogen niet aanvallend kan zijn kan in iemand anders zijn ogen wel zo zijn, vooral met geschreven tekst, kan de emotie erachter niet gevoeld worden.

daarbij vindt dat mijn ondertoon mijn verraad, niet meeleven zou zijn en een klein kind zou toch, toch wel een aanval (beschuldiging)

mij bericht wat betreft kruumel vat jij verkeerd op want je leest alleen het feit "zijn we kleine kinderen ofzo". ik zal even uitleggen wat ik ermee bedoel. toen ik dat tegen kruumel zei, had kruumel (desnoods prive) mij een bericht kunnen sturen dat ze het niet leuk vondt dat ik dat had gezegt, en dit kan heel subtiel zonder daar ook maar boze gevoelens bij te laten komen. dat noem ik volwassen.

niet als iemand zijn mond open trekt gelijk maar er achteraan komen, en ook nog eens tekeer gaan, dat noem ik namelijk een aanval.

ik heb nooit maar dan ook nooit bedoelt om kruumel zo onzeker te maken, het is namelijk NIET mijn doel om mensen hier zich zo kut mogelijk te laten voelen. maar nogmaals een simpel (prive) berichtje.....

verdriet is inderdaad niet meetbaar, ik heb dan ook nooit gezegt dat mijn "geval" erger is dan dat ik bijvoorbeeld kruumel verdrietig heb gemaakt.

daarbij ben ik zo onzettend niet medelevend persoon dat ik hier jankend een berichtje zit te tikken. en daar heb ik dus geen zin meer in.

iedereen heeft zijn minpunten, maar een subtiliteit en discretie is misschien wel een goede manier om voortaan te reageren

@BA, heel lief van je! ik houd wel contact met je smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  nisavi ma 6 dec 2010 - 2:06

@ joyce0606, je moet niet wegblijven om zoiets. Zij hebben gezegd wat zij wilden en jij wat jij wilde zeggen. Sluit de discussie af en blijf wel lekker hier!

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 2:14

joyce0606 schreef:

doeg
Joyce, meid, ik bedoel dit helemaal niet als een aanval. Juist niet... en ik vind het erg jammer dat jij het voelt als een aanval, want zo was het helemaal niet bedoelt.
Ik denk dat ik in mijn vorige post heel duidelijk heb uitgelegd waarom ik het niet gezegd heb, en dit heeft niks te maken met kleine kinderen of zo. Ik heb je gevoel niet willen krenken.
Ik denk dat jij ook nog wel weet hoe blij je was toen je zwanger was, en hoe graag je dat wilde vertellen en hoe graag je de felicitaties las. Ik heb me bewust ingehouden hier, en soms bijna op m'n tenen gelopen met reageren omdat ik jou en de anderen niet wilde kwetsen. Ik heb echt geprobeerd rekening met jullie te houden, het spijt me als dat niet is gelukt.
Ik heb je ook niet gevraagd om op de tafel te dansen omdat ík zwanger ben, ik heb jehelemaal nergens om gevraagd. Maar na je post 'gefeliciteerd' heb je zelf een post geschreven dat je niet zo leuk gereageerd hebt en je excuses daarvoor, dat vond ik erg knap van je, en dat wilde ik graag zeggen in m'n vorige post.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 44 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 34 ... 44  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: