Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gestopt met borstvoeding en ongesteld...

+2
Bruintje Beer
Pussycat
6 plaatsers

Ga naar beneden

Gestopt met borstvoeding en ongesteld... Empty Gestopt met borstvoeding en ongesteld...

Bericht  Pussycat za 18 jun 2011 - 6:17

Nu ruim 6 weken geleden ben ik gestopt met borstvoeding geven.
Voor mijn zwangerschap had ik een nette en regelmatige cyclus van ongeveer 28 dagen.

Dus ik ging er eigenlijk vanuit dat ik weer vlug ongesteld zou worden. Nu wel al 4 weken last van ''krampjes'' zeg maar, maar het zet niet door. Zwanger ben ik niet heb ik gister nog getest Wink
Maar word nu wel een beetje gek van het wachten. Maakt je zo onzeker omdat je niet weet wanneer je het wordt. Maar ja komt vanzelf wel weer natuurlijk...

Maar wanneer werden jullie weer ongesteld nadat jullie GESTOPT zijn met borstvoeding?
Had wel een ander topic terug kunnen vinden, maar daar ging het vooral over wanneer je weer ongesteld werd tijdens borstvoeding.

Ben benieuwd!

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gestopt met borstvoeding en ongesteld... Empty Re: Gestopt met borstvoeding en ongesteld...

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 6:25

Zes weken nadat ik volledig gestopt was.

Gast
Gast

Gestopt met borstvoeding en ongesteld... Empty Re: Gestopt met borstvoeding en ongesteld...

Bericht  Bruintje Beer za 18 jun 2011 - 7:32

Ik werd ongeveer na 5 weken ongesteld na het het stoppen van de BV.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pussycat za 18 jun 2011 - 7:47

En hadden jullie voor de zwangerschap een lange of korte cyclus? En regelmatig of juist onregelmatig? Die dingen zullen denk ik ook meespelen?

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 7:49

Bij mij lang en onregelmatig.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel za 18 jun 2011 - 7:52

2,5 week geleden gestopt met volledige BV geven en sinds vandaag hangt de rode vlag weer uit sinds anderhalf jaar. Voor de zwangerschap had ik een regelmatige cyclus ben benieuwd hoe dat nu is....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Pussycat za 18 jun 2011 - 7:55

Dat is snel flip fluitketel! Aan de ene kant fijn natuurlijk, want alles werkt weer en aan de andere kant had het misschien nog even mogen duren wat jou betreft :P

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Susan za 18 jun 2011 - 7:59

Ik ben beide keren gewoon ongesteld geworden terwijl ik nog borstvoeding gaf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  duckie za 18 jun 2011 - 9:20

ben tijdens de BV 1x een beetje ongesteld geweest en ben nu ongeveer 4/5 weken gestopt maar nog steeds niets te bekennen, gebruik nog wel de cerazette pil dus dan heb ik ook geen stopweek. heb ook wel regelmatig wat krampjes dat ik denk van nu komt het maar nix.... wel af en toe wat bruine afscheiding...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 9:22

Net als Susan ben ik ook ongesteld geworden tijdens het geven van borstvoeding, ongeveer na 4 maanden. Mijn cyclus is als voorheen 28 dagen. Ik merk wel dat mijn ongesteldheid minder is geworden, heel weinig bloedverlies en maar 2 dagen. Maar misschien komt dat omdat ik nog borstvoeding geef ? We zullen het zien.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat zo 19 jun 2011 - 9:03

Vraag me eigenlijk af wat binnen de ''normale grenzen'' ligt.
Aangezien van degene die al geantwoord hebben allemaal eerder waren dan mij...

Zou je cyclus na een zwangerschap heel erg anders kunnen worden? Wat ik zeg ik was altijd zo regelmatig als maar kon.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:13

Het kan een half jaar uitblijven na het geven van borstvoeding, dat is nog volledig normaal.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 19 jun 2011 - 9:13

Pussycat schreef:Vraag me eigenlijk af wat binnen de ''normale grenzen'' ligt.
Aangezien van degene die al geantwoord hebben allemaal eerder waren dan mij...

Zou je cyclus na een zwangerschap heel erg anders kunnen worden? Wat ik zeg ik was altijd zo regelmatig als maar kon.

Ik was juist voor mijn eerste zwangerschap heel onregelmatig ongesteld, daarna is er veel meer regelmaat in gekomen. Toevallig net niet in de maand waarin ik voor de tweede keer zwanger raakte, toen had ik net een keer een langere cyclus, maar goed, dat kwam toen eigenlijk wel heel goed uit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:15

Vervelend zeg, ik denk wel dat je cyclus kan veranderen na een zwangerschap/bevalling. Zoals ik je eerder zij, mijn cyclus is als voorheen ondanks dat ik nog 2 voedingen geef. Mijn oudste kreeg geen borstvoeding (alleen in de kraamweek) en na haar zwangerschap werd ik na 3 maanden weer ongesteld. Als je het niet vertrouwd en je gevoel er niet fijn bij is zou ik even langs de huisarts gaan.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 19 jun 2011 - 9:27

Maar op zich is 5 maanden nog niet zorgwekkend of zo, toch? Ik hoor maar weinig dat vrouwen heel veel sneller alweer ongesteld zijn en dan ook nog meteen regelmatig, want dat duurde bij mij nog een paar maanden extra, schrik dus niet als je straks ongesteld wordt en daarna weer twee maanden niet. Het heeft soms even wat tijd nodig, maar het zegt niet meteen dat je cyclus nu overhoop ligt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pussycat zo 19 jun 2011 - 9:27

@ twellie een half jaar na het geven van borstvoeding is normaal? Zo lijkt me wel erg lang zeg. Als je met de pil stopt wordt je toch ook geoon ongesteld?

Daarbij heb ik ''maar'' 3/3,5 maandjes gegeven.
M'n dochter is nu 5 maanden. En wat ik zeg hiervoor had ik een cyclus van 28 dagen meestal precies. Kijk er kan wel eens 1 á 2 dagen verschil in zitten, maar dat was het ook.

@ Mama van_2 Ja ik denk dat ik het nog wel even aan kijk. Maar als het nog lang duurt ga ik toch even langs. Want ik vind het wel vaag. Maar ja als het waar is wat twellie zegt dan kan het dus ook nog best lang duren voordat het weer komt.
Vandaag had ik in ieder geval weer veel last van m'n buik maar er komt niks. En dan heb ik dus al een paar weken. Wel steekjes/krampjes en dan denk ik ja het komt vandaag haha, maar dan is er niks.
Ik ben er verder niet obsessief mee bezig hoor (al komt dat nu misschien wel zo over haha) maar dat komt natuurlijk omdat ik dit hier zo neerzet. Het is niet zo dat ik er bij elk toilet bezoek/krampje aan denk ofzo.
Maar het is wel iets waar ik deze week even veel aan dacht, omdat ik laatst dacht hey dat is alweer lang geleden haha.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:32

Ja, dat is echt normaal. Wanneer je cyclus eenmaal weer op gang is, kan het natuurlijk wel weer gelijk een regelmatige cyclus zijn. Er zijn ook veel mensen die na het stoppen van de pil niet gelijk weer ongesteld worden.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat zo 19 jun 2011 - 9:34

@ susan Nou ja.. ik weet dus niet of dit lang is of niet, maar omdat ik via google Rolling Eyes op een paar sites heb zien staan als je na je zwangerschap binnen 3 maanden nog niet ongesteld bent geworden neem dan contact op met je huisarts.
Maar goed precies die eerste 3 maanden heb ik natuurlijk borstvoeding gegeven, dus dan duurt dat iets langer natuurlijk...
Maar ik vind een half jaar wel erg lang susan...

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Spring zo 19 jun 2011 - 9:43

De tijd dat het duurt voor je weer ongesteld wordt na het geven van borstvoeding, heeft dat misschien ook te maken met de tijd dat je borstvoeding gegeven hebt?

Iemand die bijvoorbeeld 8 maanden bv heeft gegeven wordt in de periode dat ze bv geeft al ongesteld. En iemand die 2 maanden na de bevalling is gestopt met bv wordt bijvoorbeeld 6 maanden na het stoppen met de bv ongesteld.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 10:14

Je komt ook niet obsessief over hoor Very Happy Ik hoop voor je dat je snel ongesteld zal worden zodat je hier zeker over kan zijn.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer zo 19 jun 2011 - 10:17

Ik had een cyclus rond de 28 dagen en vaak 3 dagen ongesteld.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Pussycat zo 19 jun 2011 - 18:28

Ach ja.. ze zeggen dat geduld een schone zaak is toch? angel
Geloof niet dat ik dat ooooit zal leren hahaha.

Maar goed, ik kan ongesteld worden op commando geloof ik, want ik stapte vanmorgen uit bed en jaaa hoor ongesteld cheers Laughing Weet niet of ik er nu blij mee ben. Wink Herken ineens weer de pijntjes :P
Haha nee hoor alles doet het weer dus dat is fijn.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 19 jun 2011 - 18:32

Fijn dat je gerustgesteld bent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: